Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 oktober 2005, 09:34   #121
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6
vb krant-Nr. 3.septmember-oktober 2005-Regio kortrijk-Roeselare-Tielt, pag.5

"Het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest wil dat enkel de vlaamse randgementen last zouden hebben van lawaai van de luchthaven van Zaventem. Ze liggen er niet wakker van dat hun gerechtelijke sappen kunnen leiden tot een sluiting van de luchthaven en een verlies van 30.000 jobs. Wat slecht is voor Zaventem is goed voor de waalse luchthavens Bierset en Charleroi."

Hierboven worden de pakweg 800.000 franstaligen in Brussel een hartenloos en voorbedacht handelen toebedicht. Vooropgesteld dat ik een franstalig Brusselaar zou zijn, zou dergelijke uitspraken als beledigend ervaren.

Wordt dit krantje ook in de regio Brussel verspreid? Ik dacht van niet, oncompromis- en smetteloos die penneridders van de vb.
In de tekst zie ik nergens geschimp staan. Het is inderdaad zo dat de Franstalige politici al meermaals te kennen hebben gegeven dat ze geen vliegtuigen over Brussel willen en dat Vlaanderen maar moet opdraaien voor de geluidslast. Daarin worden ze gesteund door een aantal Brusselse groeperingen van gewone burgers.

Begrijp ik het nu goed dat u - mocht u een Brusselse Franstalige zijn - de handelswijze van de Franstalige politici van Brussel dus afkeurt?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 oktober 2005, 10:14   #122
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In de tekst zie ik nergens geschimp staan. Het is inderdaad zo dat de Franstalige politici al meermaals te kennen hebben gegeven dat ze geen vliegtuigen over Brussel willen en dat Vlaanderen maar moet opdraaien voor de geluidslast. Daarin worden ze gesteund door een aantal Brusselse groeperingen van gewone burgers.

Begrijp ik het nu goed dat u - mocht u een Brusselse Franstalige zijn - de handelswijze van de Franstalige politici van Brussel dus afkeurt?
Nee, U begrijpt mij niet goed. Ik maak me geen sores over de handelswijze van de Franstalige Brusselse politici. U leidt vast aan hypermetropie. Heeft U anders ook last bij het lezen?

Wat U zou moeten gelezen hebbben, is: Indien ik een franstalige Brusseleir was dan zou ik het als beledigend ervaren als over mij en de mijnen in generaliserende termen geschreven wordt overschillig te zijn mbt. het welzijn van buren. Toegegeven, ik ben kort van wiek.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2005, 10:47   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, U begrijpt mij niet goed. Ik maak me geen sores over de handelswijze van de Franstalige Brusselse politici. U leidt vast aan hypermetropie. Heeft U anders ook last bij het lezen?

Wat U zou moeten gelezen hebbben, is: Indien ik een franstalige Brusseleir was dan zou ik het als beledigend ervaren als over mij en de mijnen in generaliserende termen geschreven wordt overschillig te zijn mbt. het welzijn van buren. Toegegeven, ik ben kort van wiek.
Blijkbaar beseft u dan niet wat er in die tekst staat: daar wordt immers de houding van "het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest" (sic) op de korrel genomen. Niet de Franstaligen alsdusdanig. Bijgevolg leest u niet wat er staat. Of nog anders gezegd: u liegt.

Indien u zich nu door die kritiek beledigd voelt, betekent dat dus dat u de politiek van "het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest" (sic) tot de uwe maakt. Kritiek op het beleid beschouwt u als kritiek op uzelf (in het geval u een Franstalige zou zijn). M.a.w. u keurt de houding van de politici die het Brussel Gewest besturen goed.
Oud 15 oktober 2005, 11:42   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest wil dat enkel de vlaamse randgementen last zouden hebben van lawaai van de luchthaven van Zaventem. Ze liggen er niet wakker van dat hun gerechtelijke sappen kunnen leiden tot een sluiting van de luchthaven en een verlies van 30.000 jobs. Wat slecht is voor Zaventem is goed voor de waalse luchthavens Bierset en Charleroi."
Niets kwetst meer dan de waarheid.
Oud 15 oktober 2005, 12:06   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zopas verklaarde Picqué op TVBrussel nog - en ik citeer letterlijk - dat "DE Franstaligen tegen dit plan zijn". Voelen sommigen zich in de huid van de Franstaligen nu ook beledigd???

