![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#323 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Awel, en hij krijgt nog een nummer waar hij alles kwijtkan. Als dat niet leuk is...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#324 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je beschouwt kruidenier als een belediging ofzo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zei dat je een illustratie was van het feit dat, en daar citeer ik je, "zoals we weten prevaleert idioterie meestal." Jouw standpunten inzake islam illustreren dat de meerderheid, inclusief de geletterden, de heersende idioterie gaat overnemen. Dat heeft niets met het IQ te maken, maar alles met de kracht van de prevalerende idioterie en het prevalerende conformisme. Soral spreekt in dit verband van "la bêtise ambiante". Nietzsche had het niet beter kunnen uitdrukken, al zou hij er natuurlijk in één adem aan toevoegen dat ook Soral een kind van zijn tijd is en niet bevrijd van de "bêtise ambiante" en de heersende rancune- en ressentimentscultus.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 maart 2009 om 14:20. |
|||||||
|
|
|
|
|
#327 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie dat elke toegeving (= opgeven van vrijheid of gelijkheid) aan godsdiensten, en Islam in het bijzonder, het inzetten is van een trend die de verkeerde kant uitgaat, en dat elke toegeving, dat effect alleen maar versterkt; als inflatie. En begrijp me niet verkeerd; het feit dat onze regeringen toegeven aan de eisen van gehersenspoelde moslims, is net zo goed een bedreiging voor ons als voor andere moslims. Want veel van die andere moslims zijn hierheen gekomen om de hel waar ze vandaan kwamen te ontvluchten. En ironisch genoeg proberen hun geloofsgenoten ons land in de plek te veranderen waar ze niet snel genoeg vandaan wilden gaan. |
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Minister-President
|
Het is natuurlijk onzin te vertellen dat ik onzin vertel zonder te duiden welke onzin ik vertel.
|
|
|
#329 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Minister-President
|
Juist ja.
Maar waarom. En wat van hetgene ik schreef is historisch onjuist?
|
|
|
#331 |
|
Burger
|
professor in welke zin?
academicus? da zeker maar lees hier zo Linda Bogaert (geb. 1962) is licentiate Psychologische en Pedagogische Wetenschappen (UGent, 1985), postgraduate Bedrijfskunde (KUL, 1986) en MBA University of Warwick (UK, 1987). Voor dit laatste kreeg ze een award, die inmiddels herdoopt werd tot Chevening Scholarschip (http://www.chevening.com/about/faqs/). zij voert wel goeie onderzoekes uit over islamitische thema's |
|
|
|
|
|
#332 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Gouverneur
|
Onder invloed van warhoofden zoals Rmimzaa (te veel Marokkaanse hash gerookt? ) wijken we af. Daarom, terug naar de blog van B.B., zou ik zeggen:
'Ik eis in naam der mensheid dat de Zwarte Steen verbrijzeld, het gruis ervan in de wind verstrooid, dat Mekka verwoest en het graf van Mohammed onteerd wordt. Dat is de manier om het Fanatisme te ontmoedigen.' Rara, van welke fascist is dit citaat afkomstig? Ondertussen smijten de vertegenwoordigers van de linkse moskee stenen naar mijn blog. Dat verneem ik van de Mossad. Zelf kijk ik nooit naar de reacties, want dan verkwist ik weer uren aan het weerleggen van belegen clichés over de schanddaden van Israël, een terreurstaat waar handen worden afgehakt en vrouwen gestenigd en waar je veertig zweepslagen krijgt als je betrapt wordt met een glas wijn; het land ook dat een aardige, efficiënte man als Adolf Eichmann zomaar heeft opgehangen, terwijl hij toch niets anders had gedaan dan wat vele extremisten in het Midden-Oosten maar al te graag zelf zouden willen doen. Diezelfde extremisten ontkennen overigens dat hij dat gedaan heeft, want de hele holocaust is zoals bekend een gewiekst verzinsel van de Untermensch met de haakneus, bedoeld om het medelijden van de wereld op te roepen en de eigen misdaden te verdoezelen. (Ik zou waarlijk zonder probleem tekstschrijver van de Arabisch-Europese Liga kunnen worden.) Tijdens de voorbije woelige dagen klikte iemand mij door naar Indymedia. Op die website legt Koen Calliauw uit dat ik een 'extreem-rechtse zionist' ben. Soortgelijke beschuldigingen