Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 19:39   #281
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Jij hoort echt thuis bij Dedecker,we houden de kiezers voor dom ....
man dit heeft in de verte verste niet met politiek te maken, ik woon in kaggevinne weet je . Stuur me een pm als je het dan toch persé wil weten

Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 19:43.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:39   #282
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik geloof je wel. Ik weet ook wel dat het niet altijd op sterk maar eerder op slim zijn aankomt en dat je iemands zwakke (fysieke) plekken moet kennen, maar toch... Zelfs als je deze kent moet je de kans krijgen. En ik denk niet dat er veel gevallen zijn zoals degene die je hierboven schetst. Dames die zich voldoende kunnen verdedigen tegen een gemiddeld man zijn nu eenmaal een minderheid, vrees ik. En dan nog, een wapen bv. maakt van de zwakste de sterkste.
Het zou ook erg zijn als je je pas veilig kan voelen als vrouw als je de 'zwarte dam' hebt behaald. Los daarvan is het natuurlijk een manier om te ontkomen en een kans, dat is beter dan niets.
het probleem ligt 'm net in die 'verdediging'
dat houdt in dat je dat sujet al tot op zekere hoogte zou moeten laten doen en dan kom je natuurlijk ( meestal ) treinen te laat ...
vandaar dat in die verdedigingssportkringetjes vaak personen rondlopen die dat begrip zelfverdediging naar welbelieven wensen uit te breiden

drijf die mentaliteit door en potentieel slachtoffer wordt dader
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:44   #283
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Kennelijk is de vechtpartij in diest, zo verfoeid door sommigen dat het zelfs is aangehaald (omdat het om een allochtoon VS autochtoon vechtpartij zou gaan) toch niet zo onbelangrijk voor de speurders, en een denkpiste is geworden voor het zoeken achter de moordenaar

bron: VTM nieuws 13u

Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2007 om 19:44.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:45   #284
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Kennelijk is de vechtpartij in diest, zo verfoeid door sommigen dat het zelfs is aangehaald (omdat het om een allochtoon VS autochtoon vechtpartij zou gaan) toch niet zo onbelangrijk voor de speurders, en een denkpiste is geworden voor het zoeken achter de moordenaar
Dat is één van de dingen die ik idd ook al wist, die vechtpartij zou evenwel in de vooravond zijn plaats gevonden en zoals ik al zei: een vechtpartij op een fuif in het diestse is niet echt iets om vanop te kijken. Ik denk persoonlijk dus niet dat er enig verband is

Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 19:47.
Oud 5 mei 2007, 19:46   #285
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
man die heeft in de verte verste niet met politiek te maken, ik woon in kaggevinne weet je . Stuur me een pm als je het dan toch persé wil weten
OP een politiek forum zitten met een avatar van lijst Dedecker,en dan beweren dat je geen politieke intresse hebt noem ik leugenachtig !!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 mei 2007 om 19:47.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:49   #286
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
OP een politiek forum zitten met een avatar van lijst Dedecker,en dan beweren dat je geen politieke intresse hebt noem ik leugenachtig !!!!
Iedereen op dit forum heeft toch politieke intresse veronderstel ik? Waar beweer ik dat ik geen politieke intresse heb? Wat heeft dit met de draad te maken?

Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 20:01.
Oud 5 mei 2007, 20:01   #287
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat houdt in dat je dat sujet al tot op zekere hoogte zou moeten laten doen en dan kom je natuurlijk ( meestal ) treinen te laat ...
vandaar dat in die verdedigingssportkringetjes vaak personen rondlopen die dat begrip zelfverdediging naar welbelieven wensen uit te breiden

Ik denk dat je dat niet mag veralgemenen. Voor sommige mannen zal zoiets nog gelden, maar een vrouw die iemand aanvalt?
Maar ik weet het niet, ik kan me geen studie over dit onderwerp voor de geest halen.
Een ander nadeel van zelfverdediging is ook dat je bijna iedere vrouw of meisje wel zo'n cursus kan laten volgen, bv. door invoering in het school L.O. pakket. Maar dan nog loop je het gevaar dat mannen dit ook gaan doen... en dan ben je natuurlijk nog niet dichter bij huis.

