Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2019, 10:34   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die man is helemaal geen gematigde moslim. In tegendeel, hij is een extremist. Voor mij is die conclusie al gemaakt op basis van (slechts) 2 van zijn eigen uitspraken over zijn moeder en zuster. Iemand die beweert dat een vrouw niet kan gaan werken omdat ze haar doek niet op haar hoofd mag zetten is een extremist.
Vandaar. Zo een extremist die aan propaganda wil doen die geloofwaardig is, gaat zo geen kemels vertellen, maar gaat zoete broodjes verkopen he. Je kan toch niet verwachten van een intelligente propagandist dat hij zo openlijk zijn kaarten laat zien. Ik geloof daar dus geen woord van.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 10:44   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
100% gelijk El Hammouchi.
Tuurlijk... Ik denk dat we jou wel mogen afschrijven als een mens in evolutie... Naak geboren en nooit iets bijgeleerd zou ik zeggen en wat het ergste is, daar nog fier op zijn omdat een krijgsheer die van oorlog en geweld leefde jou zijn wereld opdrong door zijn barbaars geweld toe te schrijven aan een zogenaamde God...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 10:46   #63
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
oh de ironie...
Inderdaad de waarheid zeggen of laten zien wat die zogenaamde 'gematigde moslims' wel denken... daarvoor moet je toch compleet extreem rechts zijn...
Oud 30 oktober 2019, 10:50   #64
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het punt is dat het er zodanig dik op ligt, en zodanig ingesmeerd is, dat ik zelfs moeite heb om te geloven dat het echt is. Zooo dom kan je niet zijn he.
Doorbraak niet, maar Othman wel... Als je het ingelepeld krijgt met de paplepel ...
Oud 30 oktober 2019, 11:14   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het punt is dat het er zodanig dik op ligt, en zodanig ingesmeerd is, dat ik zelfs moeite heb om te geloven dat het echt is. Zooo dom kan je niet zijn he.
Nochtans is heel zijn verhaal hetzelfde als wat de linksen ons alle vele jaren wijs tracht te maken. Othman heeft dat gewoon zichzelf eigen gemaakt. Dat geklaag over "wij vinden geen werk omdat de maatschappij geen ruimte voor ons laat" staat in het verlengde van wat al vele decennia uit linkse hoek komt.

Niet op Othman schieten. Hij is originele denker noch hoofdradertje in het geheel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 11:18   #66
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad de waarheid zeggen of laten zien wat die zogenaamde 'gematigde moslims' wel denken... daarvoor moet je toch compleet extreem rechts zijn...
het verwondert me niet dat ge de ironie niet doorhebt. Moet ik het u uitleggen?
Oud 30 oktober 2019, 11:19   #67
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het verwondert me niet dat ge de ironie niet doorhebt. Moet ik het u uitleggen?

Neen, ik geef je gelijk, ik versterk alleen maar wat je zegt voor anderen die het misschien niet begrepen hebben...
Oud 30 oktober 2019, 11:21   #68
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans is heel zijn verhaal hetzelfde als wat de linksen ons alle vele jaren wijs tracht te maken. Othman heeft dat gewoon zichzelf eigen gemaakt. Dat geklaag over "wij vinden geen werk omdat de maatschappij geen ruimte voor ons laat" staat in het verlengde van wat al vele decennia uit linkse hoek komt.

Niet op Othman schieten. Hij is originele denker noch hoofdradertje in het geheel.
Maar wij schieten niet op Othman in eerste instantie; wij schieten op onze Westerse politici die ons blaasjes wijsmaken en die weigeren onze samenleving te vrijwaren van Islamgeweld...
Oud 30 oktober 2019, 11:44   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is heel zijn verhaal hetzelfde als wat de linksen ons alle vele jaren wijs tracht te maken.
Maar nee gij. Dat is een karikatuur. Zelfs al zou een moslim dat denken, hij zou verdraaid goed weten dat hij dat zelf niet kan zeggen zonder aan het cliche beeld te voldoen dat zijn vijanden juist beweren dat hij is.

Dat is een beetje als een tekstje schrijven waarin zogezegd een Jood komt vertellen dat "mensen met woeker-interesten uitpersen toch normaal zou zijn" of zoiets. Maw, het is het soort dingen waar anti-semieten van denken dat Joden dat zouden zeggen omdat het zijn naief karikatuuraal beeld is. Het is dan ook totaal ongeloofwaardig mocht een Jood zoiets schrijven "mijn moeder kan zelfs geen job als bankierster vinden omdat ze mensen met woeker-interesten wil uitpersen". Komaan. Dat is bewust een rode lap opsteken om U beter laten af te maken, toch ?

Welke idioot van een propagandist doet dat nu, tenzij hij ZELF gewoon de dienst uitmaakt van de zogezegde vijanden ? Wie anders dan een anti-semiet zou een pamflet schrijven "zogezegd als Jood" waarin hij zich "beklaagt" dat zijn ma geen job kan vinden om woekerwinsten te maken op de kap van gewone burgers ?

