Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2017, 07:03   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is niks mis met die slimme meter. Het zou mij toelaten om real time mijn electriciteitsverbruik te traceren. Het zou me ook toelaten om eventuele verborgen grootverbruikers op te sporen voordat de jaarafrekening komt. Als je bijvoorbeeld merkt dat je nachtverbruik ongewoon hoog is, kan je daar een reden voor zoeken. Nu doen mensen dat door gewoon regelmatig eens te kijken naar uw teller en hoe snel hij draait, maar het is handiger om het in grafiekvorm te hebben.

Het zou ook toelaten om op afstand aan budgetbeheer te doen. Alweer een kost minder voor zowel Infrax/eandis als de verbruiker: er moet niemand meer langskomen.

Communicatie zal waarschijnlijk via sigifox verlopen.
Dat kunt ge nu ook, daarvoor heb je in het geheel geen slimme meter nodig.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:01   #82
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niks mis met die slimme meter. Het zou mij toelaten om real time mijn electriciteitsverbruik te traceren. Het zou me ook toelaten om eventuele verborgen grootverbruikers op te sporen voordat de jaarafrekening komt. Als je bijvoorbeeld merkt dat je nachtverbruik ongewoon hoog is, kan je daar een reden voor zoeken. Nu doen mensen dat door gewoon regelmatig eens te kijken naar uw teller en hoe snel hij draait, maar het is handiger om het in grafiekvorm te hebben.

Het zou ook toelaten om op afstand aan budgetbeheer te doen. Alweer een kost minder voor zowel Infrax/eandis als de verbruiker: er moet niemand meer langskomen.

Communicatie zal waarschijnlijk via sigifox verlopen.
Als het one way is dan kan het mij ook niks schelen (wel vraag: wie gaat de telefoonrekening betalen en gaat dat goedkoper zijn als die tweejaarlijkse opnemer?).

Maar de electriciteitsvoorziening afsluitbaar maken via een telefoonlijn vind ik een slecht idee.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:18   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus u vindt het kunnen om mensen voor de keuze te stellen:

Nachtwerk of geen dop meer.

Straf, heel straf!
...of gene eeuwigdurende dop meer...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:48   #84
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als het one way is dan kan het mij ook niks schelen (wel vraag: wie gaat de telefoonrekening betalen en gaat dat goedkoper zijn als die tweejaarlijkse opnemer?).

Maar de electriciteitsvoorziening afsluitbaar maken via een telefoonlijn vind ik een slecht idee.
Telefoonrekening ?
Mijn mijn technische kennis die aan het nihilisme doet denken, meen ik toch te weten dat ze die meters helemaal niet koppelen aan jouw of aan eenderwelke andere telefoon.
In de slimme meter zit, bij wijze van spreken, een telefoonmodule, die je gegevens verzendt langs een draad. De elektriciteitsdraad.

En herhaling voor het afsluiten:
als jij liever hebt dat ze, als ze moeten afsluiten, en bij onwil van de bewoner of eigenaar, systematisch een putteke moeten komen graven, dan leef jij inderdaad nog in de middeleeuwen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:54   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Telefoonrekening ?
Mijn mijn technische kennis die aan het nihilisme doet denken, meen ik toch te weten dat ze die meters helemaal niet koppelen aan jouw of aan eenderwelke andere telefoon.
In de slimme meter zit, bij wijze van spreken, een telefoonmodule, die je gegevens verzendt langs een draad. De elektriciteitsdraad.

En herhaling voor het afsluiten:
als jij liever hebt dat ze, als ze moeten afsluiten, en bij onwil van de bewoner of eigenaar, systematisch een putteke moeten komen graven, dan leef jij inderdaad nog in de middeleeuwen.

.
http://webwereld.nl/security/929-vij...-slimme-meters

Citaat:
De slimme meters hebben of een mobiele telefoonverbinding (via gprs) of geven hun gegevens door via het stroomnetwerk
Of die telefoonlijn nu van jou is of van de elektrtriciteitsmaatschappij, betalen zult ge

Ps en over dat afsluiten: naast het té gemakkelijk maken voor de electriciteitsbeheerders (willekeur) heb je ook de hackers die hun lol niet gaan opkunnen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 mei 2017 om 09:56.
Oud 29 mei 2017, 10:04   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
http://webwereld.nl/security/929-vij...-slimme-meters

Of die telefoonlijn nu van jou is of van de elektrtriciteitsmaatschappij, betalen zult ge

Ps en over dat afsluiten: naast het té gemakkelijk maken voor de electriciteitsbeheerders (willekeur) heb je ook de hackers die hun lol niet gaan opkunnen.
http://datanews.knack.be/ict/sigfox-...al-538243.html

Dus geen GSM of telefoonlijn nodig. De consument zal hier niks voor moeten doen.

