![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Bewegen is ook een gewoonte. Die kan men aanleren. Uithoudingsvermogen is zeker niet onbelangrijk. Men moet de kinderen tonen dat moeite doen leuk kan zijn.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met de auto naar school, op de stoel zitten heel de dag, terug met de auto naar huis, of met de bus, de tram, daarna terug zitten, of liggen, voor TV, voor de computer... Hoe wil je dan fit zijn, en goed ontwikkeld ? Doe er nog wat te vet, en te gesuikerd eten bij, en als ze wat groter zijn bier, tabak, wiet & hasj, van tijd een "bollekke", of andere chemische bocht, en wat krijg je dan ? |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wiet en hash werken ook afslankend... desondanks de vreetbuien. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ken er véél... |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meer uren LO op school invoeren gaat dat probleem niet verhelpen. Sporten is iets dat je regelmatig moet doen uit eigen beweging, bij voorkeur op een intensieve manier. Als je kinderen verplicht om te sporten op school tegen hun goesting gaan ze er enkel nog maar meer een afkeer van krijgen.
Ik had vroeger op het middelbaar een bloedhekel aan die 2 uur LO en in mijn vrije tijd deed ik nooit aan sport (of dingen waar teveel beweging bij kwam kijken). Pas toen ik enkele jaren klaar was met het middelbaar ben ik uit eigen initiatief beginnen te sporten. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zoiets zou ook op onze scholen interressant zijn. Voor te beginnen kunnen de leerlingen hun natuurlijke aggressiviteit op een positieve manier afreageren, en dit binnen welomlijnde regels en met respect voor de tegenstander. En natuurlijk: fit word je er ook van ! |
|
|
|
|
|
|
#51 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
in een ver verleden ben ik af en toe een paar maanden naar een fitnesslokaal geweest gelukkig heb ik nu geen last meer van dat soort zinsverbijstering |
||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Hun eigen keus, hebben ze recht op volgens mij... |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daar kruip enorm veel tijd en inspanning in. Als dat dan toch niet lukt, zoals bij mij, dan kan je op oudere leeftijd nog altijd overschakelen naar sportieveling, zoals ik. Dat is allemaal kwestie van logische prioriteiten, hé. Die zijn nu eenmaal maatschappelijk bepaald. Jeugd die van jongsaf wil sporten, die kan naar de sporthumaniora. Die keus hadden wij vroeger niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2008 om 08:41. Reden: Kreeg na het posten van een zin nog een paar zinnen inspiratie bij |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
ik heb eens een buis gehaald voor LO omdat ik tijdens het basket op de speelplaats in de schaduw bleef staan en zodoende niet aanspeelbaar was op de andere helft bij een aanval.
voetbal was wel leuk. vooral die harde tackles op gastjes die ge niet kon uitstaan. er zijn me daar wat knietjes geschaafd op die harde beton van de speelplaats. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
Twee uur gym op school is onvoldoende, als je de uit-en aankleedorgie meerekent in de vestiaire en als je voor ieder toestel moet in rij aanschuiven.
Er moeten meer uren sport komen, maar het probleem is dat de uurroosters al moorddadig overbelast zijn door het moeten aanleren van vier talen. De ons omringende beschaafde grote landen belasten hun schooljeugd de helft minder, zodat er ruim tijd overblijft voor buitenschoolse sportbeoefening. |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- je verdedigt dikwijls het gebruik van drugs - je doet niet aan sport - en kebabs eten vind je niet ongezond - van een 'gewoon' sigaretje ben je waarschijnlijk ook niet vies Ik veronderstel dat je jong bent en nog goed van lijf en leden bent, misschien zelf dat je je nog onsterfelijk waant. Maar beste vriend, je kan niet jarenlang ongestraft roofbouw plegen op je lichaam en hou je 'vrijheid, blijheid' en 'ik moet niets' praatjes in de toekomst maar voor de artsen en verplegers. Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 juni 2008 om 12:15. |
|
|
|
|