Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 09:04   #2421
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Nog een kleine bedenking die eigenlijk losstaat van het conflict Israel - Libanon....

Bij mijn weten heeft de UK begin deze eeuw zowel aan de Joden als aan de Palestijnen een eigen land beloofd in de regio. De Joden hebben hun zin gekregen, de Palestijnen niet.... Misschien ligt ook daar wel de kiem van het cvonfilct in de ganse regio, en de daarmee gepaard gaande afkeer van het westen, gedomineerd door de UK en de US...
Uw bedenking is inderdaad terecht
Oud 27 juli 2006, 09:11   #2422
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De gehele pers zat op die bombardementen sinds ze begonnen en iedereen weet daarvan. Ik snap deze post dus totaal niet. Denk je dat er idioten zijn die pas bij het bezoek van Rice doorhadden dat er een oorlog was uitgebroken ?
Er zijn wel 'idioten' ( uw citaat ) die alleen de Hezbollah in Libanon willen zien en de rest liever vergeten.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:22   #2423
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.Nibelung Bekijk bericht
In dergelijke "omstandigheden" tegen uw eigen volk optreden? Only in ... (wat gaat u nu antwoorden, etc..)

Ik weet pereman's antwoord al: only in my blokkia.
Het VB is inderdaad al bereid België te kelderen voor BHV en de transfers...... Ik durf er niet aan denken wat ze zouden uitspoken als de Walen het water en de electriciteit zouden durven afsluiten en als toemaatje met wat tanks binnenrijden in Vlaanderen om het Vlaams Parlement te omsingelen en te vernietigen. Zouden ze dan de mensen die zich tegen die toestand verzettten oppakken en in de gevangenis gooien.
Die Vlaams Belangers zijn echt niet logisch in hun redenering.
Maar ja blijkbaar is hun haat voor de Arabieren groter dan hun Vlaams-Nationalisme.
In dergelijke omstandigheden zou ik mij verzetten. Ik ben dus een betere Vlaams-nationalist. Ik hou meer van mijn vaderland dan zij .........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 juli 2006 om 09:23.
Oud 27 juli 2006, 09:26   #2424
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een kleine bedenking die eigenlijk losstaat van het conflict Israel - Libanon....

Bij mijn weten heeft de UK begin deze eeuw zowel aan de Joden als aan de Palestijnen een eigen land beloofd in de regio. De Joden hebben hun zin gekregen, de Palestijnen niet.... Misschien ligt ook daar wel de kiem van het cvonfilct in de ganse regio, en de daarmee gepaard gaande afkeer van het westen, gedomineerd door de UK en de US...
Lees misschien even deze site: http://www.masada2000.org/historical.html

In 1923, the British divided the "Palestine" portion of the Ottoman Empire into two administrative districts. Jews would be permitted only west of the Jordan river. In effect, the British had "chopped off" 75% of the originally proposed Jewish Palestinian homeland to form an Arab Palestinian nation called Trans-Jordan (meaning "across the Jordan River").
This territory east of the Jordan River was given to Emir Abdullah (from Hejaz, now Saudi Arabia) who was not even an Arab-"Palestinian!" This portion of Palestine was renamed Trans-Jordan. Trans-Jordan and would again be renamed "Jordan" in 1946. In other words, the eastern 3/4 of Palestine would be renamed TWICE, in effect, erasing all connection to the name "Palestine!" However, the bottom line is that the Palestinian Arabs had THEIR "Arab Palestinian" homeland.
The remaining 25% of Palestine (now WEST of the Jordan River) was to be the Jewish Palestinian homeland. However, sharing was not part of the Arab psychological makeup then nor now.

Encouraged and incited by growing Arab nationalism throughout the Middle East, the Arabs of that small remaining Palestinian territory west of the Jordan River launched never-ending murderous attacks upon the Jewish Palestinians in an effort to drive them out. Most terrifying were the Hebron massacres of 1929 and later during the 1936-39 "Arab Revolt." The British at first tried to maintain order but soon (due to the large oil deposits being discovered throughout the Arab Middle East) turned a blind eye. It became painfully clear to the Palestinian Jews that they must fight the Arabs AND drive out the British.

Lees eveneens het verdere verloop met duidelijke kaarten en uitleg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:27   #2425
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En de Gazastrook dan? Israël heeft zijn eigen burgers moeten deporteren. Dat is niet niks. Maar ze hadden het over voor een duurzame vrede.
Jongens toch, nu kom ik even niet bij van het lachen. Hoe naief kan je zijn!! Ze hebben heel eenvoudigweg de Gazastrook weggegeven omdat daar niks te rapen viel. 8000 kolonisten, ocharmpkes... Ondertussen gaan ze gewoon door met het bouwen van kolonies elders, waar ondertussen al meer dan 200.000 (!) kolonisten wonen. En bouwen ze een muur die gewoonweg op een flagrante wijze de internationaal aanvaarde grenzen schendt, om zovee mogelijk Palestijns grondgebied in te palmen. Gaza weggeven? Een schaamlapje was dit, niet meer of niet minder....

