Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 februari 2014, 20:06   #61
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ik kan niet wachten op tot de dag dat ze die enormiteit zouden begaan. Liever vandaag dan morgen. Make it happen !
Zo dom zullen ze nooit zijn. Het zou onvergeeflijk zijn.

Tenzij het op een kantelmoment is waarbij de doodsteek kan gegeven worden aan het belgisch gedrocht. In dat geval zou het onvergeeflijk zijn om het niet te doen. Maar daarvoor moeten beide partijen samen nog minstens 8 % stemmen bijwinnen. Dat zal dus nog niet voor dees jaar zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:11   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hum. Ondertussen gelezen dat de bruine familie volgens deze peiling toch nog 9,8% zou halen. Véél te veel...
De bloedroden halen zelfs nog meer dan 12%. Een regelrecht schandaal.
fonne is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:12   #63
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik h�*d daar nochtans al op gewezen.

Waar recupereerde het Vlaams Belang die stemmen als het niet bij de N-VA is?
Ik probeer nooit om me in de denkwereld van een blokker te wagen, daarvoor is mijn walging te absoluut.
peter1962 is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:12   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mij verbaast vooral dat NVA niet meer winst puurt uit het feit dat ze als oppositiepartij langs de kant kan staan roepen terwijl de regeringspartijen verantwoordelijkheid opnemen en de daarmee gepaard gaande onpopulaire maatregelen in moeilijke tijden.
Misschien omdat de regeringspartijen die onpopulaire maatregelen namen nog véél harder geroepen hebben dat alles verskrikkelik koet kaat?

Hopelijk voor jou verbaast de verkiezingsuitslag in mei je minder dan de zoveelste peiling waarin de N-VA je teleur stelt.....
Oud 21 februari 2014, 20:13   #65
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mij verbaast vooral dat NVA niet meer winst puurt uit het feit dat ze als oppositiepartij langs de kant kan staan roepen terwijl de regeringspartijen verantwoordelijkheid opnemen en de daarmee gepaard gaande onpopulaire maatregelen in moeilijke tijden.
Zowat alle hete aardappelen, alle echt ingrijpende structurele veranderingen werden vakkundig vooruit geschoven naar de volgende regering. Of had je dat gemist ?

En wees gerust, de campagne moet nog beginnen. Wat we nu weten is de trend bij de reeds besliste kiezers. Ik ben er tamelijk gerust in dat de nog-onbesliste-Vlaamse-kiezer (die traditioneel nogal eens verantwoordelijk is voor de grote verschuivingen) na een gepolariseerde N-VA-vs-PS-campagne nog in rijkelijke drommen richting N-VA zal schuiven.

Net zoals de andere partijen destijds vermorzeld werden tijdens de kanseliersverkiezingen tussen Onderlijfke en FDW, en later opnieuw tussen Onderlijfke en BDW, zo zullen de trado's nu steeds meer bloeden naarmate de strijd tussen BDW en Di Rupo feller oplaait. Ik heb daar zeer goede hoop op. Als twee olifanten vechten, wordt het gras vertrappeld.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:14   #66
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Toch volgens hen hé
Ah ! Ik dacht al dat het nog wat te vroeg was voor een zonnesteek.
abramis brama is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:20   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer nooit om me in de denkwereld van een blokker te wagen, daarvoor is mijn walging te absoluut.
Wie vroeg je dan om je in de denkwereld van een blokker te wagen?

Om het met de woorden van System te zeggen: je hebt toch ogen in je kop?
Je hebt zélf vastgesteld dat het VB 2,2 % terug wint vergeleken met de vorige peiling . Waar is dat percentage vandaag gekomen als de N-VA precies hetzelfde haalt als de vorige peiling?
Oud 21 februari 2014, 20:24   #68
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt zélf vastgesteld dat het VB 2,2 % terug wint vergeleken met de vorige peiling . Waar is dat percentage vandaag gekomen als de N-VA precies hetzelfde haalt als de vorige peiling?
knuppel geen te moeilijke vragen stellen
het is een spaer
Remspoortobback is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:27   #69
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
het zal wel wederzijds zijn
En nu?