Picqué en de zijnen - die menen namens DE Franstaligen te spreken van Brussel - liggen blijkbaar niet wakker van een neergang van de luchthaven van Zaventem.
Oud 15 oktober 2005, 12:35   #126
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
spijtig genoeg kan ik niet vermijden dat men mijn innerlijke vrede verstoort, maar ik kan er hier wel meijn mening over kwijt...
Ik hoop dat het helpt,opkroppen helpt niet
kelt is offline  
Oud 15 oktober 2005, 12:49   #127
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar beseft u dan niet wat er in die tekst staat: daar wordt immers de houding van "het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest" (sic) op de korrel genomen. Niet de Franstaligen alsdusdanig. Bijgevolg leest u niet wat er staat. Of nog anders gezegd: u liegt.

Indien u zich nu door die kritiek beledigd voelt, betekent dat dus dat u de politiek van "het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest" (sic) tot de uwe maakt. Kritiek op het beleid beschouwt u als kritiek op uzelf (in het geval u een Franstalige zou zijn). M.a.w. u keurt de houding van de politici die het Brussel Gewest besturen goed.
Bon, jij je zin.

Wat U zou moeten gelezen hebbben, is: Indien ik een franstalige was die het Brusselse gewest domineert dan zou ik het als beledigend ervaren als over mij en de mijnen in generaliserende termen geschreven wordt overschillig te zijn mbt. het welzijn van buren. Toegegeven, ik ben kort van wiek.

Tamelijk dik: die brillenglazen van U, niet?

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2005, 12:54   #128
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Citaat:
Het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest wil dat enkel de vlaamse randgementen last zouden hebben van lawaai van de luchthaven van Zaventem. Ze liggen er niet wakker van dat hun gerechtelijke stappen kunnen leiden tot een sluiting van de luchthaven en een verlies van 30.000 jobs. Wat slecht is voor Zaventem is goed voor de waalse luchthavens Bierset en Charleroi.
Niets kwetst meer dan de waarheid..
Zeg maar gerust dat copy-writers bij het vb een onwezenlijk onkies gevoel van humor hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 15-10-2005 at 13:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
Het door franstaligen gedomineerde Brussels gewest wil dat enkel de vlaamse randgementen last zouden hebben van lawaai van de luchthaven van Zaventem. Ze liggen er niet wakker van dat hun gerechtelijke stappen kunnen leiden tot een sluiting van de luchthaven en een verlies van 30.000 jobs. Wat slecht is voor Zaventem is goed voor de waalse luchthavens Bierset en Charleroi.
Zeg maar gerust dat copy-writers bij het vb een onwezenlijk onkies gevoel van humor hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Zeg maar gerust dat de copy-writer bij het vb een onwezenlijk onkies gevoel van humor hebben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2005 om 12:54.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2005, 12:54   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, jij je zin.

Wat U zou moeten gelezen hebbben, is: Indien ik een franstalige was die het Brusselse gewest domineert dan zou ik het als beledigend ervaren als over mij en de mijnen in generaliserende termen geschreven wordt overschillig te zijn mbt. het welzijn van buren. Toegegeven, ik ben kort van wiek.

Waar staan er "generaliserende termen"? Het Brussels Gewest wordt immers door de Franstaligen beheerst (of ontkent u die waarheid misschien???). Voor het overige blijkt de Franstalige Brusselaar niet wakker te liggen van het voortbestaan van Zaventem, daar die Brusselaars hun Franstalige ministers hierin steunen. En dat merk je ook aan het discours die die politici naar voorbrengen. Zoals zopas Picqué in TVBrussel. Daar spreekt hij namen DE Brusselaars (dan nog niet eens namens DE Franstaligen, maar zelfs nog veel ruimer) om het Vlaamse voorstel van de spreiding ook over Brussel te verwerpen.