Ik heb toevallig al wat van die slimme meters van dichtbij gezien, en ik weet wat mogelijk is. Er worden hier veel onzinverhaatjes verteld, ook in de media.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:07   #87
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus geen GSM of telefoonlijn nodig. De consument zal hier niks voor moeten doen.

Ik heb toevallig al wat van die slimme meters van dichtbij gezien, en ik weet wat mogelijk is. Er worden hier veel onzinverhaatjes verteld, ook in de media.
Via het Internet aiaiaiaiaiaiaiaia
Oud 29 mei 2017, 10:10   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Via het Internet aiaiaiaiaiaiaiaia
Neen, via radiosignalen als ik me niet vergis.
Oud 29 mei 2017, 10:14   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is mij niet erg duidelijk: ze spreken van internet en 2G.
Oud 29 mei 2017, 10:32   #90
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Vertel ons dan wat mogelijk is aub.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:34   #91
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als zonnepaneelgebruiker verbruik ik niks,in tegendeel ik steek gratis mijn overschot op het net.OK mijn gsc's die extreem royaal zijn steek ik wel op zak.
Dat is ook mijn geval maar toch betaal ik, volgens mij, nog veel te veel rekening houdend met wat ik gratis op het net plaats.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 29 mei 2017 om 10:35.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 11:44   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Tprobleem is dat jij gratis op het net plaatst op momenten dat het misschien niet gewenst is.
Oud 29 mei 2017, 11:57   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tprobleem is dat jij gratis op het net plaatst op momenten dat het misschien niet gewenst is.
geen enkele burger plaatst nog gratis op t net, dat is nu ook zonder slimme meters al het geval.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 12:08   #94
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Wegens de totaal verkeerde uitleg hier
Reden slimme meters :

http://www.vreg.be/nl/document/adv-2017-02

Document in deze link, vanaf pagina 16.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 mei 2017 om 12:09.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 16:24   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Wegens de totaal verkeerde uitleg hier
Reden slimme meters :

http://www.vreg.be/nl/document/adv-2017-02

Document in deze link, vanaf pagina 16.
Ah interessant, ga ik eens rustig lezen. Bedankt!
Oud 29 mei 2017, 17:41   #96
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn smartphone geeft in een aantal apps natuurlijk wel mij locatie door.
Maar niet via gps. En dat is evenmin een unicum van je smartphone, dat kon met die oeroude Motorola bakken ter grootte van een volwassen kassei evenzeer.

Je hebt inzitten met je eigen privacy, en je hebt blinde paranoia die vaak een combinatie is van pure onwetendheid en een filmische visie op data monitoring (om nog maar te zwijgen van een gigantische overschatting van de eigen boeiendheid).
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 21:56   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, weeral meer golven in mijn kot.
Oud 29 mei 2017, 21:59   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen plaats voor ne slimme meter. Ze mogen hem buiten aan een boom hangen.

Ik zal het wel verder met een domme meter doen, dat is voor mij al meer dan slim genoeg.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2017 om 22:00.
Oud 30 mei 2017, 19:35   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Maar niet via gps. En dat is evenmin een unicum van je smartphone, dat kon met die oeroude Motorola bakken ter grootte van een volwassen kassei evenzeer.

Je hebt inzitten met je eigen privacy, en je hebt blinde paranoia die vaak een combinatie is van pure onwetendheid en een filmische visie op data monitoring (om nog maar te zwijgen van een gigantische overschatting van de eigen boeiendheid).
Herhaling:
inleiding: de elektriciteitsboer (overheid dan wel private firma) weet hoeveel ik verbruik, overdag of 's nachts/weekend. Dat is al een schending van de privacy op zich, volgens sommigen hun definitie.

Mijn definitie: als iemand anders iets weet over mij, is dan nog geen schending van de privacy. De schending ontstaat op het ogenblik dat die andere partij op een verkeerde manier gebruik maakt van die wetenschap.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2017, 21:19   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Ik vraag mij hoe het een schending van de privacy is als iemand die jou iets verkoopt weet wanneer je het koopt ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be