Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2013, 13:55   #81
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vlaanderen maakt gewoon deel van ons land. In de familie sprak men nog enkele jaren geleden over Vlaanderen. "Tu aimerais vivre en Flandre?". En ik heb natuurlijk ja geantwoord. Waarom zou ik neen antwoorden? Omdat een bepaalde Vlaanderen anti-Franstalig is? Dat is niet mijn probleem - en van de Franstaligen in het algemeen - als ze anti-Franstalig is.
Niet vergeten dat het la francophonie was die de taalgrens heeft ingevoerd uit walging voor het feit dat enige tweetaligheid vereist en wenselijk was in een land waar de grootste bevolkingsgroep Vlaams was en is.

Door de taalgrens heeft la francophonie zelf de splitsing van la Belgique ingezet.

La francophonie oogst wat ze gezaaid heeft : de Vlaams-nationalisten zijn een produkt van de belgo-francofone onverdraagzaamheid en minachting tegenover alles wat Vlaams is.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:01   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
La Belgique is altijd anti-Vlaams geweest. Waarom zou de Vlaming die haatcultuur van la francophonie blijven pikken?
Hebt u een huidige bron daarvan? Ik zeg wel HUIDIGE. Kom dus niet met "La Belgique sera latine ou ne sera pas" en dergelijken...........Ik verwacht wel een bron uit 2013.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:03   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Oh ja, u had het ook over Stromae:

om fier op dit land te zijn : De Rode Duivels, Stromae maar ook het feit dat wij in een toffe land leven.
Plus het feit dat Franstaligen zich niet de vraag stellen of de Vlamingen hen graag of niet graag hebben. Men biedt hen de mogelijkheid naar Vlaanderen te gaan werken en ze accepteren die zonder geen enkel probleem.
Oud 2 november 2013, 14:03   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Stromae...

Dan toch liever James Ensor, als het even mag:

http://online.wsj.com/article/SB1000...737735830.html :

<< MASTERPIECE: 'CHRIST'S ENTRY INTO BRUSSELS IN 1889' BY JAMES ENSOR

"A MACABRE KINGDOM OF MASKS"

By Mary Tompkins Lewis... >>

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:06   #85
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebt u een huidige bron daarvan? Ik zeg wel HUIDIGE. Kom dus niet met "La Belgique sera latine ou ne sera pas" en dergelijken...........Ik verwacht wel een bron uit 2013.
Ja hoor, geen enkele francophpne partij die de taalgrens wil afschaffen, de pariteiten en alarmbellen afschaffen , en verkiezingen aandurft in een unitaire kieskring waarbij iedere kiezer Belge tout court is. Dat willen ze niet, want zij denken in termen van francophones contre flamands. En de zever over les Belges dat is om lieden zoals jij zoet te houden.

De Belg bestaat niet : er zijn enkel Vlamingen en Franstaligen.
Oud 2 november 2013, 14:07   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1)België is een zeer toffe land. En ja, er zijn redenenen om fier op dit land te zijn :

2) De Rode Duivels,

3) Stromae

4) maar ook het feit dat wij in een toffe land leven. Wat is het probleem van de Vlaams-Nationalisten? Dat ze nog steeds officieel hetzelfde land als de Franstaligen delen? Als Franstalig werk ik in Vlaanderen samen met andere Franstaligen, zowel Brusselaars als Walen. Wat de Vlamingen van ons denken, kan ons - Franstaligen - helemaal niet schelen. Ze zouden in depressie vallen dat dit ons helemaal niet zou kunnen schelen. Het is niet ons probleem als ze bekrompen zijn, het is niet ons probleem als ze zich ongelukkig met Franstaligen rond hen voelen. Laten we dus de Vlaams-Nationalisten verder in hun bekrompenheid en hun ongeluk leven en, tegelijkertijd, laten we een sterkere Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen aanmoedigen.
1) Ik ken er toch geen enkele.

2) Oeps, zijn dat Belgen? Ik dacht dat dit een of andere Arfikaanse voetbalploeg was die in Belgie speelt.

3) http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromae

Als ik goed kan lezen, is dit een Rwandees. Het is niet omdat zijn moeder een Vlaamse is, die dacht dat de mannen in Afrika beter zijn in bed dan de blanke mannen, dat hij in de rest van de wereld als een Belg word gezien.

Hiphop, House, Techno en New Beat is trouwens enkel wat lawaai maken en valt voor mij niet onder muziek. Van dit lawaai krijg je enkel hoofdpijn en je kan er niet eens deftig op dansen met je vriendin.

4) Zo tof is dit land niet hoor.