heb ik op mijn persoonlijke mailadres ook al mogen ontvangen van mensen als Ludo De Witte - deze laatste zag in mij zoveel als een kwade genius door wie Filip Dewinter maar al te graag zijn teksten zou laten inblazen. Dat ik vele malen in het openbaar blijk heb gegeven van mijn afkeer van Dewinter hoefde niet vermeld te worden, want liegen en manipuleren is een oude communistische strijdmethode. De parochianen van de linkse moskee schijnen een bepaalde karakterstructuur gemeen te hebben, die hen verhindert onafhankelijk na te denken en maakt dat ze bij het ontwaren van iemand met een afwijkend wereldbeeld beginnen te borrelen als een retort in een laboratorium - misschien een eerste stadium van de gemoedstoestand waarin ze bereid zijn zichzelf voor de goede zaak te midden van zoveel mogelijk Joodse burgers op te blazen. (À propos, er zijn de voorbije week in Irak zestig moslims door moslims van een andere obediëntie op die manier vermoord, ongeveer hetzelfde aantal als de burgerslachtoffers in Gaza dus. Maar ik hoor er van islamitische zijde niet zoveel over.) Wat die Calliauw betreft nu - ik ben dwaas genoeg geweest inkt aan hem te verspillen: 'Mijn geachte opponent Koen Calliauw is een oude militant van de PvdA. Uit alles blijkt dat hij nooit een boek van mijn hand heeft gelezen - maar één stuk op een website volstond om hem afdoende in te lichten. Ik blijk geen sociaal-democraat met een afkeer van de islam te zijn, zoals ik meende; nee, ik ben een extreem-rechtse zionist en een verheerlijker van de oude Donaumonarchie; anders gezegd: ik ben een verachtelijke reactionair en een bourgeoisvarken. Ik behoor dus tot de mensensoort waarvan er door zijn communistische vrienden miljoenen zijn vermoord. Ik wil drie dingen over deze Calliauw kwijt. Primo: er zou een museum voor de geschiedenis van het Belgische communisme moeten bestaan dat hem aankoopt als antiquarische stalinist; secundo: hij maakt zoveel taalfouten dat ik, onderdrukker van de arbeidersklasse, mijn wenkbrauwen frons, maar ongetwijfeld doet hij dat in het kader van zijn mystieke eenwording met moslimvrouwen die van hun man geen Nederlands mogen leren; en tertio, God en de democratie hebben verhoed dat mensen als hij enige macht bezitten in België, want ik zou mijn leven niet zeker zijn.' Dat lijkt me bijtend genoeg om er een lijk in op te lossen. Intussen treft het me als buitengewoon merkwaardig, dat dezelfde linkse lieden die het christendom luidkeels verafschuwen zo dol zijn op de godsdienst van de onderdrukte medemens. Iedere historisch-materialistische godsdienstkritiek smelt weg bij het aanschouwen van schreeuwende moslimjongeren die de Joodse wijk pogen te bestormen. Ik zou de reacties weleens willen zien als schreeuwende Joodse jongeren Borgerhout bestormden in reactie op de raketbeschietingen door Hamas. Op YouTube staat een filmpje waarin Hamas de Palestijnen oproept de dood te omhelzen en een menselijk schild te vormen. De gesneuvelde Hamasleider Nizar Rayan stuurde vorig jaar een van zijn eigen zoons op zelfmoordmissie (zonen genoeg blijkbaar, hij had toch vier vrouwen). Hoe zouden Israël en het westen met dit wereldbeeld ooit tot enig redelijk vergelijk kunnen komen? Wat onze onmiddellijke omgeving betreft, onze grote steden: wie meent dat de Arabisch-Europese Liga geen antisemitische agenda heeft, is zo naïef als een koorknaap in een pasgesteven hemd. De Liga ontkent pamfletten te hebben verspreid waarin namens de profeet Mohammed werd opgeroepen de Joden te bestrijden en de christenen te mijden. Misschien zijn die pamfletten inderdaad uitgedeeld door anderen, maar dat zijn dan toch geestverwanten, gezien het feit dat de organisatie in één adem verklaart 'naar de ontmanteling van de staat Israël als duurzame oplossing voor vrede in Palestina' te streven. Intussen zijn de eerste twee zinnen van dit dagboek door Gustave Flaubert geformuleerd in het jaar 1878. Benno Barnard |
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waar haal jij overigens je 'juiste' informatie vandaan? Bij mijn weten bestaat er geen enkele islam universiteit waar een historisch-kritische studie van de islam en zijn bronnen op het programma staat. Je zal dus je mosterd bij westerse professoren en universiteiten moeten halen. Wat ik gedaan heb. Nu jij nog.