Citaat:
Maar onmiddelijk werd het een bolwerk van terroristen. Zelfs de geestelijke leider van de Hamas ging er wonen.
Wat wil je, als je met 1 miljoen opgesloten zit in een zandbak van nauwelijks 1000 vierkante kilometer groot, omgeven door een muur, checkpoints, en dergelijke. De werkloosheidsgraad in Gaza bij de palestijnen is 90 (!)% Er is geen toekomst in deze openluchtgevangenis!

Citaat:
Het duurde dan ook niet lang of Israëlische militairen werden gevangen. Tot zover de wens voor een duurzame vrede en een stappenplan voor een onafhankelijke Palestijnse staat, voor Hamas.
Het conflict Israel-Palestina beperkt zich niet tot Gaza.

Citaat:
De vernietiging van Israël is een hogere prioriteit. Dan pas kan er vrede zijn beweren zij luidkeels.

Paulus.
Israel vernietigt al jaaaaaaren de Palestijnse economie, infrastructuur, souvereiniteit, e.d...... Het enige "land" dat momenteel naar de kloten geholpen wordt is Palestina. Israel komt er al bij al nog zeer goed vanaf.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 27 juli 2006 om 09:29.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:29   #2426
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als er hier iemand is die ingaat op de essentie, is het wel Jozef. De zijsprongen die gemaakt worden in deze discussie, kun je Jozef niet aanwijven.

Zeker als de zijsprong, als fundament moet dienen voor wat 'de essentie' volgens de tegenstanders van Israëls reactie, is.

Deze stelling stort nu in mekaar als een kaartenhuisje, omdat ze blijkbaar doelbewust, met leugens onderbouwd wordt.

Punt voor Jozef. Want ze spelen het niet eerlijk. Hun gelijk halen is blijkbaar belangrijker dan het verloop van de ware feiten. Dat is ook wat de Hezzbollah tegenover Israël doet. Oogklepjes af mensen.

Paulus.
Inderdaad oogklepjes af mensen. Jullie zijn gewoon heel extreem-rechts, niks nationalisme......
Oud 27 juli 2006, 09:32   #2427
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij vindt het normaal dat Israel onder het mom van bestrijden van de Hezbollah gans de infrastructuur van Libanon kapotschiet? Met als gevolg dat buitenlanders in Libanon geen gebruik meer kunnen maken van de luchthaven om te vluchten?

Met welk recht begint Israel hier een oorlog? Omwille van twee gevangen genomen Israelische soldaten, die zich trouwens op Libanees grandgebied bevonden (souvereiniteit van staten, anyone? of geldt dit niet voor Israel)? Bullshit, zeg ik....
Ge zijt verkeerd geïnformeerd of van kwade wil. De Israëlische soldaten bevonden zich op Israëlisch grondgebied in de Israëlische grenssector Avivim, toen Hezbollah - terroristen een soeverein land (Israël) binnenvielen, acht soldaten vermoordde en twee soldaten vanuit Israël naar Libanon ontvoerden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:35   #2428
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lees misschien even deze site: http://www.masada2000.org/historical.html
Een site die quotes bevat als "Islam is bad for a country's health" is in deze wel zeer geloofwaardig!
Oud 27 juli 2006, 09:35   #2429
Juventus
Banneling

Juventus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ge zijt verkeerd geïnformeerd of van kwade wil. De Israëlische soldaten bevonden zich op Israëlisch grondgebied in de Israëlische grenssector Avivim, toen Hezbollah - terroristen een soeverein land (Israël) binnenvielen, acht soldaten vermoordde en twee soldaten vanuit Israël naar Libanon ontvoerden.
De Libanezen in Israëlische gevangenis(sen), waar zijn die opgepakt?
Juventus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 09:35   #2430
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan je me hiervan een link geven? Ik had nochthans andere info...
Oud 27 juli 2006, 09:37   #2431
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jongens toch, nu kom ik even niet bij van het lachen. Hoe naief kan je zijn!! Ze hebben heel eenvoudigweg de Gazastrook weggegeven omdat daar niks te rapen viel. 8000 kolonisten, ocharmpkes... Ondertussen gaan ze gewoon door met het bouwen van kolonies elders, waar ondertussen al meer dan 200.000 (!) kolonisten wonen. En bouwen ze een muur die gewoonweg op een flagrante wijze de internationaal aanvaarde grenzen schendt, om zovee mogelijk Palestijns grondgebied in te palmen. Gaza weggeven? Een schaamlapje was dit, niet meer of niet minder....

