Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2012, 14:39   #341
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
En nu nog onderbouwen.

Psychoses, zal wel zijn. Àls je er aanleg voor hebt.
Hersenevolutie wordt bij jongeren door alles aangetast. Ook door alcohol, maar daar zin onze beleidsmensen geen graten in.

Kans op schizofrenie? Bron?
Volgens mij is aanleg voor schizofrenie genetisch bepaald.

En die hogere kans op verslaving mag je ook eens duiden.
'k zal helpen
http://stash.norml.org/wp-content/up...ence-Rates.jpg

Maar heu... laten we eens naar de positieve kanten kijken.
Noem eens 3 positieve kanten van alcohol.
Zal ik er 5 geven voor cannabis.
Rationaliteit zal de tegenstanders niet overtuigen.

Neem de schoofzak, hij drinkt alcohol, ---> alcohol goed. Hij gebruikt geen wiet, ---> wiet des duivels.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 14:50   #342
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog onderbouwen.

Hersenevolutie wordt bij jongeren door alles aangetast. Ook door alcohol, maar daar zin onze beleidsmensen geen graten in.

'k zal helpen

Van een drugsforum:

Ik heb het ff opgezocht...dit zijn de feitekes

Bij de meeste mensen heeft het middel in eerste instantie een kalmerende werking. Beginnende of gematigde gebruikers voelen zich meestal alleen maar loom en ontspannen. Veelgebruikers weten dat het middel, bij hoeveelheden van meer dan 2 gram per dag (ongeveer 25 gulden), leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn. Bij sommige mensen ontwikkelt zich dit al na één keer blowen.
Bekend zijn de zogenaamde cannabis-psychosen die sprekend lijken op een manifestatie van schizofrenie. Wanen en hallucinaties kunnen zich voordoen. Meestal verdwijnt dit beeld weer bij het stoppen van het cannabisgebruik. Maar het is ook zo, net als bij amfetaminen, dat sommige mensen die er aanleg voor hebben, schizofrenie kunnen ontwikkelen door het gebruik van cannabis. Het beeld blijft dan bestaan, ook na het stoppen van het cannabisgebruik. Om deze reden moet cannabis toch een riskante drug genoemd worden voor mensen die kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychosen.

Jongeren die regelmatig cannabis roken lopen een grote kans om op latere leeftijd gestelijke problemen te krijgen. Een joint in de week is de kans later depressief te worden twee keer zo groot, bij een dagelijks stickie is de kans daarop zelfs vijf keer zo groot.
Drie grote onderzoeken tonen aan dat er behalve op depressies ook nog een grotere kans is schizofrenie. Twee Britse en een Australische universiteit onderzochten in het totaal duizenden mensen die in hun tiener jaren regelmatig marihuana rookten. Vaak dienden de problemen die voortkomen uit cannabisgebruik zich al na 5 jaar aan.
Bij een van de studies werden ruim 750 mensen van hun geboorte tot aan hun 26ste levensjaar gevolgd. Hieruit bleek dat de degenen die cannabis gingen gebruiken voor hun vijftiende jaar het grootste gezondheidsrisico lopen.

Tis maar dat je weet met je bezig bent, nu met die hoge thc waarden.

Laatst gewijzigd door Modjo : 20 december 2012 om 14:50.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 14:50   #343
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

En dan nog even dit
http://www.forbes.com/sites/erikkain...f-in-portugal/
voor diegenen die niet enkel klakkeloos de wet volgen, maar echt een goede inborst hebben en het willen laten verbeteren.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 14:53   #344
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog onderbouwen.

'k zal helpen

Alcohol:

Dr. Nicolai Worm:

- verminderd alcohol de kans op diabetes
- verhoogd alcohol het cholesterol HDL ( High Density Lipopoprotein ) en verlaagd het Cholesterol LDL (Low) wat het hart beschermd
- remt alcohol trombose af, het voorkomt bloedklonters
- verminderd alcohol ontstekings risico's
- verbeterd het de sensibiliteit voor insuline

en smaakt lekker!

http://vinama.skynetblogs.be/archive...ezondheid.html
Oud 20 december 2012, 14:56   #345
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Van een drugsforum:

