Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2006, 16:08   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dit is het principe van solidariteit. Je betaalt toch ook belastingen en sociale zekerheid dat vooral voor de anderen is.
Waarom moet je nu ook al de idiotie van mensen gaan compenseren onder het mom van solidariteit? Waarom zou je een groot deel van de bevolking moeten laten opdraaien voor de onnozelheden van anderen? Want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt; een aantal zijn zo stom om te gaan wonen in overstromingsgebieden en daar moet al de rest dan voor opdraaien.
Wat is het volgende? Een verplichte bijdrage in een isolatiefonds om diegenen die aan een startbaan gaan wonen een geisoleerd huis te geven?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 16:37   #22
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waarom moet je nu ook al de idiotie van mensen gaan compenseren onder het mom van solidariteit? Waarom zou je een groot deel van de bevolking moeten laten opdraaien voor de onnozelheden van anderen? Want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt; een aantal zijn zo stom om te gaan wonen in overstromingsgebieden en daar moet al de rest dan voor opdraaien.
Wat is het volgende? Een verplichte bijdrage in een isolatiefonds om diegenen die aan een startbaan gaan wonen een geisoleerd huis te geven?
als het je niet aanstaat, ga dan in een ander land wonen. Daar hebben ze dat niet.
Oud 4 april 2006, 16:47   #23
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Tsunami's, meteorenval, loslopende olifanten?
kernwapens, vulkanen, uitbreiding van woestijnen, NWO, ...
al een geluk dat ik nog bij de papa en mama woon. wonen lijkt me een dure affaire!
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 17:36   #24
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
als het je niet aanstaat, ga dan in een ander land wonen. Daar hebben ze dat niet.
Oeh, doet je dat pijn of zo, wanneer je op de vraag zou antwoorden? Of heb je gewoon geen zinnig antwoord en begin je daarom maar wat onzinnigheden te verkopen?
Oud 4 april 2006, 23:04   #25
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oeh, doet je dat pijn of zo, wanneer je op de vraag zou antwoorden? Of heb je gewoon geen zinnig antwoord en begin je daarom maar wat onzinnigheden te verkopen?
onzinnig antwoord??
wtf, er zijn zoveel mensen die verhuizen naar het buiteland hoor. Of ben jij zo een bekrompen iemand die niet verder durft gaan dan het einde van de straat??
Oud 4 april 2006, 23:25   #26
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ge zult het maar voorhebben. En dan de bakker of de supermarkt juist in de straat daarnaast.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 23:32   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen:

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 09:15   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
onzinnig antwoord??
wtf, er zijn zoveel mensen die verhuizen naar het buiteland hoor. Of ben jij zo een bekrompen iemand die niet verder durft gaan dan het einde van de straat??
Jawel een onzinnig antwoord; en ik merk op dat het antwoord op de gestelde vragen nog steeds uitblijft. (en nee, op de man spelen lijkt me niet bepaald een zinnige reactie).

En nee hoor, bekrompen ben ik allerminst; ik werk dan ook meer dan 65% van mijn tijd in het buitenland 8)
Oud 5 april 2006, 11:25   #29
Duvelke

Standaard

Citaat:
Jawel een onzinnig antwoord; en ik merk op dat het antwoord op de gestelde vragen nog steeds uitblijft. (en nee, op de man spelen lijkt me niet bepaald een zinnige reactie).

En nee hoor, bekrompen ben ik allerminst; ik werk dan ook meer dan 65% van mijn tijd in het buitenland 8)
Waarom stel je die vraag trouwens aan mij? alsof ik er iets aan kan veranderen. Ik vind het goed dat iedereen voor iedereen betaald. Want jij kan later ook eens een stommiteit begaan en dan ga je blij zijn dat anderen daarvoor mee opdraaien.
Oud 5 april 2006, 11:52   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom stel je die vraag trouwens aan mij? alsof ik er iets aan kan veranderen. Ik vind het goed dat iedereen voor iedereen betaald. Want jij kan later ook eens een stommiteit begaan en dan ga je blij zijn dat anderen daarvoor mee opdraaien.
Allee, Duvelke... antwoord nu toch eens...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 11:57   #31
Duvelke

Standaard

ik heb geantwoord, dat je het onzinnig vind is jouw probleem
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 12:07   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom stel je die vraag trouwens aan mij? alsof ik er iets aan kan veranderen.
Omdat jij je geroepen voelt om te reageren op de vragen die ik stelde...

