![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Inderdaad, zeker kijkend naar de betrokken functies ...
|
|
|
#22 |
|
|
Nu nog?
|
|
|
#23 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Bedenk erbij hoeveel van die mannen uit landen komen waar de standaard een stuk lager ligt dan bij ons (België en Nederland).
Die willen dat echt niet naar beneden zien gaan, ze zijn en worden bij wijze van spreken slapend rijk |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Niet bij wijze van spreken ...letterlijk.
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had een onderzoekscontract. Ik werk ondertussen elders. Een beetje zoeken hier maakt wel duidelijk waar.
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beetje weinig hé. Ik heb hier al openlijk over mijn loon gesproken.
Bij de Commissie verdiende ik 2000 netto.
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegenwoordig verdienen de meeste mensen veel teveel en dan nog durven zagen zeg tsssss ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Veel te veel voor een pas afgestudeerde of niet?
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een wetenschappelijk onderzoeker vangt iets van een kleine €1.800, vaak met maaltijdcheques en tussenkomst in openbaar vervoer. Ik had geen van beide. Mijn treinabonnement liep op tot €125 per maand, tel daar de maatijdcheques bij en ik hield ook maar dat over. Nu kan ik met een taalattest €100 bijverdienen, daar moet je je maar zien te redden met Frans, Engels en Duits �* la tête du client.
Even nog wel bijvertellen dat ik het maximum koos om bij te dragen aan de sociale zekerheid (40%) om me veilig te stellen. Anderen kiezen echter een lagere schaal (daar ben je vrij in). Dan verdien je ineens €3000+ netto natuurlijk. Het was een goed loon. Ik ben dan ook een goede medewerker. Of het te véél was, is niet aan mij om te oordelen. Ik heb in elk geval nooit geklaagd.
Laatst gewijzigd door lombas : 8 februari 2013 om 08:47. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grote aantallen Europese ambtenaren hebben dus,naar hun verloning te oordelen,ook groter "nut" voor de maatschappij dan vrijwel iedere "politieker" in de EU-molen?
Zijn onze media er misschien in geslaagd om reeds 30 jaar en meer de VERKEERDE mensen voor de microfoon en de camera te halen als het over de EU gaat? En konden deze belangwekkende specimen van het soort Homo Sapiens Europeincis aangetroffen worden op enigerlei stembiljet de laatste decennia.? ....want dergelijke fenomenen,daar willen we best wel op stemmen hoor? Laatst gewijzigd door kelt : 8 februari 2013 om 18:03. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoals je hier kunt lezen, bedroeg het laagste "basissalaris" van een EU-ambtenaar zes jaar geleden bijna 2500 euro. In de praktijk verdient vrijwel niemand zo weinig, want: - de meesten krijgen er allerlei premies bovenop, waaronder een ontheemdingspremie van 16% van dit basissalaris (toegegeven, geldt niet voor Belgen die in Brussel werken of Fransen die in Straatsburg werken) - de baantjes (niveau WC-poetser) waarvoor die "lage" lonen worden betaald, bestaan nauwelijks nog. Het betreft taken die allang worden uitbesteed door de EU-instellingen; - de meeste van de meer dan 45 000 EU-ambtenaren en meer dan 110 000 functionarissen van EU-organen met financieel hetzelfde statuut verdienen tussen de 6000 en 12000 euro netto per maand: - met wat anciënniteit wordt het al gauw een paar tientallen procenten lucratiever; - reken er ook maar een kleine - of dikke? - 10% indexering bij sinds 2007: - onlangs is daar 5% bijgekomen voor alle ambtenaren; Maar de grote verspilling bestaat niet in de bezoldiging, wél in het feit dat deze als zwijggeld dient zodat de veel, veel duurdere misstanden van een grotendeels in het water gegooide en aan feitelijke corruptie bestede begroting nooit echt aan het licht komen. Dus Lombas, omdat jij daar een soort nepstatuut had, moet je ons niet doen geloven dat de loonschalen daar normaal zijn (zie mijn link).
