Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 17:29   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Circe, ik ben zelf een alleenstaande vader en heb nooit een cent ontvangen aan onderhoudsgeld voor mijn kinderen.
Zij deed het zelfs nog beter.
Op de dagen dat ze bij haar moesten zijn het eerste jaar, dan kwamen ze zelfs hier eten en drinken. Madame wist dan niet eens waar ze zaten.
En de weekends dat ze bij haar moesten zijn vanaf 18.00u op vrijdag, dan was ze er niet en kon ik ze nog bijhouden tot Madame zin had om thuis te komen.
Dat is wel een uitzonderlijke toestand, waarop we ons niet kunnen baseren om conclusies te trekken voor het merendeel van de andere probleemgevallen.

In deze draad bespreken we nu de situatie van onwil tot betalen van alimentatie voor kinderen, waartoe de onwillige wel degelijk veroordeeld is of contractueel toe verbonden.

Eigenlijk is jouw situatie ook te vergelijken met een huwelijk waar de vrouwelijke partij blijkt een psychiatrische ziekte bleek gekregen te hebben, en die zwaar op de dool geraakt daardoor.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:30   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Ik vind dit onzin. Rijbewijs moet maar alleen getrokken worden om twee redenen (om rijgedrag te straffen of mobiliteit te beperken (net zoals het intrekken van paspoort)
Rijbewijs moet ook ingetrokken worden om medische beperkingen.

Maar het rijbewijs intrekken is tegenwoordig een mode-trend.
En dat zijn de enige 3 reden waarom men een rijbewijs zou mogen kunnen intrekken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:32   #63
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar toch dat de zuipende en rokende cafélopende vaders nooit geld hebben voor voedsel en kleding van hun eigen kinderen, maar wèl dagelijks hopen euro's kunnen laten liggen aan den toog?
Raar toch dat mensen die in geldproblemen zitten steeds worden afgeschilderd als zuipende en rokende cafélopende vaders/moeders....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:33   #64
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Ik vind dit onzin. Rijbewijs moet maar alleen getrokken worden om twee redenen (om rijgedrag te straffen of mobiliteit te beperken (net zoals het intrekken van paspoort). Er moet een link zijn tussen de rijbewijs en de overtreding
.
Waarom ook niet de tv-decoder laten afkoppelen, of de vuilniszak niet meer ophalen. Of in extremis, zelfs weigeren om nog gele kleverkes af te leveren.

we zullen ze zo hard kloten, dat men zelfs niet eens meer aan kinderen zou beginnen
Oud 27 maart 2014, 17:40   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is wel een uitzonderlijke toestand, waarop we ons niet kunnen baseren om conclusies te trekken voor het merendeel van de andere probleemgevallen.

In deze draad bespreken we nu de situatie van onwil tot betalen van alimentatie voor kinderen, waartoe de onwillige wel degelijk veroordeeld is of contractueel toe verbonden.

Eigenlijk is jouw situatie ook te vergelijken met een huwelijk waar de vrouwelijke partij blijkt een psychiatrische ziekte bleek gekregen te hebben, en die zwaar op de dool geraakt daardoor.

.
Mijn situatie is minder uitzonderlijk dan je denkt.

Wat mijn situatie wel uitzonderlijk maakt, is dat ik kan terugvallen op de ervaringen van andere hun echtscheidingen en ik dus geen advocaat heb ingeschakeld.
Want dan kom je als man, vaker bedrogen uit dan je denkt, ze kon dus niet achter mijn rug afspraken laten maken door de advocaten.
En ik had een vrouwelijke rechter. Haar tranen om medelijden op te wekken hadden dus geen succes.
Oud 27 maart 2014, 17:43   #66
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat de meeste alleenstaande moeders die ik ken eigenlijk serieus moeten knijpen om rond te komen.

Beter nog, er zijn behoorlijk wat moeders met 2 of 3 kinderen die zo goed als in armoede leven.

Wat klopt er niet aan uw berekening ivg de realiteit ?
Waarschijnlijk de realiteit.
Een gezin met twee kleine inkomens komt reeds geld tekort om een normaal leven op te bouwen. Wat gebeurd er dan als dit twee gezinnen worden met één inkomen?
De ene moet centen aan de andere die hij gewoon niet heeft - de andere moet centen ontvangen die maar niet willen komen.

En nu.............gaan we het rijbewijs afpakken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:45   #67
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De basiskinderbijslag bedraagt: € 90,28 voor het eerste kind

Daar komt die begrenzing van.
Alleen is dit bedrag de laatste jaren niet meer aangepast geweest.

