Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2004, 10:38   #21
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Feit blijft dat het niet belangrijk is wat wij vinden van die video, maar dat men in de moslimwereld ervan overtuigd is dat het opgezet spel is.
Dat is juist wat ik in een andere draad heb aangehaald: er is een serieus cultureel verschil over waarheid en verbeelding. Daarom dat men spreekt over "le verbe arabe".

Zo waren ze Bin Laden aan het feesten na 9/11 en terzelfdertijd beschuldigden ze de Mossad ervan.

Zo spraken ze van een genocide in Jenin en waren ze terzelfderijd lijken aan het opgraven en fake begrafenissen aan het filmen.

Zo kwam de legende van de Tzahal soldate die striptease deed om hen aan te trekken en dan neer te schieten.

Zo was er de fameuse priester uit Bethlehem die vermoord werd door Tzahal en een paar uur later verrees... (Dank zij het Vaticaan, niet door de voorzitter van tampax christi die het fout gerucht de wereld had ingezonden)

En de ergste legende is de "moord" op Muhamed Al Dura in Gaza, die niet eens dood is, en daar werkt de westersche media nog verder aan mee, want ze zijn te beschaamd om toe te geven dat het staged was.
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 10:43   #22
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

'n degelijke journo die aan het snuffelen was in de grensstreek A'stan & Pakistan.
Lang niet alles wat daar aan de hand is past in het steeds herkauwde plaatje van "terrorists evil, allies good"

lees mijn post nog es rustig door, dagallemaal, bij Pearle waren er meer redenen dan enkel zijn Jood-zijn (hoewel dat op zich al reden genoeg is voor meeste moslim-maften) voor de brutale & ge-videotape-te moord.

Er spelen zeker voor sommige groepen en individuen nog andere belangen mee dan verschil in godsdienst. Dat Pakistan geen onvoorwaardelijke ally is in de war on terror, afdoen als zoveelste verzinsel van de tinfoil hat crowd is naiëf.
Oud 14 mei 2004, 10:48   #23
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
En de ergste legende is de "moord" op Muhamed Al Dura in Gaza, die niet eens dood is, en daar werkt de westersche media nog verder aan mee, want ze zijn te beschaamd om toe te geven dat het staged was.
http://www.al-bushra.org/Aldura/stroy.html

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 10:51   #24
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

JoeQpublic, je hebt met de quote zitten te modderen...

Natuurlijk waren er andere redenen. Wat ik beweer is door het feit dat ze Joden waren ze zo wreed vermoord werden en getaped. Herlees ook het artikel uit de Knack over Pakistan dat ik ergens gepost heb. Duidelijk dat ze daar meer terroristen hebben dan ons lief is. Behalve voor Abou blahblah die hun vertegenwoordiger dan nog eens naar hier gaat uitnodigen voor een Ali Bababeltje te houden.
Oud 14 mei 2004, 10:58   #25
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
http://www.al-bushra.org/Aldura/stroy.html
Bedankt voor de link. Ik ken Gerard Huber, heb hem gesproken en weet van de andere opnamen af. Niet hij alleen is tot die conclusie gekomen; ook een andere volledig onafhankelijke groep! De zaak Mohamed Al Dura is precies zoals een tweede Dreyfus zaak waar ook valse geschriften gebruikt werden. De pallies zijn verveeld maar hebben geen tegenargumenten die steek houden. Dus proberen ze de media wijs te maken er niet meer over te spreken om hun eigen geloofwaardigheid niet volledig in het gedrang te brengen! Ik weet wel van Huber dat Antenne 2 hem "off the records" gelijk geeft en waar getuigen bij waren, en ze weten dat ze gemanipuleerd waren. Publiekelijk zal hen wat te moeilijk liggen
Oud 14 mei 2004, 11:15   #26
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

bla
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 11:19   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Dat soort complottheorieën zijn schering en inslag telkens de moslims hun gruwel tentoonstellen.

