![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een arrogant eikeltje dat voor een hele aula de professor blatant dom gaat noemen, da's vragen om te mogen beschikken. " Beste student, Het zou zonde van uw tijd zijn in deze aula te moeten verblijven in het miasma van domheid, daar U blijkbaar meer kennis in deze materie hebt dan ik. . Dank U"
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2010 om 13:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Net even de laatste pakweg 25 posts nog eens gelezen.
[ ![]()
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 14 september 2010 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() mocht je het volledige artikel willen lezen, hier is alvast de link. http://rsbl.royalsocietypublishing.o...t/5/3/356.full
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel straffen toebak. Vooral de grasshoppers. Die hebben blijkbaar ingebouwde dosimeters die heel gevoelig zijn.
Daar staat 0.1 microGy / uur. In een jaar zijn er 24 x 365 = 8760 uren en het is blijkbaar aan die KLEINE dosissen dat die grasshoppers ongelofelijk gevoelig zijn. 0.1 microGy / uur komt dus overeen met 8.8 milliGy per jaar (~ 8.8 milliSv per jaar). Welnu, we zitten hier MIDDEN IN de variabiliteit van de natuurlijke achtergrond, die wereldgemiddeld 2.4 mSv/jaar is, maar kan varieren van 1 mSv/jaar tot meer dan 150 mSv/jaar in sommige streken. In dat artikel wijzen ze daarop: Citaat:
Begrijp ik dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Zou de accumulatie (over vele generaties heen) van schade een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() Kwalkroket, met genoeg paneermeel...
Of anders misschien kwalknakworstjes, dat is toch al voor de ene helft water en de andere aardappelmeel. Of misschien is het wel wat op pizza, met inkt- en ansjovis. Wat? Dat kan een geduchte concurrent worden van de pizza frutti di terra, en daar zitten overheerlijke maden en wormen op.
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zwart vermoeden is dat er 2 elementen parten spelen (hoewel het inderdaad heel pretentieus is van mijn part om hier zomaar wat losse flodder commentaar te geven op een gepubliceerd papier, maar kom, er zijn erger zonden ![]() 1) ofwel is de bepaling van de totale dosis verkeerd (een dosisbepaling is niet zo simpel, he, als dat beest geen dosimeter rond zijn hals hangen heeft, en dan nog) en zijn de echte dosissen ontvangen door die individuen veel groter. 2) ofwel zijn er externe factoren (die wel indirect al dan niet met de dosis kunnen te maken hebben) die niet meegerekend zijn. Bijvoorbeeld: blootstelling aan zware metalen: aangezien het hier een vuil boeltje is, zou er een correlatie kunnen zijn tussen de depositie van radio-elementen, en andere vuiligheid. De dosis is dan gewoon een indirecte meting van de blootstelling aan een hele waaier polluenten. Ik zeg maar wat. Natuurlijk rust er op mij het vermoeden, met mijn eerder pleidooi en zo, dat ik het Chernobyl gebeuren zou willen minimiseren, maar dat is niet het geval. Ik heb mijn pleidooi gehouden omdat ik (dacht van) over een zekere kennis (te) beschik(ken), en als die inzichten veranderen, verandert mijn standpunt misschien gedeeltelijk. Maar eerst en vooral moeten we BEGRIJPEN wat de juiste impakt is, onafhankelijk van de persoonlijke voorkeuren. |
|
![]() |
![]() |