![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verstaat me verkeerd. Ik bedoel de Zweden niet als land maar als individuen. Die werkten ook van thuis uit, hielden het veelal op terrasbezoek (en niet binnen), droegen mondmaskers op drukke plaatsen, hielden afstand en kusten geen goedendag, maakten minder gebruik van het openbare vervoer, zetten de ramen open, kochten meer via het internet, ... Ze hielden zich daar zowat aan dezelfde maatregelen als de onze maar die waren er niet door de overheid opgelegd. Ik had dat liever hier ook zo gezien.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder geloof ik dat het GCT (Government Control Ticket / Coronapas / CST) weinig zin heeft wanneer 86% gevaccineerd is. De groepsimmuniteit ging toch bereikt worden wanneer minstens 70% gevaccineerd ging zijn? Maar ja, men neemt dan het Belgisch gemiddelde en als Vlaanderen het best is in Europa en Brussel het slechtst dan voeren ze maar federaal een coronapas in omdat "ze dat in Frankrijk toch ook doen en wij spreken Frans dus moeten we ze na-apen". Ik ga niet ontkennen dat die coronapas een manier is voor de overheid om controle uit te oefenen op de vrijheden, maar om te gaan uitschreeuwen dat er "een regime wordt uitgerold om controle te krijgen over de gehele mensheid", dat lijkt wel het scenario van een dystopische science-fiction film. Geef toe. Dat klinkt als een oneliner uit een Terminator film ofzo. Verder ben ik zelf ook tegen het GCT (Government Control Ticket), omdat het sanitair idd geen meerwaarde biedt. Als er 86% gevaccineerd is wil dat zeggen dat op 10 klanten er maar 1 niet gevaccineerd is. Het is dus overbodige administratie. 9 op tien keer komt er gewoon een groen vinkje op. Hetzelfde met mondmaskers in de open lucht. Complete onzin die door Vanden Bang Broekventje wordt ingevoerd met als enige reden "ik ben zo bang! help!" zonder rationeel even na te denken. Aan de andere kant denk ik ook: Vrijheid stopt waar die van een ander begint. Ik vind het ethisch niet verantwoord om je vrijheid als argument te gebruiken om tientallen mensen in een ziekenhuis te jagen en dan te zeggen "Ja, maar dat doe ik niet, dat doet het virus". Zoals ik al vaker lees: Een virus denkt niet. Een virus besmet geen mensen. WIJ besmetten mensen. Dus is het ook een burgerplicht om naast het eigen individu voor de groep te zorgen. Dit wil dus ook zeggen: Een klein risico nemen met een experimenteel vaccin. Als je er voor zorgt dat er honderden mensen niet meer in de kliniek belanden, is dat dan principieel zo verkeerd? Nu ja, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Als iemand geen vaccin wil - het is niet verplicht - dus wie ben ik om te oordelen? Als iemand luide knallende scheten wil laten op een trein omdat scheten inhouden ongezond is, dan moet die dat ook maar gewoon doen zeker?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn allicht vele zaken in het verleden waar verontwaardiging over was of veel protest rond was, maar men is er toch in geslaagd het "in te burgeren" zullen we maar zeggen. Tot je op den duur een minderheid bent. En als jij met wat enkelingen als enige staat te roepen tegen een grote massa, wie wordt er dan als gek beschouwd denk je? Misschien triestig maar het is een feit. Een Vlaming is altijd een aanpasser geweest. Hij is tegen de verfransing maar spreekt zelf Franstaligen in hun moedertaal aan. Hij is tegen mondmaskers, maar ik zie iedereen het overal braaf opzetten... We klagen veel, maar we doen niks. We zeuren over dingen, maar nemen geen actie. Hoe vaak ik al gelezen heb "We zouden moeten gaan betogen" en dan is er een betoging en komt er 10 man opdagen. Ja, zo kom je ook nergens. In buurlanden is dat wel een andere mentaliteit. Kijk maar naar Frankrijk. Het is dan ook logisch dat men daar zo'n GCT (Government Control Ticket, een betere naam dan Covid Safe Ticket imo) invoert, maar op een Vlaams volk waarbij 9 op tien mensen bereid waren zich te vaccineren heeft dat totaal geen zin en ze maken er hun eigen draagvlak zelfs mee kapot. Ik ken veel mensen die net DOOR die covid pas geen derde prik meer willen en ik ben er eerlijk gezegd ook al door beginnen twijfelen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil is dat:
Cru gezegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand zegt wat die overheden daarmee willen uitsteken he. Die zullen het steeds noodzakelijk vinden om dat uit te steken neem ik aan. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2021 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, terwijl Alexander in maart 2021 nog beweerde van niet, en de Europese commissie officieel pas in mei 2021 de invoering van de pas voor internationale reizen goedkeurde, was de opdracht om het ding te implementeren al in oktober 2020 gegeven. Dus nog voor dat er ook maar één vaccin was goedgekeurd waren ze hier al mee bezig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oostenrijk heeft al lang de cst, nooit de mondmaskerplicht gelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te lachen. In Vlaanderen is men beter gevaccineerd he
![]() https://datastudio.google.com/embed/...8ab/page/tpRKB Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2021 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens onze "GROTE GELEERDEN" ligt de recente stijging "NIET" aan de fuiven, voetbal, grote evenementen, reizen, massaal winkelen zonder masker enz; maar ...................aan de 65 plussers........ Foei 65 plussers. ZO DE BEEST UITHANGEN DAT HET GANSE LAND IN GEVAAR KOMT;;;;...
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen organiseren ze zelf superverspreidingen in zones (treinstation bv) die naartoe het hele land verspreiden. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 9 november 2021 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, het toenemen van zware zieken en dus het werk voor onze arme verpleegstertjes, dat is wel grotendeels door die groep mensen. 58% is 60+. Dat gezegd, ook de groep 40-59 is goed voor een kwart van de ziekenhuis opnames. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de site van sciensano, hospitalisaties, pagina 2. En ja, dat loopt een tijdje achter.
Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2021 om 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel staat ook in het lijstje, eens kijken
|
![]() |
![]() |