Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2022, 16:18   #2101
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er wordt door sommig epolitici ineens een retoriek aangehaald dat de migratie zou moeten beperkt worden , of een filter ifv tewerkstellingskansen... maar idd wat doe je dan met de huwelijksmigratie of elke burger die hier gewoon in de baxter hangt zonder toegevoegde waarde waar zijn CO2 uitstoot hier in belgie zelfs in de hangmat 10x hoger is als dat we hem sturen naar een zone om in een boomhutje te gaan leven met near zero cO2 uitstoot

het is dus niet zozeer exterminatie, maar het hosten in een omgeving waar mensen nog leven met een near zero co2 voetafdruk
Vol is vol.
De omvolking gaat te ver.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 17:02   #2102
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
O, jee, een warmtepomp. Dus toch een groene jongen.
Ik ben waarschijnlijk de groenste jongen van het forum. Als men mijn visie volgt, is elk ecologisch probleem opgelost binnen dit en 5 jaar.

Citaat:
Hoeveel warmtepompen hebt u? Is die wel groot genoeg om geheel uw herenhuis te verwarmen of is enkel de living van belang?
Ik heb er twee, een die ook als airco dient, en de andere die mijn (haha) herenhuis verwarmt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 18:07   #2103
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Bij een pareltje van het Oekrainse militair-industriele complex,namelijk Motor Sich weet men vermoedelijk niet meer waar kijken na de arrestatie van hun President en de Chef export een paar weken geleden.....

De beschuldigingen tegen Vyacheslav Boguslaev,de President zijn niet mis en dikken steeds maar aan...

Er is hem nu ook voorgeworpen dat hij verhinderd heeft dat hij,nota bene in het begin van de Speciale Militaire Operatie,
de levering van een batch gereviseerde helikopters voor het Oekrainse leger heeft vertraagd door "de documenten van de toestellen te doen verstoppen" en,straffer nog,
van de helikopters die al klaar stonden de rotors weer te doen verwijderen...


Dit komt bij de andere beschuldigingen die zijn ontstaan toen men Motor Sich componenten aantrof in Russisch materieel ,na 2014
geleverd,sedert welke datum de Oekrainse wapenindustrie niet meer MOCHT handeldrijven met Rusland...

Het is misschien maar goed voor zijn veiligheid dat hij in handen van het Oekrainse gerecht is....

Meneer heeft ook Russisch staatsburgerschap sinds 2000

Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2022 om 18:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 20:00   #2104
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben waarschijnlijk de groenste jongen van het forum. Als men mijn visie volgt, is elk ecologisch probleem opgelost binnen dit en 5 jaar.

Ik heb er twee, een die ook als airco dient, en de andere die mijn (haha) herenhuis verwarmt.
Aha, daar is dus plaats voor verplichte vluchtelingenopvang.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 06:32   #2105
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Aha, daar is dus plaats voor verplichte vluchtelingenopvang.
Oekrainse maagden in nood worden hier met open armen ontvangen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 12:33   #2106
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oekrainse maagden in nood worden hier met open armen ontvangen
U treft het. Het door president Macron afgesloten akkoord betreffende de Oekraïense maagden voorziet dat Frankrijk deze zal opvangen met alle nodige zorg. In tegenstelling tot de andere Europese landen wenst Frankrijk zich speciaal te richten tot die groep maagden in nood, die ouder dan 65 jaar zijn.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 20:01   #2107
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Toevalligerwijze zijn 4 van de schepen die recent de Oekrainse havencomplexen verlaten hebben bedoeld voor het VN-voedselprogramma.Het gaat om 136000 ton aan graanprodukten die direct op weg zijn naar Ethiopie...

De beschuldigingen van Rusland dat er "weinig" naar Afrika gaat zijn belachelijk...Die gaan naar de grote handelsterminals,oa in het Midden Oosten en Europa en vandaar op de wereldmarkt,zoals ook het Russische,het Amerikaanse...eigenlijk het grootste deel van de voedingsmiddelen die in bulk verkocht worden...Dit is altijd zo geweest en het is niet anders...

Dat kereltje in het Kremlin probeert al regelmatig hetzelfde riedeltje te zingen,namelijk dat Oekrainse graanprodukten niet op de Internationale markt zouden mogen verhandeld worden ,,maar kompleet ingekaderd worden in de VN,en dan liefst tegen zo laag mogelijke prijzen gedumpt.....(overigens hebben die goedkope massa-graanprodukten de laatste decennia een vernietigende invloed gehad op lokale landbouw,speciaal in Afrika,maar dit terzijde)

Ondertussen is de nieuwe "ontdekking" dat die stoute UKR's "misbruik" gemaakt hebben van de "graancorridor" omdat die waterdrones die recent Sevastopol aangevallen hebben ongetwijfeld doorheen de corridor gevaren hebben.......
Dat de Russische Zwarte Zee Vloot daar boven water doorheen vaarde totdat ze niet meer durfden,(sigarettengevaar)en ondertussen de Russische onderzeeboten doen wat ze maar willen telt weer voor niks....


