Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2014, 09:01   #481
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kindergeld is ook niet bedoeld om er iets aan over te houden.
Om iets over te houden zou je beter werk gaan zoeken, dit is blijkbaar teveel gevraagd.

Liever in de hangmat blijven liggen en u laten bevruchten, bah!

het is de maand april, de 3de om precies te zijn, en ik heb al 14 sollicitaties verstuurd!! en slechts 1 telefoontje van een interim ontvangen om deze week langs te komen, + een negatieve respons van een ander. dus in totaal slechts 2 antwoorden op de 14 (tot nu toe).

ik ben dus WEL ah zoeken naar een job .. en ik zoek zowel voor horeca als waarvoor ik onlangs een attest in heb behaald met name administratie, maar in geen van beiden willen ze mij blijkbaar zelfs de PWA zit vol

tja dan moet je mij niet verwijten dat ik daarnaast pogingen doe om zelf inkomsten te creëren, dat ik de spermabank etc. 'overweeg' wilt nog niet zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:08   #482
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja allez komaan. Bij bi-locatie waarbij papa één week per maand voor het kind zorgt, terwijl papa CEO van Electrabel is, neem ik aan dat papa iets meer zal bijdragen dan mama die poetsvrouw bij een dienstenchequesfirma is.

Echter, het zullen slechts weinige gevallen zijn waarbij één der partners iets meer verdient dan de andere en waarbij men de standaard bilocatie van week/week uitvoert, waarbij dan nog extra alimentatie moet worden betaald aan de persoon met het laagste loon.
Er zijn veel koppels waarbij de ene meer verdient dan haar/zijn partner.

Een dokwerker verdient zo zonder problemen 145€ bruto per dag, dit komt op +/-3000€ bruto per maand.

Een bouwvakker verdient +/-17€ per uur, wat neerkomt op +/-2800€ per maand.
En bij beide komen er dan nog premies voor vanalles en nogwat bij zijn verloning.
De gemiddelde vrouwelijke bediende verdient +/-2000€ bruto per maand.
Buiten een dertiende maand, moet zij niet op extra premies rekenen.

Mijn oudste zoon is als dokwerker gaan werken, juist omdat hij er meer mee verdiende dan als bediende. Hij gaat naar de 175€ per dag, +3500€ per maand bruto.
Zijn vriendin werkt als logistieke bediende in een rusthuis en heeft 1900€ bruto per maand.

De bijdragen aan de kindrekening word berekend volgens inkomen en er word enkel naar het belang van het kind gekeken.
Er zijn dus gevallen waarbij de meest verdienende moet bijleggen aan de minst verdienende. Maar we spreken dan niet over bedragen van + 100€ per maand per kind.

De bi-locatie is ook niet steeds week om week.
Het kan ook om de 2 weken zijn en zelfs om de maand.

Er zijn zelfs gevallen waarbij de wissel slechts om de 6 maanden gebeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:23   #483
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn veel koppels waarbij de ene meer verdient dan haar/zijn partner.

Een dokwerker verdient zo zonder problemen 145€ bruto per dag, dit komt op +/-3000€ bruto per maand.

Een bouwvakker verdient +/-17€ per uur, wat neerkomt op +/-2800€ per maand.
En bij beide komen er dan nog premies voor vanalles en nogwat bij zijn verloning.
De gemiddelde vrouwelijke bediende verdient +/-2000€ bruto per maand.
Buiten een dertiende maand, moet zij niet op extra premies rekenen.

Mijn oudste zoon is als dokwerker gaan werken, juist omdat hij er meer mee verdiende dan als bediende. Hij gaat naar de 175€ per dag, +3500€ per maand bruto.
Zijn vriendin werkt als logistieke bediende in een rusthuis en heeft 1900€ bruto per maand.

De bijdragen aan de kindrekening word berekend volgens inkomen en er word enkel naar het belang van het kind gekeken.
Er zijn dus gevallen waarbij de meest verdienende moet bijleggen aan de minst verdienende. Maar we spreken dan niet over bedragen van + 100€ per maand per kind.

