Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2004, 19:31   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Bin laden gepakt?? wie is de volgende zondebok???
saudi's? abu sajaf? of nee, abou ja ja
Oud 28 februari 2004, 19:52   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Bin laden gepakt?? wie is de volgende zondebok???
saudi's? abu sajaf? of nee, abou ja ja
Wie maakt mij niet uit, hoe meer hoe liever.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 21:27   #3
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik weet het niet, we zullen wel zien wie er weer onder het mom van Heilige Oorlog een hele religie stigmatiseert door in naam van Allah met een Boeing 737 in een of ander gebouw te crashen.

Dat gedoe om de fundamentalistjes als slachtoffer te profileren is gewoon ziekelijk, lincoln...
Oud 28 februari 2004, 21:47   #4
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat gedoe om de fundamentalistjes als slachtoffer te profileren is gewoon ziekelijk, lincoln...
Wat zou Godfried Van Bouillon hiervan zeggen, mocht hij nog leven ? Deze brave katholiek deed niet meer dan een oproep beantwoorden, gelanceerd door zijn toenmalige geestelijke leider, de paus. Mogen we deze brave katholiek dan ook een fundamentalist noemen, of betreft het hier een slachtoffer van z'n eigen goedgelovigheid. Bij het doortrekken van je zienswijze mogen we Godfried bestempelen als ... vul zelf maar in.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2004, 23:20   #5
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat zou Godfried Van Bouillon hiervan zeggen, mocht hij nog leven ? Deze brave katholiek deed niet meer dan een oproep beantwoorden, gelanceerd door zijn toenmalige geestelijke leider, de paus. Mogen we deze brave katholiek dan ook een fundamentalist noemen, of betreft het hier een slachtoffer van z'n eigen goedgelovigheid. Bij het doortrekken van je zienswijze mogen we Godfried bestempelen als ziekelijk.
En terecht!

De kruistochten waren een schande, of die nu tegen de moslims, de katharen of tegen gelijk welke andere religie waren (het heidendom voorheen). Waarom ga je er van uit dat ik Godfried van Bouillon zou verdedigen? Heb jij dikwijls last van vooroordelen?
Oud 29 februari 2004, 16:24   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we de aanhang van Al Qaeda vergelijken met de aanhang van de kruistocht(en) ?

For me : it's YES.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2004, 16:29   #7
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Osama Bin Laden is nog altijd niet gevangen genomen, tenminste als ik niet iets gemist heb op de radio.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2004, 16:31   #8
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunnen we de aanhang van Al Qaeda vergelijken met de aanhang van de kruistocht(en) ?

Je kan dat absoluut niet vergelijken.
De kruistochten waren immers een reactie op islamitische expantiedrift.
Welk land heeft Amerika wel veroverd voor 9/11?
Trouwens, doorheen de geschiedenis hebben de moslims de kruistochten aanzien als grensoorlogen, het is pas later dat ze het gebruikten om hun anti-Westerse gevoelens te cultiveren.
Oud 5 maart 2004, 04:49   #9
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie is de volgende zondebok???
abou ja ja ????

PRIMA IDEE!
Onmiddelijk doen!En liefst met een gezonde poging geweld en publieke vernedering voor dit stuk stront.

Mat Dyab Abu Jah Jah krijgen we :
1 volk (de moslims)
1 rechtsysteem (de sharia)
1 verkiezing (1 keer.....)

Zag je hem dan niet tekeer gaan tegne de commisaris van Antwerpen.
Mens - was ik die commisaris geweest had ik hem terplaatse afgeknald.Hij heeft genoeg bedreigingen geuit om het 1000 maal te rechtvaardigen.

Even een citaat uit het recente boek van DAJJ:

"De Belgische Justitie heeft een fout begaan door mijn aan te houden.
Bewijs:ze hebben me weer vrij gelaten".........need i say more?
Oud 5 maart 2004, 05:04   #10
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Osama Bin Laden is nog altijd niet gevangen genomen, tenminste als ik niet iets gemist heb op de radio.
Neen,je hebt niets gemist - maar ze weten hem zitten.Ik voorspel dat hij op een "strategisch" moment zal aangehouden worden (zo ongeveer 2 weken voor de Amerikaanse verkiezingen.
ALS Pakistan toestaat dat de onvolprezen US Marines gedurende 2 weken op Pakistanees grondgebied mogen opereren.......enig idee waarom ze dit tot op heden niet hebben toegelaten????
Klinker kopen? Nee? Allee - kzal tzeggen Walter:OMDAT GENERAALMUSHARAF EEN TERRORIST IS!Hij heeft de macht verworven na de staatgreep,en bedreigd op dagdagelijkse basis het Indische volk.(En Indie is dus weldegelijk de grootste demokratie op aarde....ook toeval zeker?)

