Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 september 2011, 13:32   #41
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waar leidt je vandaag nog uit af dat de N-VA de doelstelling van B in de vernieling te rijden zou hanteren ?

hoe lang is het geleden dat je nog eens een N-VA kopstuk het woord confederalisme (laat staan onafhankelijkheid, zelfs op LT) nog hebt horen gebruiken ?
Wat stel je dan voor? Een Freikorps oprichten?
poekieJ is offline  
Oud 20 september 2011, 13:34   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Wat stel je dan voor? Een Freikorps oprichten?
ik heb die term even gegoogled

yep, nog meer politieke stupiditeiten lijken mij ook de oplossing ?!

pfffft Vlamingen en politiek ... het wordt nooit wat.
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 13:39   #43
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb die term even gegoogled

yep, nog meer politieke stupiditeiten lijken mij ook de oplossing ?!

pfffft Vlamingen en politiek ... het wordt nooit wat.
Neen. Ik bedoel dit zeer serieus.
Wat stel je dan voor, wanneer het enige Vlaamse breekijzer van de laatste 100 jaar niet (meer) schijnt te voldoen, om wat voor reden dan ook?
poekieJ is offline  
Oud 20 september 2011, 13:43   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Neen. Ik bedoel dit zeer serieus.
Wat stel je dan voor, wanneer het enige Vlaamse breekijzer van de laatste 100 jaar niet (meer) schijnt te voldoen, om wat voor reden dan ook?
er bestaat ook nog wel zoiets als democratische actie

maar lees toch maar even bij wat R Senelle de laatste jaren schrijft.

binnen B context op legalistische manier een confederatie creëren vanuit het Vl parlement ...
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 13:53   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik geef u twee politicologen vanuit een ander politiek spectrum die er beiden in hun analyse op aluderen, en gij antwoordt, bijzonder stevig beargumenteerd, waardeloos.

ook altijd t zelfde met u hé

nu als twas om mij uit mijn tent te lokken ... andere namen krijg je niet hoor
Largo had zijn antwoord al klaar vooraleer je bericht er was. Je mocht nog Di Rupo opgeschreven hebben, dan nog kreeg je zijn standaardantwoord waardeloos terug.

Voor wat het waard is Anna, ik heb dat ook al opgevangen van een medewerker van een parlementslid. Op zich is dat niet zo bijzonder, maar als je dergelijke signalen van verschillende kanten opvangt dan wil dat wel iets zeggen, al zal dat voor sommigen natuurlijk waardeloos zijn omdat het niet in het kraam past.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 20 september 2011, 13:56   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat is het verschil?
de ene kan met een gewone meerderheid (50% + 1) gestemd worden, de andere enkel met een bijzondere meerderheid (2/3e + 50% in elke taalrol)
Oud 20 september 2011, 13:56   #47
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Largo had zijn antwoord al klaar vooraleer je bericht er was. Je mocht nog Di Rupo opgeschreven hebben, dan nog kreeg je zijn standaardantwoord waardeloos terug.
Van Di Rupo of een andere onderhandelaar was natuurlijk iets anders... Wat anna list daar doet is zeggen dat hij "van horen zeggen heeft...". En dat is waardeloos. Als je dat niet aanstaat net als hij is dat jullie probleem...
Citaat:
Voor wat het waard is Anna, ik heb dat ook al opgevangen van een medewerker van een parlementslid. Op zich is dat niet zo bijzonder, maar als je dergelijke signalen van verschillende kanten opvangt dan wil dat wel iets zeggen, al zal dat voor sommigen natuurlijk waardeloos zijn omdat het niet in het kraam past.
Welk kraam?
Jullie zijn wel grappig met jullie "ik heb het horen zeggen...". Gisteren op café waarschijnlijk .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 13:57   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van Di Rupo of een andere onderhandelaar was natuurlijk iets anders... Wat anna list daar doet is zeggen dat hij "van horen zeggen heeft...". En dat is waardeloos. Als je dat niet aanstaat net als hij is dat jullie probleem...

