Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2022, 17:06   #341
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Was.

Was =|= blijft.

Om maar te zwijgen van de tien % stemmen die ze op die manier kwijtgeraakt zijn.

Ik geloof niet dat hij de totale nederlaag nog eens verkocht krijgt.
Als De Wever erin lukt om zijn partij terug naar 25% te krijgen bij de uitslag in 2024 kan en zal hij dat (terecht trouwens) verkopen als een grote overwinning.

Als hij dan enige tijd later op een formatiecongres akkoord moet vragen om zijn partij terug in de federale regering te kunnen loodsen gaat er een volksfeest ontstaan, polonaises, uitzinnig blije leden die hun zoontjes en dochters terug gaan kunnen door de meerderheidspartij N-VA federale benoemingen laten bezorgen.


'Vrienden, wij hebben gewonnen'
'Nil Volentibus Arduum'
'Zét die ploat oep'

En dan : op de tonen van 'The Imperial March' uit de film 'The empire strikes back ' https://www.youtube.com/watch?v=IfaflnrOkMU dragen enkele partijleden een op het schild gehesen Zulma Demir binnen en dragen haar dwars door de zaal richting het podium. Terwijl uitzinnige partijleden high-fives uitdelen en het confetti-kanon overdrive maakt staat Bart te brullen in de micro : 'ziehier uw toekomstige nieuwe federale minister van Binnenlandse zaken, stem JA'

Net zoals vorige edities zullen er wel een drietal verbolgen neen-stemmers zijn, maar wie maalt daarom ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 17:14   #342
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als De Wever erin lukt om zijn partij terug naar 25% te krijgen bij de uitslag in 2024 kan en zal hij dat (terecht trouwens) verkopen als een grote overwinning.

Als hij dan enige tijd later op een formatiecongres akkoord moet vragen om zijn partij terug in de federale regering te kunnen loodsen gaat er een volksfeest ontstaan, polonaises, uitzinnig blije leden die hun zoontjes en dochters terug gaan kunnen door de meerderheidspartij N-VA federale benoemingen laten bezorgen.


'Vrienden, wij hebben gewonnen'
'Nil Volentibus Arduum'
'Zét die ploat oep'

En dan : op de tonen van 'The Imperial March' uit de film 'The empire strikes back ' https://www.youtube.com/watch?v=IfaflnrOkMU dragen enkele partijleden een op het schild gehesen Zulma Demir binnen en dragen haar dwars door de zaal richting het podium. Terwijl uitzinnige partijleden high-fives uitdelen en het confetti-kanon overdrive maakt staat Bart te brullen in de micro : 'ziehier uw toekomstige nieuwe federale minister van Binnenlandse zaken, stem JA'

Net zoals vorige edities zullen er wel een drietal verbolgen neen-stemmers zijn, maar wie maalt daarom ?
Je getuigt van een rijke verbeelding. Maar kom, die score van 25% zou best leuk zijn.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:01   #343
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat geloof ik ook niet.
Mocht (totaal onverwacht en onvoorzien) N-VA nog eens een ferme -8% scoren de volgende verkiezingen zal het gemor over het falen van De Wever sterk genoeg worden om .....?
Ja wat ?
In een voor mij persoonlijk ideaal scenario wordt dhr De Wever dan ongeveer afgezet en nemen de VB-ofielen het over, met een leuke scheuring van de N-VA voor gevolg in laat ons voor het gemak zeggen 2 tien-percentertjes.

Dan mag het VB nog 30% halen...dan wordt het nog niets samen met die N-VA VB-o-fielen.
En de VB-o-foben zijn dan een klein partijtje

Kan het mooier ?
Rechts uitgeschakeld !

Maar voor alle goede begrip, ik verwacht dit dus niet ! Ik verwacht een N-VA PS as. Maar ben wel benieuwd aan wie ze die as gaan verkocht krijgen.
PS/N-VA, op basis van welk programma?

We gaan elkaar geen blaaskens wijsmaken, confederalisme komt er niet.
Dus ja, met welk programma? Er moet toch iets zijn? Want ik geloof nooit dat hij "we gaan federaal regeren enkel en alleen om Belgie te bestendigen" verkocht krijgt op hun congres.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:20   #344
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als De Wever erin lukt om zijn partij terug naar 25% te krijgen bij de uitslag in 2024 kan en zal hij dat (terecht trouwens) verkopen als een grote overwinning.

Als hij dan enige tijd later op een formatiecongres akkoord moet vragen om zijn partij terug in de federale regering te kunnen loodsen gaat er een volksfeest ontstaan, polonaises, uitzinnig blije leden die hun zoontjes en dochters terug gaan kunnen door de meerderheidspartij N-VA federale benoemingen laten bezorgen.


