Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2013, 12:04   #201
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Serieus jongen, leer eens een grafiekje lezen.

De Belg: $3677 (in 2008)
De Amerikaan: $7538 (in 2008).

Riskeer het nu niet om te vragen waar ik dat vandaan heb he...
Ok....pakweg het dubbele...nu een stapje verder. Ken je toevallig nederlanders? Vraag aan hen eens wat ze betalen? Dit is ongeveer hetzelfde zul je merken...maar onbetaalbaar is hehet zeker niet. Eniye verschil nog is dat als je hier iets aan de hand hebt wat onder de noemer speciaal valt...heb je ook pech. Zoals ik in het begin al zei...ik zeg niet dat het belgisch systeem slecht is, maar wel de controle van de exsessen in de medische bedrijven die de prijzen kunstmatig hoog houden.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:06   #202
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Grafiekjes zijn blijkbaar geen bewijs genoeg voor de topic-starter.

Moest de topic-starter nu zelf amerikaan zijn, dan zou onderwerp van deze draad nu toch wel definitief en onweerlegbaar bewezen zijn.

Het lijkt me meer en meer waarschijnlijk.
Idd want grafiekjes kan iedereen maken...kijk maar naar de 9/11 topic. Mooiste vb wat je kan hebben. Maar je moet het wel willen zien natuurlijk.
Oud 19 juni 2013, 12:11   #203
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ok....pakweg het dubbele...nu een stapje verder. Ken je toevallig nederlanders? Vraag aan hen eens wat ze betalen?
$4063
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 13:52   #204
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

In de rapte een *oud grafiekje zetten USA versus 19 rijke landen (waaronder 15 Europese) per gemiddelde persoon (capita), of het helpt is een andere discussie.

http://lanekenworthy.net/2011/07/10/...-another-look/

In 2012 is het navenant xx % duurder.
Een excel-download van de OECD vind je hier, meestal cijfers 2010#, zelden 2011:
http://www.oecd.org/els/health-syste...uesteddata.htm

Deze grafiek OECD is zowat de laatste volledige 2010#-2011# en klopt met de cijfers van de xls-download, de referte -of release juni 2012- is namelijk dezelfde:

Sources
Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD Health Data 2012 (June edition) (Paris, France: OECD, 2012).

Figure 5: Total Health Expenditure per Capita, U.S. Dollars, 30 Selected Countries, 2010 (Figure 44 in the report)

http://www.cihi.ca/CIHI-ext-portal/i...E_30OCT12_FIG5

Citaat:
http://www.oecd.org/els/health-syste...healthdata.htm
OECD Health Data 2013 will be released on Thursday 27 June

OECD Health Data 2012, released on 28 June 2012, offers the most comprehensive source of comparable statistics on health and health systems across OECD countries. It is an essential tool for health researchers and policy advisors in governments, the private sector and the academic community, to carry out comparative analyses and draw lessons from international comparisons of diverse health care systems.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juni 2013 om 14:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 15:24   #205
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In de rapte een *oud grafiekje zetten USA versus 19 rijke landen (waaronder 15 Europese) per gemiddelde persoon (capita), of het helpt is een andere discussie.

http://lanekenworthy.net/2011/07/10/...-another-look/

In 2012 is het navenant xx % duurder.
Een excel-download van de OECD vind je hier, meestal cijfers 2010#, zelden 2011:
http://www.oecd.org/els/health-syste...uesteddata.htm

Deze grafiek OECD is zowat de laatste volledige 2010#-2011# en klopt met de cijfers van de xls-download, de referte -of release juni 2012- is namelijk dezelfde:

Sources
Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD Health Data 2012 (June edition) (Paris, France: OECD, 2012).

Figure 5: Total Health Expenditure per Capita, U.S. Dollars, 30 Selected Countries, 2010 (Figure 44 in the report)

http://www.cihi.ca/CIHI-ext-portal/i...E_30OCT12_FIG5
Hopelijk kan Obama zijn hervorming in deze sector erdoor krijgen.
Tja, het zou maar erg zijn indien onze ziekenzorg geen HOL zou waard zijn terwijl we zowat wereldkampioen zijn in het betalen van belastingen. Niet alles moet naar de politici gaan e.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 juni 2013 om 15:26.
Oud 19 juni 2013, 15:37   #206
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, het zou maar erg zijn indien onze ziekenzorg geen HOL zou waard zijn terwijl we zowat wereldkampioen zijn in het betalen van belastingen. Niet alles moet naar de politici gaan e.
Ik denk dat je het nog STEEDS niet begrijpt: in die cijfers zitten de belastingscenten die naar gezondheidszorg gaan reeds in!
Meer zelfs: de Amerikaanse overheid geeft per capita meer uit aan gezondheidszorg dan de Belgische.
Oud 19 juni 2013, 16:40   #207
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan me herinneren dat er een tijdje terug de ene anti US draad na de andere opgestart werd en dat er ook eentje bijzat over de achterlijke amerikanen en hun wetten en regels...
Amerikanen zijn ozo achterlijk en dom en...weet ik veel wat...