200€ per kind per maand, met 3 kinderen komt op 600€ per maand.
Het gemiddelde netto loon uit arbeid in Belgie is 1500€
Als vader houd je dus 900€ per maand over.
Huishuur 400€.
Vaste kosten zoals water, elektriciteit en gas, 200€.
Internet om je kinderen toch nog eens te zien en horen, 56€.
Autoverzekering, 100€.
Wegenstaks, 10€.
Bandverzekering, 40€.
Brandstof om te gaan werken, 120€.

Oeps, er schiet al niets meer over om alle rekeningen te betalen van die 900€.
Het is dus te hopen voor de vader dat er geen leningen uit het huwelijk zijn die hij nog moet afbetalen.

200€ per kind per maand is dus te veel voor die vader.

En gaan we dan even naar de moeder kijken.
1500€ loon
600€ onderhoudsgeld.
509.74€ kindergeld voor 3 kinderen jonger dan 6 jaar.

Totaal 2606,74€

Huishuur 400€
Vaste kosten 200€
Internet 56€
Autoverzekering 100€
Wegentaks 10€
Brandverzekering 40€
Brandstof om te gaan werken 120€
Schoolgeld/kinderoppas 150€

Totaal 1066€ zij houd dus 1540€ per maand over om van te leven.

Een onderhoudsgeld van 100€ per maand per kind lijkt mij dus normaal.
De moeder houd an nog 1240€ per maand over om van te leven en dan vader kan zijn rekeningen tenminste betalen zonder de hongerdood te sterven.
Jan,

Ik weet niet of je het beseft, maar eigenlijk geef je me gelijk Ook in jouw voorbeeld, met een alimentatie van 100 EUR/kind/maand en drie kinderen kom je binnen de 5 jaar al vrolijk boven die 15000 EUR uit (rekening houdend met verwijlintresten, etc.). Ergo, die 15000 EUR slaat nergens op!

Je gaat nu toch niet vertellen dat gezien ons prachtige rechterlijke systeem je binnen de 5 jaar reeds een uitspraak hebt
Oud 27 maart 2014, 17:46   #68
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat de meeste alleenstaande moeders die ik ken eigenlijk serieus moeten knijpen om rond te komen.

Beter nog, er zijn behoorlijk wat moeders met 2 of 3 kinderen die zo goed als in armoede leven.

Wat klopt er niet aan uw berekening ivg de realiteit ?
Een huishuur van 400 EUR voor een appartement of huis waar je met drie kinderen kan leven bvb.
Oud 27 maart 2014, 17:47   #69
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie zijn of haar verantwoordelijkheid tegenover zijn kinderen niet opneemt, moet zeer kordaat aangepakt worden.

Maar het rijbewijs afpakken, lijkt mij niet de juiste weg.

Dit geeft maar aanleiding tot rijden zonder rijbewijs, en dan, bij ongeval, tot vruchtmisdrijf.

De auto in beslag nemen om redelijk gauw te verkopen, om de centen dan door te sluizen naar degene die voor de kinderen zorgt, lijkt me wel ok.
Andere goederen zouden ook gaan natuurlijk, maar de auto is toch iets speciaals. Dat speelt ge niet zo graag kwijt, want dan zijt ge wel gejost.

Ik geef geen link naar een krantenartikel of iets dergelijks: iedereen kan het lezen/zien in zijn eigen gazet of televisie ...

Afijn, 't is Geens die dat spelleke wil invoeren. Domme kloot dus.

.

En degene die de auto nodig heeft voor zijn werk?
Ondoordachte maatregel dus.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:49   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen die lozers hun alimentatie niet gewoon betalen ?
Er kunnen redenen zijn tot het niet betalen van alimentatie.
Er zijn genoeg middelen om iemand te doe betalen.
Het rijbewijs intrekken is het meest idiote dat ik ooit gehoord heb.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 17:52   #71
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
waarom kan die gescheiden vrouw niet gewoon trouwen met haar nieuwe vlam?

Veel ex-mannen zitten te betalen terwijl de ex-vrouw allang sinds jaren een ander heeft.
So? Zijn het ineens die ex-man zijn kinderen niet meer?
Oud 27 maart 2014, 17:58   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Jan,

Ik weet niet of je het beseft, maar eigenlijk geef je me gelijk Ook in jouw voorbeeld, met een alimentatie van 100 EUR/kind/maand en drie kinderen kom je binnen de 5 jaar al vrolijk boven die 15000 EUR uit (rekening houdend met verwijlintresten, etc.). Ergo, die 15000 EUR slaat nergens op!