'Vrienden, wij hebben gewonnen'
'Nil Volentibus Arduum'
'Zét die ploat oep'

En dan : op de tonen van 'The Imperial March' uit de film 'The empire strikes back ' https://www.youtube.com/watch?v=IfaflnrOkMU dragen enkele partijleden een op het schild gehesen Zulma Demir binnen en dragen haar dwars door de zaal richting het podium. Terwijl uitzinnige partijleden high-fives uitdelen en het confetti-kanon overdrive maakt staat Bart te brullen in de micro : 'ziehier uw toekomstige nieuwe federale minister van Binnenlandse zaken, stem JA'

Net zoals vorige edities zullen er wel een drietal verbolgen neen-stemmers zijn, maar wie maalt daarom ?
Ik vind het bijna spijtig dat ik er niet bij kan zijn.

Alleszins, mocht de N-VA 25% halen, wat ik niet geloof maar stel, het is mogelijk gezien Vivaldi de slechtste regering ooit is, misschien krijgt BDW dat verkocht als een grote overwinning. Op voorwaarde weliswaar dat iedereen vergeten is dat ze van boven de 30% komen.

Maar goed, als dat soort 'overwinningen' hen gelukkig maakt, voor mij niet gelaten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:20   #345
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
PS/N-VA, op basis van welk programma?

We gaan elkaar geen blaaskens wijsmaken, confederalisme komt er niet.
Dus ja, met welk programma? Er moet toch iets zijn? Want ik geloof nooit dat hij "we gaan federaal regeren enkel en alleen om Belgie te bestendigen" verkocht krijgt op hun congres.
Je leerde blijkbaar écht niets hee, uit de vorige vergelijkbare episode ? Zijn partij federaal terug aan zet brengen is het doel, al de rest is bullshit. Het confederalistische verhaal is belangrijk om stemmen te halen.

Daarna begint de echte realiteit.

De 2.497 versus 3 vorige episode zou je toch echt wel moeten op spoor zetten hoe de ware partijfanaten (= de lidkaarthouders) redeneren ? Die willen gewoon hun partij in de cockpit van de macht.

Jij redeneert als een Blokker die probeert in het hoofd te kruipen van een N-VA'er, maar dat lukt niet. Een N-VA'er is zoals een ouwe CVP'er, die wil in elke coalitie gewoon meedoen. Liefst in leidende rol, maar als dat niet lukt desnoods aan de zijkant. Meedoen is belangrijker dan winnen en zo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:31   #346
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je leerde blijkbaar écht niets hee, uit de vorige vergelijkbare episode ? Zijn partij federaal terug aan zet brengen is het doel, al de rest is bullshit. Het confederalistische verhaal is belangrijk om stemmen te halen.

Daarna begint de echte realiteit.

De 2.497 versus 3 vorige episode zou je toch echt wel moeten op spoor zetten hoe de ware partijfanaten (= de lidkaarthouders) redeneren ? Die willen gewoon hun partij in de cockpit van de macht.

Jij redeneert als een Blokker die probeert in het hoofd te kruipen van een N-VA'er, maar dat lukt niet. Een N-VA'er is zoals een ouwe CVP'er, die wil in elke coalitie gewoon meedoen. Liefst in leidende rol, maar als dat niet lukt desnoods aan de zijkant. Meedoen is belangrijker dan winnen en zo.
Wel ja, bij leven en wel zijn, we zullen zien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:32   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind het bijna spijtig dat ik er niet bij kan zijn.
Dat is niet onmogelijk hoor : het is absoluut nog mogelijk om pro forma een lidkaart te kopen zodat je naar het congres kunt gaan.

Ik overweeg het ook, zou graag eens die hilarische boel meemaken, en Schoofzak zien frieten met stoverij staan opscheppen voor zatte partijleden die zonet carte blanche gegeven hebben aan hun voorzitter-voor-het-leven.


Citaat:
Alleszins, mocht de N-VA 25% halen, wat ik niet geloof maar stel, het is mogelijk gezien Vivaldi de slechtste regering ooit is, misschien krijgt BDW dat verkocht als een grote overwinning. Op voorwaarde weliswaar dat iedereen vergeten is dat ze van boven de 30% komen.

Maar goed, als dat soort 'overwinningen' hen gelukkig maakt, voor mij niet gelaten.
Je onderschat gewoon het talent van de partijtop. BDW stuurde zijn handpop Bracke in september 2013 al uit via De Standaard om duidelijk te maken aan elke politieke waarnemer dat hij voor 2014 géén communautaire besognes wou. Hij wou machtsdeelname. Punt.

Het politieke milieu had het begrepen, BDW conformeerde zijn partij daaraan, ze waren 'plots' een federale traditio en Michel kon zijn regering starten.
Enkel iemand met zijn talent krijgt dat verkocht op een congres. Hij haalde 2.497 versus 3.

Zelfs Kim Yong Un die de stembrieven zelf laat invullen onder bewaking haalt dat niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 augustus 2022 om 18:32.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:38   #348
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

de Wever heeft veel gedaan.