Als je in je eigen hoofdstad komt, krijg je het gevoel ergens in een derderangsstad in Afrika terecht te zijn gekomen.
Je kan er niet eens terecht bij de overheidsinstellingen in je eigen officiele landstaal. Een wettelijke gewesttaal trouwens.

De Franstalige minderheid, veel verfranste Vlamingen trouwens, hebben niet eens respect voor de meerderheid van de bevolkingsgroep die hen jaarlijks enkele miljarden schenken. Zelfs het staatshoofd kent niet eens de taal van de meerderheid van zijn bevolking.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:11   #87
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor, geen enkele francophpne partij die de taalgrens wil afschaffen, de pariteiten en alarmbellen afschaffen , en verkiezingen aandurft in een unitaire kieskring waarbij iedere kiezer Belge tout court is. Dat willen ze niet, want zij denken in termen van francophones contre flamands. En de zever over les Belges dat is om lieden zoals jij zoet te houden.

De Belg bestaat niet : er zijn enkel Vlamingen en Franstaligen.
We zijn allemaal Belgen, dat u het wil of niet.
Oud 2 november 2013, 14:11   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alarmbellen, belangenconflicten, de noodzakelijke 2/3e meerderheid in élke taalgroep (behalve de Duitse, uiteraard) voor een grondwetswijziging, pariteit op federaal niveau (behalve voor de Duitstaligen, uiteraard), de weigering om één 'zuivere' federale kieskring in te stellen voor zowel Europese als 'nationale' verkiezingen, de weigering om op 'nationaal' niveau het BROV als wettig en wettelijk beleidsinstrument in te voeren,...

Allemaal uit 2013 of daaromtrent.

Oud 2 november 2013, 14:12   #89
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
We zijn allemaal Belgen, dat u het wil of niet.
Nee dat "zijn" we niet.
Oud 2 november 2013, 14:17   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon op de zenuwen en heb onzin gezegd. Hebt u nooit onzin gezegd? Accepteren de splitsing van België is rekening houden met Vlamingen die verkeerd denken, dat is alvast mijn standpunt. Het is trouwens op antwoord van het Vlaams-Nationalisme dat de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen zich massaal moet versterken.
De 'Vlamingen' die anno 2013 België willen splitsen denken alleszins niet minder of niet méér verkeerd dan de 'Belgen' die anno 1830 het Koninkrijk der Verenigde Nederlanden wensten te splitsen.

Oud 2 november 2013, 14:19   #91
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://lmgtfy.com/?q=FDF
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2013, 14:20   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1) Ik ken er toch geen enkele.

2) Oeps, zijn dat Belgen? Ik dacht dat dit een of andere Arfikaanse voetbalploeg was die in Belgie speelt.

3) http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromae

Als ik goed kan lezen, is dit een Rwandees. Het is niet omdat zijn moeder een Vlaamse is, die dacht dat de mannen in Afrika beter zijn in bed dan de blanke mannen, dat hij in de rest van de wereld als een Belg word gezien.

Hiphop, House, Techno en New Beat is trouwens enkel wat lawaai maken en valt voor mij niet onder muziek. Van dit lawaai krijg je enkel hoofdpijn en je kan er niet eens deftig op dansen met je vriendin.

4) Zo tof is dit land niet hoor.

Als je in je eigen hoofdstad komt, krijg je het gevoel ergens in een derderangsstad in Afrika terecht te zijn gekomen.
Je kan er niet eens terecht bij de overheidsinstellingen in je eigen officiele landstaal. Een wettelijke gewesttaal trouwens.

De Franstalige minderheid, veel verfranste Vlamingen trouwens, hebben niet eens respect voor de meerderheid van de bevolkingsgroep die hen jaarlijks enkele miljarden schenken. Zelfs het staatshoofd kent niet eens de taal van de meerderheid van zijn bevolking.
2) en 3) Blijkbaar hebt u problemen met vreemdelingen. En uw mening over de muziek van Stromae verandert niets door het feit dat hij een cultuurphenomeen is en dat hij evenwel in Franstalig België als in Vlaanderen scoort. Maar bon, misschien hebt u liever Christoff of Laura Lynn, wie weet.................