Wat zijn wij Europeane toch onvoorstelbare zwakkelingen en lafaards:liever dan onze Indische vrienden en demokraten te helpen,smeren we stroop aan de mond van een zelfbenoemd president-voor-het-leven als Musharraf.Onderwijl leveren de madrassen hordes moslim fundamentalisten af,en dit zonder dat we ze een strobreed in de weg leggen.Want ja de "arme Pakis's" knuffelen is toch ZOOOOOO populair in het VK.....)

Let op mijn woorden:Als er ooit een nucleair conflict uitbreekt,zal het tussen Pakistan en Indie zijn.En wij zullen NIETS gedaan hebben om het te beletten.
Alleen door onmiddelijk een wedersijds defensie akkord met Indie te ondertekenen,kunnen we dit nu nog aanwenden.
En Musharaf????afmaken als de schurftige hond die hij is!
Oud 5 maart 2004, 08:53   #11
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Citaat:
Neen,je hebt niets gemist - maar ze weten hem zitten.Ik voorspel dat hij op een "strategisch" moment zal aangehouden worden (zo ongeveer 2 weken voor de Amerikaanse verkiezingen.
Inderdaad was ik ook aan het denken waarschijnlijk door bush himself (moesten ze kunnen )

Citaat:
Wat zijn wij Europeane toch onvoorstelbare zwakkelingen en lafaards:liever dan onze Indische vrienden en demokraten te helpen,smeren we stroop aan de mond van een zelfbenoemd president-voor-het-leven als Musharraf.
Complete onzin

De VS steunt trouwens ook het regime in pakistan. Volgens jou zijnd e VS dus ook "zwakkelingen en lafaards"
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 09:46   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou kunnen. Maar wat maakt dat uit? Het gaat om de Middeleeuwen.

Het gezeik van de Islam is echter vandaag, in de 21 ste eeuw. En dat moet met alle mogelijke middelen worden bestreden.

Onze toekomst van vrede, voorspoed en welzijn hangt ervan af.
Oud 5 maart 2004, 18:01   #13
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Complete onzin

De VS steunt trouwens ook het regime in pakistan. Volgens jou zijnd e VS dus ook "zwakkelingen en lafaards"
Nope.In deze zijn het platte opportunisten.Ze hadden Pakistan nodig om Afghanistan binnen te vallen,en nu hebben ze Musharraf nodig om OBL op te pakken (want hij zwerft weldegelijk ergens rond in het bergachtige grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan - dit werd recentelijk nog bevestigd door een Franse reporter)
En Muscharraf weet donders goed dat,éénmaal de VS hem niet meer nodig hebben'ze hem zullen laten vallen.(of erger)

Geloof je echt dat een Pakistaans fysicus nucleaire geheimen kan verkopen aan Noord Korea en dat de VS het niet kan beletten,of tenminste hem niet kunnen oppakken?

Pakistan is één van de grootste bedreigingen van de wereldvrede van het ogenblik,met nucleair arsenaal en een militair regime incluis.
Waarom kiest de EU niet wat openlijker de kant van Indië??????
Oud 5 maart 2004, 18:27   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pakistan is één van de grootste bedreigingen van de wereldvrede van het ogenblik,met nucleair arsenaal en een militair regime incluis.
Waarom kiest de EU niet wat openlijker de kant van Indië??????
het regime van Mussharraf is allesbehalve bedreigend voor de wereldvrede, maar hij heeft moeite om de fundi's van de macht te houden. Indien dat zou gebeuren wacht er ons een grote ramp ja. Hoe meer men de kant van Indië ziu kiezen, hoe sneller de fundi's in Pakistan aan de macht zulklen komen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2004, 07:01   #15
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Seba,je bent een goede katholiek:

