![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De belastingen zijn toch gelijk voor iedereen? Dus het bruto bedrag dat jij (jezelf) moet uitbetalen is toch gelijk aan wat een werkgever moet betalen om die werknemer hetzelfde nettobedrag over te laten houden? Of klopt dit niet. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
25000 euro belastingen , dat is om te lachen. En hoe lang heb je dat betaald ? Naar eigen zeggen heb je niet al te lang gewerkt. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee het klopt niet . Bij zelfstandigen is er tussen minimum en maximum bijdragen een groot verschil (factor 5) maar tussen minimum en maximum pensioen is er nauwelijks verschil.
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Maar als je dit nu aanvullend zelf bijspaart, kom je dan aan gelijkaardige bedragen? Mijn vriendin is zelfstandig begonnen en de boekhouder vertelde toen dat het vaak interessanter is om klein te blijven dan om te blijven proberen te groeien. Maar ik heb nooit kunnen begrijpen waarom. mvg, |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Banneling
|
Volgens mij factor 3
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 19:40. |
|
|
|
|
|
#149 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
20 jaar, O larmoyante grote belastingbetaler Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 19:43. |
|||
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laagsteloonverdieners zonder kinderlast moeten ook overleven. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2012 om 19:49. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach, stop toch met dat gelul over eno2 zijn situatie. Ik kan er ook geen touw aan vastknopen maar het interesseert mij geen moer. Ofwel doet hij het volledig uit de doeken ofwel zwijgt hij er gewoon over. Ik vind het sowieso niet verstandig om je eigen leven uit de doeken te doen op een forum maar iedereen moet doen wat hij wil.
Een tijd geleden was er een Telefacts reportage over armoede (ik heb ernaar gezocht maar niet teruggevonden). Er kwamen daar echt schrijnende gevallen aan bod zoals een man die al jaren onder een brug van een snelweg woonde, ik snap niet hoe die mensen dat volhouden. Er kwam ook een gezin met 5 kinderen in waarvan de ouders werkeloos waren, ze leefden in een huis dat vol schimmel zat. De moeder deed nogal zielig en de kinderen kwamen ook aan bod: ze hadden er zeer veel onder te lijden... Op zo'n momenten weet ik dat ik gelijk heb wat betreft mijn idee om arme mensen kinderloos te houden: niemand heeft het recht om kinderen zo veel ellende aan te doen door hen in armoede te laten opgroeien. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
Neen, het is teveel als je geen werk kan doen dat
je in leven houdt, zoals mij zes jaar overkwam Bovendien was het geen vrije keuze van mijn kant maar boycot van de baasjes Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2012 om 11:46. |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met grote onderscheiding. |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Banneling
|
Ik ben geslaagd voor de armoedetoets twee jaar geleden, ik zit nu met voldoening boven de armoedegrens
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 31 december 2012 om 11:33. |
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Sorry maar: Het biezonderste is dat ik mijn ei kwijt kan over armoede-ervaringen. Daarbij moet ik de laatste persoonlijke pieren niet uit mijn neus laten halen. Er zijn al genoeg persoonlijke aanvallen als je een beetje openheid geeft en je "zwak" opstelt. Kijk maar naar die van de Another Jack hierboven. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Ik heb mijn eerste stappen gezet op forum mits een persoonlijke getuigenis. Het forum nu kennende, zou ik dat met hindsight niet meer doen, maar mij meer op de vlakte houden. |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Momenteel kan een gezin in armoede mits wat consequente beslissingen en verstand zich probleemloos uit die schrijnende armoede opwerken tot een aanvaardbaar punt. Scholing is tot in hoge mate gratis, je kan je kinderen verplichten zich gediciplineerd in te zetten aan een goede opleiding. Uiteraard; is men marginaal van geest dan is dat een andere zaak, kinderen erven die levenstijl. Maar geld is geen punt. Anders is dat voor armoede op oudere mensen, die staan vaak machteloos toe te kijken en dat werkt frustrerend om den duur. Vooral als ze hun verstand hebben maar de middelen niet bereiken om iets van die armoede van zich af te zetten. Vaak gaat dat niet meer want mensen hebben oudere mensen een stuk opgegeven. Maar de jeugd heeft de volle weg open. |
|
|
|
|