Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2006, 19:49   #101
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

Uitslag Gent: PVDA 1 (+0.4) en LSP: 0.5...
Alle beetjes helpen... mooi
FreedomAndLiberty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 20:21   #102
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Met 4,4% van de stemmen heeft de PVDA+ in Deurne zijn zetel binnen!
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 20:23   #103
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Hoboken ook volgens de vrt, maar zonder resultaten. O_o
Oud 8 oktober 2006, 20:54   #104
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik denk dat dit wel wijst op het potentiëel ter linkerzijde.
Inderdaad. En dat potentieel heeft een naam: PVDA.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:00   #105
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Inderdaad. En dat potentieel heeft een naam: PVDA.
Betwijfelbaar, want jullie hebben alles op alles gezet waar jullie moesten scoren. Het is sowieso onmogelijk om te scoren op federaal vlak op jullie eentje.
Oud 8 oktober 2006, 21:00   #106
amedee
Partijlid

amedee's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we er voorlopig over eens kunnen zijn dat de PVDA+ een klinkende overwinning heeft geboekt.
Tot nu toe hebben we weet van 12 zetels:

Zelzate: 6 zetels
Genk: 1 zetel
Lommel: 1 zetel (2 met de lijst aktief, maar ik denk dat er daar maar 1 pvda'er bij is?)
Deurne: 1 zetel
Herstal: 2 zetels
Seraing: 1 zetel

Dit is tot nu toe de eindstand, 12 zetels, met nog enkele belangrijke gemeenten te gaan!
amedee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:22   #107
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Betwijfelbaar, want jullie hebben alles op alles gezet waar jullie moesten scoren. Het is sowieso onmogelijk om te scoren op federaal vlak op jullie eentje.
Natuurlijk zet de PVDA alles op alles waar ze een serieuze vooruitgang wil maken.
Waarom het "sowieso onmogelijk" zou zijn om federaal te scoren is me een raadsel. Toch niet omdat we dan niet kunnen genieten van het gigantische stemmenarsenaal van LSP, SAP en KP (met alle respect, kameraden)?
Al de gemeenten waar de PVDA nu zo gigantisch vooruitgaat tonen aan dat wanneer de mensen het programma van de PVDA leren kennen, en zéker wanneer ze in de praktijk zien waar de prioriteiten van de PVDA-verkozenen liggen, die mensen dat programma wel degelijk weten te appreciëren.

Op basis van de verhouding tussen de uitgedeelde pamfletten en het behaalde aantal stemmen in 2004 kon ik afleiden dat 17% (zeventien!) van de mensen die het programma van de PVDA had kunnen lezen, ook voor die partij gestemd heeft. Zeventien. Daar kan zelfs Groen vandaag de dag enkel van dromen op federaal vlak.
Oud 8 oktober 2006, 21:25   #108
Praetorian

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zet de PVDA alles op alles waar ze een serieuze vooruitgang wil maken.
Waarom het "sowieso onmogelijk" zou zijn om federaal te scoren is me een raadsel. Toch niet omdat we dan niet kunnen genieten van het gigantische stemmenarsenaal van LSP, SAP en KP (met alle respect, kameraden)?
Al de gemeenten waar de PVDA nu zo gigantisch vooruitgaat tonen aan dat wanneer de mensen het programma van de PVDA leren kennen, en zéker wanneer ze in de praktijk zien waar de prioriteiten van de PVDA-verkozenen liggen, die mensen dat programma wel degelijk weten te appreciëren.

Op basis van de verhouding tussen de uitgedeelde pamfletten en het behaalde aantal stemmen in 2004 kon ik afleiden dat 17% (zeventien!) van de mensen die het programma van de PVDA had kunnen lezen, ook voor die partij gestemd heeft. Zeventien. Daar kan zelfs Groen vandaag de dag enkel van dromen op federaal vlak.
Omdat alleen in die gemeenten waar je tegen elke gevel een affiche hebt geplakt, de mensen pvda kennen. Tenzij je elke activist kan vermenigvuldigen maal 5, dan betwijfel ik ten zeerste dat pvda in grotere regio's dezelfde tactiek kan voeren. Dat is louter logistiek, niet meer en niet minder. En dan zal je moeten kijken naar andere marxisten, nl. die op de 28ste in Brussel zitten. Ofwel halen we in 2007 elk een scheet, ofwel stap je af van dat debiele kleinlinkse gedoe.

+dat wij jullie grootste concurrent zullen zijn in de grote steden. Wat logisch is.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:26.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:31   #109
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat alleen in die gemeenten waar je tegen elke gevel een affiche hebt geplakt, de mensen pvda kennen. Tenzij je elke activist kan vermenigvuldigen maal 5, dan betwijfel ik ten zeerste dat pvda in grotere regio's dezelfde tactiek kan voeren. Dat is louter logistiek, niet meer en niet minder. En dan zal je moeten kijken naar andere marxisten, nl. die op de 28ste in Brussel zitten. Ofwel halen we in 2007 elk een scheet, ofwel stap je af van dat debiele kleinlinkse gedoe.

