![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: De vondelingenschuif moet worden verboden. | |||
| Ja. |
|
4 | 9,52% |
| Neen. |
|
28 | 66,67% |
| Ja, maar, mits ... |
|
3 | 7,14% |
| Neen, maar toch ... |
|
6 | 14,29% |
| Geen mening, ik weet het niet. |
|
1 | 2,38% |
| Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
En blijkbaar denk je ook dat vraag en aanbod qua pleeggezinnen een contante is. Quod non! |
||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dit zal waarschijnlijk nooit gebeuren, dus ben ik blij dat mijn grootmoederpoetsvrouw-pleeggezin-vrijwillige dit werd bespaard. En nee, natuurlijk is er voor de rest geen ENKEL pleeggezin beschikbaar dat een babytje wenst te accepteren. Dat éne plaatsje werd blijkbaar ingenomen door het kleinkind van mijn poetsvrouw (wiens VOLWASSEN zoon trouwens mee voor zijn EIGEN kind wou zorgen bij zijn eigen ouders thuis)! Il faut le faire! --------------------- Edina, zeg dat het niet waar is! Jij WERKT toch niet voor zo'n Kinderbeschermingstoestand? Indien ja, dan begint iedereen hier vast ineens te BEGRIJPEN hoe het komt dat je zo raar reageert!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2007 om 19:04. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er waren voldoende pleeggezinnen beschikbaar voor het kindje in Essen. Sommige van de kandidaten hebben zelfs een ander kind opgenomen in hun gezin. De meeste buitenlandse vluchtelingen-kinderen, omdat de Belgische kinderen niet werden vrijgegeven door de rechtbank. En dit niet omdat de ouders geen afstand hebben getekend, want sommige kinderen zijn gewoon wezen die opgesloten zitten, andere zijn afgenomen kinderen waarvan de ouders volledig uit hun ouderschapsrechten en plichten zijn gezet en moeten dus ook geen afstand meer tekenen. En het aanbod aan pleeggezinnen is enorm groot, maar de plaatsing van de kinderen word tegen gehouden door de rechters en instellingen, met een hoop drogredens. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet je nog wie wèl brave witte kinderkes kunnen adopteren? brave katholieke hooggeschoolde pilarenbijters! That's all. Al de anderen mogen aan derdewereldproblematiek gaan helpen. en de witte overschot-kindjes? het nonnekespersoneel van de kinderinstellingen moeten toch ook nog werk hebben zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2007 om 20:28. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet omdat het mijn ouders zijn maar zij zijn al meer dan dertig jaar pleegouders voor kinderen die geplaatst worden door Justitie en waar . Hoeveel er al onderdak gekregen hebben is moeilijk te zeggen, maar het zijn er tientallen. Van alle kindjes die tot nu toe bij mijn ouders werden geplaatst is de laatste, nu een goed jaar oud, niet van autochtone Vlaamse afkomst. De ouders zijn van Senegal, het kindje werd bij ons geplaatst, de moeder werd na de scheiding het land uitgezet richting Senegal, de vader woont hier nog. Hoewel katholiek werd het jongetje onlangs ook besneden, op vraag van de vader dus, gezien het de wens was van de familie in Senegal. Wat niet belet dat op één Senegalese uitzondering na alle geplaatse kindjes, een twintigtal, rasecht Vlaams product was. Enne, we zijn echt geen pilarebijters hoor. Verre van. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vreemde kinderen worden hier direct bij een pleeggezin geplaats en onze eigen kinderen moeten maar in een instelling blijven zitten rotten. En hoewel ik die partij niet moet, gaat ik hier dus wel hun slogan hier gebruiken, want voor het plaatsen van kinderen moet de regel duidelijk tellen, eigen volk eerst en pas daarna zouden kinderen uit het buitenland geplaatst mogen worden. Zolang er 1 Belgisch kind in een instelling zit zonder dat het zijn eigen schuld is, moet dat voorrang krijgen op vreemde die zelfs nog in het buitenland zitten. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leg me geen woorden in de mond beste Jantje, dit heb ik dus niet gezegd.
