Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 26 februari 2014, 14:47   #81
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

De vraag is of BDW zijn vleugels laat verbranden. Zolang dat dat niet zo is, geniet hij het voordeel van de twijfel. U speelt de traditionelen in de kaart, Knuppel, door helemaal niets te doen omdat u twijfelt. Dat was juist het doel van de oude De Croo zijn zijn versie over wat Smeyers gezegd heeft wereldkundig te maken. In die zin had Muyters gisteren gelijk met devtanden op elkaar te houden, in de wetenschap dat de traditionelen er niet voor terugdeinzen alles uit de context te halen en te verdraaien. Gaat u hen daarbij nog helpen ook?! Ik hoop van niet. Kijk het nog een jaartje aan. Doet De Wever niet wat er van hem verwacht wordt dan kan er verder gehandeld worden. Maar nu moeten we hem alle wapens in handen geven om zich tegenover dat scum van traditionelen af te zetten. Nu N-VA verzwakken zou een blunder zijn. Meer nog de Vb'ers zouden de grote gok moeten wagen om in massa De Wever op Vlaams en eventueel op federaal niveau zo sterk mogelijk te maken. Ik wil in ruil daarvoor gerust voor het eerst mijn stem Europees daarvoor inruilen.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 26 februari 2014 om 15:00.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:01   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
De vraag is of BDW zijn vleugels laat verbranden. Zolang dat dat niet zo is, geniet hij het voordeel van de twijfel. U speelt de traditionelen in de kaart, Knuppel, door helemaal niets te doen omdat u twijfelt. Dat was juist het doel van de oude De Croo zijn zijn versie over wat Smeyers gezegd heeft wereldkundig te maken. In die zin had Muyters gisteren gelijk met devtanden op elkaar te houden, in de wetenschap dat de traditionelen er niet voor terugdeinzen alles uit de context te halen en te verdraaien. Gaat u hen daarbij nog helpen ook?! Ik hoop van niet. Kijk het nog een jaartje aan. Doet De Wever niet wat er van hem verwacht wordt dan kan er verder gehandeld worden. Maar nu moeten we hem alle wapens in handen geven om zich tegenover dat scum van traditionelen af te zetten. Nu N-VA verzwakken zou een blunder zijn. Meer nog de Vb'ers zouden de grote gok moeten wagen om in massa De Wever op Vlaams en eventueel op federaal niveau zo sterk mogelijk te maken. Ik wil in ruil daarvoor gerust voor het eerst mijn stem Europees daarvoor inruilen.
In Antwerpen hebben de laatste gemeenteraadsverkiezingen de Vlaams Belang kiezers massaal op Bart De Wever gestemd. En wat krijgen ze ? Burgemeester Bart De Wever die het Vlaams Belang links laat liggen om met CD&V en Open VLD het Sp.a programma uit te voeren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:05   #83
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
In Antwerpen hebben de laatste gemeenteraadsverkiezingen de Vlaams Belang kiezers massaal op Bart De Wever gestemd. En wat krijgen ze ? Burgemeester Bart De Wever die het Vlaams Belang links laat liggen om met CD&V en Open VLD het Sp.a programma uit te voeren.
Trol gerust verder.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:06   #84
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de gelegenheid biedt zich ditmaal aan om duidelijkheid te scheppen en het staatsbestel zo te omvormen dat de ingebouwde discriminatie van de Vlamingen teniet gedaan wordt. Een Senelle-scenario moet mogelijk zijn als dat nodig blijkt.
fcal is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:09   #85
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Stom van Smeyers, punt. Zelfs Homans tikt haar op de vingers, wel subtiel maar toch. Af en toe is zwijgen beter dan spreken, dat zal Smeyers hopelijk nu geleerd hebben.
2
giserke is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:14   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je "vergeet" dat Smeyers voorwaarden stelde.

En je "vergeet" ook de voornaamste reden om het VB te blijven uitsluiten: vrees voor de afstraffing van de "democratische" partijen.

Ik herhaal: begrijpelijk maar niet fair. Om het met de woorden te zeggen die Karel De Gucht ooit gebruikte: perfide maar efficiënt.
Je kunt zo voorwaarden opstellen voor een garagist die er op neerkomt dat hij geen auto's meer mag herstellen. Of een groenteboer die moet afzien van groente verkoop.

Maw, dergelijke uitspraken van Smeyers dienen tot niks, en bij gevolg is zwijgen beter dan spreken.
giserke is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:25   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is of BDW zijn vleugels laat verbranden.
Dat is in alle geval de bedoeling, en we weten allemaal waarom.

Citaat:
Zolang dat dat niet zo is, geniet hij het voordeel van de twijfel.
Ik ken De Wever niet alleen waarschijnlijk beter dan jij, ik vertrouw geen énkele politicus verder dan van aan mijn voordeur tot in de hall. Ook De Wever niet.