Vandaar dat morte-vivante inderdaad terecht "ironie" zegt. Ik ga verder: ik geloof dat niet. Zo onnozel kan een propagandist niet zijn, om het mes te overhandigen aan zijn vijanden om zich laten neer te steken he.
Oud 30 oktober 2019, 11:49   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
WTF ?! did I just listen to, zieke Jos?

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 oktober 2019 om 11:49.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 11:58   #71
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar nee gij. Dat is een karikatuur. Zelfs al zou een moslim dat denken, hij zou verdraaid goed weten dat hij dat zelf niet kan zeggen zonder aan het cliche beeld te voldoen dat zijn vijanden juist beweren dat hij is.

Dat is een beetje als een tekstje schrijven waarin zogezegd een Jood komt vertellen dat "mensen met woeker-interesten uitpersen toch normaal zou zijn" of zoiets. Maw, het is het soort dingen waar anti-semieten van denken dat Joden dat zouden zeggen omdat het zijn naief karikatuuraal beeld is. Het is dan ook totaal ongeloofwaardig mocht een Jood zoiets schrijven "mijn moeder kan zelfs geen job als bankierster vinden omdat ze mensen met woeker-interesten wil uitpersen". Komaan. Dat is bewust een rode lap opsteken om U beter laten af te maken, toch ?

Welke idioot van een propagandist doet dat nu, tenzij hij ZELF gewoon de dienst uitmaakt van de zogezegde vijanden ? Wie anders dan een anti-semiet zou een pamflet schrijven "zogezegd als Jood" waarin hij zich "beklaagt" dat zijn ma geen job kan vinden om woekerwinsten te maken op de kap van gewone burgers ?

Vandaar dat morte-vivante inderdaad terecht "ironie" zegt. Ik ga verder: ik geloof dat niet. Zo onnozel kan een propagandist niet zijn, om het mes te overhandigen aan zijn vijanden om zich laten neer te steken he.
"The proof of the pudding is in the eating", zegt men in het Engels. U kunt misschien enkele van zijn vroegere bijdragen op het Doorbraak-forum lezen. Het zal u dan wellicht duidelijk worden, dat hij meent wat hij schrijft.
https://doorbraak.be/auteurs/othman/
Oud 30 oktober 2019, 12:17   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik geef je gelijk, ik versterk alleen maar wat je zegt voor anderen die het misschien niet begrepen hebben...

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 15:35   #73
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me zeer naïef

Zoals hij zelf schrijft is hij het beu om als fundamentalist "meteen aan de kant gezet te worden".

Zijn betoog komt neer op "we zijn nu al met zovelen, dat het tijd is dat er serieus naar ons geluisterd wordt"

Volgens jouw redenering zou Hitler nooit gezegd hebben dat hij tegen de joden was "want dan zouden zijn tegenstanders hem daarop kunnen pakken"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2019, 22:33   #74
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Men zou kunnen denken dat Othman el Hammouchi een uitzondering is, die de regel van een zogenaamde rimpelloze integratie bevestigt. Dit blijkt niet zo te zijn. Getuige het bericht van een Franse lerares geschiedenis in het middelbare onderwijs, waarin nogmaals kond gedaan wordt van de tegenstand, die men ondervindt bij het onderwijzen van moslim-jongeren.
https://lesobservateurs.ch/2017/10/0...aise-temoigne/
Oud 31 oktober 2019, 00:53   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wij schieten niet op Othman in eerste instantie; wij schieten op onze Westerse politici die ons blaasjes wijsmaken en die weigeren onze samenleving te vrijwaren van Islamgeweld...
Toch wel, voor het gemak wordt Othman hier door de weldenkenden neergezet als "extremist".
Oud 31 oktober 2019, 00:57   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen mes om zichzelf neer te laten steken. Dat is het wapen waarmee de linksen de stem van rechts probeerden te neutraliseren: "Wij als maatschappij liggen aan de basis van die problemen met de allochtonen." Als allochtonen geen werk vinden, dan is dat onze schuld. Wij zijn intolerant. Wij moeten dus openstaan voor die anderen. Othman herhaalt het hier maar.
Oud 31 oktober 2019, 04:37   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens jouw redenering zou Hitler nooit gezegd hebben dat hij tegen de joden was "want dan zouden zijn tegenstanders hem daarop kunnen pakken"
Hij zegde dat niet tegen de Joden, om hen te overtuigen, nee ? Tegen wie klaagt die Othman ? Tegen zijn eigen volk, die zijn eigen dochter niet willen aannemen omdat ze een hoofddoek ophebben ? Of tegen zijn vijanden, wij dus ?