Nog zoiets, in verband met "equal pay day". Ik vind ook dat vrouwen evenveel moeten verdienen voor hetzelfde werk, dat spreekt vanzelf. Bij ons verdienen vrouwen als vanzelfsprekend evenveel als mannen, en ze worden gewoon doorbetaald als ze zwanger zijn, wat ik ook normaal vind.

Maar hoeveel vrouwen zie je in de bouw of als dokwerker? Dat zijn slopende beroepen die fysiek uitputtend zijn. Ik zou het nooit willen doen, maar het is normaal dat die beter verdienen dan bvb. een secretaresse.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:28   #484
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het lijkt wel of het hier kleuterklas is.

in geval bi-locatie een GELIJKE VERDELING (voor mijn part jaar om jaar jongens) inhoudt, vind ik het persoonlijk niet nodig dat er nog extra alimentatie aan één partner wordt betaald; SOMS - SOMS in geval van grote verschillen en gebrek aan inkomen bij één partner (vb. werkloosheid, OCMW) zal de rechter toch nog wel alimentatieplicht opleggen aan de "grootverdiener".

Het lijkt me alvast leuk dat indien moeder een goedbetaalde job heeft en vader zijn zaak gaat overkop zodat ie bij het OCMW moet aanschuiven, dat moeder (buiten haar 50% (zeg ik het goed zo?) bi-locatie nog eens 150 euro extra alimentatie voor de kinderen moet ophoesten omdat papa vb. wegens dronkenschap tegen een andere auto is geknald.

Begrijpen jullie heren het beter als ik even de zaken omdraai?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:29   #485
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nog zoiets, in verband met "equal pay day". Ik vind ook dat vrouwen evenveel moeten verdienen voor hetzelfde werk, dat spreekt vanzelf. Bij ons verdienen vrouwen als vanzelfsprekend evenveel als mannen, en ze worden gewoon doorbetaald als ze zwanger zijn, wat ik ook normaal vind.

Maar hoeveel vrouwen zie je in de bouw of als dokwerker? Dat zijn slopende beroepen die fysiek uitputtend zijn. Ik zou het nooit willen doen, maar het is normaal dat die beter verdienen dan bvb. een secretaresse.

'slopende beroepen die fysiek uitputtend zijn' .. noem dan 'kuisvrouw' ipv. 'secretaresse' .. geen appels met peren vergelijken aub lol
Oud 3 april 2014, 09:31   #486
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
'slopende beroepen die fysiek uitputtend zijn' .. noem dan 'kuisvrouw' ipv. 'secretaresse' .. geen appels met peren vergelijken aub lol
voil�* dat is goed geantwoord.

Ik neem aan dat Tomm ook vindt dat de bouwvakker dan meer verdient dan de aannemer die op zijn bureauke de zaken coordineert. Trouwens een "jobke" dat ook door een vrouw kan gedaan worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 april 2014, 09:33   #487
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik neem aan dat Tomm ook vindt dat de bouwvakker dan meer verdient dan de aannemer die op zijn bureauke de zaken coordineert. Trouwens een "jobke" dat ook door een vrouw kan gedaan worden.

Oud 3 april 2014, 09:49   #488
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Een vrouw die de zaken kan coördineren? Show me and I will believe
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 09:57   #489
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Een vrouw die de zaken kan coördineren? Show me and I will believe
sorry Klein Licht (hoe kan iemand toch zo'n geschikte nick vinden) : de meeste coordinators zijn vrouwen. Net omdat hun hersenen daar beter voor geschikt zijn dan mannelijke grijze massa.

Oud 3 april 2014, 10:08   #490
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

in geval bi-locatie een GELIJKE VERDELING (voor mijn part jaar om jaar jongens) inhoudt, vind ik het persoonlijk niet nodig dat er nog extra alimentatie aan één partner wordt betaald; SOMS - SOMS in geval van grote verschillen en gebrek aan inkomen bij één partner (vb. werkloosheid, OCMW) zal de rechter toch nog wel alimentatieplicht opleggen aan de "grootverdiener".

