Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2005, 15:06   #121
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Neen, ik geen enkel weer dat datgene wat hier in onbruik is geraakt, daar nog volop gebezigd wordt. Dat geeft ons geen recht hen daarop te veroordelen. Dát is wat ik zeg.
Dus omdat ooit in ons verleden de lijfeigenschap hier bestond, mogen we anderen, die dat nu nog toepassen, daar niet voor veroordelen.

Straf gedacht. Misschien kunt ge dat ook eens proberen uit te leggen aan een rechter wanneer ge u moet verdedigen als pedofiel: "Jamaar, in Griekenland was dat vroeger volledig ingeburgerd hé. Ge kunt me daar dan toch niet voor veroordelen zekers".

Citaat:
"Retarded" zijn de meesten wel hier. VlaamsBokker of Marokkaan maakt dan ook geen zak meer uit..
Chance dat we u nog hebben als helder baken der vooruitgang.

Citaat:
Trouwens, was het niet VB dat de normen & waarden van de jaren '50 zo rooskleurig weerspiegelde? Alsof we terug moeten keren naar die tijd, toen alles nog koek & ei was?
Als ik u moet geloven, gaan ze liever terug naar de jaren '30. Please make up your mind.
Oud 31 maart 2005, 15:07   #122
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

goed idee. Doe jij dat? Ik heb daar geen zin in en geen benul voor.
Ik draag het mijne meestal (als ik er al één draag) voor het plezier. Mijn vriendin ook. Als je uit een cultuur komt waarin religie op de eerste plaats staat (Islam; Midden-Oosten, Jodendom; Israël), zal 'God je wel een reden geven om die doek te dragen'. Würsht; niet belangrijk. Totdat ze beginnen met extremiteiten in naam van God. Dan snel blussen & afkappen die handel.

De rest mag van mij doen wat ze willen. Je wilt niet weten hoe aardig de gemiddelde medemens voor zijn/haar naaste is..
En ergens; wij hebben de wereld 300 jaar lang aan onze voeten gebonden; wij waren superieur aan vrijwel elk volk. Dat superioriteitsgevoel begint te tanen. Mede dankzij Kapitalisme = USA, en alle blunders die zij al 50 jaar lang maken op basis van hun superioriteitspolitiek, volgens mij. Maar dat terzijde.

Hoe kunnen wij omgaan met het oplevende superioriteitsgevoel van die moslimgemeenschappen die te ver zijn doorgeslagen? En met die van die Joodse gemeenschappen die te ver zijn doorgeslagen? En die van die Lonsdalers die te ver zijn doorgeslagen?

Dat bereik je niet door ze de hoofddoek af te nemen. Worden ze alleen maar pissiger..
Oud 31 maart 2005, 15:11   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de hoofdbedekking van onze voorouders in dit land is helemaal niet vergelijkbaar met de hoofddoeken van de islam.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 17:22   #124
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Cuba vind ik persoonlijk ook niet zo'n goed voorbeeld.

Neem daarom liever de USA: daar heb je maar twee grote partijen, en als je die in een Belgische politieke context zou plaatsen qua gedachtengoed, zou je die alletwee kunnen catalogeren als "extreem". De vraag is dus eerder wat de waarde is van het woordje "extreem", en voor Dewinter is dat dus duidelijk verbonden aan het aantal kiezers.

Het is niet omdat iemand geen antwoord geeft waarop je gehoopt had, dat hij daarom per definitie ongelijk heeft hé
Gelijk of ongelijk is in sé al iets heel subjectiefs, maar dit terzijde.
Wat wel niet klopt aan FDW's theorie is dat hij zz als niet extreem beschouwd omdat een groot deel van de bevolking achter hem staat, terwijl hij wel Iran een extremistische staat vindt. Ik zal zijn uitleg pas aanvaarden als hij toegeeft dat volgens die theorie ook de NSDAP en de ayatollahs niet extremistisch zijn, maar daar zullen we nog lang kunnen op wachten vrees ik.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 17:28   #125
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien zelfs de grondwet mensen indeelt naar nationaliteit, vindt u dus ook onze grondwet "extreem". Elk land is door zijn bestaan zelf in uw ogen dus "extreem".
Idd, ik vind de belgische grondwet extreem op dat punt. In België staat idd geschreven 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'; in de nederlandse grondwet staat echter 'al wie zich op nederlands grondhebied bevindt is gelijk voor de wet'. Een veel betere omschrijving naar mijn insziens.