Het enige of toch het beste wapen (minstens in die zin dat je er tenminste geen niet-potentiele daders mee lastigvalt) tegen dit soort ziekelijke en wrede misdrijven, en ook tegen ander zinloos geweld in het algemeen is preventie denk ik. O.a. onder de vorm van strengere gevangenisstraffen enzo.
Oud 5 mei 2007, 20:16   #288
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het aan leren van fobieën ,een prettig leven voor de rest hé .......
Een fobie is een ONREDELIJKE/ONGEGRONDE angst; voorbereiding op bewezen bestaande risico's heeft dus niets met "fobieën" te maken.
Oud 5 mei 2007, 20:22   #289
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
en gebruikt alvast zijn/haar busje pepperspray met een actieradius van 3 meter tegen een onschuldige passant die erg verdacht leek louter door zijn/haar aanwezigheid om 4 uur 's morgens daar ?
Jij gaat er van uit dat de gemiddelde burger(es) gestoorder is dan de gemiddelde misdadiger?
Oud 5 mei 2007, 20:34   #290
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk dat je dat niet mag veralgemenen. Voor sommige mannen zal zoiets nog gelden, maar een vrouw die iemand aanvalt?
ik veralgemeen net niet... ik sprak over bepaalde typkes dacht ik
jij, daarentegen ... veralgemeent wel als je stelt dat dit enkel voor mannen zou gelden in dezelfde zin zoals men van pedofielen een bepaald beeld heeft bv

neen echt hoor... die typkes waarover ik het heb zijn zogoed als levensgevaarlijk en daar die verdedigingssporten net aangemoedigd worden voor vrouwen omwille van potentiële belagers ( uiteraard steeds mannelijk voorgestald ) zijn ze even talrijk en zou ik persoonlijk (als man) méér bang hebben van een vrouw of meiske uit die opgefokte groep die ik zonder er erg in zou hebben vies bekeken zou hebben

Citaat:
Maar ik weet het niet, ik kan me geen studie over dit onderwerp voor de geest halen.
zoiets zal niet bestaan
het phenomeen is immers nog te nieuw

Citaat:
Een ander nadeel van zelfverdediging is ook dat je bijna iedere vrouw of meisje wel zo'n cursus kan laten volgen, bv. door invoering in het school L.O. pakket. Maar dan nog loop je het gevaar dat mannen dit ook gaan doen... en dan ben je natuurlijk nog niet dichter bij huis.
ja en neen
zelfverdediging houdt in princiepe in dat je je weerbaar kan opstellen of dat nu tegen bruute spierkracht is of tegen een tegenstander die ook geoefend zou zijn maakt dan weinig uit
bovendien blijft het dan bij zelfverdedigingtechnieken bij die andere partij

dus neeje.. nogmaals ik vind zelfverdediging an zich zeer aan te bevelen en ik vind zelfverdediging opgenomen in bv het L.O.-pakket beter dan dat het in clubverband zou gebeuren

Citaat:
Het enige of toch het beste wapen (minstens in die zin dat je er tenminste geen niet-potentiele daders mee lastigvalt) tegen dit soort ziekelijke en wrede misdrijven, en ook tegen ander zinloos geweld in het algemeen is preventie denk ik. O.a. onder de vorm van strengere gevangenisstraffen enzo.
sorry hoor
1) preventie zijn zaken die je pereventief onderneemt om iets te voorkomen... langere gevangenisstraffen horen daar dus niet bij tenzij als je het argumentje afschrikmiddel wilt opgooien maar er is niets waaruit zou blijken dat dit enigzins wat zou voorkomen

2) zelfverdediging kan zeker een middel zijn
2a) om zich weerbaarder op te stellen ( uiteraard niet in alle gevallen )
2b) als een soort afschrikmiddel ( ontrader ) voor een deel van de gevallen..... waarmee ik niet zeg dat men er doorwinterde vastberaden geplande psychopaten mee kan stoppen

3) zelfverdediging mag ook geen fobie worden : zie eerder gemaakte opmerking ivm pepperspray in aanslag

4) suplementaire wapenbezit ( pepper is er eentje voor mij ) moet uiteraard uit den boze zijn
Oud 5 mei 2007, 20:38   #291
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
dat klopt, voorbeelden legio
je kan dat zelf perfect gesimplificieerd in een terugkoppelingdiagram schetsen ... wat éénvoudige notie van regeltechniek leert je meteen dat de zaak niet stabiel is

ps. er is slechts één uitzondering ( wel veel veronderstellingen hier ) en dat is het mad-bewapeningsscenario waarin elk der partijen potentieel de andere partij volledig kan uitroeien
ps2. al die reacties die ik hier lees over verdedigingstechnieken, verdedigingssport volgen etc. zijn an sich wel aan te bevelen maar als ik rond zie welke ingesteldheid de meesten van die typkens die zulk een sport beoefenen erop nahouden zou men meer kunnen spreken over aanvalssport ipv verdedigingssport
Dan ken je toch geen leden van bonafide sportscholen; informeer je beter.
Oud 5 mei 2007, 20:47   #292
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een fobie is een ONREDELIJKE/ONGEGRONDE angst; voorbereiding op bewezen bestaande risico's heeft dus niets met "fobieën" te maken.
vergeet het maar
je mag dat gerust ietske ruimer interpreteren dan datte, willem1940NLD