Jij wil op een of andere manier bewijzen dat eigen volk moet boeten voor "vreemdelingen" en dit binnen het pleegouderschap. Niets is minder waar. Jij wilt dat elk vreemd kind moet schuiven zolang er maar één Vlaams kind op de wachtlijst zou staan. Ik heb zojuist geprobeerd aan te tonen, als je goed hebt gelezen, dat het tegenovergestelde waar is. Alle kinderen zijn gelijk. En wees er maar zeker van, er zijn meer Vlaamse probleemkinderen in pleeggezinnen. Ik heb sterk de indruk dat je oordeelt op basis van je persoonlijke racistische frustraties, en de vreemdeling als zondebok wilt gebruiken, op de kap van kind en gezin, en justitie, op de koop toe. |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede, de baby-vondeling uit Essen werd in een instelling geplaats en op dezelfde dag zijn er twee illegale baby's uit het buitenland vanuit de instelling waar de Essense baby is geplaats toegewezen geweest aan pleeggezinnen die de Essense baby wilde opvangen. En nee, niet de vreemdeling is hier de schuld van, maar de Belgische instellingen en politici. Het gekke is dat 1 van die gezinnen een paar jaar geleden is afgekeurd geweest door kind en gezin als onthaalgezin. Om Belgische kinderen op te vangen en op te voeden deugde dit gezin dus blijkbaar niet volgens kind en gezin, maar voor buitenlandse kinderen waren er blijkabaar geen problemen. Verklaar dat dus maar eens even?. En Belgische justitie, jongen daar moet je tegen mij geen goed woord over vertellen, want ik kan je daar staaltjes van onbekwaamheid over geven die niet schoon zijn om te zien. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de adviezen van Kind en Gezin is er inderdaad niet altijd een vaste lijn te vinden. Het hangt nogal dikwijls af van de ervaring van assistent(e). De een is nogal soepel, de andere ook maar dan als een breekijzer. Daar zijn voorbeelden genoeg van, niet enkel qua pleeggezinnen maar ook binnen het onthaal. Maar, ik ben er niet van overtuigd dat er werkelijk een onderscheid zou gemaakt worden tussen Belgische en niet-Belgische kinderen, toch niet officieel. Ik kan mij wel op een of andere manier voorstellen dat er in bepaalde noodsituaties wel eens een oogje wordt dichtgedaan als het op criteria aankomt bij het zoeken naar pleeggezinnen. Dat verbaast mij niet.
|
|
|
|
|
|
#110 | ||
|
|
het lijkt wel een modeverschijnsel, daar in Duitsland
Citaat:
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
volgens Edina is dat allemaal niewaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Europees Commissaris
|
Terug actueel.
Ik ben van mening: wie in staat is om te poepen, is ook in staat om voor een kind te zorgen. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom laten we blij zijn dat er een alternatief is...met kansen zich te herpakken.
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
- lol -
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Minister
|
Dit forum moet echt hernoemd worden; (zatte) toogpraat of iets dergelijks...
Klagen en zagen over allerlei en vooral over hoe dat ons leven verpest wordt door regeltjes en bemoeienissen maar zelf de ene bemoeienis (regeltjes) na het ander voorstellen om anderen hun leven te kunnen sturen...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Parlementslid
|
Het meest opvallende aan deze thread is hoe er 7-8 jaar geleden eigenlijk nog rustig, beleefd en on-topic gediscussieerd werd in vergelijking met vandaag.
Laatst gewijzigd door Troubadour : 27 februari 2015 om 01:55. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
Liever een vondelingenschuif dan een vermoorde baby in de vuilbak. Bepaalde "verboden" kunnen mensen tot extremere wanhoopsdaden drijven...
|
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
maar dat wil niet zeggen dat die wanhopen de juiste manier is !! Wat is de gulden middenweg ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 februari 2015 om 12:17. |
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
Ze mogen der voor mijn part zelfs vaker een kind in kieperen...
|
|
|
|