Citaat:
U speelt de traditionelen in de kaart, Knuppel, door helemaal niets tedoen omdat u twijfelt.
Ik ben geen twijfelaar. Dat moet je ondertussen toch wel opgevallen zijn?
Ik doe wat me goeddunkt én ben bereid er de gevolgen van te dragen. Comme toujours.

Citaat:
Dat was juist het doel van de oude De Croo zijn zijn versie over wat Smeyers gezegd heeft wereldkundig te maken.
Ik heb de versie gelezen die Smeyers zélf gaf. Dat volstaat voor mij.

Citaat:
In die zin had Muyters gisteren gelijk met devtanden op elkaar te houden, in de wetenschap dat de traditionelen er niet voor terugdeinzen alles uit de context te halen en te verdraaien.
Mooi voorbeeld van "spreken is zilver en zwijgen is goud". Homans had dat beter ook gedaan.

Citaat:
Gaat u hen daarbij nog helpen ook?! Ik hoop van niet.
Zoals ik zei: ik doe wat MIJ goeddunkt, én ben bereid daar de gevolgen van te dragen.

Citaat:
Kijk het nog een jaartje aan. Doet De Wever niet wat er van hem verwacht wordt dan kan er verder gehandeld worden.
Over een jaar is het te laat om nog te kunnen handelen. We zitten dan nog vier jaar met de gevolgen als De Wever een keuze maakt die mij niet zint. En dat DOET hij als ik zie hoe Smeyers wordt terug gefloten.

Citaat:
Maar nu moeten we hem alle wapens in handen geven om zich tegenover dat scum van traditionelen af te zetten. Nu N-VA verzwakken zou een blunder zijn.
Ik herinner jou even aan deze woorden van Homas: "Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om met hen in zee te gaan". De N-VA zet zich dus niet af tegen "dat scum van traditionelen" maar tegen haar ENIGE medestanders in de onafhankelijkheidsstrijd. Als die op voorhand worden uitgesloten betekent dit dat De Wever in zee zal gaan met het "scum".
En daar stem ik niet voor. Ook niet onrechtstreeks.

[quote]Meer nog de Vb'ers zouden de grote gok moeten wagen om in massa De Wever op Vlaams en eventueel op federaal niveau zo sterk mogelijk te maken. [/QUOTE

De Wever heeft nooit anders gedaan dan te spuwen op hun uitgestoken hand. In die omstandigheden kan je moeilijk verwachten dat ze de kloten van De Wever kussen.

Citaat:
Ik wil in ruil daarvoor gerust voor het eerst mijn stem Europees daarvoor inruilen.
Je doet maar. Het zal je niet helpen om mij van gedachten te doen veranderen.
Mijn stem steek ik liever in de fik dan ze aan een partij te geven waarvan een kopstuk nog maar pas verzekerde dat geen haar op haar hoofd er zelfs maar aan dénkt om met "hen" in zee te gaan. Het wordt dus het traditionele scum waarmee ze in zee gaan.
Als Homans denkt de stemmen te kunnen behouden die haar partij kreeg van Vlaams Belang kiezers die hoopten op die manier verandering te helpen bewerkstelligen vergist ze zich.

De belgicisten zullen het graag horen, maar dat zal mij worst wezen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 februari 2014 om 15:37.
Knuppel is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:33   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trol gerust verder.
Kijk eens naar mijn ondertitel?

Ik begrijp best dat De Wever, met het zicht op de naderende moeder aller verkiezingen niet anders kon, maar dat zal niet veranderen als die druk voorbij is. Ook daarna zal hij zich, zelfs op Vlaams niveau, onder druk laten zetten in de (ijdele) hoop dat dit zijn kansen vergroot om in de federale regering te geraken.

Homans had ofwel op de vlakte moeten blijven, ofwel Smeyers gelijk moeten geven.
Oud 26 februari 2014, 15:35   #89
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Wel Lady we verschillen op dat gebied dus van mening. U gooit al op voorhand de handdoek in de ring. Ik niet. Het spijt me.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:36   #90
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik begrijp best dat De Wever, met het zicht op de naderende moeder aller verkiezingen niet anders kon, maar dat zal niet veranderen als die druk voorbij is. Ook daarna zal hij zich, zelfs op Vlaams niveau, onder druk laten zetten in de (ijdele) hoop dat dit zijn kansen vergroot om in de federale regering te geraken.

Homans had ofwel op de vlakte moeten blijven, ofwel Smeyers gelijk moeten geven.
U had toch door dat ik het op LeveBelgië had?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:37   #91
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat is verkeerd knuppel en ge weet het.
Beetje overdreven vooral.
Vrijheideerst is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:38   #92
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:

Heeft u mij anders horen beweren? Maar dat is voor mij absoluut geen reden om de deur met een smak dicht te gooien.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 15:40   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U had toch door dat ik het op LeveBelgië had?
Jazeker.

Daar slaat mijn ondertitel op.