Niet elk land is extreem door zijn bestaan op zich. Als je dit zo ziet ontken je de historische erfenis die een bepaalde generatie heeft ('België' is niet gesticht door de huidige generatie). Het gaat erom hoe je met die natie en grenzen omgaat. Ik kan bvb absoluut niet begrijpen hoe mensen trots kunnen zijn lid te zijn ven een bepaald land, daar zij hiervoor geen enkele inspanning hebben moeten leveren. Hoe kan ik nu trots zijn belg of vlaming te zijn als mij dat allemaal in de schoot geworpen is door toevallig op deze plaats in de wereld geboren te zijn?
(hopelijk verduidelijkte dit het een beetje)
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 20:13   #126
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Wie bepaalt wat extreem is?

euh, de programmapunten van een partij misschien.....daar ooit aan gedacht?

In uw redenering (en die van FDW) is het regime in Iran dus ook helemaal niet extreem. Zoiets zou ik toch wel eens uit de mond van FDW willen horen..
Ge hebt het nog altijd niet begrepen he. Lees mijn uitleg eens opnieuw...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 21:02   #127
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dus U staat aan de kant van de schrijver van dreigbrieven... zegt genoeg!
Nee, ik. Vind het een vermakelijke peer, die gast. Ik heb het altijd voor de underdog, weet je...8)
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 21:57   #128
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België staat idd geschreven 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'; in de nederlandse grondwet staat echter 'al wie zich op nederlands grondhebied bevindt is gelijk voor de wet'. Een veel betere omschrijving naar mijn insziens.
Volkomen mee akkoord.
Oud 31 maart 2005, 22:05   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook qua partnerkeuze is het aanbod divers: als ik een relatie zoek met iemand uit een Oosterse cultuur, hoef ik maar in de vele Pakistaanse of Indiase eethuizen te gaan zoeken. En als ik het wat dichter bij huis wil zoeken, in de Turkse of Egyptische theehuizen en de Marokkanse koffiehuizen. Eventueel, Europees getint, in de Spaanse of Italiaanse resto's & hangplekken. You See? Ieder zijn ding. Laat ze lekker met hoofddoek wandelen!

Discriminatie van die vrouwen door middel van hun geloof, da's wat anders. Daar moet tegen gestreden worden, zoals elke onderdrukking bestreden wordt. Het afschaffen van hoofddoekjes is hetzelfde als geen handdoekjes voor de keuken meer verkopen; dan zoeken we wel een andere lap om de handen mee te drogen.
Geef U niet volledig ongelijk. Wat nog niet wil zeggen dat de multicultirele samenleving voor mij moet. Zal nogal konservatief zijn op dit punt, en vrees zelf dat het uiteindelijk de samenleving gewoonweg vergrijst. Om de een of andere reden, roept dit bij mij het toekomstbeeld van de Mad Max films op.
Trouwens op gebied van partnerkeuze is de keuze tegenwoordig zou veelzijdig, dat het geslacht zelf al geen rol meer speelt. En zelfs dat geslacht is tegenwoordig al labiel, en kan veranderen in iemands levensloop.
Dus inderdaad, waarom ons druk maken om een hoofddoek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:06   #130
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, ik geen enkel weer dat datgene wat hier in onbruik is geraakt, daar nog volop gebezigd wordt. Dat geeft ons geen recht hen daarop te veroordelen.
Dat vind ik dus onbegrijpelijk. Enerzijds geeft u aan (terecht) blij te zijn dat wij die tijd achter ons hebben gelaten, anderzijds wenst u deze vooruitgang blijkbaar op geen enkele manier te verdedigen of op te leggen aan mensen die hier willen komen wonen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 maart 2005 om 22:14.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:09   #131
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En als ik het wat dichter bij huis wil zoeken, in de Turkse of Egyptische theehuizen en de Marokkanse koffiehuizen. Eventueel, Europees getint, in de Spaanse of Italiaanse resto's & hangplekken. You See? Ieder zijn ding. Laat ze lekker met hoofddoek wandelen!
U zal zich dan wel stante pede tot de Islam mogen 'bekeren' of ver ver weg mogen verhuizen...

