Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2008, 21:07   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat zou handig zijn, ja.
Maar tegelijk twijfelt niemand aan de desastreuze gevolgen van misbruik van de legale drugs.
Misbruik van tabak: teveel roken, anderen passief doen roken, brand veroorzaken per ongeluk
Misbruik van alkohol: in het verkeer, heelder ontwenningsklinieken, enz.

Voor mij een reden te meer om afkerig te staan tegenover "nog eentje bij, van die legale drugs".
Misbruik van wiet leidt ook tot allerhande onwenselijke toestanden, maar ook hier dient de verbruiker z'n mentaal-fysieke grens te kennen.
Vrijheid van individueel handelen, impliceert een evenredige morele verantwoordelijkheid, al is dit nogal ver zoek in de huidige strafwetgeving.

Citaat:
Waarom "ofwel, ofwel"?
Omdat dat konsekwent is.

Citaat:
Daar is geen maatschappelijk draagvlak voor; je kan daarvoor ijveren, maar gegarandeerd dat geen enkel, maar dan ook geen enkel parlementslid bereid zal zijn om de legale drugs naar de illegaliteit te brengen.
Idd, dat zou de wereld op z'n kop zijn, vandaar dat het eenvoudiger is om wiet te legaliseren.

Citaat:
Ik heb nog geen enkel valabel argument mogen aanhoren waarom we het niet zouden behouden dat er aan de ene kant legale drugs zouden zijn (met alle gevolgen vandien) en aan de andere kant illegale (met alle gevolgen vandien),
behalve het gezanik "dat is niet eerlijk, ik ben klein en jij bent groot, en dat is hipokrisie".
Wel voor mij is die beschuldiging van hipokrisie gratwiet en niet valabel.
In m'n vorige post heb ik de belangen van de 'legale' lobby's aangehaald.
Wiet legaal maken, zou een zware concurrent erbij betekenen.
Begrijpelijk dat deze beursgenoteerde bedrijven hun inkomsten willen beschermen (met idd alle gezondheidsgevolgen vandien), via een politiek en 'dus' wettelijk verbod op een volwassen mededinger op de legale drugsmarkt.

Doet me wat denken aan het CS, dat heeft ook slechts een welbepaald doel.
Dat is dus geen gezanik, maar een hypocriete politieke realiteit.

Citaat:
De verantwoordelijkheid van de verslaafde gebruiker ????
Laat me niet lachen.
Yep, en indien ze niet wordt aangesproken, dat verantwoordelijkheidsgevoel, dan mag dat, indien nodig, gepaard gaan met een tijdelijk vrijheidsverlies.
Die opgelegde periode kan dan nuttig gebruikt worden, om via TM en klinische hypnosetherapie, de verslaafde tot andere inzichten te brengen.

Deze aanpak heeft trouwens z'n nut al bewezen bij groepsexperimenten in Amerikaanse en Europese gevangenissen.
Het recidivisme van de veroordeelden daalde tot bijna de helft.
Ter preventie is dit blijkbaar een pak goedkoper en efficienter, dan de huidige begeleidingspraktijken.

Trouwens, mochten yoga en/of TM als een lesvak gegeven worden in het onderwijs, dan zouden er alvast mentaal en fysiek evenwichtiger generaties opgroeien, met weinig of geen abnormale behoefte aan schadelijke substituten.

Citaat:
en dan weten jij en ik dat slechts een klein persentage van alkoholgebruikers, en slechts een klein persentage van kannabisgebruikers overgaan tot "asosiaal gebruik". Maar de gevolgen van dat asosiaal gebruik zijn wel voldoende ambetant om er zeeeer wantrouwig tegenover te staan)
Ik ken wel een paar kltzkkn, die geen druppel of trekje van wat dan ook nemen, de nuchterheid zelve, maar die er toch een zeker genoegen in scheppen en er telkens weer in slagen, om hun omgeving met kwaadwillige opzet mentaal of fysiek te beschadigen.
Uiteraard zal een pathetische verslaving aan het eigen opgeblazen ego moeilijker te bewijzen vallen, dan van iemand waarvan een positief bloedstaal beschikbaar is.

Verder denk ik dat de meerderheid van de bevolking, waaronder ook de meerderheid van normale gebruikers geen bezwaar zouden hebben, om preventief en streng op te treden tegen die minderheid van verslaafde asocialen.
Het is dan imo ook nogal misdadig van de overheid, om gepatenteerde veelplegers wegens 'plaatsgebrek' terug op de maatschappij los te laten.
Schuldig verzuim noem ik dat.

Citaat:
Het dubbeltje is nu eeuwen zo gerold. Ik ga die geschiedenis niet ontkennen, niet herschrijven.
Hoeft ook niet, maar ondertussen maken we met z'n allen wel de geschiedenis van vandaag.
En wat gisteren niet was, kan morgen nog komen, dat blijkt uit diezelfde voorbije menselijke historiek.
Time will tell.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be