![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 19:43. |
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat houdt in dat je dat sujet al tot op zekere hoogte zou moeten laten doen en dan kom je natuurlijk ( meestal ) treinen te laat ... vandaar dat in die verdedigingssportkringetjes vaak personen rondlopen die dat begrip zelfverdediging naar welbelieven wensen uit te breiden drijf die mentaliteit door en potentieel slachtoffer wordt dader |
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Kennelijk is de vechtpartij in diest, zo verfoeid door sommigen dat het zelfs is aangehaald (omdat het om een allochtoon VS autochtoon vechtpartij zou gaan) toch niet zo onbelangrijk voor de speurders, en een denkpiste is geworden voor het zoeken achter de moordenaar
bron: VTM nieuws 13u
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 5 mei 2007 om 19:44. |
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 19:47. |
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OP een politiek forum zitten met een avatar van lijst Dedecker,en dan beweren dat je geen politieke intresse hebt noem ik leugenachtig !!!!
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 mei 2007 om 19:47. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Minister-President
|
Iedereen op dit forum heeft toch politieke intresse veronderstel ik? Waar beweer ik dat ik geen politieke intresse heb? Wat heeft dit met de draad te maken?
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 5 mei 2007 om 20:01. |
|
|
|
|
|
#287 | |
|
|
Citaat:
Maar ik weet het niet, ik kan me geen studie over dit onderwerp voor de geest halen. Een ander nadeel van zelfverdediging is ook dat je bijna iedere vrouw of meisje wel zo'n cursus kan laten volgen, bv. door invoering in het school L.O. pakket. Maar dan nog loop je het gevaar dat mannen dit ook gaan doen... en dan ben je natuurlijk nog niet dichter bij huis. Het enige of toch het beste wapen (minstens in die zin dat je er tenminste geen niet-potentiele daders mee lastigvalt) tegen dit soort ziekelijke en wrede misdrijven, en ook tegen ander zinloos geweld in het algemeen is preventie denk ik. O.a. onder de vorm van strengere gevangenisstraffen enzo.
|
|
|
|
|
#288 |
|
|
Een fobie is een ONREDELIJKE/ONGEGRONDE angst; voorbereiding op bewezen bestaande risico's heeft dus niets met "fobieën" te maken.
|
|
|
#289 |
|
|
Jij gaat er van uit dat de gemiddelde burger(es) gestoorder is dan de gemiddelde misdadiger?
|
|
|
#290 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jij, daarentegen ... veralgemeent wel als je stelt dat dit enkel voor mannen zou gelden in dezelfde zin zoals men van pedofielen een bepaald beeld heeft bv neen echt hoor... die typkes waarover ik het heb zijn zogoed als levensgevaarlijk en daar die verdedigingssporten net aangemoedigd worden voor vrouwen omwille van potentiële belagers ( uiteraard steeds mannelijk voorgestald ) zijn ze even talrijk en zou ik persoonlijk (als man) méér bang hebben van een vrouw of meiske uit die opgefokte groep die ik zonder er erg in zou hebben vies bekeken zou hebben Citaat:
het phenomeen is immers nog te nieuw Citaat:
zelfverdediging houdt in princiepe in dat je je weerbaar kan opstellen of dat nu tegen bruute spierkracht is of tegen een tegenstander die ook geoefend zou zijn maakt dan weinig uit bovendien blijft het dan bij zelfverdedigingtechnieken bij die andere partij dus neeje.. nogmaals ik vind zelfverdediging an zich zeer aan te bevelen en ik vind zelfverdediging opgenomen in bv het L.O.-pakket beter dan dat het in clubverband zou gebeuren Citaat:
1) preventie zijn zaken die je pereventief onderneemt om iets te voorkomen... langere gevangenisstraffen horen daar dus niet bij tenzij als je het argumentje afschrikmiddel wilt opgooien maar er is niets waaruit zou blijken dat dit enigzins wat zou voorkomen 2) zelfverdediging kan zeker een middel zijn 2a) om zich weerbaarder op te stellen ( uiteraard niet in alle gevallen ) 2b) als een soort afschrikmiddel ( ontrader ) voor een deel van de gevallen..... waarmee ik niet zeg dat men er doorwinterde vastberaden geplande psychopaten mee kan stoppen 3) zelfverdediging mag ook geen fobie worden : zie eerder gemaakte opmerking ivm pepperspray in aanslag 4) suplementaire wapenbezit ( pepper is er eentje voor mij ) moet uiteraard uit den boze zijn |
||||
|
|
|
|
|
#291 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je mag dat gerust ietske ruimer interpreteren dan datte, willem1940NLD kijk, zodra je je onder mensen begeeft loop je sowiezo een bestaand risico ( vele male hoger zelfs dan dit ) op vanalles en nog wat net omwille van de interactie tussen mensen... met als enige voorbereiding indien je dit risico tot nihil wilt brengen : tussen 4 muren gaan zitten en dan nog iemand die bv schrik heeft om mensen in 't algemeen noemt men terecht anthrofoob als je het zogoed als onbestaande risico dat je loopt om als meisje/vrouw vermoord te worden ( voor de door ons reeds veronderstelde redenen |
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#294 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en 't ging 'm evenmin over een gemiddelde misdadiger hier daar gaat 'm nu net over maar indien bepaalde personen beginnen te zeveren over de actieradius van pepperspray als argument om nog tijdig in te kunnen grijpen ? definitief : JA, dat er genoeg burgers genoeg gestoord zijn om totaal onschuldige passanten ( ongeacht de gestoordheid ) te lijf te gaan met pepperspray |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus daarom gaan we nog een stapje verder ofwatte ?
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
helemaal niet...
waar haal je het ? ik en jij weten blijkbaar goed genoeg wat de VanDale of eender welk woordenboekje onder een fobie verstaat maar blijkbaar ben jij diegene die niet behoorlijk kan interpreteren naar believen er staat zoiets als : ongegronde, irreële, ziekelijke angst wat niet meteen gelijk is met angst voor een niet bestaand verschijnsel, dacht ik zo bovendien is het gewoon onbestaande in statistische zin, maar het zal je maar overkomen Laatst gewijzigd door praha : 5 mei 2007 om 21:03. |
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|