Bij de meeste mensen heeft het middel in eerste instantie een kalmerende werking. Beginnende of gematigde gebruikers voelen zich meestal alleen maar loom en ontspannen. Veelgebruikers weten dat het middel, bij hoeveelheden van meer dan 2 gram per dag (ongeveer 25 gulden), leidt tot paranoïdie, gevoelens van achterdocht die niet met de realiteit in overeenstemming zijn. Bij sommige mensen ontwikkelt zich dit al na één keer blowen.
Bekend zijn de zogenaamde cannabis-psychosen die sprekend lijken op een manifestatie van schizofrenie. Wanen en hallucinaties kunnen zich voordoen. Meestal verdwijnt dit beeld weer bij het stoppen van het cannabisgebruik. Maar het is ook zo, net als bij amfetaminen, dat sommige mensen die er aanleg voor hebben, schizofrenie kunnen ontwikkelen door het gebruik van cannabis. Het beeld blijft dan bestaan, ook na het stoppen van het cannabisgebruik. Om deze reden moet cannabis toch een riskante drug genoemd worden voor mensen die kwetsbaar zijn voor het krijgen van psychosen.

Jongeren die regelmatig cannabis roken lopen een grote kans om op latere leeftijd gestelijke problemen te krijgen. Een joint in de week is de kans later depressief te worden twee keer zo groot, bij een dagelijks stickie is de kans daarop zelfs vijf keer zo groot.
Drie grote onderzoeken tonen aan dat er behalve op depressies ook nog een grotere kans is schizofrenie. Twee Britse en een Australische universiteit onderzochten in het totaal duizenden mensen die in hun tiener jaren regelmatig marihuana rookten. Vaak dienden de problemen die voortkomen uit cannabisgebruik zich al na 5 jaar aan.
Bij een van de studies werden ruim 750 mensen van hun geboorte tot aan hun 26ste levensjaar gevolgd. Hieruit bleek dat de degenen die cannabis gingen gebruiken voor hun vijftiende jaar het grootste gezondheidsrisico lopen.

Tis maar dat je weet met je bezig bent, nu met die hoge thc waarden.
Dat kan allemaal best zijn.
Maar moet het daarom voor iedereen verboden worden?
Hoeveel levens hebben ze al verwoest, gewoon omdat iemand een jointje gerookt had? - strafblad, moeilijk werk vinden.

Wat je schrijft zal wss wel juist zijn.
Maar heu... sorry he, maar ik blijf op alcohol terugkomen.
Leg mij eens uit waarom onze beleidsmensen ergens 1900 hebben beslist dat cannabis slecht is voor ons en alcohol niet.

Hoeveel vrouwen krijgen er slaag van hun dronken echtgenoot?
Hoeveel doden hebben we weer per jaar in het verkeer, gelieerd aan alcohol?
Hoeveel geraken er door overmatig drankgebruik in de ontwenning en/of psychiatrie?
Geloof me gerust een pak meer dan die 500 tieners in GB.

Noem me vervolgens eens een aantal geweldsdelicten gepleegd onder invloed van cannabis.

En daarenboven, hebt u zelf al eens cannabis gebruikt?
Weet jij wat dat is 2gram/dag?

Trouwens de toxiciteit van alcohol is vele malen hoger dan die van cannabis.
Ik denk zelfs dat die van cannabis 0 is.
Maw, je kan je met alcohol letterlijk in een paar uur de dood in zuipen.
Maar je dood-blowen... dat bestaat niet.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 20 december 2012 om 15:00.
Oud 20 december 2012, 15:14   #346
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan allemaal best zijn.
Maar moet het daarom voor iedereen verboden worden?
Hoeveel levens hebben ze al verwoest, gewoon omdat iemand een jointje gerookt had? - strafblad, moeilijk werk vinden.

Wat je schrijft zal wss wel juist zijn.
Maar heu... sorry he, maar ik blijf op alcohol terugkomen.
Leg mij eens uit waarom onze beleidsmensen ergens 1900 hebben beslist dat cannabis slecht is voor ons en alcohol niet.

Hoeveel vrouwen krijgen er slaag van hun dronken echtgenoot?
Hoeveel doden hebben we weer per jaar in het verkeer, gelieerd aan alcohol?
Hoeveel geraken er door overmatig drankgebruik in de ontwenning en/of psychiatrie?
Geloof me gerust een pak meer dan die 500 tieners in GB.

Noem me vervolgens eens een aantal geweldsdelicten gepleegd onder invloed van cannabis.

En daarenboven, hebt u zelf al eens cannabis gebruikt?
Weet jij wat dat is 2gram/dag?

Trouwens de toxiciteit van alcohol is vele malen hoger dan die van cannabis.
Ik denk zelfs dat die van cannabis 0 is.
Maw, je kan je met alcohol letterlijk in een paar uur de dood in zuipen.
Maar je dood-blowen... dat bestaat niet.
Het zal niet juist zijn, het is juist.