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
... want de lidstaten en lokale overheden voeren het beleid uit, op hun eigen kosten, met hun eigen personeel
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 februari 2013 om 00:04. |
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je moet gewoon realistisch zijn. De EU spendeert 6% van haar budget aan administratie. Dat is minder dan flink wat overheden (ministeries, agentschappen, ...). Verdienen die mensen veel? Ja, in verhouding wel. Verdienen ze té veel? Dat is te oordelen aan degenen die de lonen uitkeren. Als je echter mensen uit 27 lidstaten wenst warm te maken om te komen werken in een stad waar ze alles van nul moeten opbouwen, dan moet je daar een compensatie tegenover zetten. En daarnaast werft de EU (of toch de Commissie) werft op zeer hoog niveau aan. Ze moeten daardoor hoog spelen.
|
|
|
|
|
#37 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Impliciet vergoelijk je de uitbetaling van zwijggeld aan tienduizenden ambtenaren. Dat doe je overigens ook hiermee: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ken trouwens een begrijpende lezer die uit jouw bovenstaande beweringen (nl. dat jij veel minder verdiende en dat jij bekwaam bent, zo ongeveer toch) opmaakt dat het met minder moet kunnen. Ten slotte bakt de EU er niets van, behalve dan van het ondermijnen van de democratie en het opzetten van de Europese volken tegen elkaar (Grieken en Duitsers, b.v.). Daarvoor zouden ze de ambtenaren beter een schadevergoeding aan ons burgers laten betalen, in plaats van ze, zonder onze toestemming, op onze kosten te laten leven, en héél "goed" te laten leven, doorgaans voor zeven- �* tienduizend euro per maand netto, en heel vaak veel meer.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 9 februari 2013 om 02:14. |
||||
|
|
|
|
|
#38 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"De" ambtenaar bij de EU verdient géén €12.000 (bruto) per maand. Het gaat over hogere AD-graden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#39 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voor mij en voor het onderwerp van deze draad is het dat ook, want je geeft aan dat je ongeveer een kwart van een EU-ambtenaar (die jij niet was) verdiende, en dat je een goede medewerker was. Het is dus niet nodig tegelijkertijd te suggereren dat je met een kwart van een tegenwoordig bij de EU betaald salaris: Citaat:
Want daarover ging het: of die salarissen niet te hoog zijn. Voor jou kennelijk wel, want je wil voor een kwart van het gebruikelijke salaris voor de EU-Commissie werken. Hoe kun je nou zo onlogisch zijn? Tijdelijke krachten komen niet via een vergelijkend examen bij de EU binnen, maar via willekeur, meestal een kruiwagen. Die kruiwagen slaagt er vaak in, een toelatingsexamen te laten organiseren dat speciaal is toegesneden op de werkervaring en vaardigheden van de inmiddels ingewerkte tijdelijke kracht. Die heeft er dan alle belang bij, niet alleen tevreden te zijn met wat hij verdient, maar vooral ook geen kritiek te uiten op het viermaal hogere bedrag dat hij zal opstrijken wanneer het corrupte apparaat hem zijn onverdiende postje zal hebben bezorgd. Dus sorry, wellicht ben je ergens toch wel logisch.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
||
|
|
|
|
|
#40 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die andere functionarissen zijn werkzaam bij de zogenaamde satellietorganen, het EU-equivalent van Belgische 'parastatalen' en Nederlandse 'semi-overheidsbedrijven'. Ze verdienen evenveel, worden uit de EU-begroting betaald, komen via minder transparante procedures in dienst, en leiden veelal een luilekker leven in Alicante of Saloniki zonder dat ze ooit onder de publieke aandacht komen. Als je die erbij rekent, kom je wel aan meer dan tienduizend ambtenaren die op die hoge posten zitten waar ze vorig jaar gemiddeld € 16.358,80 bruto per maand verdienden. Tel daarbij op misschien 2% indexering + 5,5% op 85% van hun salaris wegens het wegvallen van de 'solidariteitsbijdrage' in 2013 + een ontheemdingspremie van 16%, en je zit al ruimschoots boven de 20 000 netto. OK, er gaat ook wel wat af voor ziekteverzekering en pensioen, maar dat zijn peanuts. Ik noem hier ook niet alle voordelen, zoals BTW-vrije auto's enz. Het zal geen overdreven raming zijn als ik zeg dat ongeveer 12 000 ambtenaren en met hen gelijkgestelde personeelsleden ten minste 18 000 euro netto per maand verdienen. En dat lijkt me een duidelijker idee te geven over de kwestie die de TS aan de orde stelt, dan wat jij daar in een nepstatuut toegeworpen kreeg. Je bent gewoon niet representatief.
|||
|
|
|