Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2008, 22:08   #41
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik begrijp al helemaal niet waarom je bijlessen zou moeten krijgen voor bewegen.
Bewegen is een activiteit op zich. Wat je daarbij presteert of hoe lang je het kunt volhouden is van ondergeschikt belang.
Bewegen is ook een gewoonte. Die kan men aanleren. Uithoudingsvermogen is zeker niet onbelangrijk. Men moet de kinderen tonen dat moeite doen leuk kan zijn.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 22:09   #42
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Lichamelijke conditie word teveel onderschat in het onderwijs. Dat is echter even belangrijk als de geestelijke ontwikkeling.
lichamelijke conditie is belangrijk
maar om een goeie lichamelijke conditie te hebben, hoef je niet aan sport te doen
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 22:15   #43
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is dus "bewegingsleer"?
Leren te bewegen.

Tja misschien nu de benzine zo duur aan het worden is dat dit probleem zichzelf zal oplossen.
Ik heb de dokter al weten zeggen tegen oude peekkes dat ze minstens een kwartiertje per dag moesten gaan wandelen, "om niet te verroesten". Mij werd dat ook eens gezegd, na een ongeval, en veel kilo's en spieren kwijt geraakt te zijn. Nu, dat is niet enkel nuttig om te zeggen aan ouden van dagen, en herstellende zieken en verongelukten, maar ook aan kinderen, die gewoon gemaakt zijn om heel hun leven op hun gat te zitten.
Met de auto naar school, op de stoel zitten heel de dag, terug met de auto naar huis, of met de bus, de tram, daarna terug zitten, of liggen, voor TV, voor de computer... Hoe wil je dan fit zijn, en goed ontwikkeld ? Doe er nog wat te vet, en te gesuikerd eten bij, en als ze wat groter zijn bier, tabak, wiet & hasj, van tijd een "bollekke", of andere chemische bocht, en wat krijg je dan ?
Oud 26 juni 2008, 22:16   #44
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dope Bekijk bericht
lichamelijke conditie is belangrijk
maar om een goeie lichamelijke conditie te hebben, hoef je niet aan sport te doen
Veel neuken ?
Oud 26 juni 2008, 22:20   #45
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wil je dan fit zijn, en goed ontwikkeld ? Doe er nog wat te vet, en te gesuikerd eten bij, en als ze wat groter zijn bier, tabak, wiet & hasj, van tijd een "bollekke", of andere chemische bocht, en wat krijg je dan ?
minder vergrijzing?
Oud 26 juni 2008, 22:22   #46
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel neuken ?
oa
Oud 26 juni 2008, 22:23   #47
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de dokter al weten zeggen tegen oude peekkes dat ze minstens een kwartiertje per dag moesten gaan wandelen, "om niet te verroesten". Mij werd dat ook eens gezegd, na een ongeval, en veel kilo's en spieren kwijt geraakt te zijn. Nu, dat is niet enkel nuttig om te zeggen aan ouden van dagen, en herstellende zieken en verongelukten, maar ook aan kinderen, die gewoon gemaakt zijn om heel hun leven op hun gat te zitten.
Met de auto naar school, op de stoel zitten heel de dag, terug met de auto naar huis, of met de bus, de tram, daarna terug zitten, of liggen, voor TV, voor de computer... Hoe wil je dan fit zijn, en goed ontwikkeld ? Doe er nog wat te vet, en te gesuikerd eten bij, en als ze wat groter zijn bier, tabak, wiet & hasj, van tijd een "bollekke", of andere chemische bocht, en wat krijg je dan ?
Bollepakkers zijn behoorlijk slank, die dansen al het vet er af.
Wiet en hash werken ook afslankend... desondanks de vreetbuien.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 22:52   #48
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Bollepakkers zijn behoorlijk slank, die dansen al het vet er af.
Wiet en hash werken ook afslankend... desondanks de vreetbuien.
Ja, maar al die rommel stompt geestelijk en lichamelijk af. Men word daar onnozel van. En de "fitte" buien hangen af van de regelmaat waarmee de rommel geslikt word. Na afzienbare tijd heeft het spul ook het "fitte" effect niet meer, en dan zijn ze niet meer "behoorlijk slank" maar wel ongezond mager, uitgebeend , visgraat-achtige monsterkes.
Ken er véél...
Oud 26 juni 2008, 23:20   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Meer uren LO op school invoeren gaat dat probleem niet verhelpen. Sporten is iets dat je regelmatig moet doen uit eigen beweging, bij voorkeur op een intensieve manier. Als je kinderen verplicht om te sporten op school tegen hun goesting gaan ze er enkel nog maar meer een afkeer van krijgen.

Ik had vroeger op het middelbaar een bloedhekel aan die 2 uur LO en in mijn vrije tijd deed ik nooit aan sport (of dingen waar teveel beweging bij kwam kijken). Pas toen ik enkele jaren klaar was met het middelbaar ben ik uit eigen initiatief beginnen te sporten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2008, 23:28   #50
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Meer uren LO op school invoeren gaat dat probleem niet verhelpen. Sporten is iets dat je regelmatig moet doen uit eigen beweging, bij voorkeur op een intensieve manier. Als je kinderen verplicht om te sporten op school tegen hun goesting gaan ze er enkel nog maar meer een afkeer van krijgen.