4) U kent dus helemaal niets van Brussel. Brussel, dat zijn 19 gemeenten. Ukkel is niet hetzelfde als Anderlecht om maar een voorbeeld te geven. Ook hier lijkt het dat u een probleem met vreemdelingen hebt. En over het respect van uw taal, zien we meer en meer Franstalige jongeren uit Brussel die naar Vlaamse scholen gaan. Franstalige jongeren die we daarna zullen moeten aanmoedigen naar Vlaanderen te gaan leven. Bovendien maakt Di Rupo inspanningen om uw taal te leren maar het is natuurlijk niet genoeg voor Vlamingen zoals u die de Franstaligen zowiezo minachten en met wie we geen rekening moeten houden.
Oud 2 november 2013, 14:22   #93
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Alarmbellen, belangenconflicten, de noodzakelijke 2/3e meerderheid in élke taalgroep (behalve de Duitse, uiteraard) voor een grondwetswijziging, pariteit op federaal niveau (behalve voor de Duitstaligen, uiteraard), de weigering om één 'zuivere' federale kieskring in te stellen voor zowel Europese als 'nationale' verkiezingen, de weigering om op 'nationaal' niveau het BROV als wettig en wettelijk beleidsinstrument in te voeren,...

Allemaal uit 2013 of daaromtrent.
Dat is toch logisch dat het bestaat! Tenzij u geen democraat bent.
Oud 2 november 2013, 14:23   #94
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dat "zijn" we niet.
Kijk dan naar uw identiteitskaart en u zal zien dat u Belg bent.
Oud 2 november 2013, 14:24   #95
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
2) en 3) Blijkbaar hebt u problemen met vreemdelingen. En uw mening over de muziek van Stromae verandert niets door het feit dat hij een cultuurphenomeen is en dat hij evenwel in Franstalig België als in Vlaanderen scoort. Maar bon, misschien hebt u liever Christoff of Laura Lynn, wie weet.................

4) U kent dus helemaal niets van Brussel. Brussel, dat zijn 19 gemeenten. Ukkel is niet hetzelfde als Anderlecht om maar een voorbeeld te geven. Ook hier lijkt het dat u een probleem met vreemdelingen hebt. En over het respect van uw taal, zien we meer en meer Franstalige jongeren uit Brussel die naar Vlaamse scholen gaan. Franstalige jongeren die we daarna zullen moeten aanmoedigen naar Vlaanderen te gaan leven. Bovendien maakt Di Rupo inspanningen om uw taal te leren maar het is natuurlijk niet genoeg voor Vlamingen zoals u die de Franstaligen zowiezo minachten en met wie we geen rekening moeten houden.
Het respect van Franstaligen tav Vlamingen :

toen de befaamde Vlerick School of Management het lege beurs-gebouw wou huren, was het antwoord NON, TROP FLAMAND.

2) Waarom wacht een Waal met federale ambities tot zijn 55ste om voor het eerst Nederlands te leren? Als goede Belg spreek je toch de 2?

3) Waarom is Onckelinx na meer dan 10 jaar ministerschap nog steeds niet in staat een gesprek te voeren in NL met de Vlaamse burger. Haar houding is het summum van misprijzen tgo alles wat Vlaams is.

Laatst gewijzigd door Vigilant : 2 november 2013 om 14:27.
Oud 2 november 2013, 14:25   #96
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door Perzik : 2 november 2013 om 14:26.
Oud 2 november 2013, 14:27   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het respect van Franstaligen tav Vlamingen :

toen de befaamde Vlerick School of Management het lege beurs-gebouw wou huren, was het antwoord NON, TROP FLAMAND.

2) Waarom wacht een Waal met federale ambities tot zijn 55ste om voor het eerst Nederlands te leren? Als goede Belg spreek je toch de 2?
Vraag dit aan Elio zelf!
Oud 2 november 2013, 14:30   #98
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vraag dit aan Elio zelf!
Met mond vol tanden ? Het zegt alles over het misprijzen tav de Vlaamse component van dit onland.Pourquoi faire un effort. On se laisse servir dans notre langue par les flamouches. Dat heet dédain.
Oud 2 november 2013, 14:32   #99
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de gebonden stem Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
Gelukkig werden de Vlamingen nooit door de Franstaligen geminacht.
Oud 2 november 2013, 14:38   #100
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon op de zenuwen en heb onzin gezegd. Hebt u nooit onzin gezegd? Accepteren de splitsing van België is rekening houden met Vlamingen die verkeerd denken, dat is alvast mijn standpunt. Het is trouwens op antwoord van het Vlaams-Nationalisme dat de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen zich massaal moet versterken.
Vermits ik u zaken zie uitkramen zoals onder andere “mensen die verkeerd denken” en dergelijke, deze goede raad, mijnheer Everytime : als u op bent van de zenuwen, doe dan een rustig en heilzaam wandelingetje in de natuur in plaats van openlijk één of andere stelling te verkondigen . Aldus kunt u makkelijker vermijden om dingen te zeggen die u nadien zelf als onzin moet omschrijven.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 november 2013 om 14:40.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be