Neen, het is geen opgezette scenario van de Amerikanen. Het is belachelijk om daar zelfs maar aan te denken. Ook de Amerikanen zijn niet altijd toetjes, da's waar, het werd bewezen in het schandaal met de Iraakse gevangenen. Maar dit was een pure barbaarse executie zoals de moslims ze regelmatig uitvoeren in Afghanistan, Pakistan, Saoudi-Arabie, etc.....

Het feit dat het Arabisch van de dader een Russisch accent zou hebben kan te maken hebben met het feit dat hij evengoed een moslim uit de Zuid-Russische regio komt, Afghanistan, Dagestan of Tjetjsenië. Wie weet welke accenten die gasten daar hebben wanneer ze Arabisch praten. De rest (stoelen, muurkleuren, etc...) is gewoon bullshit eerste klas.

Tot welke waanideeën het anti-Amerikanisme begint te leiden in Europa baar mij zorgen, vooral dan voor de Europeanen.
Oud 14 mei 2004, 12:09   #28
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
bla
wel dat was dan de beste posting van het jaar. Zeer instructief en informatief. Wordt de volgende dan bla-bla om herhaling te voorkomen?
Oud 14 mei 2004, 12:15   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

als je nu deze uitleg over waarom de beelden verdacht zouden zijn nu eens toepast op de foto's dan krijg je net hetzelfde.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:38   #30
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
als je nu deze uitleg over waarom de beelden verdacht zouden zijn nu eens toepast op de foto's dan krijg je net hetzelfde.
Oud 14 mei 2004, 12:41   #31
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ha! Dat waren geen VS militairen! Dat waren Moslim fundamentalisten! Ik zag ze zelfs op de Amerikaanse TV! Mevrouw English was wel haar hoofddoekje vergeten!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 12:49   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

kan er niet opgetreden worden tegen dit soort negationisme?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 14:36   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Iemand vindt ergens op "een forum" een man die een teorie heeft. De voltallige Westerse media ziet geen vuiltje aan de lucht maar hij heeft het allemaal door. Hij kent de waarheid (en ook Russisch en hij kan de verschillende arabische aksenten uit elkaar halen).

Moet ik hieruit konkluderen dat de Franse media, en ook de VRT, die de video niet in twijfel brengen, instructies krijgen van Langley, Virginia?

De CIA (of de Mossad, of de twee in samenwerking) controleert alle media op de hele aardkloot inklusief Al-Jazeera (die dat russisch aksent niet heeft opgemerkt) maar ze zijn niet bij machte geweest om de publikatie van de foto's van Abu Ghraib tegen te houden de klungelaars. En ze zijn die tijmer vergeten op dat videoband. Verdorie. En nu blijkt dat de figuranten gewoon Russisch praten. Wat een zootje is dat daar bij de CIA zeg. Ze hebben betere tijden gekend. Enfin, het was genoeg om iedereen om de tuin te leiden (behalve dan die man op dat forum, maar die zal nu wel al opgepakt zijn zeker).

De aarde is plat en de zon draait rond de maan. Ik het gelezen op een forum.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2004, 14:41   #34
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Iemand vindt ergens op "een forum" een man die een teorie heeft. De voltallige Westerse media ziet geen vuiltje aan de lucht maar hij heeft het allemaal door. Hij kent de waarheid (en ook Russisch en hij kan de verschillende arabische aksenten uit elkaar halen).

Moet ik hieruit konkluderen dat de Franse media, en ook de VRT, die de video niet in twijfel brengen, instructies krijgen van Langley, Virginia?

De CIA (of de Mossad, of de twee in samenwerking) controleert alle media op de hele aardkloot inklusief Al-Jazeera (die dat russisch aksent niet heeft opgemerkt) maar ze zijn niet bij machte geweest om de publikatie van de foto's van Abu Ghraib tegen te houden de klungelaars. En ze zijn die tijmer vergeten op dat videoband. Verdorie. En nu blijkt dat de figuranten gewoon Russisch praten. Wat een zootje is dat daar bij de CIA zeg. Ze hebben betere tijden gekend. Enfin, het was genoeg om iedereen om de tuin te leiden (behalve dan die man op dat forum, maar die zal nu wel al opgepakt zijn zeker).