Ik had vroeger op het middelbaar een bloedhekel aan die 2 uur LO en in mijn vrije tijd deed ik nooit aan sport (of dingen waar teveel beweging bij kwam kijken). Pas toen ik enkele jaren klaar was met het middelbaar ben ik uit eigen initiatief beginnen te sporten.
Ik vind dat men nuttige sporten in het leerprogramma moet zetten. Zoals in Zuid Korea, daar leren ze Tae Kwondo op school . Dat land is dan ook wereldkampioen daarin . Maar zelfs een slechte, of middelmatige leerling in die discipline zal zichzelf kunnen verdedigen zo men hem/haar aanvalt.
Zoiets zou ook op onze scholen interressant zijn. Voor te beginnen kunnen de leerlingen hun natuurlijke aggressiviteit op een positieve manier afreageren, en dit binnen welomlijnde regels en met respect voor de tegenstander. En natuurlijk: fit word je er ook van !
Oud 26 juni 2008, 23:28   #51
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
²

Citaat:
je moet iets doen met je vrije tijd hé
in een ver verleden ben ik af en toe een paar maanden naar een fitnesslokaal geweest
gelukkig heb ik nu geen last meer van dat soort zinsverbijstering
Oud 27 juni 2008, 05:16   #52
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar al die rommel stompt geestelijk en lichamelijk af. Men word daar onnozel van. En de "fitte" buien hangen af van de regelmaat waarmee de rommel geslikt word. Na afzienbare tijd heeft het spul ook het "fitte" effect niet meer, en dan zijn ze niet meer "behoorlijk slank" maar wel ongezond mager, uitgebeend , visgraat-achtige monsterkes.
Ken er véél...
Die look is nu eenmaal in.
Hun eigen keus, hebben ze recht op volgens mij...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 07:04   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel neuken ?
Is dat volgens U geen sport?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 08:20   #54
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is dat volgens U geen sport?
Neuken kan onder de noemer " sport " geplaatst worden, ja. Alhoewel dat natuurlijk niet zeer romantisch is... Veel hangt er ook vanaf als welke soort sport u dat beschouwt: individuele sport, ploegsport...
Oud 27 juni 2008, 08:22   #55
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Die look is nu eenmaal in.
Hun eigen keus, hebben ze recht op volgens mij...
Mij storen die zombie's. Is ook mijn recht.
Oud 27 juni 2008, 08:38   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Positiefke:Negen op tien, dat is wel heel verontrustend vind ik.
Wordt het eens geen tijd dat men terug wat meer sport op school gaat geven?
Want ik kan me voorstellen dat het gebrek aan conditie op lange termijn nefast is voor de gezondheid en dat de maatschappij zal moeten opdraaien voor gezondheidszorgen.
In je jeugd moet je proberen een intellectueel te worden.
Daar kruip enorm veel tijd en inspanning in.

Als dat dan toch niet lukt, zoals bij mij, dan kan je op oudere leeftijd nog altijd overschakelen naar sportieveling, zoals ik.

Dat is allemaal kwestie van logische prioriteiten, hé.
Die zijn nu eenmaal maatschappelijk bepaald.

Jeugd die van jongsaf wil sporten, die kan naar de sporthumaniora. Die keus hadden wij vroeger niet.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juni 2008 om 08:41. Reden: Kreeg na het posten van een zin nog een paar zinnen inspiratie bij
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 10:20   #57
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In je jeugd moet je proberen een intellectueel te worden.
Daar kruip enorm veel tijd en inspanning in.

Als dat dan toch niet lukt, zoals bij mij, dan kan je op oudere leeftijd nog altijd overschakelen naar sportieveling, zoals ik.

Dat is allemaal kwestie van logische prioriteiten, hé.
Die zijn nu eenmaal maatschappelijk bepaald.

Jeugd die van jongsaf wil sporten, die kan naar de sporthumaniora. Die keus hadden wij vroeger niet.
Ik kende al een sportschool zo een 35 jaar geleden, een grote, bekende, waar men van in gans Nederlandstalig België naar toe kwam: "de Zyp", in Wemmel, tegen Brussel...En die bestond toen toch al een tijdje. Nu weet ik natuurlijk niet hoe oud u bent.
Oud 27 juni 2008, 10:28   #58
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ik heb eens een buis gehaald voor LO omdat ik tijdens het basket op de speelplaats in de schaduw bleef staan en zodoende niet aanspeelbaar was op de andere helft bij een aanval.

voetbal was wel leuk.
vooral die harde tackles op gastjes die ge niet kon uitstaan.
er zijn me daar wat knietjes geschaafd op die harde beton van de speelplaats.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 10:26   #59
eno2
Banneling

Standaard

Twee uur gym op school is onvoldoende, als je de uit-en aankleedorgie meerekent in de vestiaire en als je voor ieder toestel moet in rij aanschuiven.

Er moeten meer uren sport komen, maar het probleem is dat de uurroosters al moorddadig overbelast zijn door het moeten aanleren van vier talen.

De ons omringende beschaafde grote landen belasten hun schooljeugd de helft minder, zodat er ruim tijd overblijft voor buitenschoolse sportbeoefening.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 12:14   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
LO is waar de meeste pesterijen voorkomen, wat de laatste tijd OOK weer n probleem is... En neen ik ben niet gepest geweest tijdens LO.
Eens samenvatten:

- je verdedigt dikwijls het gebruik van drugs
- je doet niet aan sport
- en kebabs eten vind je niet ongezond
- van een 'gewoon' sigaretje ben je waarschijnlijk ook niet vies

Ik veronderstel dat je jong bent en nog goed van lijf en leden bent, misschien zelf dat je je nog onsterfelijk waant.

Maar beste vriend, je kan niet jarenlang ongestraft roofbouw plegen op je lichaam en hou je 'vrijheid, blijheid' en 'ik moet niets' praatjes in de toekomst maar voor de artsen en verplegers.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 juni 2008 om 12:15.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be