![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Het realiseren van de onafhankelijkheid en het opbouwen van een Vlaamse staat zal niet vanzelf gaan. Er zal moed, durf en creativiteit voor nodig zijn. Maar onmogelijk is het niet. Tsjechië en Slowakije hebben vóór ons al bewezen dat waar een wil is, een weg is. En ik zie geen enkele reden waarom Vlaanderen die weg niet zou kunnen afleggen. De huidige problemen in België worden inderdaad veroorzaakt door de toenemende assertiviteit van de Vlamingen, en gelukkig maar. De tijd dat Vlaanderen zich gewillig en zonder noemenswaardige tegenstand liet uitzuigen, dwarsbomen en chanteren, is voorgoed voorbij. Zelfs de grootste Lamme Goedzak zegt eens in zijn leven: "nu is het genoeg geweest, tot hier en niet verder!!!" De huidige strubbelingen zijn slechts de voorbode van dit moment, en dat moment is het einde van België. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ten eerste willen wij de leeuwenvlag zichtbaar aanwezig stellen in het straatbeeld, om aan te tonen dat de Vlaamse Leeuw een symbool van alle Vlamingen is en overal in Vlaanderen thuishoort, en niet enkel in de handen van obscure extreem-rechtse randgevallen, zoals in sommige kringen nog steeds geloofd en beweerd wordt. Het neutraliseren van deze connotatie, en het normaliseren van Vlaamse symbolen, is één element dat bijdraagt aan het Vlaamse bewustwordingsproces. Ten tweede is het zo dat jongerengroepen met een leeuwenvlag snel worden aangesproken door geïnteresseerde voorbijgangers, die vragen stellen over de betekenis van de vlag, Vlaanderen en het Vlaams-nationalisme. Zeker sinds de doorbraak van Vlaanderen Vlagt, is een leeuwenvlag een enorm wervend instrument geworden, dat nieuwsgierigen snel over de drempel haalt en hen overhaalt om een gesprek te beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#67 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#68 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#70 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
een voorbeeld of 2: 1) eens vlaanderen onafhankelijk word zijn alle franstaligen als bij donderslag verdwenen: franstalig imperialisme opgelost 2) europa van 250 regios is veel beter bestuurbaar dan europa van 25 landen en zo zijn er nog van die logische redeneringen
|||
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar iets waar ge eigenlijk geen hersenkwab voor moet bezitten: waarom zijn het meerendeel der vlamingen voor, en het meerendeel (om niet te zeggen allemaal) der walen tegen verdere federalisering ? |
|
|
|
|
|
|
#73 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Burger
|
En het ledenaantal van Jonge Vlamingen blijft maar stijgen, de toekomst is aan ons!
Houzee! |
|
|
|
|
|
#75 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|||
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Maar breek mij de mond niet open over "Vlaanderen Vlagt"
|
|
|
|
#77 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 | |
|
|
Citaat:
Is het de schuld van de flaminganten dat de positie van het Nederlands niet kon verzekerd worden in België door taalwetten? Is het de schuld van de flaminganten dat er door de behandeling door de unitaire Belgische staat er een ongelijkheid kwam met wafelijzerpolitiek en dergelijke meer? Is het de schuld van de flaminganten dat we een verschillende visie hebben in het noorden en het zuiden van België? Is het daarom de schuld van de flaminganten dat de toenmalige regering daarom uit zelfbehoud van België decentraliseerde en federaliseerde? Neen toch! Sommigen zijn echter zo manisch op zoek naar een zondebok omdat men hun fetisj van een België zou afpakken, dat ze hun ogen sluiten voor de realiteit in dit land en maar in het wilde weg schieten, zonder na te denken. U moest u schamen!
|
|
|
|
#80 | |
|
|
Citaat:
Ik zal daarom een poging doen u het te laten inzien. Een aandeelhoudersvergadering verzamelt alle aandeelhouders van een bedrijf. Die zijn met veel, in casu 20 bij de Jonge Belgen. Een directievergadering om de groep te starten (Jonge Vlamingen), zodat er vanuit die directievergadering een startactiviteit kan georganiseerd worden, is geen aandeelhoudersvergadering. Ik neem aan dat Jonge Belgen ook gestart is met een vergadering van bestuursleden? Hoeveel waren er daar? Of is Jonge Belgen gewoon de dictator Patriot die 19 vriendjes uitnodigt om te komen spelen?
|
|