Onze vriend in Moskou zou zelfs de wateren van de Zwarte zee zelf willen inperken..

Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2022 om 20:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 20:07   #2108
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
U treft het. Het door president Macron afgesloten akkoord betreffende de Oekraïense maagden voorziet dat Frankrijk deze zal opvangen met alle nodige zorg. In tegenstelling tot de andere Europese landen wenst Frankrijk zich speciaal te richten tot die groep maagden in nood,


Citaat:
die ouder dan 65 jaar zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 21:42   #2109
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Naam: IMG_20221101_214031.jpg
Bekeken: 88
Grootte: 216,7 KB

Reality check. Niet zozeer het einde van de Russische economie.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 november 2022 om 21:43.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 10:07   #2110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Belgische import vanuit Rusland is meer dan verdubbeld sinds de sancties, uiteraard komt dit vooral door olie en gas. Het grappige is dat het goedkoop gas via de leidingen is gedaald maar dure Russische LNG gevoelig is gestegen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221102_97422065
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 10:49   #2111
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Belgische import vanuit Rusland is meer dan verdubbeld sinds de sancties, uiteraard komt dit vooral door olie en gas. Het grappige is dat het goedkoop gas via de leidingen is gedaald maar dure Russische LNG gevoelig is gestegen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221102_97422065
Mja die toename is best hallucinant, maar vooral door duur gas/olie natuurlijk. Veel meer voert Rusland ook niet echt uit naar Europa...



Ik zit me al zo'n tijdje af te vragen, er moet toch een betere manier zijn dan gewoon steekvlamgewijs hier wat "economische impact" posten die ofwel negatief is voor EU ofwel negatief voor Rusland, afhankelijk van uw voorkeur.

Wat zou nu een goede indicator zijn voor de échte "globale" economische impact. Inflatie? Werkloosheid? GDP?
Soit, misschien een utopie om dat proberen te capteren. Ik erger me gewoon een beetje aan de doem/hoera berichten over de economische impact (in beide richtingen overigens).
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 11:39   #2112
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja die toename is best hallucinant, maar vooral door duur gas/olie natuurlijk. Veel meer voert Rusland ook niet echt uit naar Europa...

Ik zit me al zo'n tijdje af te vragen, er moet toch een betere manier zijn dan gewoon steekvlamgewijs hier wat "economische impact" posten die ofwel negatief is voor EU ofwel negatief voor Rusland, afhankelijk van uw voorkeur.

Wat zou nu een goede indicator zijn voor de échte "globale" economische impact. Inflatie? Werkloosheid? GDP?
Soit, misschien een utopie om dat proberen te capteren. Ik erger me gewoon een beetje aan de doem/hoera berichten over de economische impact (in beide richtingen overigens).
Iedereen is het er over eens dat Rusland meer geld binnenkrijgt door de duurdere olie en dat wij ons dieper in de recessie aan het werken zijn, dat valt niet te ontkennen.

Het idee is dat de sancties in de toekomst beter hun werk zullen doen omdat de EU zich volledig wil terugtrekken uit Russisch olie en gas. Daar gaat het eigenlijk over.

De sancties doen ons meer pijn dan Rusland en die zal voor de meeste producten wel andere markten vinden, ik begrijp dat de EU moreel verplicht is om die in te voeren maar hoe efficiënt die zijn is maar de vraag. Misschien in de toekomst, ooit.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 11:45   #2113
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Iedereen is het er over eens dat Rusland meer geld binnenkrijgt door de duurdere olie en dat wij ons dieper in de recessie aan het werken zijn, dat valt niet te ontkennen.

Het idee is dat de sancties in de toekomst beter hun werk zullen doen omdat de EU zich volledig wil terugtrekken uit Russisch olie en gas. Daar gaat het eigenlijk over.

De sancties doen ons meer pijn dan Rusland en die zal voor de meeste producten wel andere markten vinden, ik begrijp dat de EU moreel verplicht is om die in te voeren maar hoe efficiënt die zijn is maar de vraag. Misschien in de toekomst, ooit.
Mja dat is dus een beetje eenzijdig. bvb. vervang-afzetmarkten voor Russisch gas zijn er niet op 1-2-3.

De sancties doen aan 2 kanten pijn. Afhankelijk van ieders individuele voorkeur/loyaliteit zegt-ie dat die meer pijn doen voor Rusland of meer pijn doen voor EU. Dat zijn meningen. Maar er moet ook een manier zijn om dat objectief vast te stellen. Waarde van export van Rusland aan EU is maar een fragment daarvan.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 13:42   #2114
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja dat is dus een beetje eenzijdig. bvb. vervang-afzetmarkten voor Russisch gas zijn er niet op 1-2-3.