Waar zijn ze de allochtone mannen die gelukkig getrouwd zijn met een moslima? De enige voorbeelden die ik ooit in de pers heb gezien (en ik neem aan dat onze media maar al te graag zouden uitpakken met deze mensen) waren allochtonen die zich tot de Islam hebben laten bekeren, of die nu in constante angst voor de familie van hun partner leven.

Dus graag enkele voorbeelden van uw kant. En laten we duidelijk zijn, we zijn dus op zoek naar een succesvolle relatie tussen een niet moslim vlaming en een 'hoofddoek'.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 maart 2005 om 22:13.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:11   #132
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, ik vind de belgische grondwet extreem op dat punt. In België staat idd geschreven 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'; in de nederlandse grondwet staat echter 'al wie zich op nederlands grondhebied bevindt is gelijk voor de wet'. Een veel betere omschrijving naar mijn insziens.
Kwatongen beweren dat ze dat er in 1830 zo ingeschreven hebben, om de Nederlanders, die toen veelvuldig in het land aanwezig moeten geweest zijn, te kunnen wegpesten. Ja, Belgische politiekers, en grondwetten naar hun hand zetten. Zelfs toen al.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:19   #133
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat erom hoe je met die natie en grenzen omgaat. Ik kan bvb absoluut niet begrijpen hoe mensen trots kunnen zijn lid te zijn ven een bepaald land, daar zij hiervoor geen enkele inspanning hebben moeten leveren.
Mocht het een troost zijn, je bent niet de enige die het niet begrijpt.
Citaat:
Hoe kan ik nu trots zijn belg of vlaming te zijn als mij dat allemaal in de schoot geworpen is door toevallig op deze plaats in de wereld geboren te zijn?
Trots zijn op je nationaliteit is een raar iets. Hoe kan men trots zijn op een volkomen artificieel gegeven, wat dan ook nog eens mede bepaald wordt door een toevallige combinatie van biologische en geografische gegevens?

Mocht een bepaald land iets verrichten dat als lichtend voorbeeld voor de gehele wereld kan gelden, is het nog begrijpelijk en/of aannemelijk (en dan nog...).

Hoe men echter een "liefdevolle" band met een volk (eigen volk eerst...) kan hebben is mij evenwel een raadsel. Persoonlijk voel ik mij veel meer verbonden met een armzalige sukkelaar (die over een andere nationaliteit beschikt) die ergens aan de andere zijde van de wereldbol wanhopig vecht voor een menswaardig bestaan, zonder honger en uitbuiting, dan met mijn buurvrouw (zelfde nationaliteit) die meent zichzelf superieur te moeten voelen enkel en alleen maar omdat zij geboren is op een nietig stukje grond, toevallig gelegen in het stinkend rijke en bevoorrechte Westen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2005 om 22:44.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 22:31   #134
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, ik persoonlijk denk daar anders over: de mens heeft behoefte aan identiteit, en een grijze wereldbevolking waar iedereen hetzelfde spreekt en doet is voor mijn part de grootste bevreemding die je ooit kan indenken.
Het is Uw goed recht om behoefte te hebben aan een identeit die U verleend wordt door deel uit te maken van een bepaald volk en/of nationaliteit. Gelieve het evenwel niet te veralgemenen naar "de mens" toe. Voor één ieder persoon die behoefte heeft aan een identeit en die U aanhaalt om Uw stellig te staven, kan ik evenveel personen aanhalen die er absoluut geen behoefte aan hebben. En nee, dat heeft helemaal niets te maken met een grijze wereldbevolking.
Oud 1 april 2005, 08:03   #135
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Trots zijn op je nationaliteit is een raar iets. Hoe kan men trots zijn op een volkomen artificieel gegeven, wat dan ook nog eens mede bepaald wordt door een toevallige combinatie van biologische en geografische gegevens?
Dat is een menselijk iets, mensen zijn een groepsdier die nood hebben om zich te indentificieren met groepen rondom zich, familie, dorp, stad, gemeente, land, continent,...

Citaat:
Mocht een bepaald land iets verrichten dat als lichtend voorbeeld voor de gehele wereld kan gelden, is het nog begrijpelijk en/of aannemelijk (en dan nog...).
Indien je zo echt denkt, kan je op niks trots zijn, niet op jezelf, niet op je kinderen,... immers alles hier is dankzij voorgaande generaties en niet door jou dus. Dit is volgens mij wel een rare kijk op leven hoor, mensen hebben positieve vesvestiging nodig van wie ze zijn, zo een cynische kijk op leven is niet voor iedereen weggelegd.