Wat wil je, als je met 1 miljoen opgesloten zit in een zandbak van nauwelijks 1000 vierkante kilometer groot, omgeven door een muur, checkpoints, en dergelijke. De werkloosheidsgraad in Gaza bij de palestijnen is 90 (!)% Er is geen toekomst in deze openluchtgevangenis!

Het conflict Israel-Palestina beperkt zich niet tot Gaza.

Israel vernietigt al jaaaaaaren de Palestijnse economie, infrastructuur, souvereiniteit, e.d...... Het enige "land" dat momenteel naar de kloten geholpen wordt is Palestina. Israel komt er al bij al nog zeer goed vanaf.

Inderdaad..... Van de 150 nederzettingen in de West Bank zijn er slechts 4 ontruimd. Maar ja, de PR van Israël spreekt natuurlijk liever over die kleine nederzettingen die ze niet meer konden beschermen en niets opbrachten.
Het conflict van het MO is Palestina en niet de Hezbollah. De Hezbollah vernietigen zonder het lot van de Palestijnen te verbeteren is ongeveer het domste wat het Westen kan doen. Het zal enkel nog meer haat zaaien in het MO.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 juli 2006 om 09:43.
Oud 27 juli 2006, 10:11   #2432
Juventus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juventus Bekijk bericht
Inderdaad, in Libanon !
Oud 27 juli 2006, 10:13   #2433
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Kan je me hiervan een link geven? Ik had nochthans andere info...
Heb het begin vorige week in verschillende kranten gelezen, zoals de Volkskrant (www.volkskrant.nl) NRC Handelsblad (www.nrc.nl), die nochtans beiden kwaliteitskranten zijn. En nee, ik ben geen 'Ollander.

Voorts schijnt gij naar andere nieuwskanalen te kijken dan de rest van de mensen. Of kunt gij mij vertellen waar ge uw informatie vandaan hebt?
Oud 27 juli 2006, 10:15   #2434
Juventus
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb het begin vorige week in verschillende kranten gelezen, zoals de Volkskrant (www.volkskrant.nl) NRC Handelsblad (www.nrc.nl), die nochtans beiden kwaliteitskranten zijn. En nee, ik ben geen 'Ollander.

Voorts schijnt gij naar andere nieuwskanalen te kijken dan de rest van de mensen. Of kunt gij mij vertellen waar ge uw informatie vandaan hebt?
Als jij géén zionist (='jond') bent, dan eet ik mijn schoenen op.
Oud 27 juli 2006, 10:16   #2435
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
1. Als Israël Libanezen op Libanees grondgebied oppakt, is dat inderdaad verkeerd.
2. Ik meen me te herinneren dat er een zekere Abu Samir (ik weet niet of de naam helemaal juist is) in Jeruzalem (op Israëlisch grondgebied) opgepakt is, nadat hij een moord of een aanslag had gepleegd.
Oud 27 juli 2006, 10:18   #2436
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
1. Hoe lust ge ze liever? Met ketchup en mayonaise, met peper en zout, of gewoon droog?
2. Hoe verbastert gij zionist naar "jond"?
3. Pro - Israël zijn betekent nog geen zionist zijn.
Oud 27 juli 2006, 10:20   #2437
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3. Pro - Israël zijn betekent nog geen zionist zijn.
klopt!

Net zoals anti de huidige aanval zijn niet betekent dat je antisemiet bent. Een beetje voorzichtigheid in het gebruik van een bepaalde terminologie zou deze discussie ten goede komen.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 27 juli 2006 om 10:21.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 10:21   #2438
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betekent jond?
Oud 27 juli 2006, 10:31   #2439
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
klopt!

Net zoals anti de huidige aanval zijn niet betekent dat je antisemiet bent. Een beetje voorzichtigheid in het gebruik van een bepaalde terminologie zou deze discussie ten goede komen.
Van mij hebt ge niet gehoord dat ge een anti-semiet zijt ?
Oud 27 juli 2006, 10:32   #2440
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij hebt ge niet gehoord dat ge een anti-semiet zijt ?
Het ging ook niet over u maar over Jozef en AntiDeutsch. Als ik het over 'deze discussie' heb dan gaat het in z'n algemeen over alle topics rond het huidig conflict.

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 27 juli 2006 om 10:33.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be