Het lijkt me alvast leuk dat indien moeder een goedbetaalde job heeft en vader zijn zaak gaat overkop zodat ie bij het OCMW moet aanschuiven, dat moeder (buiten haar 50% (zeg ik het goed zo?) bi-locatie nog eens 150 euro extra alimentatie voor de kinderen moet ophoesten omdat papa vb. wegens dronkenschap tegen een andere auto is geknald.

Het is niet omdat jouw ex zich ladderzat zoop, dat je moet zitten veralgemenen. Ik begrijp dat jij je ex liever tot de bedelstaf zou veroordelen, maar besef dat niet alle mannen zo zijn. Stop met er een karikatuur van te maken, Circe.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:12   #491
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je zou er verstelt van staan.
Een vrouw op een werf als metser of op een kaai als dokwerker is geen uitzondering meer.

En fysiek slopende beroepen?

Een baliebediende op een kaai tilt meer en zwaarders stukken dan de meeste dokwerkers.
De meeste havenarbeiders zitten een hele dag met hun gat op een goed geveerde en ergonomisch verantwoorde zetel in hun machine.
De tijd dat dokwerkers met zware zakken sleurde is reeds lang voorbij.
En als ze dan eens iets moeten tillen, dan gebruiken zij een heftoestel.
Terwijl de goedkopere baliebedienden het mogen stellen met een stoel uit de Ikea en hun zware pakken papier met de hand mogen verslepen.
Daarnaast genieten dokwerkers van zonlicht, terwijl baliebediende hun ogen mogen kapot maken met kunstlicht en computerschermen waar de hogere bedienden niet meer mee wilde werken.

En de tijd dat bouwvakkers nog met pakken stenen en zakken cement zeulen is ook voorbij.
Ook daar gebeurd het hefwerk met behulp van toestellen.
Oud 3 april 2014, 10:12   #492
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het zowel met jou als met Circe eens. Vrouwtjes kunnen evengoed een hoop werk verzetten, iets dat testosteronmacho's zoals Tommm en Klein Licht (inderdaad, 'n nick die erg passend is) maar niet kunnen begrijpen. Of denken die soms dat kinderen opvoeden niet slopend kan zijn? Zelfs huismoeders zitten niet heel de dag in hun zetel, hoor, die moeten ook de inkopen gaan doen, doktersbezoeken regelen, de was doen, de vaat doen, het huis kuisen (bij gebrek aan kuisvrouw)... Een dag is al snel gevuld, hoor.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:17   #493
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Het is niet omdat jouw ex zich ladderzat zoop, dat je moet zitten veralgemenen. Ik begrijp dat jij je ex liever tot de bedelstaf zou veroordelen, maar besef dat niet alle mannen zo zijn. Stop met er een karikatuur van te maken, Circe.
jij kent het verschil niet tussen een VOORBEELD en de gemiddelde situatie? Ik had het trouwens niet over mijn ex: die heeft geen auto-accident gehad. Uw fantasie slaat op hol. Ik gaf een voorbeeld van hoe ingewikkeld de situatie wel kan worden.

Oud 3 april 2014, 10:20   #494
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En de tijd dat bouwvakkers nog met pakken stenen en zakken cement zeulen is ook voorbij.
Net mijn terras laten heraanleggen;

Die mijnheer sleurde toch wel de pakken tegels en de zakken cement van op straat naar de achterkant van mijn woning hoor. Ik heb geen kraan gezien die dit voor hem deed.

Oud 3 april 2014, 10:24   #495
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb met opzet de bepaling bediende gebruikt en niet de job secretaresse.