Citaat:
Ik vind het goed dat iedereen voor iedereen betaald. Want jij kan later ook eens een stommiteit begaan en dan ga je blij zijn dat anderen daarvoor mee opdraaien.
Als ik een stommiteit bega, dan draai ik daar zelf voor op en dan heb ik niemand anders nodig. Ik ben dan ook niet zo egoistisch dat ik de maatschappij wil laten opdraaien voor mijn stommiteiten (want dat is wat het is; bewust iets stom doen en de maatschappij daar voor laten opdraaien, dat is egoisme)...
Zoals ik al vroeg: gaan we dan ook maar dadelijk met zijn allen betalen, om de huizen van zij die aan een startbaan of naast een spoorweg wonen te isoleren?
Oud 5 april 2006, 12:23   #33
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dit is het principe van solidariteit. Je betaalt toch ook belastingen en sociale zekerheid dat vooral voor de anderen is.
Ik herinner me nochtans geen solidariteit tussen "de anderen" die goedkope bouwgrond in overstromingsgebied hebben gekocht en degenen die duurdere bouwgrond elders hebben gekocht...

Citaat:
Uiteindelijk zal door het veel betere beheer in de privé dan in de overheid de eindafrekening voor de burger positief zijn, en zal hij minder betalen dan vroeger,
Incorrect. De eindafrekening zal voor de burger enkel positief zijn als de overheid door deze "privatisering" ook een stuk minder gaat uitgeven, quod non. Op deze manier komt er enkel een belasting bij.
Oud 5 april 2006, 13:16   #34
Duvelke

Standaard

Citaat:
Als ik een stommiteit bega, dan draai ik daar zelf voor op en dan heb ik niemand anders nodig. Ik ben dan ook niet zo egoistisch dat ik de maatschappij wil laten opdraaien voor mijn stommiteiten (want dat is wat het is; bewust iets stom doen en de maatschappij daar voor laten opdraaien, dat is egoisme)...
nee, egoisme is dat jij niet voor anderen wil betalen. Stommiteiten doe je niet expres.
Citaat:
Zoals ik al vroeg: gaan we dan ook maar dadelijk met zijn allen betalen, om de huizen van zij die aan een startbaan of naast een spoorweg wonen te isoleren?
Waarom niet? Stel je hebt een huis gebouwd, en enkele jaren later besluit de overheid een nieuwe spoorweg vlak naast je huis aan te leggen zodat de TGV doorkan. Kan jij daar dan iets aan doen? idd, neen. Vind je dat je dan zelf voor de kosten moet opdraaien? Ik vind van niet.