Liever samenwerken met een diktator en zijn militaire junta die de bevolking doodhongert en continu grensconflikten uitlokt,dan samen te werken met een demokratisch land als Indië.
Om nog maar te zwijgen van de madrassen in Pakistan die in alle ongestoordheid hordes fundamentalistische moslims mogen afleveren om later het Westen aan te vallen.......flink hoor Seba!
Nuja,hier in Belgie is de CD&V ook zowat de enige partij die bereid is om samen te werken met het Blok.
Jullie zijn een smerig,ondemokratisch hypokriet zootje,maar tenminste ben je er wel consekwent in.......proficiat.
Oud 6 maart 2004, 09:48   #16
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:

Je kan dat absoluut niet vergelijken.
De kruistochten waren immers een reactie op islamitische expantiedrift.
Welk land heeft Amerika wel veroverd voor 9/11?
Trouwens, doorheen de geschiedenis hebben de moslims de kruistochten aanzien als grensoorlogen, het is pas later dat ze het gebruikten om hun anti-Westerse gevoelens te cultiveren.
Zullen we samen eens de landen tellen war een regering is aangesteld met grote steun van de VS zonder de steun van de bevolking? Ergens in het miden oOosten is er een land die zich van niets moet aantrekken omdat ze de steun hebben van de VSwelk zou dat toch zijn?
Oud 6 maart 2004, 18:33   #17
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
ALS Pakistan toestaat dat de onvolprezen US Marines gedurende 2 weken op Pakistanees grondgebied mogen opereren.......enig idee waarom ze dit tot op heden niet hebben toegelaten????
Klinker kopen? Nee? Allee - kzal tzeggen Walter:OMDAT GENERAALMUSHARAF EEN TERRORIST IS!Hij heeft de macht verworven na de staatgreep,en bedreigd op dagdagelijkse basis het Indische volk.(En Indie is dus weldegelijk de grootste demokratie op aarde....ook toeval zeker?)

Wat zijn wij Europeane toch onvoorstelbare zwakkelingen en lafaards:liever dan onze Indische vrienden en demokraten te helpen,smeren we stroop aan de mond van een zelfbenoemd president-voor-het-leven als Musharraf.Onderwijl leveren de madrassen hordes moslim fundamentalisten af,en dit zonder dat we ze een strobreed in de weg leggen.Want ja de "arme Pakis's" knuffelen is toch ZOOOOOO populair in het VK.....)

Let op mijn woorden:Als er ooit een nucleair conflict uitbreekt,zal het tussen Pakistan en Indie zijn.En wij zullen NIETS gedaan hebben om het te beletten.
Alleen door onmiddelijk een wedersijds defensie akkord met Indie te ondertekenen,kunnen we dit nu nog aanwenden.
En Musharaf????afmaken als de schurftige hond die hij is!
thor, je onwetendheid en vooroordelen ten aanzien van moslims kennen werkelijk géén grenzen.. Schrijnend , zeker in dit geval ... Er zijn REDENEN waarom landen als S.Arabia & Pakistan anders aangepakt worden, maar ik stel voor dat je daar nog eens even over nadenkt..Misschien valt je frank nog wel..
Oud 7 maart 2004, 02:56   #18
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens in het miden oOosten is er een land die zich van niets moet aantrekken omdat ze de steun hebben van de VSwelk zou dat toch zijn?
Saoudi Arabië mischien????

En wat betreft mijn kennis over moslims:
Toegegeven,ik weet er bitter weinig van.Maar ik ken ook geen lepralijders,net zomin als ik iets weet over lepra.En toch moet ik niets van hebben....raar heh
En merk op dat het me verder geen barst kan schelen welke God door Musharraf aanbeden wordt;ik ben atheïst en voel op zijn best medelijden met gelovige mensen,al was het maar omdat ze het leven niet aankunnen zonder dat onbestaande,mythologische wezen.Dus of ze nu "amen" zeggen,of "allah is groot":beide zijn fout en intellectueel ontoereikend (om vriendelijk te blijven)
Maar als ze een staatsgreep plegen en de grootste demokratie ter wereld bedreigen met nucleaire wapens,dan zijn ze er teveel aan.Zo simpel is dat voor mij.
Oud 7 maart 2004, 15:03   #19
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lief eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Ergens in het miden oOosten is er een land die zich van niets moet aantrekken omdat ze de steun hebben van de VSwelk zou dat toch zijn?
1) Hebben ze een tweekleurige vlag (blauw/wit) met een zeshoekige ster ?

2) of is het de staat die door Irak werd binnengevallen in het begin van het vorige decennium ?

3) Of het geboorteland van OBL ?
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 15:26   #20
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Of alle drie samen?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be