Welk kraam?
Jullie zijn wel grappig met jullie "ik heb het horen zeggen...". Gisteren op café waarschijnlijk .
je mag er toch vanuit gaan dat de MR, die mee aan tafel zit, geen leugens gaat vertellen hé?
Oud 20 september 2011, 13:58   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Welk kraam?
nee, je kan echt niet lezen hé

Grammens én Devos hebben er in hun politieke commentaar reeds op gezinspeeld (geschreven)... geloofwaardigheid is die mensen hun product ...
Anna List is offline  
Oud 20 september 2011, 13:59   #50
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de ene kan met een gewone meerderheid (50% + 1) gestemd worden, de andere enkel met een bijzondere meerderheid (2/3e + 50% in elke taalrol)
Wat is het verschil wat betreft de toekomst? Stel je schrijft het in een een gewone wet (in welk wetboek moet dat dan?); wat is dan het verschil met het in de grondwet te zetten voor later?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 14:02   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil wat betreft de toekomst? Stel je schrijft het in een een gewone wet (in welk wetboek moet dat dan?); wat is dan het verschil met het in de grondwet te zetten voor later?
je snapt toch wel het verschil tussen een gewone wet en een bijzondere wet in de grondwet hé?

een gewone wet kan veranderd worden door een meerderheid die uitsluitend bestaat uit Nederlandstaligen, of door een meerderheid die uitsluitend bestaat uit Franstaligen + 1 Nederlandstalige partij, pakweg de SPa.

een bijzondere wet kan dus enkel met die bijzondere meerderheid goedgekeurd worden en je hebt dus per definitie het akkoord nodig van een meerderheid in de beide taalgemeenschappen.

maw, de Franstaligen zijn sowieso beschermd als minderheid door deze bijzondere regeling. Daar heb ik trouwens geen enkel probleem mee, dat hoort in een deftige democratie. het zijn de andere beschermingsregels die me ondemocratisch lijken.
Oud 20 september 2011, 14:05   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welk kraam?
Neen niet op café.

Ik heb het ondertussen al 2 maal gelezen van politieke analisten en ik heb het eenmaal gehoord op weg naar huis toen ik carpoolde met een medewerker van een parlementslid. Het is natuurlijk uw goed recht om dat als waardeloos af te handelen omdat het je niet aan staat, maar sta ons toe om eens goed te lachen met uw scepticisme a la carte.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 20 september 2011, 14:06   #53
largo_w

Standaard

Citaat:
je snapt toch wel het verschil tussen een gewone wet en een bijzondere wet in de grondwet hé?
Ja, ik snap alleen niet wat het verschil is tussen de beiden wat betreft de toekomst. U bent als Vlaming toch niet van plan die wetten terug te gaan intrekken hoop ik?
Citaat:
een gewone wet kan veranderd worden door een meerderheid die uitsluitend bestaat uit Nederlandstaligen, of door een meerderheid die uitsluitend bestaat uit Franstaligen + 1 Nederlandstalige partij, pakweg de SPa.

een bijzondere wet kan dus enkel met die bijzondere meerderheid goedgekeurd worden en je hebt dus per definitie het akkoord nodig van een meerderheid in de beide taalgemeenschappen.

maw, de Franstaligen zijn sowieso beschermd als minderheid door deze bijzondere regeling. Daar heb ik trouwens geen enkel probleem mee, dat hoort in een deftige democratie. het zijn de andere beschermingsregels die me ondemocratisch lijken.
Geen probleem dus... Ik denk dat het een goede zaak is dat ze het vastleggen dat het niet meer veranderd. Zijn we van dat gezijk eindelijk af.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 14:08   #54
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen niet op café.