Een cassierster in de Colruyt is op papier ook een bediende.
Zij mag een hele dag met pakken cola en bierblikjes sleuren van + 15kg.
En mag de hele dag bezig zijn met zich in alle mogelijke bochten wringen om de rekken aan te vullen en om de producten van de klanten van de ene in de andere winkelkar te leggen en dat voor 1800€ bruto per maand.
En ze mag dan ook nog eens zaterdagen werken en 's avonds tot 21.00u omdat de werkende vrouw haar boodschappen zou kunnen doen.

Over kuisvrouwen in sommige bedrijven gaan we niet eens beginnen.
Vaak is dit slavenarbeid tegen het hoge uurloon van 7.5€ bruto, of 1200€ bruto per maand een voltijdse kuisvrouw.
Oud 3 april 2014, 10:28   #496
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net mijn terras laten heraanleggen;

Die mijnheer sleurde toch wel de pakken tegels en de zakken cement van op straat naar de achterkant van mijn woning hoor. Ik heb geen kraan gezien die dit voor hem deed.
Daar waar het niet anders kan, zal men inderdaad nog met de hand tillen.
Ook kleine zelfstandigen zullen op die manier de kosten drukken.

Een bouwvakker in loondienst mag zelfs weigeren zware stukken en pakken te tillen en eisen dat er hulpmiddelen ter beschikking worden gesteld.
Oud 3 april 2014, 10:34   #497
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind inderdaad dat een bouwvakker meer moet verdienen dan iemand die een bureaujobke doet.
Overigens waarom zou een vrouw geen bouwvakker kunnen zijn? Het is zeldzaam, maar soms zie je het.
Oud 3 april 2014, 10:37   #498
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind inderdaad dat een bouwvakker meer moet verdienen dan iemand die een bureaujobke doet.
Overigens waarom zou een vrouw geen bouwvakker kunnen zijn? Het is zeldzaam, maar soms zie je het.
Natuurlijk kan dat. net zoals een vrouw een zeer goede gespecializeerde puntlasser kan zijn, of automekanieker of fietsenmaker. Wat is uw punt nu weer?

o ja, dat uw vrouw voor de plas en de was moet zorgen en zorgen dat het eten op tijd klaar is.

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2014 om 10:37.
Oud 3 april 2014, 10:38   #499
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onderhoudsgeld voor kinderen word bij bi-locatie volledig bekeken in belang van het kind.
Als het verschil tussen de financiele mogelijkheden van beide ouders te groot is en de overstap een cultuurschok kan veroorzaken voor het kind, zal er weldegelijk onderhoudsgeld worden opgelegd.

Een ouder die dronken tegen een andere auto rijd en daardoor zijn/haar zaak overkop laat gaan en bij het OCMW moet aankloppen, zal een goede advocaat moeten hebben of hij/zij verliest zelfs zijn/haar omgangsrecht met zijn/haar kinderen.
Oud 3 april 2014, 10:38   #500
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou er verstelt van staan.
Een vrouw op een werf als metser of op een kaai als dokwerker is geen uitzondering meer.

En fysiek slopende beroepen?

Een baliebediende op een kaai tilt meer en zwaarders stukken dan de meeste dokwerkers.
De meeste havenarbeiders zitten een hele dag met hun gat op een goed geveerde en ergonomisch verantwoorde zetel in hun machine.
De tijd dat dokwerkers met zware zakken sleurde is reeds lang voorbij.
En als ze dan eens iets moeten tillen, dan gebruiken zij een heftoestel.
Terwijl de goedkopere baliebedienden het mogen stellen met een stoel uit de Ikea en hun zware pakken papier met de hand mogen verslepen.
Daarnaast genieten dokwerkers van zonlicht, terwijl baliebediende hun ogen mogen kapot maken met kunstlicht en computerschermen waar de hogere bedienden niet meer mee wilde werken.

Komaan, ik heb 10 jaar geleden nog een paar maand in de bouw gewerkt. Bij <weer en wind buiten, en steeds fysiek bezig zijn, ze mochten het hebben! Geen wonder dat tegenwoordig vooral buitenlanders zo'n job doen, Belgen zien het niet meer zitten.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be