Kijk nu eens naar Belgie en de GAS boetes...zijn wij nu ook achterlijk, dom,...waar zijn dezelfde personen nu?
Amerikanen zijn niet alleen dom (als ze geen buitenlandse brains hadden die ze dik betalen, waren ze de pineut) , maar ze zijn ook doortrapte leugenaars (de vermeende 'atoomwapens' van Saddam Hoessein), martelaars (Guatanamo), mensen die de internationale wetten aan hun laars lappen (kraken van emails van burgers wereldwijd).

Van de Amerikanen valt niets te verwachten. Stilletjes aan beginnen overal de mensen dit door te krijgen. Het werd dan ook hoogtijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2013 om 16:45.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 18:12   #208
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Amerikanen zijn niet alleen dom (als ze geen buitenlandse brains hadden die ze dik betalen, waren ze de pineut) , maar ze zijn ook doortrapte leugenaars (de vermeende 'atoomwapens' van Saddam Hoessein), martelaars (Guatanamo), mensen die de internationale wetten aan hun laars lappen (kraken van emails van burgers wereldwijd).

Van de Amerikanen valt niets te verwachten. Stilletjes aan beginnen overal de mensen dit door te krijgen. Het werd dan ook hoogtijd.
Ze hebben nooit beweerd dat saddam atoomwapens had
Ze kraken geen emails. Ze hebben al 50 terreuracties kunnen verijdelen...hoeveel mensen hun privacy gegevens zijn misbruikt? Dus jij had liever gezien dat er mensen gestorven zouden zijn en dat deze aanslagen dus zouden gelukt zijn? Goed bezig.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 juni 2013 om 18:25.
Oud 19 juni 2013, 18:13   #209
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het nog STEEDS niet begrijpt: in die cijfers zitten de belastingscenten die naar gezondheidszorg gaan reeds in!
Meer zelfs: de Amerikaanse overheid geeft per capita meer uit aan gezondheidszorg dan de Belgische.
Sinds wanneer is meer uitgeven aan de gezondheidszorg negatief?
Oud 19 juni 2013, 18:28   #210
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben nooit beweerd dat saddam atoomwapens had
Ze kraken geen emails.
Het zal nog niet zijn. Ze hebben gesuggereerd dat Saddam die had. Ze haalden er zelfs al dan niet getrukeerde foto's bij. Bijgevolg moest men in Irak op zoek naar die fameuze wapens.Saddam zei: kom maar zoeken. En Al Baradei van het Internationaal Atoom Agentschap zond dus zijn inspecteurs. Maar die vonden niets. En toch begon Amerika de oorlog. Achteraf bleek trouwens dat Saddam nog lang geen atoomwapens had.

En dat is Amerika ten voeten uit. Ze trekken zich niets aan van het internationale recht. Geen bal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2013 om 18:30.
Oud 19 juni 2013, 18:31   #211
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik ergens met mijn hoofd tegen de muur ga slaan.

Iemand suggesties?
Oud 19 juni 2013, 18:49   #212
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal nog niet zijn. Ze hebben gesuggereerd dat Saddam die had. Ze haalden er zelfs al dan niet getrukeerde foto's bij. Bijgevolg moest men in Irak op zoek naar die fameuze wapens.Saddam zei: kom maar zoeken. En Al Baradei van het Internationaal Atoom Agentschap zond dus zijn inspecteurs. Maar die vonden niets. En toch begon Amerika de oorlog. Achteraf bleek trouwens dat Saddam nog lang geen atoomwapens had.

En dat is Amerika ten voeten uit. Ze trekken zich niets aan van het internationale recht. Geen bal.
Onzin. Je vergist je met massavernietigingswapens. Groot verschil. Saddam had in het verleden deze wapens van de vs gekocht en niet gebruikt...dus ja hij had ze nog ergens liggen ja. Terecht om te zeggen dat hij er nog had.
Oud 19 juni 2013, 18:50   #213
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Iemand suggesties?
Niet goed voor de gezondheidszorg.
Oud 19 juni 2013, 19:47   #214
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Je vergist je met massavernietigingswapens. Groot verschil. Saddam had in het verleden deze wapens van de vs gekocht en niet gebruikt...dus ja hij had ze nog ergens liggen ja. Terecht om te zeggen dat hij er nog had.
Maar ook vermeende atoomwapens of dito programma. De inspecteurs die el- Baradei afstuurde om te gaan zoeken in Irak, waren wel inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap.