De aarde is plat en de zon draait rond de maan. Ik het gelezen op een forum.
en ik had het op de VRT gehoord
Oud 14 mei 2004, 14:44   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het feit dat het Arabisch van de dader een Russisch accent zou hebben
Ik las gisteren in The Times (UK) dat die man een Jordaans accent had. Er was een analyse van één blz over wat men van die video over de daders kon leren en nergens werd er melding gemaakt van een Russisch accent.
Oud 14 mei 2004, 14:45   #36
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat heb je gehoord? Toch niet die komplotteorie? Ik geef toe, ik kijk nooit naar de VRT.
Oud 14 mei 2004, 14:50   #37
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat heb je gehoord? Toch niet die komplotteorie? Ik geef toe, ik kijk nooit naar de VRT.
Nee, was even voor de fun Die weten toch meestal van niets . Ik kijk alleen naar de VRT om te weten wat ze fout vertellen
Oud 14 mei 2004, 14:54   #38
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee, was even voor de fun Die weten toch meestal van niets . Ik kijk alleen naar de VRT om te weten wat ze fout vertellen
Ik moest even schrikken
Oud 14 mei 2004, 15:06   #39
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik moest even schrikken
Sorry
Oud 14 mei 2004, 15:06   #40
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het feit dat het Arabisch van de dader een Russisch accent zou hebben
Ik las gisteren in The Times (UK) dat die man een Jordaans accent had. Er was een analyse van één blz over wat men van die video over de daders kon leren en nergens werd er melding gemaakt van een Russisch accent.
Octavia Nasr beweert op CNN iets anders:

http://cnnstudentnews.cnn.com/TRANSC...12/lol.02.html

"O'BRIEN: Well, let me ask you this. You've had a chance to really listen to this tape and get a sense who might be responsible, just by deciphering, say, accents. And certainly, there in the Arab world, they're very attuned to that. And given the fact of who this may or may not be, does that have some effect on how it is being played?

NASR: Yes, and if you listen to these voices that we're hearing on Arab networks, Iraqis are condemning this execution. And they're saying these are foreigners. These are not Iraqis. They do not represent us and so forth.

Now, of course, the original claim was that Zarqawi is the actual man who performed this execution. Our experts listened to the accent, as you said, and they determined the accent is not Jordanian...

O'BRIEN: He is a Jordanian who is working supposedly, allegedly, at the behest of al Qaeda in Iraq. So go ahead.

NASR: Right, he is very close to bin Laden, and works, you're right, as an agent of al Qaeda in Iraq. Now, the accent is not Jordanian so that takes the Jordanian element out of the story immediately.

O'BRIEN: Interesting. All right, now one final thought here. You did a very careful translation of your own, of the statement. And in it, you see no reference to al Qaeda. And yet the official U.S. government translation does. Explain how that happened.

NASR: Oh, I find it very interesting, because out of the blue, there is a mention of al Qaeda on the U.S. government translation. It says: "Does al Qaeda need any further excuses?" Any speaker of the Arabic language is going to notice a difference between the word al Qaeda, which means "the base," and al qaed, which means "the one sitting, doing nothing."

My translation says: "Is there any excuse for the one who sits down and does nothing?" Basically they're telling people, you have no excuse for not doing anything, for not acting and defending Islam and so forth. Whereas the U.S. government translation has this factual error, I'm sure it's an honest mistake, but basically it sort of adds al Qaeda to the statement, which is not on the statement."

En over Al-Zarqawi:
http://www.cnn.com/2003/WORLD/meast/...orist.capture/

Hierin staat dat zijn been geamputeerd zou geweest zijn in 2003.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be