Je gaat nu toch niet vertellen dat gezien ons prachtige rechterlijke systeem je binnen de 5 jaar reeds een uitspraak hebt
Ik heb niet gezegd dat het nog voldoet aan de realiteit, ik geeft je enkel door waar die 15000€ vandaan komt.

En binnen de 5 jaar een uitspraak van een rechtbank in een proces dat je zelf opstart?
Wees blij dat je nog leeft op de dag van de uitspraak en de tegenpartij dan niet in beroep gaat.
En het is 15000€ per kind, niet gezamelijk voor alle kinderen.
Met 3 kinderen kan je dus beslag laten leggen op 3 maal 15000€ of een totaal van 45000€.
Oud 27 maart 2014, 18:02   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
So? Zijn het ineens die ex-man zijn kinderen niet meer?
Dan nog blijft de vraag of men het normaal vind dat de vader 1/2 van zijn inkomen moet afgeven aan de moeder en zijn kinderen nooit te zien krijgt?
Oud 27 maart 2014, 18:05   #74
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan nog blijft de vraag of men het normaal vind dat de vader 1/2 van zijn inkomen moet afgeven aan de moeder en zijn kinderen nooit te zien krijgt?
Maak er aub geen karikatuur van, ik heb je eerder al gezegd dat "nooit te zien krijgt" voor mij geen optie is. Kunnen we daar aub niet op terug komen?
Oud 27 maart 2014, 18:09   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een huishuur van 400 EUR voor een appartement of huis waar je met drie kinderen kan leven bvb.
Een vriendin betaald 250€ voor een woning met 4 slaapkamers.
1 van mijn zuster betaald 300€ voor een woning met 3 slaapkamers.
Een andere zuster haar dochter betaald 260€ voor een woning met 4 slaapkamers.
Dus ja, voor 400€ kan je een energiearme woning hebben waar je met 3 kinderen behoorlijk in kan leven.
Oud 27 maart 2014, 18:17   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is lang nog niet standaard.
En ik vind het een pracht systeem, als iedereen zich aan de regels houd.
vooral een prachtsysteem voor de kinderen die geen eigen thuis meer hebben maar van de ene week naar de andere verschillend worden opgevoed en in een logeerkamerke mogen slapen. heerlijk systeem! Ook vooral als één van beide ouders verhuizen en ze dus dagdagelijks 50 km heen naar school mogen gaan. Je hebt er ook die in twee scholen les volgen, nog leuker voor de kinderen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 18:17   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak er aub geen karikatuur van, ik heb je eerder al gezegd dat "nooit te zien krijgt" voor mij geen optie is. Kunnen we daar aub niet op terug komen?
Maar dat is nu net de reden waarom veel vaders stoppen met onderhoudsgeld te betalen.
Je kan het ene dus niet loskoppelen van het andere.

De andere reden is omdat het onderhoudsgeld gewoon niet realistisch is tegenover hun inkomen en ze gewoon niet kunnen betalen.
Die mensen hun rijbewijs intrekken zal de problemen dus niet oplossen, maar ze juist vergroten.
Je kan een kip niet verder pluimen dan dat er pluimen zijn.

En wat er dan nog overblijft aan wanbetalers, die trekken er zich niets van aan dat ze hun rijbewijs kwijt zijn, waarschijnlijk hebben ze niet eens een rijbewijs en rijden ze reeds zonder rijbewijs rond.

Heel het wetsvoorstel is dus een karikatuur op zich.
Oud 27 maart 2014, 18:19   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ja, voor 400€ kan je een energiearme woning hebben waar je met 3 kinderen behoorlijk in kan leven.
Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk weinig hoor... Een studentenkot in gent kost al een stuk meer.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 18:20   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in welke achterlijke uithoek krijg je zulke prijzen.

Een deftig app in Antwerpen, met twee KLEINE slaapkamers (de kleerkast moet in kamer 2, kan niet mee in kamer 1) een living met keukenwand, zonder inkomhal is hier alvast IN 2060 : 850 euro per maand!
een app van 50 m2 in de binnenstad (één slpk, livingske+open keuken) goed voor één persoon: 500 euro per maand.

Maar ik ben ervan overtuigd dat je op den buiten in Tutterewuttere uiteraard nog een villa met vier slaapkamers kan huren voor 250 euro! Dream on!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 maart 2014, 18:21   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk weinig hoor... Een studentenkot in gent kost al een stuk meer.
ik neem aan dat Jantje het heeft over een dorp in de verre Westhoek waar je eerst 3 uur moet voor rijden voordat je de eerste mogelijke werkgever tegenkomt.
Maar die villa met 4 slaapkamers : daar kan je wel een B&B van maken en in de zomer aan poldertoerisme gaan doen.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be