Citaat:
Hoe men echter een "liefdevolle" band met een volk (eigen volk eerst...) kan hebben is mij evenwel een raadsel. Persoonlijk voel ik mij veel meer verbonden met een armzalige sukkelaar (die over een andere nationaliteit beschikt) die ergens aan de andere zijde van de wereldbol wanhopig vecht voor een menswaardig bestaan, zonder honger en uitbuiting, dan met mijn buurvrouw (zelfde nationaliteit) die meent zichzelf superieur te moeten voelen enkel en alleen maar omdat zij geboren is op een nietig stukje grond, toevallig gelegen in het stinkend rijke en bevoorrechte Westen...
Waarom ? beide zijn product van hetzelfde lot, waarom zou je dus de ene anders zien dan de andere? Immers moest de situatie omgekeerd zijn, beide mensen zouden net hetzelfde doen . Wat je zegt is niet logisch .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2005, 14:08   #136
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Blokkers blijven racisten, ze mogen kronkelen en spartelen in alle mogelijke richtingen.
1.000.000 racisten in Vlaanderen...zou je niet snel verhuizen?
Hoe kan je leven in zo'n racistisch land waar één van je naaste buren en minstens één van je vrienden (hopende dat je meer dan 5 vrienden hebt natuurlijk) racisten zijn. Dan vergeet ik nog al die onschuldige kindjes die
als racisten zullen opgroeien.

Ik zeg u...blijf niet in dit racistisch Vlaanderen maar verhuis naar een verdraagzaam, bijvoorkeur Islamitisch, land.

Mvg...
Oud 1 april 2005, 14:09   #137
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niveau derde kleuterklas, ongetwijfeld.
Schitterende argumentatie by the way....Duidelijk van een superieur niveau... wellicht eerste studiejaar.
Oud 1 april 2005, 14:19   #138
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
Hehe wsl niet
Alé ja dat lijkt mij ook niet zo slim...op de school waar ik zit kunnen de meesten het rechtse gedachtegoed niet zo apprecieren...
Da's normaal. Een student moet per definitie links zijn. Als ze éénmaal beginnen te werken, en hun eerste loonbrieven rollen in de bus, dan zullen ze hun wel beginnen afvragen waarom er zo'n verschil is tussen Bruto- en Nettoloon. Als ze hun eerste wagen kopen - ik hoop voor hun een BMW of Mercedes - en schrik hebben om gecarjackt te worden. Als ze éénmaal zelf kinderen hebben en panische angsten uitstaan dat de kroost niet aan de drugs geraakt... Dan worden ze automatisch rechts...of toch rechtser...

Mvg...
Oud 1 april 2005, 14:33   #139
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt wat extreem is?

euh, de programmapunten van een partij misschien.....daar ooit aan gedacht?
Het woord extreem is relatief. Wat voor jou extreem is is voor mij gewoon. Een voorbeeld buiten de politiek misschien. Is bungeejumpen een extreme sport. Is het sowieso een sport? Nee? wel voor mij wel. Ik vind het een extreme sport.
Als je dit gaat extrapoleren naar de politiek dan krijg je een discussie waar geen winnaar in kan zijn. De stelling van "smaken verschillen" is ook op deze kwestie van toepassing.

Trouwens, who the fuck cares. Je zegt het zelf het belangrijkste zijn de programmapunten van een partij. Je bent het met ze eens of niet. Het maak toch helemaal geen reet uit of ze al dan niet "extreem" zijn.

Mvg.
Oud 1 april 2005, 20:01   #140
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Dat is een menselijk iets, mensen zijn een groepsdier die nood hebben om zich te indentificieren met groepen rondom zich, familie, dorp, stad, gemeente, land, continent,...
Het antwoord hierop heb ik reeds gegeven. Zie hierboven.
Citaat:
Het is Uw goed recht om behoefte te hebben aan een identeit die U verleend wordt door deel uit te maken van een bepaald volk en/of nationaliteit. Gelieve het evenwel niet te veralgemenen naar "de mens" toe. Voor één ieder persoon die behoefte heeft aan een identeit en die U aanhaalt om Uw stelling te staven, kan ik evenveel personen aanhalen die er absoluut geen behoefte aan hebben. En nee, dat heeft helemaal niets te maken met een grijze wereldbevolking.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 april 2005 om 20:12.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be