Ook is bij de laatste verkiezing gebleken dat de Franstaligen die politici ook hebben gesteund die "non" hebben gezegd tegen de Vlaamse voorstellen.

Feit blijft: u leest zaken die er gewoon niet staan. En kritiek op de politiek van het Brussels Gewest vereenzelvigt u met kritiek op de bevolking, juist dat staat er niet. Kortom, u kletst gewoon uit uw nek.
Oud 15 oktober 2005, 13:00   #130
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor het overige blijkt de Franstalige Brusselaar niet wakker te liggen van het voortbestaan van Zaventem, daar die Brusselaars hun Franstalige ministers hierin steunen.

Kortom, u kletst gewoon uit uw nek.
Als generalisatie en antropomorfiseren van het Brusselse gewest kan bovenstaande wel tellen.
Best leuk die semantische discussies over vb tekstjes.
Hypermetropie 5.2, schat ik. Vaak gaat dit vergezeld van hoofdpijn. Herkenning?[edit]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 15-10-2005 at 14:02
Reason:

Citaat:
Voor het overige blijkt de Franstalige Brusselaar niet wakker te liggen van het voortbestaan van Zaventem, daar die Brusselaars hun Franstalige ministers hierin steunen.

Als generalisatie en antropomorfiseren van het Brusselse gewest kan bovenstaande wel tellen.
Hypermetropie 5.2, schat ik. Vaak gaat dit vergezeld van hoofdpijn. Herkenning?[/size]

Citaat:

Hypermetropie 5.2, schat ik.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2005 om 13:02.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2005, 13:06   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hypermetropie 5.2, schat ik. Vaak gaat dit vergezeld van hoofdpijn. Herkenning?
En eens te meer totaal naast de zaak. Nergens staat immers wat u er eerst van maakte. Dat is belangrijk, niet uw hopeloos en eerder zielig gekronkel nadien.
Oud 15 oktober 2005, 13:29   #132
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks van dit alles.
Het kleinste kind met normaal ontwikkelde hersens kan vaststellen dat in Bruxelles niet wakker gelegen wordt van 'Bruxelles-national', noch dat het er wakker van WIL liggen. Letterlijk.
Oud 15 oktober 2005, 13:35   #133
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En eens te meer totaal naast de zaak. Nergens staat immers wat u er eerst van maakte. Dat is belangrijk, niet uw hopeloos en eerder zielig gekronkel nadien.
Kijk Jan, hierna de oorspronkelijke tekst (tikjes inclusief). Ik kan de tekst tonen, maar ik kan hem wel niet lezen voor jou. Zie je, Jan?

Oorspronkelijk bericht door 4x10E6

Hierboven worden de pakweg 800.000 franstaligen in Brussel een hartenloos en voorbedacht handelen toebedicht. Vooropgesteld dat ik een franstalig Brusselaar zou zijn, zou dergelijke uitspraken als beledigend ervaren. [edit]
[size=1]After edit by 4x10E6 on 15-10-2005 at 14:39
Reason:

Citaat:
Kijk Jan, hierna de oorspronkelijke tekst (tikjes inclusief). Ik kan de tekst tonen, maar ik kan hem wel niet lezen voor jou. Zie je, Jan?

Hierboven worden de pakweg 800.000 franstaligen in Brussel een hartenloos en voorbedacht handelen toebedicht. Vooropgesteld dat ik een franstalig Brusselaar zou zijn, zou dergelijke uitspraken als beledigend ervaren. [/size]

Citaat:
Kijk Jan,

Hierboven worden de pakweg 800.000 franstaligen in Brussel een hartenloos en voorbedacht handelen toebedicht. Vooropgesteld dat ik een franstalig Brusselaar zou zijn, zou dergelijke uitspraken als beledigend ervaren. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 15 oktober 2005 om 13:39.
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2005, 13:52   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Busselaars hebben nog nooit 'NON' gezegd tegen hopen Vlaamse centen, wel integendeel. Maar dat die Vlaamse centen ergens moeten verdiend worden, d�*t zijn de minste van hun zorgen.
DHL moest dus verhuizen dankzij de stank voor dank van 'Bruxelles'. Nu nog de rest van het vliegverkeer onmogelijk maken en Klaar is kees. Wél de lusten, maar niet lasten houden ze in het 'beledigde' Bruxelles vol.

