Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2005, 13:47   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Zag ik laatst Helmut Lotti ook niet op de Duitse TV? Dat gaat ook op voor Vlamingen, zo blijkt.
Ja, maar voil�*, we blijven in dezelfde sector : Helmut Lotti, Frans Bauer...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 13:48   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Frankrijk is blijkbaar het thuisland voor derderangs artiesten!
Dan ken je niets van de Franse muziek.8)
Oud 23 maart 2005, 13:56   #83
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ja, maar voil�*, we blijven in dezelfde sector : Helmut Lotti, Frans Bauer...........
... alsof er in Frankrijk geen absolute rotzooi wordt gemaakt. Blijkbaar ben jij een beetje ziende blind: alles wat uit Frrankrijk komt, is per definitie fantastisch, alles wat uit Nederland of Vlaanderen komt al even per definitie bagger.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 14:01   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
... alsof er in Frankrijk geen absolute rotzooi wordt gemaakt. Blijkbaar ben jij een beetje ziende blind: alles wat uit Frrankrijk komt, is per definitie fantastisch, alles wat uit Nederland of Vlaanderen komt al even per definitie bagger.
Dat heb ik niet gezegd en dat meen ik ook niet.
Oud 23 maart 2005, 14:07   #85
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ken je niets van de Franse muziek.8)
Meer dan je denkt, trouwens onlangs zag ik die Dave op de Franse TV. En wat ik nu nooit begrepen heb is, waarom al die oude vedetten nog altijd op de Franse buis komen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 14:17   #86
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, maar je eindeloze gezeur over Frans Bauer en Helmut Lotti telkens wanneer het over Vlaamse/Nederlandse muziek gaat, en je impliciete verering van Franse muziek ("Dan ken je niks...") doen me wel anders vermoeden...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 23 maart 2005, 14:20   #87
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar, wacht even: je hebt het niet gezegd en je meent het niet... Hoe kan dat nu? Ofwel heb je het gezegd en meen je het niet, ofwel heb je het niet gezegd en valt er dus niks te menen...
Oud 23 maart 2005, 14:21   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meer dan je denkt, trouwens onlangs zag ik die Dave op de Franse TV. En wat ik nu nooit begrepen heb is, waarom al die oude vedetten nog altijd op de Franse buis komen.
Al die oude vedetten? Ik zie maar 3 "oude vedetten" die nog regelmatig op de Franse buis komen : Aznavour, Hallyday en Sardou. Overdrijf dus toch niet!!! Die zijn nog actief in de showbizz en hebben nog steeds success. Waarom zouden ze stoppen?

Laatst gewijzigd door Everytime : 23 maart 2005 om 14:22.
Oud 23 maart 2005, 14:38   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar je eindeloze gezeur over Frans Bauer en Helmut Lotti telkens wanneer het over Vlaamse/Nederlandse muziek gaat, en je impliciete verering van Franse muziek ("Dan ken je niks...") doen me wel anders vermoeden...
Het is geen gezeur. Die artiesten "vertegenwoordigen" gewoon de Vlaamse/Nederlandse muziek voor degenen die noch Vlamingen noch Nederlanders zijn.
Oud 23 maart 2005, 16:35   #90
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En ook de tsaren van Rusland waren vergeven van het Duits bloed, denk ik toch.
Nou, Catharina de Grote alleszins wel. Meer weet ik gewoon niet.
Oud 23 maart 2005, 16:36   #91
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En Dave is natuurlijk even gevorderd als pakweg Metallica
Oud 23 maart 2005, 16:40   #92
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Moest Claude François nog geleefd hebben, was die nog bij gebrek aan beter op de buis.

Geef toch toe: de gouden jaren van het Franse chanson zijn passé, het chauvinisme blijkbaar niet.
Oud 24 maart 2005, 17:59   #93
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Wat als er een einde komt aan België? Gaan we als onafhankelijk Vlaanderen eeuwig door het leven gaan? Ik had gedacht aan een confederatie met het Noorden, namelijk een groot-nederlandse republiek, gebaseerd voornamelijk op de regio's Vlaanderen, Nederland, en Friesland, eerder dan op de provincies. Dit omdat de overgang naar provincies te bruusk zou zijn, en staatkundig-structureel een moeilijke overgang is. Een andere reden is dat de Vlamingen en Friezen hun eigenheid willen en moeten kunnen behouden. Het Vlaamsnationalisme moet kunnen in een Diets verband.