kijk, zodra je je onder mensen begeeft loop je sowiezo een bestaand risico ( vele male hoger zelfs dan dit ) op vanalles en nog wat net omwille van de interactie tussen mensen... met als enige voorbereiding indien je dit risico tot nihil wilt brengen : tussen 4 muren gaan zitten en dan nog

iemand die bv schrik heeft om mensen in 't algemeen noemt men terecht anthrofoob
als je het zogoed als onbestaande risico dat je loopt om als meisje/vrouw vermoord te worden ( voor de door ons reeds veronderstelde redenen ) als reden neemt om dit geen fobie te noemen wat doe je dan bv met ergasiofobie ?
Oud 5 mei 2007, 20:47   #293
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Een bedoeld slachtoffer dat zich met enig succes lijfelijk verdedigt, krijgt het in het huidig bestel sowieso zwaar voor de rechtbank en ziet zulk omdraaien van de rollen minstens als oneerlijke concurrentie.
Oud 5 mei 2007, 20:48   #294
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
vergeet het maar
je mag dat gerust ietske ruimer interpreteren dan datte, willem1940NLD

kijk, zodra je je onder mensen begeeft loop je sowiezo een bestaand risico ( vele male hoger zelfs dan dit ) op vanalles en nog wat net omwille van de interactie tussen mensen... met als enige voorbereiding indien je dit risico tot nihil wilt brengen : tussen 4 muren gaan zitten en dan nog

iemand die bv schrik heeft om mensen in 't algemeen noemt men terecht anthrofoob
als je het zogoed als onbestaande risico dat je loopt om als meisje/vrouw vermoord te worden ( voor de door ons reeds veronderstelde redenen ) als reden neemt om dit geen fobie te noemen wat doe je dan bv met ergasiofobie ?
Taalvervalsing.
Oud 5 mei 2007, 20:52   #295
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij gaat er van uit dat de gemiddelde burger(es) gestoorder is dan de gemiddelde misdadiger?
neen, niet de de gemiddelde
en 't ging 'm evenmin over een gemiddelde misdadiger hier daar gaat 'm nu net over

maar indien bepaalde personen beginnen te zeveren over de actieradius van pepperspray als argument om nog tijdig in te kunnen grijpen ?
definitief : JA, dat er genoeg burgers genoeg gestoord zijn om totaal onschuldige passanten ( ongeacht de gestoordheid ) te lijf te gaan met pepperspray
Oud 5 mei 2007, 20:55   #296
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ken je toch geen leden van bonafide sportscholen; informeer je beter.
alle gij zeveraar
dus als ik beweer dat er aldus mij daar wat overhitte persoontjes rondlopen maakt het ineens tot een niet bonafide sportclub ?
Oud 5 mei 2007, 20:56   #297
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een bedoeld slachtoffer dat zich met enig succes lijfelijk verdedigt, krijgt het in het huidig bestel sowieso zwaar voor de rechtbank en ziet zulk omdraaien van de rollen minstens als oneerlijke concurrentie.
dus daarom gaan we nog een stapje verder ofwatte ?
Oud 5 mei 2007, 21:01   #298
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taalvervalsing.
helemaal niet...
waar haal je het ?

ik en jij weten blijkbaar goed genoeg wat de VanDale of eender welk woordenboekje onder een fobie verstaat
maar blijkbaar ben jij diegene die niet behoorlijk kan interpreteren naar believen
er staat zoiets als : ongegronde, irreële, ziekelijke angst
wat niet meteen gelijk is met angst voor een niet bestaand verschijnsel, dacht ik zo

bovendien is het gewoon onbestaande in statistische zin, maar het zal je maar overkomen

Laatst gewijzigd door praha : 5 mei 2007 om 21:03.
Oud 5 mei 2007, 21:17   #299
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
helemaal niet...
waar haal je het ?

ik en jij weten blijkbaar goed genoeg wat de VanDale of eender welk woordenboekje onder een fobie verstaat
maar blijkbaar ben jij diegene die niet behoorlijk kan interpreteren naar believen
er staat zoiets als : ongegronde, irreële, ziekelijke angst
wat niet meteen gelijk is met angst voor een niet bestaand verschijnsel, dacht ik zo

bovendien is het gewoon onbestaande in statistische zin, maar het zal je maar overkomen
Mss kunt U beter een andere topic openen?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 21:33   #300
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mss kunt U beter een andere topic openen?...
waarom precies Chipie ?
in tegenstelling tot andere dagen blijf ik nog behoorlijk on-topic
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be