Ik voel me als Vlaming met recht en reden beledigd door deze redeloze en harteloze handelswijze. Jij dan niet?
Oud 16 oktober 2005, 15:48   #135
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik vanmorgen de post uit mijn bus haalde vond ik daar in een folder van de vlaamse stank...
Dit stuk haatliteratuur tegen van alles en nog wat ondervind ik als een zware bevuiling van mijn eigendom...
Ik heb het niet gelezen en in de grijze vuilniszak gestopt, waar dit thuishoort... niet bij de zak afvalpapier want daarvoor is dergelijk stuk vuil ongeschikt... men zou het gerecycleerd gebruik van de papierophaling mede bevuilen door dat stuk sluikstorten, in de brave mensen hun brievenbussen... brave burgers die er niet om vragen...

ondertussen zijn ook her en der grote 20 m3 affiches op de muren verschenen met dezelfde boeventronies van de vlaams belang kopstukken, de dochter van oud nazi dillen, voorzitter voor het leven van... en nog wat andere vrouwmensen ... die groepsfato staat ook op de eerste bladzijde van het stuk vuil waarmee mijn brievenbus vandaag bezoedeld werd...

en dat men mij niet verwijte dat ik met deze posting haat predik, ik reageer enkel op een van de grootste misbaksels van deze en vorige eeuw...
spijtig genoeg kan ik niet vermijden dat men mijn innerlijke vrede verstoort, maar ik kan er hier wel meijn mening over kwijt...
En dat allemaal op kosten van de belastingbetalende Belg...
Hans1 is offline  
Oud 16 oktober 2005, 15:58   #136
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Toen ik vanmorgen de post uit mijn bus haalde vond ik daar in een folder van de vlaamse stank...
Dit stuk haatliteratuur tegen van alles en nog wat ondervind ik als een zware bevuiling van mijn eigendom...
Ik heb het niet gelezen en in de grijze vuilniszak gestopt, waar dit thuishoort... niet bij de zak afvalpapier want daarvoor is dergelijk stuk vuil ongeschikt... men zou het gerecycleerd gebruik van de papierophaling mede bevuilen door dat stuk sluikstorten, in de brave mensen hun brievenbussen... brave burgers die er niet om vragen...

ondertussen zijn ook her en der grote 20 m3 affiches op de muren verschenen met dezelfde boeventronies van de vlaams belang kopstukken, de dochter van oud nazi dillen, voorzitter voor het leven van... en nog wat andere vrouwmensen ... die groepsfato staat ook op de eerste bladzijde van het stuk vuil waarmee mijn brievenbus vandaag bezoedeld werd...

en dat men mij niet verwijte dat ik met deze posting haat predik, ik reageer enkel op een van de grootste misbaksels van deze en vorige eeuw...
u heeft waarschijnlijk ergens in Vlaanderen een brievenbus gestolen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 oktober 2005, 16:05   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Hierboven worden de pakweg 800.000 franstaligen in Brussel een hartenloos en voorbedacht handelen toebedicht. Vooropgesteld dat ik een franstalig Brusselaar zou zijn, zou dergelijke uitspraken als beledigend ervaren.

Wordt dit krantje ook in de regio Brussel verspreid? Ik dacht van niet, oncompromis- en smetteloos die penneridders van de vb.
toch wel... dit is nationaal nieuws ! Zaventem is niet Wevelgem Airport...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 oktober 2005, 21:34   #138
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
toch wel... dit is nationaal nieuws ! Zaventem is niet Wevelgem Airport...
Fantastisch dat U de natie kond maakt van dit wel erg revelerend nieuws. Mag ik verhopen dat dit vertaald wordt naar het frans wanneer U dit verspreid in pakweg Ixelles.
Het vliegplèn van Wevelgem. Stiekemerd!

4x10E6 is offline  
Oud 18 oktober 2005, 10:52   #139
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, jij je zin.

Die VB'er JVDB krijgt ook met iedere normale mens last.
Hans1 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be