|
|
|
|
#335 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik geeft toe, als je zo'n warhoofd als Rmimzaa leest, dan krijg je de neiging de islam van die warhoofdigheid de schuld te geven. Hetzelfde als wat BB doet. Op grond van het gedrag van één vrouw, Rachida Lamrabet, beoordeelt en veroordeelt hij een religie. Niet een erg sterke argumentatie. |
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hier nog een portie B.B.: Nu Israël zich weer eens moet verdedigen, braken de leden van de linkse moskee de gebruikelijke rituele vervloekingen uit, die een diep antisemitisme bevredigen. Dat Israël - altijd in reactie op agressie - uitsluitend militaire doelwitten aanvalt en Hamas systematisch civiele... ach, hoe convenabel dit te vergeten. Met enkele utopisten poogde ik een gesprek te voeren over de ware aard van Hamas, een gezelligheidsvereniging die evenzeer van neonazistische ideeën is doordrenkt als de gewaden van haar martelaars van Joods bloed. Dat gesprek was onmogelijk. Palestijnen waren zielig. Het westen deed lelijk tegen ze. En de Joden bedreven apartheid, genocide en nog een aantal verwerpelijke dingen. De Europese Unie moest Israël onverwijld boycotten. Dat laatste - Ludo De Witte, Ludo De Brabander en Nadia Fadil van de communistische mantelorganisatie 'Vrede vzw' pleitten daar op 29 december in De Morgen weer eens voor - is eenvoudig de moderne variant van wat leden van de Sturmabteilung en rancuneuze kleine Duitse burgermannetjes in de jaren dertig op Joodse winkelruiten kalkten: Kauft nicht bei Juden! (In de jaren veertig waren er geen Joodse winkelruiten meer.) Waarom willen hoogopgeleide linkse gelovigen niet inzien wat de ware aard van Hamas is? Wat verklaart het monsterlijke verbond tussen oude Europese communisten en bloeddorstige, vrouwenhatende gekken met een middeleeuws wereldbeeld? (De lezer raadplege bijvoorbeeld de website van de Arabisch-Europese Liga, www.arabeuropean.org.) Ik denk dat ik het antwoord ken. Hamas poseert met een zeker dramatisch talent als slachtoffer, en links is van oudsher dol op slachtoffers. Bovendien koestert ook Hamas een utopie. En utopisten herkennen hun soortgenoten, net als honden. In de utopie van Hamas is de wereld een plek die gezuiverd is van Joden - om die paradijselijke toestand te verwezenlijken is bijvoorbeeld de moord op Joodse kleuters wenselijk, want die groeien anders toch maar op tot soldaten van de Zionistische Entiteit. Ik vertel hier geen sick joke, het maakt deel uit van het strijdplan van Hamas. Ondertussen worden Palestijnse kinderen uit de Gazastrook in Israëlische ziekenhuizen gratis behandeld. In de eerste fase van de utopische toekomst volgens Hamas hebben de Joden een graf in de wolken, of liever in zee; in de tweede fase zijn de christenen aan de beurt. Die laatsten hoeven zich enkel te laten knechten: als zogeheten dhimmi's mogen ze in leven blijven. Dit programma staat bekend als 'na de zaterdag komt de zondag', want bloemrijke vergelijkingen zijn een specialiteit van Allahs soldaten. Gelukkig zijn ook de militaire mogelijkheden van Hamas niet veel meer dan metaforen. In de islamitisch-fundamentalistische utopie begint alles dus met het uitroeien van de Joden. Dit vervelende aspect van de Palestijnse droom wordt door de westerse utopisten luidkeels verzwegen. Het toejuichen zou hen ook te zeer in verlegenheid brengen, al heb ik zo het idee dat sommigen onder hen in stilte vinden dat de Joden hun ondergang aan zichzelf te danken zouden hebben - dat laatste geheel in de grote traditie van het Europese antisemitisme van graaf de Gobineau, H.S. Chamberlain et alii. Om dit probleem te omzeilen praktiseren oude stalinisten als Ludo De Brabander en Herman De Ley de semitisch-semantische methode: ze verklaren dat ze helemaal niet antisemitisch zijn maar enkel antizionistisch. Dat komt op hetzelfde neer als zeggen dat je niets tegen de Franstaligen hebt maar enkel iets tegen België - alleen duizend keer erger. De lezer die nu meent dat ik de burgerdoden in de Gazastrook niet betreur, heeft er niets van begrepen. Alleen zijn die burgers om te beginnen slachtoffers van Hamas. Intussen geloof ik helemaal niet dat 'de drie monotheïstische godsdiensten' zoveel gemeen hebben, zoals allerlei ontwikkelde mensen op vergoelijkende toon beweren. Volgens mij hebben ze niet eens het monotheïsme gemeen. De islam is in zijn essentie een versluierde, monotheïstische vorm van polytheïsme. De mohammedaanse godheid intervenieert namelijk permanent, precies zoals de heidense goden dat plachten te doen, in plaats van de mens met een vrije wil uit te rusten. Het ontbreken van dat laatste attribuut verklaart zowel het islamitische fatalisme - insjallah, het geschiedt mits de godheid het wenst - als het islamitische fanatisme. Hamas is een fatalistisch-fanatieke organisatie, die het zichzelf tot ontploffing brengen van jonge mensen tegelijkertijd aanprijst en als een wilsbesluit van Allah beschouwt. Goethe zei al tegen Eckermann hoezeer het mohammedaanse geloof hem met onbegrip vervulde: voor de mohammedaan stond immers zijn naam geschreven op de kogel die voor hem bestemd was. |
|
|
|
|
|
|
#339 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het klopt dat de AEL vooral Joden als vijand zien en daarin vinden ze zich met religieuze fanatici die deze denkpiste delen. Dat zet aan tot haat en conflict en is al jaren bezig o.a in Antwerpen. Het is echt geen toeval dat tijdens de laatste AEL betoging koranteksten tegen Joden gevonden werden; zoal religieuze sekten als AEL doen voordeel bij het aanzetten tot conflict in de samenleving.Het vele geweld tegen ordediensten heeft ook te maken met dat door belanghebbende partijen zorgvuldig voorbereide en gestuurde conflict
|
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|