Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 09:49   #61
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ola, dat kan je niet maken, PDR heeft bergen werk verzet voor de Vlaamse Beweging ! een verrader van de Vlaamse zaak is hij zeker niet !!!

alleen kan je zijn strategische inzichten ter discussie stellen :

- in 1999 liet hij Verhofstadt heel de VVB, elke landelijke afdeling, afdweilen om de nieuwe Vlaamse (!) VLD te promoten (met succes)
- daarna richtte hij ook nog een geflopt Vlaams rechts weekblad op ...

kan je allemaal bekritiseren, maar aan zijn Vlaamsvoelendheid en GIGANTISCHE INZET (wat deden jij en ik al ?) kan je niet twijfelen !
Ik heb hem destijds nog laten spreken voor NJSV-Antwerpen. Dat was zeer goed maar niet lang daarna begon hij zijn rug te keren naar het rechtse kamp binnen de Vlaamse Beweging. Dat mocht hij niet doen wilde hij meer bereiken voor Vlaanderen. Zowel links als rechts als centrum moeten samen ijveren voor de onafhankelijkheid, niet enkel links en centrum. Ook rechts heeft zijn meerwaarde. Dat wilde en wil hij niet weten. De belgische leuze luidt 'eendracht maakt macht'. Het rechtse kamp erkent die leuze (voor Vlaanderen uiteraard) maar het linkse kamp ziet ons, het rechtse kamp, als een soort van vijfde wiel aan de wagen, als een soort van pest. Wel, dat is verkeerd! Dat houdt de Vlaamse Beweging tegen.
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:49   #62
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je hebt het punt duidelijk niet begrepen: waarom zouden normaal niet-VB-stemmers bij deze verkiezingen niet op vrienden, kennissen, familieleden of dorpsgenoten van het VB kunnen hebben gestemd?
Omdat bij die traditionele partijen veel toekomstige VB-stemmers zich geremd voelden.
Als je goed luistert naar de mensen, dan weet je het wel voor volgend jaar.
rik47 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:50   #63
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Fi,

ik ben ervan overtuigd dat zelfs jij niet twijfelt aan mijn nationalisme, daarom neem ik je opmerking ook niet als belediging.

de Vlaamse steden zijn verloren ... demografisch dan ... lees er Annemans (op zijn webstek) of Beliën op na ... Brussel is gevallen, Antwerpen valt definitief binnen zes jaar, Mechelen en Gent wellicht ook
je kan alleen nog maar hopen dat de meerderheid van de allochtonen goede Vlamingen worden ... of dat de andere Vlamingen kinderen beginnen te maken en terug naar de steden trekken ... (ik hecht de kans op het eerste groter dan op het tweede)

het migrantenthema is wegen demografische redenen niet langer bruikbaar in de politiek (althans toch al niet meer in de steden), zolang je democraat wil blijven tenminste.

in Nederland heeft men gelijk : mogelijk wordt hier binnen twintig jaar op democratische wijze de Sharia ingevoerd. Dus ofwel stel je de democratie in vraag (cfr Turkije, Algerije, Marokko) ... ofwel ... maar één ding is zeker, democratie, vrouwenrechten en mensenrechten, leggen het af tegenover de Islam.

binnen tien �* twintig jaar is Eurabia een feit ... als je je kinderen dat niet wil aandoen : ... tijd om te pakken !
Mooie analyse !
Het verhaal is eenvoudig : meer en meer jonge allochtonen en anderzijds , toch ook veel oudere VB-stemmers, sterven wegens hoge leeftijd.
Het wordt een eenvoudige rekensom.
De eerste levensvatbare allochtone ("eigen volk eerst") partij kan niet ver meer weg zijn.
VB is ook heel klein begonnen.
Stel eens dat je een partij invoert met één programma-punt: invoering sharia
Hoe het moet met C van christelijk uit CD&V, dat zijn zorgen voor later.
Hoe het verder moet met holebi-vrijheid-verdraagzaamheid, dat zal dan ook wel over zijn hoogtepunt zijn.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 oktober 2006 om 09:56.
boerenverstand is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:50   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien moeten we allochtonen en linkse autochtonen het stemrecht ontzeggen en alleen vlaams belangers stemrecht geven.
De mensen die geen Belg willen worden toch. Daar blijf ik van overtuigd.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:50   #65
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Dat kan ik geloven. Als vakbondsdelegue ben je gewoon van uit je nek te lullen over zaken waar je niets van weet.
oude vlaamsche wijsheid:

als den rechtsen grijpt naar 't vuile woord, dan heeft den linksen weer een punt gescoord.
Mitgard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:51   #66
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien moeten we allochtonen en linkse autochtonen het stemrecht ontzeggen en alleen vlaams belangers stemrecht geven.
Geen slecht voorstel. Jammer dat het sarcasme is.
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:51   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een citaat:In 2000 daalde het VB met 0.4% vergeleken met 1999.
Nu daalt het VB 2.6% vergeleken met 2004.
Niet betekenisloos, dacht ik.
Meer zelfs: in 2000 steeg het VB zelfs in Antwerpen vergeleken met 1999. Nu was er in alle provincies een sterke daling tov 2004.
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:51   #68
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mag ik eens de naam van een bedrijf waar de bedrijfsleider de laan uit werd gestuurd nadat er een stijging van de winst werd gemaakt?
GE Power Controls alias Vynckier. Elk jaar wordt er verwacht +20% te doen... We halen dan 'maar' bvb +2 of 5%...boem...mensen buiten.. (geen bedrijfsleider natuurlijk, want die zijn 'untouchable')

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 11 oktober 2006 om 09:52.
Blackwidow is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:52   #69
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
ROFL!!! De zelf verklaarde democraten willen het stemrecht niet alleen afpakken van vreemdelingen, maar nu ook al van politieke tegenstanders!!!
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:53   #70
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De mensen die geen Belg willen worden toch. Daar blijf ik van overtuigd.
En laat die nu net NIET het verschil hebben gemaakt. In Antwerpen gaat het over welgeteld 3506 kiezers, waarvan dan nog eens 2461 EU-burgers zijn, waarvoor het stemrecht al langer bestond!!!
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:55   #71
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Meer zelfs: in 2000 steeg het VB zelfs in Antwerpen vergeleken met 1999. Nu was er in alle provincies een sterke daling tov 2004.
Je moet appels met appels vergelijken.
Bij federale en Vlaamse verkiezingen komt het VB op in elke gemeente, dat geldt voorlopig nog niet bij gemeenteraadsverkiezingen.
Dus mag je alleen gemeenteraadsverkiezingen met elkaar vergelijken, toch logisch hé.
rik47 is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:57   #72
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat het sarcasme is.
ah kijk, dat hebt ge toch al door.
ge maakt vooruitgang.
Mitgard is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:57   #73
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
ROFL!!! De zelf verklaarde democraten willen het stemrecht niet alleen afpakken van vreemdelingen, maar nu ook al van politieke tegenstanders!!!
Zoals het cordon sanitair dat al jaren doet! Ze pakken het stemrecht niet af maar gewoonweg de stem zelf!
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:58   #74
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Pfff.........wat een armoede, hyoens Wat een zwakte. Pure ellende. Die nederlaag van Van den Eynde moet wel héél diep zitten
Blijven focussen op die éne nederlaag en de rest ontkennen! Je lacht maar groen he?
jan hyoens is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:59   #75
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Fi,

ik ben ervan overtuigd dat zelfs jij niet twijfelt aan mijn nationalisme, daarom neem ik je opmerking ook niet als belediging.

de Vlaamse steden zijn verloren ... demografisch dan ... lees er Annemans (op zijn webstek) of Beliën op na ... Brussel is gevallen, Antwerpen valt definitief binnen zes jaar, Mechelen en Gent wellicht ook
je kan alleen nog maar hopen dat de meerderheid van de allochtonen goede Vlamingen worden ... of dat de andere Vlamingen kinderen beginnen te maken en terug naar de steden trekken ... (ik hecht de kans op het eerste groter dan op het tweede)

het migrantenthema is wegen demografische redenen niet langer bruikbaar in de politiek (althans toch al niet meer in de steden), zolang je democraat wil blijven tenminste.

in Nederland heeft men gelijk : mogelijk wordt hier binnen twintig jaar op democratische wijze de Sharia ingevoerd. Dus ofwel stel je de democratie in vraag (cfr Turkije, Algerije, Marokko) ... ofwel ... maar één ding is zeker, democratie, vrouwenrechten en mensenrechten, leggen het af tegenover de Islam.

binnen tien �* twintig jaar is Eurabia een feit ... als je je kinderen dat niet wil aandoen : ... tijd om te pakken !
Beste Anna,

In het geval dat ik op dermate wijze onduidelijk ben geweest dat ik, tegen mijn bedoeling in, de indruk zou hebben gewekt desbetreffende posting naar uw persoon te hebben gericht wil ik hierbij mijn welgemeende veronstchuldiging aanbieden.
Ik had het wel degelijk over de uitlatingen van De Roover.

En ik wil nogmaals refraseren:wat ben je met een Vlaanderen waar binnenkort de sharia wordt ingevoerd?
Is de slogan "aanpassen of opkrassen" geen gelegitimeerde kultuurbeschermende noodkreet van een toekomstige minderheid? Dat De Roover en de ganse Vlaamse beweging zich daar eens duidelijk over uitlaat...

Nog dit: laat De Roover zijn achterban eens uitleggen hoe je in godsnaam bij een gemeenteraadsverkiezing in Antwerpen met een "one item"-partij voor onafhankelijkheid meer dan 33% van de stemmen kan halen....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 oktober 2006 om 10:00.
Fieseler is offline  
Oud 11 oktober 2006, 09:59   #76
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
oude vlaamsche wijsheid:

als den rechtsen grijpt naar 't vuile woord, dan heeft den linksen weer een punt gescoord.
Andere oude wijsheid, jammer genoeg nog steeds van toepassing:

"Waar de linksen verschijnt, de democratie verdwijnt!"
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:00   #77
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse Beweging, is dat het groepje dat zich verzet tegen het te grabbel gooien van Vlaanderen aan de moslim (en nu ook al ex-oostblok) invasie?
Of zijn dat een deel van die 1 miljoen die niet meetellen?
lantjes is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:02   #78
freetraffic
Vreemdeling

freetraffic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Totaal fout. Een bedrijf dat een winstobjectief stelt van bijvoorbeeld 1,2 miljoen maar slechts 1,1 miljoen binnenhaalt, zal dit niet als een verlies zien. Het blijft winst, ook al werd het beoogde objectief van 1,2 niet gehaald.
Dit is pas totaal fout. De hedendaagse logica van bedrijven is nog veel erger: Zelfs als de GROEI van de winst daalt, spreekt men al van verlies, en gebruikt men als excuus voor herstructureringen en afvloeiingen.
Oud 11 oktober 2006, 10:04   #79
jornob
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wentel je (zoals gewoonlijk) maar verder in je zelfverklaard eigengelijk. Zelfs Dewinter is eerlijker dan jij. En dat wil wel wat zeggen.
De realiteit is dat het VB in Antwerpen evenveel zetels (20) haalt als in 2000, met dat verschil dat "ze" in 2006 de steun hadden van VLOTT, die er niet bijwaren in 2000. Ten opzichte van 2000 heeft het VB dus 2 zetels minder, want van de 20 binnengehaalde gingen er 2 naar VLOTT. Tot spijt wie het benijdt. Je mag ons hier nog zoveel met cijfertjes om de oren slaan als je wil, maar het VB heeft een probleem. Dat jij hier de illusie wil wekken van het tegendeel doet er niks van af.
Maak u geen illusies, met een score van 33,5% (en hoger in de districten rond Antwerpen) kan je moeilijk spreken over een nederlaag.
Hoe het ook gedraaid of gekeerd wordt in de media, om het behaalde resultaat van het VB kunnen we niet euforisch zijn.
jornob is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:05   #80
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
En dit leuke personage behaalt een zitje in de provincieraad...

over democratie gesproken.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be