Heeft zijn VB electoraat een rad voor de ogen gedraaid en hun daarna met het huisvuil gezet.

Het ergste is, ze geloven die man blijkbaar nog.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:45   #349
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is niet onmogelijk hoor : het is absoluut nog mogelijk om pro forma een lidkaart te kopen zodat je naar het congres kunt gaan.

Ik overweeg het ook, zou graag eens die hilarische boel meemaken, en Schoofzak zien frieten met stoverij staan opscheppen voor zatte partijleden die zonet carte blanche gegeven hebben aan hun voorzitter-voor-het-leven.




Je onderschat gewoon het talent van de partijtop. BDW stuurde zijn handpop Bracke in september 2013 al uit via De Standaard om duidelijk te maken aan elke politieke waarnemer dat hij voor 2014 géén communautaire besognes wou. Hij wou machtsdeelname. Punt.

Het politieke milieu had het begrepen, BDW conformeerde zijn partij daaraan, ze waren 'plots' een federale traditio en Michel kon zijn regering starten.
Enkel iemand met zijn talent krijgt dat verkocht op een congres. Hij haalde 2.497 versus 3.

Zelfs Kim Yong Un die de stembrieven zelf laat invullen onder bewaking haalt dat niet.
Ik herinner me de periode, ze waren zot van glorie. Ze gingen Belgie, als bewijs van loyaal regeren, even financieel op orde zetten, dergelijke zaken meer.
Ondertussen, tien % verloren op electoraal vlak. Staan ze met lege handen voor de kiezer.

In ieder geval, als hij na de kiezing in 24, het op een congres voor mekaar krijgt die xxxx/3, zuiver op een pro-Belgisch programma, dan stem ik er de keer erna ook op.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 18:48   #350
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
de Wever heeft veel gedaan.

Heeft zijn VB electoraat een rad voor de ogen gedraaid en hun daarna met het huisvuil gezet.

Het ergste is, ze geloven die man blijkbaar nog.
Geloofden.

Was een goede truuk inderdaad, maar dat lukt maar één maal natuurlijk. Nog los van het vreemde gegeven dat ze vrijwillig tien % stemmen verloren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 19:58   #351
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
de Wever heeft veel gedaan.

Heeft zijn VB electoraat een rad voor de ogen gedraaid en hun daarna met het huisvuil gezet.

Het ergste is, ze geloven die man blijkbaar nog.
BDW heeft inderdaad veel gedaan & zal nog veel doen.
Alles op z'n tijd.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:36   #352
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
BDW heeft inderdaad veel gedaan & zal nog veel doen.
Alles op z'n tijd.

Ondertussen ziet het ernaar uit dat Mateke veel voorkeurstemmen krijgt bij de volgende verkiezingen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 20:51   #353
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ondertussen ziet het ernaar uit dat Mateke veel voorkeurstemmen krijgt bij de volgende verkiezingen.

Waarom is dat?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:02   #354
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
Ik overweeg het ook, zou graag eens die hilarische boel meemaken, en Schoofzak zien frieten met stoverij staan opscheppen
...
Ge moet daar zoveel moeite niet voor doen. Kom gewoon naar Sint Fransiscus bejaardenhuis in Horebeke of zo.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:05   #355
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Het is eraan te zien dat het komkommertijd is. Alle belangrijke politici op vakantie, alleen het Mateke geeft een interview, waar hij het de hele tijd heeft over het grote gevaar: de nva.
En daar komen dan forumdraden van. Die gevuld worden. Door mensen die de nva en bart de wever nog beter kennen dan hun eigen vrouw.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 21:13   #356
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom is dat?
Vrouwen houden van konijntjes hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 22:44   #357
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Handige en slimme jongen die Conner.
Een partij voorzitter die een regeerakkoord ondertekende waarvan hij achteraf zélf zegt dat hij er eigenlijk niet zoveel van kent zou ik zeker geen slimme jongen durven noemen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 23:06   #358
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alleen leden van die cultus zien dat. Democraten weten dat dit geen optie is.
''Democraten'' zoals Eyskens die zegt dat de zetels van het VB niet mee zouden mogen tellen zodat de vivaldi regering dan toch een een Vlaamse meerderheid heeft?
Of democraten zoals jij die de oppositie zou willen vergassen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 23:09   #359
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Fout !! de haat tav de overlast die deze al veertig jaar veroorzaken, en waartegen de traditio's nog niets hebben ondernomen.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 23:13   #360
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miesjel Bekijk bericht

Als het antwoord op mijn vraag van uwentwege is, dat ik een racist zou zijn, dan zie ik dat niet als een antwoord op mijn vraag, maar eerder als een reactie van iemand, zo vol van haat, dat het logisch redeneren hem moeilijk valt.
.
De haat zit bij Panda zo diep dat hij VB'ers zou willen vergassen zei hij hier ooit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be