![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is trouwens Adrians badkamer niet meer, maar de mijne. Ik heb ze namelijk mij toegeëigend op grond van mijn privé rechtspraak.
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als liberaal kan je er niks op tegen hebben dat ik mijn eigen rechtspraak gebruik, neem ik aan?
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Stel er komt een referendum in België, met deze uitkomst: 56% van de Belgen wil België behouden zoals het is. 86% van de Wallonen wil ook België behouden zoals het is. 61% van de Vlamingen wil een onafhankelijk Vlaanderen. 72% van de gemeente Wezembeek-Oppem wil aansluiting bij Brussel. 51% van Limburg wil aansluiting bij Nederland. Welke van deze 5 democratische (en tegenstrijdige) meerderheden moet gehoord worden? |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als we over legitimiteit spreken dan moet er natuurlijk een referentie zijn om af te toetsen of iets legitiem is of niet. Dus graag concreet de codex of de wetten waaraan blijkt dat mijn rechtspraak niet legitiem is, binnen libertair fabeltjesland. Tot zolang blijf ik mezelf als heer en meester beschouwen van Adrians badkamer, volledig volgens de libertaire principes. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Vreemdeling
|
Legitimiteit is niet hetzelfde als legaliteit, het kan niet getoest worden aan wetten. Wanneer de inwoners hier van Adrians badkamer en de rest van de inwoners van het huis Pelgrims gezag aanvaarden is hij daar legitiem, wat niet wil zeggen dat hij er legaal het gezag uitoefent.
|
|
|
#108 |
|
Minister-President
|
Er is zopas een heuglijk feit gebeurd: ik heb mijn studentenkamer op een vreedzame en democratische manier onafhankelijk verklaard. Nu moet ik nog erkend worden, maar dat zal geen enkel probleem zijn.
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Parlementslid
|
Ik denk dat Adrian ondertussen voor de keuken gekozen heeft waar hij gezellig een koekje van eigen deeg aan het bakken is. Die knabbelt hij gezellig op bij z'n bakske koffie en daarna belt tie aan bij de buurtjes of hij daar misschien even gebruik mag maken van de badkamer omdat zijn badkamer OVERBEVOLKT is....
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Elke inwoner van Vlaanderen krijgt een Vlaams-Belgisch paspoort Elke inwoner van Franstalig Wallonië krijgt een Waals-Belgisch paspoort Elke brusselse inwoner krijgt de keuze tussen Vlaams-Belgisch, Waals-Belgisch en 'Brussels-Belgisch (dit om buitenlanders, die zich geen Waal voelen een apart statuut te geven, zodat de huidige franstalige bevolkingsmeererheid in brussel verkleint wordt.) Elke inwoner van de Oostkantons (inclusief Platdietse streek) en het land van Aarlen krijgt een Oostkanton-Belgisch paspoort (na het oprichten van een 4de gewest, de Oostkantons) Dit gebeurd ongeacht de taal die de burger spreekt. Om de subnationaliteit van een ander gewest te verkrijgen heeft men 2 keuzes: *Verhuizen naar dat gewest *Een inburgeringscursus volgen mét taalexamen van het gewest waar je in woont. Concreet voorbeeld: Een franstalige in de Vlaamse rand krijgt automatisch de Vlaamse identiteit. Als hij de Waalse identiteit wenst, kan hij een nederlands taalexamen afleggen. Vanaf nu wordt hij beschouwd als een imigrant die NIET kan stemmen voor de Vlaamse verkiezingen, enkel voor de verkiezingen van het land van herkomst (Waalse verkiezingen dus) Hij kan ook verhuizen naar Wallonië. als hij verhuisd naar Brussel is hij nog stees verplicht een Nederlands taalexamen af te leggen om de Waalse identiteit te verkrijgen; hij kan er echter ook voor kiezen om de neutrale Brusselse identiteit aan te nemen (met tweetalig examen, dus een kleinere kennis van het Nederlands vereist) op deze manier leggen we de Vlaamse identiteit op, en bijgevolg zouden bij een splitsing van België de immigranten in de Vlaamse rand met veel minder zijn en de officiële Walen die er wonen, zijn nit stemgeregtigd, dus een eenzijdige afsplitsing van Sint-genesius-rode wordt verhinderd. op het eerste zicht lijkt het systeem met de taalexamen onlogisch, maar dat is het NIET. bekijk het zo eens: Een mexicaan wil in Vlaanderen komen wonen, hij dient hier een Nederlands taalexamen voor af te leggen. vs Een Franstalige wenst in de Vlaamse rand te blijven wonen, hij moet hiervoor een NEderlands taalexamen af te leggen... logisch toch? Laatst gewijzigd door flamingant : 25 april 2008 om 16:36. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#115 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belgen en Walen mogen hun België houden, zonder Vlaanderen welteverstaan, de Wezembeek-Oppemers joinen Brussel en de Limburgers joinen Nederland. Het probleem van tegenspraak stelt zich pas als je vindt dat mensen zeggenschap hebben over sferen waarover ze niks te zeggen hebben. Walen over Vlaanderen. Vlaanderen over de rand. Etc.
|
|
|
|
|
#116 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat kan niet want ik ben daar al alleenheerser volgens mijn privaat rechtstelsel.
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|