![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
| Bekijk resultaten enquête: Moet de dubbele nationaliteit afgeschaft worden? | |||
| Weg met de dubbele nationaliteit, je kan geen 'halve Belg' zijn. |
|
17 | 60,71% |
| Laten we alles maar houden zoals het is. |
|
11 | 39,29% |
| Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Partijlid
|
Sorry my bad, de eerder genoemde landen hebben een akkoord met Belgie voor het niet toestaan van de dubbele nationaliteit wanneer je in die landen de nationaliteit aanvraagt. Ik weet niet hoe het zit met Nederland en de genoemde landen...
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Partijlid
|
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je het nederlands paspoort kunt aanvragen,even opzoeken!
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou bijvoorbeeld wèl graag hebben dat indien Belgie in oorlog komt met vb. Marokko, dat mijn Belgisch/Marokkaanse (of Marokkaans/Belgische)buren die in Belgie wonen, dan wel de kant van Belgie kiezen.... anders zou het voor mij wel eens falikant kunnen aflopen: wij 'goede' buren ---- maar elke Belg is er dan ééntje minder nietwaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Partijlid
|
Naturalisatie
Wil je dezelfde rechten en plichten als een Nederlander (bijvoorbeeld kunnen deelnemen aan de verkiezingen voor de Tweede Kamer), of wil je onbeperkt in Nederland verblijven zonder gedoe met verblijfsvergunningen, dan kan je kiezen voor naturalisatie. Dat wil zeggen dat je de Nederlandse nationaliteit aanneemt en je je Belgische nationaliteit zonder uitzondering verliest. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Zolang ze braaf zijn is alles goed |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik moet kiezen tussen een Marokkaan als buur, of een buur die dubbel Marokkaan/Belg is zonder dat ik met zekerheid weet waar zijn loyaliteit ligt (gewoonlijk sowieso in Marokko), dan kies ik dus wel voor het eerste: weet IK tenminste met zekerheid waar ik sta. In het tweede geval ben ik zelfs racist als ik durf te twijfelen aan die loyaliteit. Dit geldt uiteraard ook voor Belg-only's: niets maakt zeker dat hun loyaliteit op de juiste plaats ligt, maar dan m�*g ik ze tenminste collaborateurs noemen en ben IK geen racist.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2007 om 21:47. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom maak je dan zoveel zever las een Turk-only of Marokkaan-only naar België wil?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verschil met slechte Belgen is dat ik geen racist ben als ik daar een probleem mee heb.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie maar eens voor welk land ze supporteren als er een interland tegen hun (ex)thuisland wordt gespeeld ... Dat geeft al een kleine hint naar waar hun loyaliteit gaat ....
|
|
|
|
#33 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Het is heel simpel eigenlijk: ofwel ben je Belg, ofwel ben je van een andere nationaliteit. Dubbele nationaliteit is onzin en leidt tot misbruik. Als je iets tegen ons land hebt, hoef je geen Belg te worden. Maar dan mis je natuurlijk al die mooie voordelen van ons sociaal vangnet. De waarheid is dat vreemdelingen zoveel mogelijk willen profiteren, en dat is ook logisch, het zijn ook maarmensen. Als wij dat ook konden, zouden we het ook doen.
Een land dat die naam waardig is, kan dit echter niet tolereren. En als het dan toch moet, in naam van de 'solidariteit' edm., laat dan de rijken opdraaien voor de miserie, niet de autochtone sukkelaars in de probleemwijken. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Minister
|
Schaf nationaliteiten af, tout court.
Laatst gewijzigd door Casca : 6 juni 2007 om 10:25. |
|