Hitler beklaagde zich niet bij de Joden dat zijn SA mensen bij hen geen gehoor vonden he. Maakte die zich vrolijk over de excuus-nazi die de Joden bij zich opnamen, om zich een salonfaehiger beeld te geven en niet zo over te komen als nazi-hater ?
Oud 31 oktober 2019, 04:38   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
"The proof of the pudding is in the eating", zegt men in het Engels. U kunt misschien enkele van zijn vroegere bijdragen op het Doorbraak-forum lezen. Het zal u dan wellicht duidelijk worden, dat hij meent wat hij schrijft.
https://doorbraak.be/auteurs/othman/
In de mate dat die othman echt bestaat, en dus geen uitvinding is van doorbraak, is hij dan toch wel een geweldige excuus-racist. Betere propaganda voor islam haat kan je toch niet bedenken ?
Oud 31 oktober 2019, 04:40   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen mes om zichzelf neer te laten steken. Dat is het wapen waarmee de linksen de stem van rechts probeerden te neutraliseren: "Wij als maatschappij liggen aan de basis van die problemen met de allochtonen." Als allochtonen geen werk vinden, dan is dat onze schuld. Wij zijn intolerant. Wij moeten dus openstaan voor die anderen. Othman herhaalt het hier maar.
Komaan. Dat is eerder: "kijk eens, wij mogen niet eens uren in de wind stinken of die smeerlappen van bleke blanken knijpen hun neus dicht".

"laatst wilde mijn zoon het clubhuis onderpissen, en kijk, die onverdraagzamen hebben hem buiten gegooid".

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2019 om 04:41.
Oud 31 oktober 2019, 04:51   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Getuige het bericht van een Franse lerares geschiedenis in het middelbare onderwijs, waarin nogmaals kond gedaan wordt van de tegenstand, die men ondervindt bij het onderwijzen van moslim-jongeren.
https://lesobservateurs.ch/2017/10/0...aise-temoigne/
Daar zit iets anders achter. Ik ben er zelf getuige van, trouwens, want ik woon in een immigranten-rijke buurt, en mijn jongste zoon gaat dus voorlopig nog naar een openbare school vol migranten. Het is pas vanaf de humaniora dat we hem in een prive school zullen stoppen, juist omwille van de problemen die die lerares aanhaalt. Ik merk dat want de vriendjes van mijn zoon, waaronder dus ook een aantal allochtonen, zijn minstens even intelligente en begaafde kinderen als andere ; alleen hebben ze ouders die hen niet altijd kunnen helpen. Welnu, je ziet hoe die langzaam afglijden, daar waar die in 't begin heel goed waren. Mijn vrouw helpt nu een kleine Kurd die hier enkele jaren geleden als vluchteling is gekomen. Zijn ouders spreken amper een woord Frans, maar de mama is komen vragen of mijn vrouw haar zoontje niet wilde helpen. Die was namelijk totaal verloren op school. Wel, met de rommel die hij daar kreeg, was dat geen wonder. (we weten het, het is dezelfde rommel die mijn zoon een jaar daarvoor ook had gekregen). Sinds ze hem 3 keer per week een uurtje helpt, gaat het enorm vooruit. Hiervoor gebruikt ze (zoals wij ook) leerboeken uit de jaren 70 en 80. Daar staan methoden in om leren te lezen te schrijven en te rekenen die werken. Het volstaat gewoon van die te volgen.

Het echte probleem is de barslechte kwaliteit van het Franse openbare onderwijs, behalve in enkele elite scholen die ook openbaar zijn, maar enkel maar toegankelijk zijn als je in de duurste buurten van de stad woont. In Frankrijk bepaalt je woonplaats immers de ene publieke school waar je je kinderen kan inschrijven (prive doe je natuurlijk wat je wil, hoewel links daar dikwijls probeert aan te sleutelen).

Als dusdanig is in Frankrijk de kwaliteit van het openbare onderwijs kwadratisch evenredig aan de immobilienprijs per vierkante meter.

En het is zo dat dat onderwijs - behalve in die paar elite scholen - zodanig slecht is, dat als je gewoon naar school gaat, je daar buiten komt als een ongeletterde. Het is enkel als je ouders je zelf vanalles leren, en de stommiteiten van wat onderwezen wordt, en de schade die het pedagogisch aanbrengt, corrigeren, dat kinderen leren lezen rekenen en schrijven bijvoorbeeld. De kinderen van allochtonen kunnen die hulp niet krijgen van hun laag-geschoolde ouders die soms amper Frans spreken, en zijn dus puur aangewezen op de kwaliteit van het onderwijs.

Infeite meet men de kwaliteit van het onderwijs precies aan die allochtonen, omdat die de enigen zijn die het met het onderwijs moeten doen. Alle anderen krijgen (soms veel) hulp van hun ouders en zo. Je merkt dat, want ook Europese allochtonen (behalve die die veel uitgeven per vierkante meter immobilien) lijden daar zwaar onder - alleen hebben die soms niet door dat hun kind mismeesterd werd, en aanvaarden gedwee het verdict dat ze een dom boeleke op de wereld gezet hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2019 om 04:57.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be