Alcohol vs cannabis: allebei slechte kanten.
Waarom alcohol wel legaal is: kapitalisme.
Oud 20 december 2012, 15:15   #347
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En wat ook al 100'en keren gezegd is: dat ik alcohol niet wil verbieden, maar illegale drugs wel illegaal wil houden, is inconsequent, maar dat kan me geen teelbal schelen.
Wees dan tenminste eerlijk en beweer dan niet dat het voor de volksgezondheid is dat ge het wilt doen. Zeg dan gewoon dat ge uw opinie omtrent drugs autoritair wilt opleggen aan de rest.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 15:24   #348
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het zal niet juist zijn, het is juist.

Alcohol vs cannabis: allebei slechte kanten.
Waarom alcohol wel legaal is: kapitalisme.
Nu komen we er.

Onze beleidsmensen hebben het concurrerende product dat iedereen in zijne hof, zelf kan kweken, bij wet verboden gemaakt.
Da's al.

DeHaene verdient niet zomaar 1,8miljard euro/ jaar he?

Oud 20 december 2012, 16:02   #349
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Van een drugsforum:

Twee gram per dag is al echt verdomd veel. Dat is het equivalent van een halve bak jupiler per dag, dat doen alleen de uiterste probleemgevallen. De meerderheid van de jeugd rookt hoogstens een joint of twee als ze op stap gaan.

Toen ik nog dagelijks blowde kon ik met een gram makkelijk 2 weken voort. Dat was gewoon om een beetje te ontspannen, net zoals iemand anders een pint zou opentrekken. De meesten kennen hun grenzen echter niet omdat er geen eerlijke voorlichting wordt gegeven. Alweer een argument vóór legalisatie.

Gooi toch niet het kind met het badwater weg. Probleemgevallen aanpakken, akkoord. Tegelijk een overweldigende meerderheid probleemloze hobbygebruikers in de illegaliteit dwingen, niet akkoord. Dat is pervers.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 16:03   #350
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Rationaliteit zal de tegenstanders niet overtuigen.

Neem de schoofzak, hij drinkt alcohol, ---> alcohol goed. Hij gebruikt geen wiet, ---> wiet des duivels.
Oh ik heb er geen problemen mee om te erkennen dat alcohol slecht is. Zelfs veel slechter dan cannabis.

Maar ik aanvaard dat dat nu eenmaal zo is. Al eeuwen. In honderduizenden vormen van lokale variëteiten van smaken en graden.

Van de actuele illegale drugs aanvaard ik dat niet.

punt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 16:10   #351
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Wees dan tenminste eerlijk en beweer dan niet dat het voor de volksgezondheid is dat ge het wilt doen. Zeg dan gewoon dat ge uw opinie omtrent drugs autoritair wilt opleggen aan de rest.
Wabliefteru ? Democratisch zal je bedoelen.

Tenzij je elke beperkende wetgeving, bijvoorbeeld dat je rechts moet rijden in Vlaanderen, ook "autoritair" gaat noemen.

Pas op gij hé, of wat lappen rond uw oren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 december 2012, 16:16   #352
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh ik heb er geen problemen mee om te erkennen dat alcohol slecht is. Zelfs veel slechter dan cannabis.

Maar ik aanvaard dat dat nu eenmaal zo is. Al eeuwen. In honderduizenden vormen van lokale variëteiten van smaken en graden.

Van de actuele illegale drugs aanvaard ik dat niet.

punt.

Ach ja. U bent het soort mens dat waarschijnlijk ook gewoon aanvaard dat de elite rijk is en de rest arm gehouden wordt.
Dat diezelfde elite oorlogen start, maar de arme stumperts ervoor laat bloeden op 't slagveld.
Ook allemaal al eeuwen.

Het is net die mentaliteit die er voor zorgt dat er nooit eens wat veranderd ten goede.
Dat we bvb nog steeds met een nest corrupte beleidsmakers zitten.

We aanvaarden maar he.

Trouwens wat u schrijft mbt alcohol in alle kleuren en smaken...
De cannabisplant heeft +1000 soorten met elk een andere wèrking, gaande van euforie opwekkend tot slaapverwekkend, pijnstillend.
Da's wat anders he dan alcohol, waarvan je -ondanks de smaak- gewoonweg altijd hetzelfde stuk in je botten krijgt.