Ik heb het ondertussen al 2 maal gelezen van politieke analisten en ik heb het eenmaal gehoord op weg naar huis toen ik carpoolde met een medewerker van een parlementslid. Het is natuurlijk uw goed recht om dat als waardeloos af te handelen omdat het je niet aan staat, maar sta ons toe om eens goed te lachen met uw scepticisme a la carte.
Ik sta je dat toe... zo veel belang hecht ik niet aan wat jij denkt of doet.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 14:10   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik snap alleen niet wat het verschil is tussen de beiden wat betreft de toekomst. U bent als Vlaming toch niet van plan die wetten terug te gaan intrekken hoop ik?
moeten wetten ten allen tijden onveranderd blijven? neen toch, een maatschappij verandert, er komen andere meerderheden, enz....

Citaat:
Geen probleem dus... Ik denk dat het een goede zaak is dat ze het vastleggen dat het niet meer veranderd. Zijn we van dat gezijk eindelijk af.
dus alle wetten zijn vanaf nu onveranderlijk? waarom moeten we dan nog gaan stemmen?
Oud 20 september 2011, 14:14   #56
largo_w

Standaard

Citaat:
moeten wetten ten allen tijden onveranderd blijven? neen toch, een maatschappij verandert, er komen andere meerderheden, enz....
Klopt in dat opzicht heeft Michel misschien gelijk dat Brussel misschien wel zal uitbreiden later...? Ik snap zijn scepsis ook onmiddellijk tegenover mensen als jullie die blijkbaar al denken aan een manier om hun rechten weg te snoepen vooraleer ze ze goed en wel hebben.
Citaat:
dus alle wetten zijn vanaf nu onveranderlijk? waarom moeten we dan nog gaan stemmen?
Aan U om bijzondere meerderheden te vinden natuurlijk... moet wel lukken. als het toch gaat om faire zaken...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 september 2011, 14:18   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt in dat opzicht heeft Michel misschien gelijk dat Brussel misschien wel zal uitbreiden later...? Ik snap zijn scepsis ook onmiddellijk tegenover mensen als jullie die blijkbaar al denken aan een manier om hun rechten weg te snoepen vooraleer ze ze goed en wel hebben.

Aan U om bijzondere meerderheden te vinden natuurlijk... moet wel lukken. als het toch gaat om faire zaken...
dus omdat men vreest dat een andere meerderheid in Vlaanderen deze wetten zou kunnen veranderen, zijn ze verankerd? maw, we hebben schrik van de democratie, laat ons snel er voor zorgen dat de democratie ons geen pijn doet?
Oud 20 september 2011, 14:22   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta je dat toe... zo veel belang hecht ik niet aan wat jij denkt of doet.
Dat is logisch, aangezien oogklepjes ophouden makkelijker is dan ze af te zetten. Beeldt u in dat uw wereldbeeld zou wijzigen. Dramatisch.
fox is nu online  
Oud 20 september 2011, 14:25   #59
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De opzet van de Franco's is geslaagd. En de onderhandelende Vlamingen zijn er met open ogen ingetrapt.

Ik zeg je : vertrouw nooit een onderhandelende Franco. Het zijn schijnheiligen eerste klas !

De Franco's kunnen al 'HOERA' beginnen roepen.
Jij lijkt hier te suggereren dat de Noord-Belgische onderhandelaars te goeder trouw waren en jammerlijk in de val van de perfide Franstaligen gelopen zijn. Deze visie is nog gevaarlijker dan de nu overeengekomen uitbreiding van Brussel met heel Brabant.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 20 september 2011 om 14:26.
E. Gidius is offline  
Oud 20 september 2011, 14:27   #60
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is niet zo raar, want de kruideniers van de NVA zijn in de eerste plaats de belangenbehartiger van de 4,9 miljoen witte Vlamen.

En die wonen nauwelijks meer in BHV.
Wat een onzin. N-VA behaalt veel van zijn mooiere scores uitgerekend in de Rand.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be