"In 2002 leidde el-Baradei met Hans Blix de inspectieteams van de Verenigde Naties die in Irak onderzoek deden naar wat er waar was van de vermeende nucleaire, biologische en chemische wapen-programma's. Er werd hiervoor geen enkel bewijs gevonden. In een boek dat in 2011 verscheen, bekritiseert el-Baradei de handelwijze van de Verenigde Staten, die in de aanloop naar de oorlog de bevindingen van de teams in de wind sloegen. Hij verhaalt hierin onder meer over een ontmoeting met Colin Powell en Condoleezza Rice, die de V.N.-missie wilden omvormen tot een missie onder leiding van Amerika. Hij noemt de houding van Amerika "agressie waar geen directe dreiging was". El-Baradei suggereert dat onderzocht moet worden of de oorlog illegaal was en als dat zo is, of de regering George W. Bush zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 juni 2013 om 19:48.
Oud 19 juni 2013, 22:12   #215
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand suggesties?
Aha, je hebt het nu pas door?

Kijk, de topicstarter zal tegen alle tegenbewijs in de stelling verdedigen dat de amercan way superieur is, bijgevolg is veel meer uitgeven voor minder gezondheidszorg positief, wanr de amerikanen doen het. Circulaire redenering waar geen speld tussen te krijgen is en uiteraard 100% fout, maar de topicstarter ligt van zo'n kleinigheden niet wakker uiteraard. Zijn stelling staat als een huis, althans in zijn idee.

Ik sta versteld dat je dacht dat je hem kon overtuigen met argumenten.

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 juni 2013 om 22:14.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:23   #216
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ook vermeende atoomwapens of dito programma. De inspecteurs die el- Baradei afstuurde om te gaan zoeken in Irak, waren wel inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap.

"In 2002 leidde el-Baradei met Hans Blix de inspectieteams van de Verenigde Naties die in Irak onderzoek deden naar wat er waar was van de vermeende nucleaire, biologische en chemische wapen-programma's. Er werd hiervoor geen enkel bewijs gevonden. In een boek dat in 2011 verscheen, bekritiseert el-Baradei de handelwijze van de Verenigde Staten, die in de aanloop naar de oorlog de bevindingen van de teams in de wind sloegen. Hij verhaalt hierin onder meer over een ontmoeting met Colin Powell en Condoleezza Rice, die de V.N.-missie wilden omvormen tot een missie onder leiding van Amerika. Hij noemt de houding van Amerika "agressie waar geen directe dreiging was". El-Baradei suggereert dat onderzocht moet worden of de oorlog illegaal was en als dat zo is, of de regering George W. Bush zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden."
Dat ze inspecteur hebben gestuurt is nog iets anders dan dat ze beweed heben dat irak atoomwapens had. Wanneer hebben ze dat dan beweerd...graag een bewijs hiervoor.
Oud 19 juni 2013, 22:29   #217
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aha, je hebt het nu pas door?

Kijk, de topicstarter zal tegen alle tegenbewijs in de stelling verdedigen dat de amercan way superieur is, bijgevolg is veel meer uitgeven voor minder gezondheidszorg positief, wanr de amerikanen doen het. Circulaire redenering waar geen speld tussen te krijgen is en uiteraard 100% fout, maar de topicstarter ligt van zo'n kleinigheden niet wakker uiteraard. Zijn stelling staat als een huis, althans in zijn idee.

Ik sta versteld dat je dacht dat je hem kon overtuigen met argumenten.
Quote waar ik zeg dat de vs manier superieur is? Ik heb enkel gezegt dat ik niet geloof dat een ziekteverzekering onbetaalbaar is en dat het belgisch systeem ook niet prima is omwille van de slechte controle op de prijzen van alles wat geproduceerd word voor de mediache sector. Dit samen met bv een snel huisdokter bezoek voor een werkpapiertje en dossierskosten. Blijkbaar vind jij het normaal om 75 euro te betalen voor een eenmalig bezoekje bij de dokter omwille van een grieoje en dokterspaiertje voor het werk. Ik vind van niet. Maar niemand klaagt omdat het toch van de grote pot word betaald terwijl dokters hier onterecht van profiteren.
Oud 20 juni 2013, 10:03   #218
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...justitie.dhtml

Achterlijke Belgen en hun regeltjes...GAS boetes voor eendjes eten te geven...echte criminelen worden vrij losgelaten.
Oud 20 juni 2013, 17:56   #219
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:

Iemand suggesties?

Grappig dat er in het begin van deze thread nog gediscussiëerd werd over de vraag of Amerikanen gemiddeld achterlijke dombo's zijn of niet... Tien pagina's later zijn we eruit geraakt
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 18:10   #220
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Grappig dat er in het begin van deze thread nog gediscussiëerd werd over de vraag of Amerikanen gemiddeld achterlijke dombo's zijn of niet... Tien pagina's later zijn we eruit geraakt
Verklaar...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be