![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Burger
|
Uitslag Gent: PVDA 1 (+0.4) en LSP: 0.5...
Alle beetjes helpen... mooi |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Partijlid
|
Met 4,4% van de stemmen heeft de PVDA+ in Deurne zijn zetel binnen!
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hoboken ook volgens de vrt, maar zonder resultaten. O_o
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
Betwijfelbaar, want jullie hebben alles op alles gezet waar jullie moesten scoren. Het is sowieso onmogelijk om te scoren op federaal vlak op jullie eentje.
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Partijlid
|
Ik denk dat we er voorlopig over eens kunnen zijn dat de PVDA+ een klinkende overwinning heeft geboekt.
Tot nu toe hebben we weet van 12 zetels: Zelzate: 6 zetels Genk: 1 zetel Lommel: 1 zetel (2 met de lijst aktief, maar ik denk dat er daar maar 1 pvda'er bij is?) Deurne: 1 zetel Herstal: 2 zetels Seraing: 1 zetel Dit is tot nu toe de eindstand, 12 zetels, met nog enkele belangrijke gemeenten te gaan! |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Waarom het "sowieso onmogelijk" zou zijn om federaal te scoren is me een raadsel. Toch niet omdat we dan niet kunnen genieten van het gigantische stemmenarsenaal van LSP, SAP en KP (met alle respect, kameraden)? Al de gemeenten waar de PVDA nu zo gigantisch vooruitgaat tonen aan dat wanneer de mensen het programma van de PVDA leren kennen, en zéker wanneer ze in de praktijk zien waar de prioriteiten van de PVDA-verkozenen liggen, die mensen dat programma wel degelijk weten te appreciëren. Op basis van de verhouding tussen de uitgedeelde pamfletten en het behaalde aantal stemmen in 2004 kon ik afleiden dat 17% (zeventien!) van de mensen die het programma van de PVDA had kunnen lezen, ook voor die partij gestemd heeft. Zeventien. Daar kan zelfs Groen vandaag de dag enkel van dromen op federaal vlak. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
|
Citaat:
+dat wij jullie grootste concurrent zullen zijn in de grote steden. Wat logisch is. Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
Ik denk dat de 90% van kleinlinks naast PvdA een samenwerking willen zien. Partijbelangen worden opzij geschoven, eindelijk een eendrachtige samenwerking om het enige alternatief in Vlaanderen uit te bouwen.
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
ik geloof niet dat in CAP de partijbelangen opzij worden gezet. in politiek is dat nogal naïef.
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Minister-President
|
De PVDA stelt bij mijn weten al jarenlang bij alle verkiezingen zijn lijsten open voor onafhankelijken.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
Mooi, maar nu eens een serieus aanbod: een kartel. Onafhankelijken op de lijst van de spa is ook een klucht, dus laten we eens eerlijk zijn.
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
Om het grof te stellen: steek uw Mao, Trotsky of Stalin ergens waar de zon niet schijnt. Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:42. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Minister-President
|
Met alle respect, maar dat de SAP en de KP hun partijbelangen opzijschuiven lijkt me iets begrijpelijker dan wanneer een partij als de PVDA dat zou doen.
Laatst gewijzigd door abou Anis : 8 oktober 2006 om 21:43. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
Kijk, iedereen had verwacht dat jullie enkele zetels gingen halen. Elke linkiewinkie zit nu voor jullie te juichen, zelfs de LSP. Maar iedereen weet ook dat PvdA niet veel zal winnen op federaal vlak, wees nu toch eens realistisch man.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Je moet wel een beetje redelijk blijven. 90 % van kleinlinks naast de PVDA, wat betekent dat? Als er 500 aanwezigen zijn op 28/10 over gans Belgie, dan is dat samen de helft van het aantal kandidaten van de PVDA (960) Van die 500 aanwezigen (als ze er zijn) zal je misschien 200 kandidaten kunnen distilleren. 200 kandidaten over 10 provincies. Dat komt neer op 20 per provincie. Daarmee haal je maximum 0,5 % De vraag is: denkt er iemand werkelijk dat de gebraden kippen uit de lucht komen vallen? Los daarvan: de KP heeft mijn sympathie, maar geef toe, is nu niet de meest ingeplante partij van klein links. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
PVDA haalt 2 zetels in Hoboken en 8,7 % van de stemmen. PVDA verhindert Vlaams Belang van de absolute meerderheid. Het doet me plezier je te zien schirijven dat jullie allen geharde en overtuigde marxisten zijn. Ik hoop dat de PVDA en de KP elkaar kunnen vinden. Wat CAP betreft: daar geloof ik niet in. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb trouwens voor de PVDA gestemd kameraad. |