![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gent is ook niet echt groot. Gent heeft zijn parkings voornamelijk pal in de verkeersvrij zone waar je dwarsdoor wel mag rijden. Dus verkeersvrij is het niet. Soms staan hier duizenden auto's in file pal in de verkeersvrij zone zelfs. Maar een meter naar links en je moet een vergunning, een meter naar rechts en je moet een andere vergunning. Het is hopeloos complex, overbodig, storend en duur. Er is uitgerekend dat wie zonder vergunning moet werken circa 132 arbeidsuren extra verliest. Dat is een goede 7500€ per man aan werkuren verlies min of meer.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier en daar trekken ze ook een rode lijn op de grond. De knips noemen ze het.
Je komt aan die rode lijn en je moet terug naar de ring en langs de andere kant terug om aan de overkant van die rode lijn terug uit te komen. Idioot en gatachterlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 februari 2022 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem dan maar aan dat een vergunning krijgen in Gent voor de autovrije zone voor iedereen gelijk is.
Citaat:
Dat stond in 2017 in een krant, en ging in vanaf 1 juli 2017: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2022 om 00:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
[sarcame mode on] Ja jij moet SOLIDAIR zijn, , dat er een stadsvlucht is...dan moet je SOLIDAIR zijn!, luister naar de "gebeden" van Almaci en communisten en de Vlaams Blokkers. [sarcame mode off]
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gent is politiek blauw en groen.
Filip Watteeuw de groene schepen van mobiliteit, publieke ruimte en stedebouw. Allemaal terug met de vélo, bakfiets of tevoet. De loodgieter met ne triporteur naar de klant. De wegenwerken met een stootkar. 100 jaar terug in de tijd. Men heeft jaren gevloekt op de sossen, maar toen had de burgemeester nog voeling met de burger. Nu hebben ze shit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen we vroegen waar we ons materiaal en ladders moeten aanhangen antwoorde hij " dat we dan maar zonder ladders en materiaal moeten werken".
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ja sedert vorige week is er inmiddels een advocaat bezig om de stad aan te klagen.
Het is nu eenmaal zo dat wanneer een stad de benodigde vergunning niet verleend of zodanig moeilijk maakt om ze te kunnen krijgen ze daarmee strafrechtelijk in overtreding zijn gegaan.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks zal het stad nog "klusbonnen" moeten uitdelen aan die burgers die een klus willen laten doen om enigszins de extra kluskosten die de aannemers zullen moeten aanrekenen te compenseren...
Wat dan natuurlijk weer tot geklaag zal leiden van al die Gentenaars die ofwel alles zelf doen dan wel dit jaar geen externe klusser nodig hebben... Hetgeen..... hee...wacht....komt me dat niet ergens bekend voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als de klussers nu in de autovrije zone wonen?
Zoals deze: https://www.klusjesman-gent.be/?gcli...kaAuWREALw_wcB En nog andere: https://ringtwice.be/nl/klusjesman/gent Dan spaart men aan kluskosten. En wat men zelf kan doet men meestal beter en goedkoper. Thuis ben ik de klusjesman. Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2022 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou de Gentse binnenstadshoreca nog wel aan patatten, groenten, coca cola, vaten bier, kauwgom en schapenvlees geraken, als die vrachtwagens van de leveranciers er niet meer binnen willen wegens teveel pappenrasserij ?
Ofwel kunnen zij het wel, en Mambo niet. Ik veronderstel dat er nog genoeg werk in het buitenstedelijk van Gent is?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is aan niet-Poorters van de Stede verboden om binnen de muren werkzaamheden te komen uitvoeren die ook door Poorters kunnen gedaan worden......
Daartoe is de Stede verdeeld in enkele Gilde-gebieden waartussen beweging duur is danwel economisch ongunstig... Tsja...ik kan er wel mee lachen,maar dit komt onvermijdelijk ook op de tafels van de Vlaamse Regering..... Vlamingen die niet kunnen werken en bewegen ,of onder gelijke concurrentiele omstandigheden meer kunnen werken binnen bepaalde Vlaamse gebieden....het moet niet veel zotter worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had een link geplaatst van Gent waar de stad klaagde dat nog 100.000 vergunningen in omloop waren in het jaar 2020, en het aantal voertuigen opliep tot 38.000! Leuke "autovrije zone". ![]() Denk je niet dat 100.000 vergunningen een beetje veel is voor een kleine autovrije zone? Daarbij ging het vooral over 38.000 voertuigen hé. Ergens moet je die parkeren in de onmiddellijke/directe buurt van een klus. Citaat:
Citaat:
Wie weet geeft de stad Gent de voorkeur aan klussers die in de autovrije zone zelf wonen, of aan de directe rand ervan? En liefst met een soort bromfiets-cargo op vier wieltjes? https://www.autogids.be/detail-id--7...eedehands.html Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2022 om 18:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag pas ontdekt.
Uw cloud houd uw locaties bij. Als je die bekijkt over een maand zie je het aantal km en alle straten en start en stops. Zo hebben we nu gezien dat we circa 1500 km per maand in Gent rondgereden hadden (1wagen) en dat 500 km ging over telkens buiten rijden, de ring op om via een andere toegankelijke toegestane weg naar een ander adres te rijden. 1/3 dus nutteloze of 500 km onnodig rijden. Nu weet ik niet hoeveel verloren werkuren daarmee samengaan. Gent heeft het éene woonerf naast het andere gemaakt en je mag daar max 20 km per uur. Dus minimum 25 werkuren verloren + de spitsen, samen zeker 30 werkuren per maand + voor 500 km diesel ook nog eens.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 februari 2022 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk wordt er onder onze ogen rechtsgrond vervaardigd waardoor de niet-Gentse gemeentes een vergunning kunnen eisen van Gentse zelfstandigen om op de gemeente klussen te komen doen...Dit kan,schaars,ingekleed worden in een of ander verkeerscirculatieplan....
en dan zijn we helemaal vertrokken...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gent past het minderhinder-principe toe.
Citaat:
Is daar nog een plaatsje vrij? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 6 februari 2022 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een klantenkring opbouwen is een proces van vele jaren. Je verwisseld dat niet als een vers hemd. Dat gaat niet. Andere stadsgedeelten hebben andere leveranciers die daar al jaren bezig zijn.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs zonder die Gentse moeilijkheden, is het al moeilijk om een goede vakman te pakken te krijgen. Ik denk dat je je gaat moeten verenigen. Een soort Canadese truckersrun op de Gentse binnenstraten. Met medehulp van de klanten van al je collega's en van jouzelf.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 30.000 voertuigen met vakmensen, en dan nog vakmensen zonder voertuigen.
100.000 vergunningen waren nog in omloop. Moet Gent centrum terug opgebouwd of afgebroken worden? Komen daar wolkenkrabbers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna vergunningen maken en dan terug vaststellen dat dit noodzaak is omdat een stad als stad fungeert en niet als afzonderlijke wijken om dan terug een kramp te krijgen en opnieuw zoveel mogelijk te schrappen? Wat nog? Slagbomen om de 5 straten? Grenswacht? Precies oost Duitsland aan het worden. Ze zijn dan verwonderd dat hun lege winkels niet verhuurd geraken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2022 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onder de jeugd komt er niet veel bij. Een probleem die intussen alle bedrijven kent trouwens.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 februari 2022 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |