Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2011, 21:12   #81
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Lees tenminste wat er wordt weergegeven.
Uit je eerste link
In het onderzoek werd gebruikt gemaakt van de gegevens van werknemers die een volle werkweek draaien, bij bedrijven die minstens tien werknemers in dienst hebben. De landbouw, visserij, openbaar bestuur, het onderwijs en de gezondheidszorg werden niet in het onderzoek meegenomen.
Dan is het normaal dat er deftige verschillen zijn.
Waarvoor dient u anders?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 21:13   #82
eno2
Banneling

Standaard

Blue Sky
Citaat:
En ik vergeet nog dat je als arme van tal van sociale tarieven kan genieten, zodat de kosten sowieso lager zijn dan een doorsnee werknemer.
Ocmw 770€

dop 900€

gemiddeld nettoloon 1909€

Aangezien de uitkeringstrekker onder de armoedegrens zit kan die zich eigenlijk GEEN extra-kosten veroorloven....

De gemiddelde loontrekkende kan 1000€ extra-kosten aan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 3 december 2011 om 21:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 21:17   #83
eno2
Banneling

Standaard

Ik geloof dat mijn cijfers het recentst zijn, nog geen vol jaar oud.
Oud 3 december 2011, 21:25   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Waarvoor dient u anders?
Met zo'n opmerkingen ga ik nog denken dat je lid bent van lui-rechts.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 21:30   #85
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Met zo'n opmerkingen ga ik nog denken dat je lid bent van lui-rechts.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 22:09   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Die mensen moeten volgens jou dan naakt rondlopen, in een verkrotte woning met schimmel aan de muren kruipen en niet meer buiten komen want een sociaal leven (zoals op restaurant gaan) kost ook wat geld.
Op restaurant gaan uiteten is dan ook niet iets waarvoor die uitkering moet gebruikt worden, laat staan dat er met die kosten rekening moet gehouden worden bij het bepalen van een uitkering. Als ze gewoon een job zoeken (zoals er 1000'n openstaan) kunnen ze zoveel op restaurant gaan als ze willen.

Ik beschouw zulke zaken niet bepaald als luxe. Luxe is in mijn ogen kiezen tussen op reis gaan naar de Caraïben of Thailand of kiezen tussen een Audi of BMW.

Citaat:
Probeer jij dan eens met 900 en euro een maandje rond te komen, ver zal je niet meer lopen.
Ik heb nog nooit gehoord dat een uitkeringstrekker van de honger gestorven is omdat hij niet toekwam.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 22:15   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik geloof dat mijn cijfers het recentst zijn, nog geen vol jaar oud.
Ik kom tot de conclusie dat ik Belgische gegevens het best zoek op google.be en wel in het Frans, dan valt alle interferentie met Nederland weg.
Oud 3 december 2011, 22:18   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Op restaurant gaan uiteten is dan ook niet iets waarvoor die uitkering moet gebruikt worden, laat staan dat er met die kosten rekening moet gehouden worden bij het bepalen van een uitkering. Als ze gewoon een job zoeken (zoals er 1000'n openstaan) kunnen ze zoveel op restaurant gaan als ze willen.
Met een minimumloon van 1440 euro bruto zal dat "kunnen ze zoveel op restaurant gaan als ze willen" eerder "kunnen ze al ne keer naar het frietkot gaan" zijn.
Oud 3 december 2011, 22:34   #89
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een minimumloon van 1440 euro bruto zal dat "kunnen ze zoveel op restaurant gaan als ze willen" eerder "kunnen ze al ne keer naar het frietkot gaan" zijn.
Een minimumloon onder de armoedegrens en elke dag uit moeten gaan eten...
Oud 3 december 2011, 23:14   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel % van de werkende mensen werkt tegen dat minimumloon? En hoeveel mensen daarvan werken heel hun carrière tegen dat loon? En is dat loon dan het enige dat ze hebben of ook nog eens maaltijdcheques + andere vergoedingen?

Met dat brutoloon kan je gerust op resto gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 16:37   #91
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een keertje moet ik je gelijk geven.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 16:39   #92
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoeveel % van de werkende mensen werkt tegen dat minimumloon? En hoeveel mensen daarvan werken heel hun carrière tegen dat loon? En is dat loon dan het enige dat ze hebben of ook nog eens maaltijdcheques + andere vergoedingen?

Met dat brutoloon kan je gerust op resto gaan.
Laat me nu niet lachen dat je met zulk karig loontje op restaurant kan gaan. Ik bedoel inderdaad ook een echt restaurant en niet kebabzaak Mohammed of frituur Marina. Als je naar een ietwat deftig restaurant gaat ben je toch 50 tot 70 euro per persoon kwijt. Ik denk niet dat dat eraf kan van een inkomen van 1.000 euro als alles daar nog vanaf moet. Tenzij je nog thuis woont of door iemand anders onderhouden wordt.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 16:48   #93
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Laat me nu niet lachen dat je met zulk karig loontje op restaurant kan gaan. Ik bedoel inderdaad ook een echt restaurant en niet kebabzaak Mohammed of frituur Marina. Als je naar een ietwat deftig restaurant gaat ben je toch 50 tot 70 euro per persoon kwijt. Ik denk niet dat dat eraf kan van een inkomen van 1.000 euro als alles daar nog vanaf moet. Tenzij je nog thuis woont of door iemand anders onderhouden wordt.
Voor Savatage is altijd alles vanzelfsprekend. Bv. mijn poetsvrouw was 2 weken in het land en ze had al werk, maar de cliënten zagen nu dat ze nog geen perfect nederlands kan. Ik denk dat Savatage ook zo iemand is.
Oud 4 december 2011, 16:55   #94
eno2
Banneling

Standaard

Laat de armen toch ook hun streefdoel.... de armoedegrens bereiken
Oud 4 december 2011, 16:57   #95
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
ze sturen hun geld blijkbaar nog liever op naar thuis.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...huisfront.aspx
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 17:41   #96
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Is internet tegenwoordig geen basisbehoefte om mee te kunnen in de maatschappij?
Voor de mensen die in hun top tien allerlei luxe dingen vermelden op de vraag "wat zou je niet kunnen missen om op een eiland te overleven"?
antwoorden zijn; gsm/smartphone, TV/DVD, internet,... ge kgenoeg staat water en eten niet daarin...

Internet is niet noodzakelijk om in een maatschappij mee te kunnen; het is slechts een tool maar geen absolute functie waar een mens of geest zonder niet leven kan.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 19:26   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht

Ze?
Denk jij dat alle armen migranten zijn?
Waar lees jij de overgemaakte sommen volgens inkomen?

Een artikel van begin 2010. Heb jij zo veel artikels in je trol-map?
Oud 4 december 2011, 23:12   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Polen die hier hard werken voor minder loon dan de Belgen doen dat ook. Daarom komen ze hier ook werken. Hun vrouw en kinderen in Polen rekenen er ook op. En wij Belgen aanvaarden dit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 00:09   #99
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als die mensen thuis al enkele maanden huur/afbetaling op woonst achterstaan dan stuurt ge dat inderdaad naar huis.

Ge moet zo eens de vlieger naar een willekeurig land nemen. Geen toeristische regio's, geen toeristisch seizoen,... gewoon een regio in een land. En dan moet ge daar eens met enkele mensen spreken. Centraal-Europa valt zeer sterk aan te raden dezer maanden/jaren. Werkloosheidcijfers schieten daar naar boven. De urban decay is daar zelfs voor halfblinden zichtbaar. En als je dan met wat plaatselijke personen spreekt, dan blijkt algauw dat er zelfs achter ogenschijnlijk fatsoenlijke facades nog veel rotzooi schuilgaat.

Kortom: als die mensen dat geld naar huis opsturen, is dat (op een enkele Centraal-Afrikaanse uitzondering na misschien) wellicht omdat de troep daar thuis nog groter is dan die hier. Zo lang die mensen dat geld opsturen, hebben die daar wellicht een goede reden voor. Maar dat zegt natuurlijk niets over de armoedegrens of de armoede hier.

Laatst gewijzigd door Andy : 5 december 2011 om 00:11.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 01:48   #100
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Als die mensen thuis al enkele maanden huur/afbetaling op woonst achterstaan dan stuurt ge dat inderdaad naar huis.

Ge moet zo eens de vlieger naar een willekeurig land nemen. Geen toeristische regio's, geen toeristisch seizoen,... gewoon een regio in een land. En dan moet ge daar eens met enkele mensen spreken. Centraal-Europa valt zeer sterk aan te raden dezer maanden/jaren. Werkloosheidcijfers schieten daar naar boven. De urban decay is daar zelfs voor halfblinden zichtbaar. En als je dan met wat plaatselijke personen spreekt, dan blijkt algauw dat er zelfs achter ogenschijnlijk fatsoenlijke facades nog veel rotzooi schuilgaat.

Kortom: als die mensen dat geld naar huis opsturen, is dat (op een enkele Centraal-Afrikaanse uitzondering na misschien) wellicht omdat de troep daar thuis nog groter is dan die hier. Zo lang die mensen dat geld opsturen, hebben die daar wellicht een goede reden voor. Maar dat zegt natuurlijk niets over de armoedegrens of de armoede hier.
Ik reageerde op het frituur-gebruik waar Artisjok naar verwees.
Het is heel begrijpelijk dat de mensen die hier geraakt zijn hun geld (soms verplicht) naar de thuislanden sturen. Dan is het ook normaal dat ze hier onder de armoedegrens geraken, maar niet onze schuld. Dat er zo miljoenen uit Europa verdwijnen is ook niet zo gezond voor de economie.

Persoonlijk heb ik ooit een afrikaan ontmoet die hier geraakt was via Engeland. Hij werd verondersteld zo'n half dorp te onderhouden en de mens boerde jaar na jaar gewoon achteruit. Had hij eerst nog een auto om naar zijn werk te gaan, toen die defekt was kon hij hem al niet meer vervangen ....

Dus alhoewel begrijpelijk dat ze hun loon naar huis sturen, is het noch voor henzelf noch voor onze economie een goede zaak. Ook hier is het vooral de eigen verantwoordelijkheid die hen in zulke positie brengt en niet die van de "racistische maatschappij".
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be