Laatst gewijzigd door Duvelke : 5 april 2006 om 13:17.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 14:56   #35
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en waarom zou ik je geen gelijk geven als je dat gewoon hebt. T gaat er niet over wie er iets zegt he maar wel over wat er gezegd wordt. Was dat in de nationale politiek ook maar zo .
Of bij Jan Hyoens.8)
Oud 5 april 2006, 15:00   #36
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
1. Waarom moet ik solidair zijn met mensen die in een overstromingsgebied bouwen?
Tja jan.
Waarom moet ik solidair zijn met mensen die kinderen hebben?
Waarom moet ik solidair zijn met gepensioneerden?
Waarom moet ik solidair zijn met gehandicapten?
Waarom moet ik solidair zijn met mensen die geen kinderen kunnen krijgen?
Waarom moet ik solidair zijn met mensen die geen werk hebben?
Waarom..................?
Oud 5 april 2006, 15:02   #37
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik herinner me nochtans geen solidariteit tussen "de anderen" die goedkope bouwgrond in overstromingsgebied hebben gekocht en degenen die duurdere bouwgrond elders hebben gekocht...
Verry good point!!
Ik vergelijk het een beetje met iets wat ik jaren aan een stuk heb ervaren.
Heb vroeger in een slachthuis gewerkt.
Dat slachthuis stond daar al 60 jaar.
Niemand woonde er vroeger in de onmiddelijke omgeving.
Doch, na verloop van tijd zijn ze bouwpercelen gaan verkopen aan zéér lage prijzen. Wel, die mensen wisten goed waar ze kwamen wonen.
Je ziet het al komen he.
Zolang ik daar gewerkt hebt, hebben bepaalde buren niets anders gedaan dan gezeurd over de lawaai- en geurhinder. Petities naar de burgemeester sturen, komen protesteren met spandoeken, etc...
Altijd was het wel iets.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 5 april 2006 om 15:07.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 16:34   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, egoisme is dat jij niet voor anderen wil betalen. Stommiteiten doe je niet expres.
Sommige stommiteiten doe je niet expres; dit type stommiteiten (cq in een overstromingsgebied gaan wonen) doe je wel expres en daar hoort de maatschappij niet voor op te draaien.

Citaat:
Waarom niet? Stel je hebt een huis gebouwd, en enkele jaren later besluit de overheid een nieuwe spoorweg vlak naast je huis aan te leggen zodat de TGV doorkan. Kan jij daar dan iets aan doen? idd, neen. Vind je dat je dan zelf voor de kosten moet opdraaien? Ik vind van niet.
In dat geval kan je er inderdaad niets zelf aan doen (gesteld dat niet op voorhand was geweten dat daar een treinspoor ging komen), maar je weet heel goed dat het daar niet over ging. Treinsporen en startbanen schieten niet meer als paddestoelen uit de grond. Er zijn echter genoeg mensen die bewust naast een treinspoor gaan wonen, of onder aanvliegroutes en aan startbanen ('t is er daar goedkoop genoeg voor), om dan achteraf te gaan klagen over lawaaihinder. Die mogen inderdaad zelf opdraaien voor de kosten ja. Ze hebben het immers zelf gezocht.
Oud 5 april 2006, 16:58   #39
Duvelke

Standaard

Citaat:
Sommige stommiteiten doe je niet expres; dit type stommiteiten (cq in een overstromingsgebied gaan wonen) doe je wel expres en daar hoort de maatschappij niet voor op te draaien.

In dat geval kan je er inderdaad niets zelf aan doen (gesteld dat niet op voorhand was geweten dat daar een treinspoor ging komen), maar je weet heel goed dat het daar niet over ging. Treinsporen en startbanen schieten niet meer als paddestoelen uit de grond. Er zijn echter genoeg mensen die bewust naast een treinspoor gaan wonen, of onder aanvliegroutes en aan startbanen ('t is er daar goedkoop genoeg voor), om dan achteraf te gaan klagen over lawaaihinder. Die mogen inderdaad zelf opdraaien voor de kosten ja. Ze hebben het immers zelf gezocht.
Het kan ook zijn dat mensen verplicht zijn om op zulke goedkope plaatsen te gaan wonen, omdat ze andere duurdere plaatsen niet kunnen permiteren.
Oud 5 april 2006, 17:00   #40
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Verry good point!!
Ik vergelijk het een beetje met iets wat ik jaren aan een stuk heb ervaren.
Heb vroeger in een slachthuis gewerkt.
Dat slachthuis stond daar al 60 jaar.
Niemand woonde er vroeger in de onmiddelijke omgeving.
Doch, na verloop van tijd zijn ze bouwpercelen gaan verkopen aan zéér lage prijzen. Wel, die mensen wisten goed waar ze kwamen wonen.
Je ziet het al komen he.
Zolang ik daar gewerkt hebt, hebben bepaalde buren niets anders gedaan dan gezeurd over de lawaai- en geurhinder. Petities naar de burgemeester sturen, komen protesteren met spandoeken, etc...
Altijd was het wel iets.
Volgens meneer Heylen stonk het er ook geweldig, hzé...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be