Vive is een trol het kan niet meer, maar wat betreft de gang van zaken in Antwerpen heeft hij wel gelijk. Toen hebben OOK al een hoop VB-kiezers op de N-VA gestemd, en er stank voor dank voor gekregen.
Oud 26 februari 2014, 15:42   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft u mij anders horen beweren? Maar dat is voor mij absoluut geen reden om de deur met een smak dicht te gooien.
Voor jou niet.

Voor mij wel.

En ik zal niet de enige zijn.
Oud 26 februari 2014, 16:04   #95
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou niet.

Voor mij wel.

En ik zal niet de enige zijn.
Ik ga u niet proberen tegen te houden.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:16   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Die trap staatbspijtig genoeg in dat brandende huis.
Mijn boodschap was eerder, "het is meer dan tijd dat de Vlaming zichzelf een eigen woning bezorgt".
Als hij dan toch de rekeningen betaald...
Oud 26 februari 2014, 16:40   #97
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aan de reactie van Homans is te merken dat "de grote arbiter" niet gewacht heeft tot 25 mei om te laten weten hoe laat het is. Smeyers weet het ook al en zal voortaan allicht doen wat er van haar verwacht wordt door de grote arbiter.
Ik begrijp die reactie maar al te goed, maar fair is het niet.
De N-VA handelt uit welbegrepen eigenbelang en dat is: uit schrik voor de reacties van de "democratische" partijen indien ze het zouden aandurven om het Vlaams Belang een nieuwe kans te geven. Zelfs als die partij aan de gestelde voorwaarden van Smeyers zou voldoen is dat uitgesloten. Het zijn immers die partijen die het Vlaams Belang verkiezen te blijven uitsluiten, no matter what, die de N-VA nodig heeft om aan de macht te geraken.
Zoals ik zei, begrijpelijk, maar alles behalve fair. Dit zal haar stemmen kosten van traditionele Vlaams Belang stemmers.
Niet Smeyers maar Homans heeft hier een kemel geschoten vooral dan in de gebruikte bewoording. Dit had veel neutraler dienen te zijn. De N-VA heeft er alle belang zich te beroepen op de democratische spelregels en het VB als een partij als een ander te beschouwen, waarmee men van mening verschilt. Het 'politieke cordon sanitaire' als gehanteerd door bepaalde traditionelen en de franstaligen kan als 'anti-Vlaams' en 'ondemocratisch' voorgesteld worden. De democratie is niet gediend met dergelijke uitsluitingen.

Als Homans stellingname op aanwijzing van BDW gebeurd is, dan lijkt me dat te wijzen op een inschattingsfout van zijn kant. Dat BDW en de N-VA ten tijde van het kartel met de CD&V zo'n stellingname is afgedwongen is nu verleden tijd. De rollen zijn nu omgekeerd. Men dient zich als partij niet door anderen laten voorschrijven wat men al dan niet doet. Daarom is een neutralere principiële democratische houding aangewezen i.p.v. het herbevestigen van de oekazen van anderen. Zo schept men ook enige tactische ruimte.
fcal is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:54   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
elke zweem van toenadering tot het VB van de N-VA kost de N-VA zeker 1 percent, als het niet meer is. is het dat dan waard?
Daar moet ik eens mee lachen.

Wie van ver of van dichtbij overweegt om op de nva te stemmen, die heeft ook al overwogen dat 95 procent van de kiezers van het Belang "nva-waardig' zijn, alsook een kleine 5 procent van de kaderleden en militanten van het Belang.
En die heeft ook al lang door dat het Belang niet zo asociaal-extreem-rechts is als de linkiewinkies van vakbonden willen laten geloven. Ook op dit vlak geldt de regel van 95 en van 5 procent.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 februari 2014, 16:58   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Liesbeth Homans vergeet kinderlijk te vermelden dat Vlaams Belang een gedoogbeleid aanbood in Antwerpen. Vlaams Belang Antwerpen maakte het N-VA mogelijk om het college van van burgemeester en schepenen te leiden én hun eigen programma uit te voeren. Nu heeft N-VA het Vlaams Belang links laten liggen in Antwerpen en voert ze het beleid uitgezet Patrick Janssens ( Sp.a) verder uit.
Hetgeen Dewinter aanbood noem ik geen gedoogbeleid.
Het was eer een voorstel waarvan hijzelf op voorhand wist dat het geen schijn van kans kon maken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 februari 2014, 17:01   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar moet ik eens mee lachen.

Wie van ver of van dichtbij overweegt om op de nva te stemmen, die heeft ook al overwogen dat 95 procent van de kiezers van het Belang "nva-waardig' zijn, alsook een kleine 5 procent van de kaderleden en militanten van het Belang.
En die heeft ook al lang door dat het Belang niet zo asociaal-extreem-rechts is als de linkiewinkies van vakbonden willen laten geloven. Ook op dit vlak geldt de regel van 95 en van 5 procent.

.
Wie zijn die 5% Vlaams Belang kiezers die niet "N-VA waardig" zijn ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be