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 21 februari 2014 om 20:27.
Oud 21 februari 2014, 20:39   #70
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Bruno, we weten het al. Ten dele kan ik u volgen, maar toch.
Vrijheideerst is offline  
Oud 21 februari 2014, 20:53   #71
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De vergelijking loopt mank. Je kunt geen peilingen van verschillende bureau's vergelijken. Zou terug moeten opzoeken of de 9,8% bij het bureau dat peilde voor LLB hoger of lager is dan hun vorige peiling. Bij Ipsos die peilt voor DM was er een duidelijke daling tegenover hun vorige peiling. Indien dat niet het geval zou zijn in de peiling van LLB dan kunnen we ons vragen stellen over de kwaliteit van minstens één van die twee peilingsbureau's.
peter1962 is offline  
Oud 21 februari 2014, 21:27   #72
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Zo lang een Waalse stem voor 1,3 telt van een Vlaamse Stem, weiger ik dit land een democratie noemen. Dus stemmen in dit communistisch land is gewoon hypocrisie ten top.
looneytoon1975 is offline  
Oud 21 februari 2014, 21:33   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vergelijking loopt mank. Je kunt geen peilingen van verschillende bureau's vergelijken. Zou terug moeten opzoeken of de 9,8% bij het bureau dat peilde voor LLB hoger of lager is dan hun vorige peiling. Bij Ipsos die peilt voor DM was er een duidelijke daling tegenover hun vorige peiling. Indien dat niet het geval zou zijn in de peiling van LLB dan kunnen we ons vragen stellen over de kwaliteit van minstens één van die twee peilingsbureau's.
Stel je dan maar vragen, want De Morgen peilt in de regel lager voor de Vlaams-nationalisten dan La Libre.

Vermits alle peilingen niet meer zijn dan dat, peilingen, neem ik mij de vrijheid om ze te behandelen alsof ze allemaal uit dezelfde bron ontspruiten. Wat min of meer ook zo is want het zijn allemaal regimemedia die er achter zitten.

Als ik de peiling van twee weken geleden vergelijk met die van vandaag, en ik zoek naar de partijen die stemmen verloren aan de partij waar jij zo van walgt, dan kom ik tot de volgende conclusie:

groen (min 1,1%)

CD&V (min 0,9%)

VLD (min 0,5%) zijn.

Samen is dat 2,5%, terwijl het VB slechts 2,2% terug wint.

Maar de SP.a gaat er (volgens de twee laatste peilingen) 1,3% op vooruit.
Gezien de recente heibel in eigen SP.a-rangen zet ik vraagtekens bij die winst.

En er is mij nog iets opgevallen....

De populariteit van Maggi De Block....

Er kunnen drie verklaringen zijn voor het halve procent verlies van haar partij.

-Ofwel haalt Maggi haar partij niet uit de zeik met haar populariteit.
-Ofwel is de populariteit van Maggi nep.
-Ofwel zou de VLD zonder Maggi nog meer verliezen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2014 om 21:34.
Knuppel is offline  
Oud 21 februari 2014, 21:39   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Zo lang een Waalse stem voor 1,3 telt van een Vlaamse Stem, weiger ik dit land een democratie noemen. Dus stemmen in dit communistisch land is gewoon hypocrisie ten top.
Reden te meer om je stem voor één keer goed te gebruiken en ze aan de partij te geven die ernaar streeft om de "communisten" buiten spel te zetten.
Oud 21 februari 2014, 21:44   #75
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stel je dan maar vragen, want De Morgen peilt in de regel lager voor de Vlaams-nationalisten dan La Libre.

Vermits alle peilingen niet meer zijn dan dat, peilingen, neem ik mij de vrijheid om ze te behandelen alsof ze allemaal uit dezelfde bron ontspruiten. Wat min of meer ook zo is want het zijn allemaal regimemedia die er achter zitten.

Als ik de peiling van twee weken geleden vergelijk met die van vandaag, en ik zoek naar de partijen die stemmen verloren aan de partij waar jij zo van walgt, dan kom ik tot de volgende conclusie:

groen (min 1,1%)

CD&V (min 0,9%)

VLD (min 0,5%) zijn.