"Zalig zijn de armen van geest."
't zal wel zijn. de slimmen zijn alleen dan nòg zaliger en de dommerik heeft het niet eens door.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 20 december 2012 om 16:18.
Oud 20 december 2012, 16:17   #353
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratisch en autoritair sluiten elkaar niet uit.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 20 december 2012, 16:20   #354
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Dat diezelfde elite oorlogen start, maar de arme stumperts ervoor laat bloeden op 't slagveld.
Ook allemaal al eeuwen.
...
Is dat een citaat uit een stuk van een stand up comedian ?

Djiezes Kraaist, in een draad over legalisering van drugs in Vlaanderen beginnen over elitairen die oorlogen starten ...

.

Oud 20 december 2012, 16:23   #355
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Democratisch en autoritair sluiten elkaar niet uit.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 20 december 2012, 16:25   #356
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tenzij je elke beperkende wetgeving, bijvoorbeeld dat je rechts moet rijden in Vlaanderen, ook "autoritair" gaat noemen.

Pas op gij hé, of wat lappen rond uw oren.

.
Dan zou het wel handig zijn dat ze het in hun programma zetten.
Federaal willen ze er blijkbaar niets aan doen.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 20 december 2012 om 16:26.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 16:27   #357
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is dat een citaat uit een stuk van een stand up comedian ?

Djiezes Kraaist, in een draad over legalisering van drugs in Vlaanderen beginnen over elitairen die oorlogen starten ...

.

U weigert gewoon het grotere plaatje te zien.
Niet moeilijk dat je gewoon direkt met alles akkoord gaat wat ze je voorschrijven.

Als je dan toch zo hoog oploopt met de zogenaamde democratie waarin je denkt te leven,
dat ze een bindend referendum organiseren he.

Maar d�*t doen ze hier niet teveel he? referenda houden.

Nog even dit
http://www.time.com/time/health/arti...893946,00.html
http://www.scientificamerican.com/ar...riminalization
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3421523.stm

Dan weet je wat beter waarover je het hebt.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 20 december 2012 om 16:32.
Oud 20 december 2012, 16:57   #358
vlaams realist
Banneling

Standaard

Jaja,tgaat een politieke kwestie worden.
Het echte drugsprobleem,dat Antwerpen de hoofdstad is van het cocaine- verbruik,gaat verzanden in een links en rechts spelletje.
Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.Waarom wil links het drugsbeleid vernauwen tot shit?Er bestaan heus wel ergere drugs.Maar als ze absoluut de handel en en het gebruik willen toestaan, uit eigen belang.met als excuus dat alcohol meer slachtoffers maakt.Dan is dit vooral te wijten aan het feit dat er onvoldoende gezocht wordt naar shit.Ik ben er zeker van dat dit ook een factor is in de verkeersveiligheid.
Ik zeg niet dat alle mensen die experimenteren met drugs "dropouts"worden.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat alle "dropouts "experimenteren met allerlei drugs.
Dat de handel in shit meestal in handen ligt van criminele steuntrekkers van zuiderse afkomst, verklaart wel de innige vriendshap tussen PVDA en dealers.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 17:17   #359
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Jaja,tgaat een politieke kwestie worden.
Het echte drugsprobleem,dat Antwerpen de hoofdstad is van het cocaine- verbruik,gaat verzanden in een links en rechts spelletje.
Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp.Waarom wil links het drugsbeleid vernauwen tot shit?Er bestaan heus wel ergere drugs.Maar als ze absoluut de handel en en het gebruik willen toestaan, uit eigen belang.met als excuus dat alcohol meer slachtoffers maakt.Dan is dit vooral te wijten aan het feit dat er onvoldoende gezocht wordt naar shit.Ik ben er zeker van dat dit ook een factor is in de verkeersveiligheid.
Ik zeg niet dat alle mensen die experimenteren met drugs "dropouts"worden.
Maar uit eigen ervaring weet ik dat alle "dropouts "experimenteren met allerlei drugs.
Dat de handel in shit meestal in handen ligt van criminele steuntrekkers van zuiderse afkomst, verklaart wel de innige vriendshap tussen PVDA en dealers.
Een decriminalisering zou dat juist tegenwerken.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2012, 17:22   #360
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Een decriminalisering zou dat juist tegenwerken.
Het is grappig hoe altijd verklaard wordt dat "drugshandel in handen van criminelen is". Dat is niet moeilijk. De overheid maakt drugshandel crimineel. Dan is het logisch dat de handel ervan in handen van 'criminelen' is.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be