+dat wij jullie grootste concurrent zullen zijn in de grote steden. Wat logisch is.
Logisch niet, overduidelijk wel.
Oud 8 oktober 2006, 21:36   #110
Praetorian

Standaard

Citaat:
Logisch niet, overduidelijk wel.
Ik denk dat de 90% van kleinlinks naast PvdA een samenwerking willen zien. Partijbelangen worden opzij geschoven, eindelijk een eendrachtige samenwerking om het enige alternatief in Vlaanderen uit te bouwen.
Oud 8 oktober 2006, 21:38   #111
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de 90% van kleinlinks naast PvdA een samenwerking willen zien. Partijbelangen worden opzij geschoven, eindelijk een eendrachtige samenwerking om het enige alternatief in Vlaanderen uit te bouwen.
ik geloof niet dat in CAP de partijbelangen opzij worden gezet. in politiek is dat nogal naïef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:38   #112
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
De PVDA stelt bij mijn weten al jarenlang bij alle verkiezingen zijn lijsten open voor onafhankelijken.
Oud 8 oktober 2006, 21:40   #113
Praetorian

Standaard

Citaat:
De PVDA stelt bij mijn weten al jarenlang bij alle verkiezingen zijn lijsten open voor onafhankelijken.
Mooi, maar nu eens een serieus aanbod: een kartel. Onafhankelijken op de lijst van de spa is ook een klucht, dus laten we eens eerlijk zijn.
Oud 8 oktober 2006, 21:41   #114
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
ik geloof niet dat in CAP de partijbelangen opzij worden gezet. in politiek is dat nogal naïef.
Ik hoor dat niet van de SAP en KP. Dat zijn de twee partijen die voor alles een nieuw verenigd alternatief willen uitbouwen, los van het aloude kleinlinkse liedje.
Om het grof te stellen: steek uw Mao, Trotsky of Stalin ergens waar de zon niet schijnt.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:42.
Oud 8 oktober 2006, 21:43   #115
abou Anis
Minister-President

Standaard

Met alle respect, maar dat de SAP en de KP hun partijbelangen opzijschuiven lijkt me iets begrijpelijker dan wanneer een partij als de PVDA dat zou doen.

Laatst gewijzigd door abou Anis : 8 oktober 2006 om 21:43.
Oud 8 oktober 2006, 21:46   #116
Praetorian

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar dat de SAP en de KP hun partijbelangen opzijschuiven lijkt me iets begrijpelijker dan wanneer een partij als de PVDA dat zou doen.
Kijk, iedereen had verwacht dat jullie enkele zetels gingen halen. Elke linkiewinkie zit nu voor jullie te juichen, zelfs de LSP. Maar iedereen weet ook dat PvdA niet veel zal winnen op federaal vlak, wees nu toch eens realistisch man.
Oud 8 oktober 2006, 21:48   #117
De rode baron
Partijlid

De rode baron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Praetorian,

Je moet wel een beetje redelijk blijven.
90 % van kleinlinks naast de PVDA, wat betekent dat?
Als er 500 aanwezigen zijn op 28/10 over gans Belgie, dan is dat samen de helft van het aantal kandidaten van de PVDA (960)
Van die 500 aanwezigen (als ze er zijn) zal je misschien 200 kandidaten kunnen distilleren.
200 kandidaten over 10 provincies. Dat komt neer op 20 per provincie.
Daarmee haal je maximum 0,5 %
De vraag is: denkt er iemand werkelijk dat de gebraden kippen uit de lucht komen vallen?
Los daarvan: de KP heeft mijn sympathie, maar geef toe, is nu niet de meest ingeplante partij van klein links.
De rode baron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:50   #118
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rode baron Bekijk bericht
Beste Praetorian,

Je moet wel een beetje redelijk blijven.
90 % van kleinlinks naast de PVDA, wat betekent dat?
Als er 500 aanwezigen zijn op 28/10 over gans Belgie, dan is dat samen de helft van het aantal kandidaten van de PVDA (960)
Van die 500 aanwezigen (als ze er zijn) zal je misschien 200 kandidaten kunnen distilleren.
200 kandidaten over 10 provincies. Dat komt neer op 20 per provincie.
Daarmee haal je maximum 0,5 %
De vraag is: denkt er iemand werkelijk dat de gebraden kippen uit de lucht komen vallen?
Los daarvan: de KP heeft mijn sympathie, maar geef toe, is nu niet de meest ingeplante partij van klein links.
No offence, maar jullie laatste selectiecriteria kunnen we ook niet al te streng noemen. Bij ons kunnen we stellen dat ze allemaal geharde en overtuigde marxisten zijn.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 8 oktober 2006 om 21:51.
Oud 8 oktober 2006, 21:57   #119
De rode baron
Partijlid

De rode baron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No offence, maar jullie laatste selectiecriteria kunnen we ook niet al te streng noemen. Bij ons kunnen we stellen dat ze allemaal geharde en overtuigde marxisten zijn.
Daarjuist gelezen:
PVDA haalt 2 zetels in Hoboken en 8,7 % van de stemmen.
PVDA verhindert Vlaams Belang van de absolute meerderheid.

Het doet me plezier je te zien schirijven dat jullie allen geharde en overtuigde marxisten zijn.
Ik hoop dat de PVDA en de KP elkaar kunnen vinden.
Wat CAP betreft: daar geloof ik niet in.
De rode baron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 21:59   #120
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Net alsof het programma van de andere radikaal-linkse, laat staan van de toekomstige EAP, partijen zoveel verschilt van dat van de PVDA. Het grote voordeel van de PVDA is dat ze in bepaalde steden en gemeenten een aantal bekende en lokaal gerespeceerde figuren hebben (veelal dokters van GVHV) en dat ze die nationaal kunnen ondersteunen met relatief veel militanten en middelen. Alleen zijn die middelen en militanten op dit moment wellicht bij lange niet genoeg om federaal ook door te breken. Dit veronderstelt geld en militanten om in iedere gemeente campagne te voeren. Het zou moeten zijn dat jullie op de een of andere manier veel mediaandacht (of geld) krijgen maar dat denk ik niet. Zelfs vandaag krijgt de VRT de PVDA niet over haar lippen.

Ik heb trouwens voor de PVDA gestemd kameraad.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be