Samen is dat 2,5%, terwijl het VB slechts 2,2% terug wint.

Maar de SP.a gaat er (volgens de twee laatste peilingen) 1,3% op vooruit.
Gezien de recente heibel in eigen SP.a-rangen zet ik vraagtekens bij die winst.

En er is mij nog iets opgevallen....

De populariteit van Maggi De Block....

Er kunnen drie verklaringen zijn voor het halve procent verlies van haar partij.

-Ofwel haalt Maggi haar partij niet uit de zeik met haar populariteit.
-Ofwel is de populariteit van Maggi nep.
-Ofwel zou de VLD zonder Maggi nog meer verliezen.

Het stoort mij totaal niet dat jij je de vrijheid neemt om peilingen van verschillende bureau's te vergelijken hoor. Maar ik ga zeker niet mee redeneren op die basis. Omdat het zinloos is. Neem eens een boek over statistiek door, dan zul je dat zeker niet meer willen doen.
peter1962 is offline  
Oud 21 februari 2014, 21:47   #76
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Het stoort mij totaal niet dat jij je de vrijheid neemt om peilingen van verschillende bureau's te vergelijken hoor. Maar ik ga zeker niet mee redeneren op die basis. Omdat het zinloos is. Neem eens een boek over statistiek door, dan zul je dat zeker niet meer willen doen.
De statisticus
Oud 21 februari 2014, 21:58   #77
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat er al lang zat aan te komen, lijkt zich te voltrekken. De NVA zit aan haar electoraal plafond. Het enige wat ze nu nog kan, is extreem-rechttse rakkers van het VB te lokken en doen overlopen, zodat de NVA nog rechtser wordt dan ze nu al is. Alhoewel, zoveel rechtser is dat nu ook weer niet meer. En dat zullen de gematigde kiezers van de NVA vlug merken.
Ja die plafond verhalen zijn ook een terugkomend gelul van de anti's. Volgens mij zittend e traditionele partijen met hun gecumuleerde minderheid in Vlaanderen aan hun plafond.

Maar goed, dat maakt allemaal niet uit, want het is de meerderheid in Wallonië dat telt. De Vlaamse stem is van geen tel.
Oud 21 februari 2014, 22:16   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen boeken over statistiek nodig om te weten dat peilingen hoe dan ook niet meer zijn dan dat: peilingen. Iedereen legt ze op zijn manier uit, en wie er mee verveeld zit geeft er zo weinig mogelijk commentaar op....of doet er het zwijgen toe.

Deze reacties waren bijvoorbeeld een slag in het water:

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=43

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=48

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=14

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=24

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=30
Oud 21 februari 2014, 22:19   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Zo dom zullen ze nooit zijn. Het zou onvergeeflijk zijn.

Tenzij het op een kantelmoment is waarbij de doodsteek kan gegeven worden aan het belgisch gedrocht. In dat geval zou het onvergeeflijk zijn om het niet te doen. Maar daarvoor moeten beide partijen samen nog minstens 8 % stemmen bijwinnen. Dat zal dus nog niet voor dees jaar zijn.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Oud 21 februari 2014, 22:28   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ja die plafond verhalen zijn ook een terugkomend gelul van de anti's. Volgens mij zittend e traditionele partijen met hun gecumuleerde minderheid in Vlaanderen aan hun plafond.

Maar goed, dat maakt allemaal niet uit, want het is de meerderheid in Wallonië dat telt. De Vlaamse stem is van geen tel.
Zolang de traditionele partijen blijven toelaten dat de Vlaamse stem van geen tel is zullen ze kiezers blijven verliezen.

Nochtans WISTEN zowel Verhofstadt als Leterme héél goed wat ze moesten doen om de verkiezingen te winnen: de Vlaamse kaart trekken.
En dat déden ze.....met de mond maar niet met de daad.

Eens de verkiezingsoverwinning binnen staken ze hun Vlaamse kiezers het zoveelste belgicistische mes in de rug.
Het resultaat is er dan ook naar. De grootste verliezers van de verkiezingen zijn, keer op keer, de CD&V en de VLD.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be