De sancties doen aan 2 kanten pijn. Afhankelijk van ieders individuele voorkeur/loyaliteit zegt-ie dat die meer pijn doen voor Rusland of meer pijn doen voor EU. Dat zijn meningen. Maar er moet ook een manier zijn om dat objectief vast te stellen. Waarde van export van Rusland aan EU is maar een fragment daarvan.
Rusland is internationaal maar een kleine economie, de impact van sancties zullen dus altijd minimaal zijn voor ons. En hetgeen wel een impact heeft die laten we uit de sancties, zoals meststoffen en graan.

Rusland exporteert maar 25-30% van hun GDP aan goederen waarvan 10% aan de EU, bij de EU is die export een dikke 50%. De impact is dus altijd minimaal voor Rusland. Het is wel 1/3 van hun export maar die is al niet te groot en hun economie heeft zich al aangepast na de vorige sancties van 2014.

Het enige wat wel een impact heeft is gas en olie maar door sancties uit te schrijven verhoog je de prijs en straf je enkel jezelf. Daarom dacht Rusland veilig te zijn van sancties, we snijden enkel in ons eigen vel.

En ja, gas verplaats je inderdaad niet zo 1-2-3 en dus verbranden ze er nu heel wat in de lucht maar LNG vangt heel wat op. Met een overschot van aardgas kun je Bitcoins maken, elektriciteit, meststof, chemische producten, antivries, plastiek en allerhande producten die energie nodig hebben zoals staal en bakstenen. Het duurt een paar jaar om aan te passen maar gas en olie zijn grondstoffen die altijd bruikbaar zijn.

Het is daarom erg lastig om het huidige Rusland echt te raken met sancties.


---
Natural gas is an ingredient used to make fertilizer, antifreeze, plastics, pharmaceuticals and fabrics. It is also used to manufacture a wide range of chemicals such as ammonia, methanol, butane, ethane, propane, and acetic acid.

Many manufacturing processes require heat to melt, dry, bake, or glaze a product. Natural gas is used as a heat source in making glass, steel, cement, bricks, ceramics, tile, paper, food products and many other commodities. Natural gas is also used at many industrial facilities for incineration.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 14:21   #2115
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Rusland exporteert maar 25-30% van hun GDP aan goederen waarvan 10% aan de EU, bij de EU is die export een dikke 50%. De impact is dus altijd minimaal voor Rusland.
Wat zegt ge hier nu? 50% van de EU export zou naar Rusland gaan? Of wat bedoelt ge met die 50%?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 14:23   #2116
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat zegt ge hier nu? 50% van de EU export zou naar Rusland gaan? Of wat bedoelt ge met die 50%?
Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 15:05   #2117
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wat zegt ge hier nu? 50% van de EU export zou naar Rusland gaan? Of wat bedoelt ge met die 50%?
friendly reminder, Hoofdstraat...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 15:11   #2118
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
friendly reminder, Hoofdstraat...
Ik las hoofdstraat; ik denk dat hij (of zij, niet het) bedoelt dat de EU 50% exporteert, zondermeer, onafgezien van de afzetmarkt. Maar niet aan mij om dat te expliceren.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 november 2022 om 15:11.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 15:22   #2119
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik las hoofdstraat; ik denk dat hij (of zij, niet het) bedoelt dat de EU 50% exporteert, zondermeer, onafgezien van de afzetmarkt. Maar niet aan mij om dat te expliceren.
50%?!

Snel uit het hoofd, ik denk dat EU GDP 15-20Tj€ was en export iets van 1.5-2Tj€. Ik zou het moeten opzoeken, maar dat is grootte-orde. Da's 10%. In toaal dus he. Dat lijk me ook maar logisch. Welke economie exporteert (en de facto dus ook ongeveer importeert) 50% van z'n ganse economie?!

Echt geeeeeeeen idee wat die 50% zou zijn.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 16:16   #2120
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
50%?!

Snel uit het hoofd, ik denk dat EU GDP 15-20Tj€ was en export iets van 1.5-2Tj€. Ik zou het moeten opzoeken, maar dat is grootte-orde. Da's 10%. In toaal dus he. Dat lijk me ook maar logisch. Welke economie exporteert (en de facto dus ook ongeveer importeert) 50% van z'n ganse economie?!

Echt geeeeeeeen idee wat die 50% zou zijn.
Mijn excuus. Zoals gezegd, hoofdstraat mag voor zichzelf praten.

https://www.worldstopexports.com/eur...op-10-exports/

hier spreekt men over 6 triljoen die "rond de wereld" werd gestuurd. Maar daar moet de import dan weer vanaf om het handelsoverschot/tekort met "de rest van de wereld" te berekenen.

maar louter de zinsnede "Rusland exporteert maar 25-30% van hun GDP aan goederen waarvan 10% aan de EU, bij de EU is die export een dikke 50%" kan dus wel kloppen.
Als we "handelsoverschot" als ijkpunt nemen natuurlijk niet.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 november 2022 om 16:19.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be