[size=1](Zoals je ziet is Zeeuws-Vlaanderen en Zuidoost-Limburg bij Vlaanderen gevoegd.)[/size]

Ik ben ook bezig aan een Heel-nederlandse kaart, wat zijn jullie ideeën daarover? Wat moet erbij? Luxemburg? FransVlaanderen? Wallonië?
Wat mij verbaasd is dat je als Vlaamsnationalist toelaat dat Limburg gesplitst blijft in 2 en dat terwijl Limburg ooit tot het Vlaamse deel van België behoordde.

Bovendien ; toevoeging van Wallonië bij Heel-Nederland valt mijns inziens niet te rijmen met Vlaamsnationalisme. Echter normaal gezien dien je Wallonië en zelfs Luxemburg wel toe te voegen als je echt de Heel-Nederlandse gedachte een warm hart toe draagt. Maar nogmaals, t rijmt niet met Vlaamsnationalisme.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 18:44   #94
Willem
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Wat mij verbaasd is dat je als Vlaamsnationalist toelaat dat Limburg gesplitst blijft in 2 en dat terwijl Limburg ooit tot het Vlaamse deel van België behoordde.
Nou, dat is wel een beetje met de haren getrokken. Limburg bestaat maar sinds de Franse Revolutie, als het Nedermaas departement. Limburg was een deel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden, dat overigens nauwelijks in opstand kwam in 1830. Over het latere Nederlandse deel hadden de 'Belgen' geen militaire controle (dank zij generaal Dibbets), zodat het in Londen werd toegewezen aan Willem I. Nederlands Limburg is dus nooit echt Belgisch geweest, ook al claimde Belgie het gedurende 9 jaar. Men dreigde zelfs met aansluiting met Frankrijk als men oa Limburg niet kreeg, dus men had het niet. Het is 15 jaar Nederlands geweest en slechts 9 jaar geclaimd Belgisch.

Citaat:
Bovendien ; toevoeging van Wallonië bij Heel-Nederland valt mijns inziens niet te rijmen met Vlaamsnationalisme.
Ik kan er wel in komen. Franstaligen maken dan maar 17% uit van de bevolking. Dat is te weinig om er een Franse natie van te maken, zoals Belgie.

Citaat:
Maar nogmaals, t rijmt niet met Vlaamsnationalisme.
Dat is jouw mening.
Oud 24 maart 2005, 19:05   #95
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die oude vedetten? Ik zie maar 3 "oude vedetten" die nog regelmatig op de Franse buis komen : Aznavour, Hallyday en Sardou. Overdrijf dus toch niet!!! Die zijn nog actief in de showbizz en hebben nog steeds success. Waarom zouden ze stoppen?
Ik wil daar mee geen slecht woord zeggen over die jongens, trouwens ik vind het zelfs positief voor de artiesten en atleten dat je daar niet zo snel word afgeschreven. Maar toch is het iets typisch Frans, en dat gebeurd niet in andere landen. Eénmaal vedet in Fransenland en je bent vedet voor de rest van je leven.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:18   #96
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Wie zit nu over een groot- en heel- nederland te discussiëren als de Vlamingen van België houden??

Flamingantisme = politieke archeologie
Oud 24 maart 2005, 20:26   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wie zit nu over een groot- en heel- nederland te discussiëren als de Vlamingen van België houden??

Met het fossiel België als voornaamste studieobject.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 20:52   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Belgicisten zoals die van de bub 'houden van' Belgique.

Voor de rest liggen er even weinig 'Belgen' van wakker als ze wakker liggen van de belzieke politiek tot court.
Oud 25 maart 2005, 09:19   #99
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

... en dat komt dan van een partij die nauwelijks uit de 19de eeuw gekropen is...

Bovendien, waarom ben je er steeds zo op gebeten om te spreken in termen van 'houden van' en 'haten'?
Oud 25 maart 2005, 09:22   #100
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... en dat komt dan van een partij die nauwelijks uit de 19de eeuw gekropen is...

Bovendien, waarom ben je er steeds zo op gebeten om te spreken in termen van 'houden van' en 'haten'?
Omdat ik van de Vlamingen houd, en de Flamiganten haat.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be