![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Twijfel hoort bij het geloof. Zelfs de grootste mystici hebben met leegte en vertwijfeling te kampen gehad. Denken we maar aan Ignatius van Loyola of Johannes van het Kruis. Niet verwonderlijk daar de Heer Jezus ons hierin is voorgegaan op het kruis.
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ja, ik heb getwijfeld, en mijn twijfel werd definitief weggenomen door het feit dat... Dit laatste moet je zelf invullen, dat kan ik niet voor jou. |
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aan Gods bestaan heb ik nooit getwijfeld, als dit dan een antwoord op uw vraag kan zijn.
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Europees Commissaris
|
Dit is voor mij dan toch geen toppunt van het zelfbewust zijn. Je hebt dan altijd geleefd in de schaduw van een god zonder jezelf ooit eens centraal te stellen.
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In God ontdekt de mens trouwens zijn volheid, daar waar hij in zichzelf niet tot volheid kan komen.
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waar religieuze leiders de macht hebben worden andersdenkenden vervolgd en de mensenrechten op grove wijze geschonden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is gewoon "huwelijk" (dat open staat voor koppels van hetzelfde of van verschillend geslacht).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
Een huwelijk is een contract tussen twee partijen, net als een ander contract.
Ik snap niet wat de kerk zich daarmee te moeien heeft. |
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen hebben reeds 61 bisschoppen een publieke verklaring afgelegd over het wetsvoorstel. De door hen aangebrachte argumentatie is bijzonder waardevol. http://www.riposte-catholique.fr/per...dre-le-mariage |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maw zeg jij, niet ik, dat die activiteit waarvan je spreekt onverenigbaar is met de kerkleer. Ga je deze paradox rechttrekken door een terechte nuance aan te brengen in je eerdere opmerkingen? |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
For once and for all: Myth of flat earth |
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#377 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat je het klassiek rollenpatroon verdedigt vanuit conservatief christelijk oogpunt begrijp ik. Maar probeer aub geen steun te vinden bij ongelovigen, want wij hebben andere denkpatronen. |
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of ongelovigen per definitie andere denkpatronen hebben, durf ik sterk te betwijfelen. In Frankrijk zien we dat ook niet-katholieke of niet-religieuze parlementsleden zich uitspreken tegen een mogelijk homo"huwelijk". Blijkbaar hebben ze daartoe ook een argumentatie die niet religieus gedragen is, maar schijnbaar voortkomt uit andere denkpatronen. Dus, ik zou u aanraden de nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen bij het uitvergroten van uw eigen denkwereld. |
|
|
|
|