Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2022, 22:32   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard kernenergie: Nederland voorbeeldland

De industrie heeft elektriciteit nodig, en de kleine bedrijven en gezinnen ook.
Er moet gewerkt worden aan de afbouw van het gebruik van fossiele brandstoffen.

Nederland kiest voor kernenergie, met de bouw van twee nieuwe centrales.

De vraag is: gaan wij volgen?
Met vivaldi zie ik dat niet gebeuren. Daarvoor moeten de groenen er uit.

Is het denkbaar dat Vlaanderen tracht (en bekomt) dat zij voor vb. een kwart mee kan doen met het Nederlands initiatief?

titel: Nederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales vlak over de grens
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221129_96936578


quote:



De Nederlandse regering wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat melden Nederlandse media dinsdag. Tegen 2035 moeten ze elektriciteit leveren.

Borssele ligt in de provincie Zeeland, net over de Belgische grens. Dat de Nederlandse regering voor Borssele koos, was min of meer verwacht. De enige werkende kerncentrale die Nederland heeft, ligt er ook.

De nieuwe centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. De Nederlandse overheid zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw. De nieuwe centrales werden al aangekondigd in het Nederlandse regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt.

De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen. Vrijdag zou de bevestiging van de plannen volgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 00:01   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Gen 3+ reactoren was een ramp.

Edit: maar als Van Gaal ze bouwt dan kan het wel lukken.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 30 november 2022 om 00:05.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 00:31   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gen 3+ reactoren was een ramp.

Edit: maar als Van Gaal ze bouwt dan kan het wel lukken.
Waarom zijn gen 3+ een ramp?

Doel en Thiange zijn gen 2, en duidelijk een succes, evenals hun broertjes over de hele wereld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 08:58   #4
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Kerncentrales bijbouwen in België?
Ze gaan er afbouwen.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 09:01   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Kerncentrales bijbouwen in België?
Ze gaan er afbouwen.
Daar gaat het dan ook niet over in dit topic.

Het gaat erover dat Nederland 2 kernreactoren gaat bijbouwen.

Dat in Blegië het al een titanenwerk is om door de bureaucratie te geraken om een deftig tuinhek te zetten, laat staan een kerncentrale, da's een ander verhaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 10:29   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De industrie heeft elektriciteit nodig, en de kleine bedrijven en gezinnen ook.
Er moet gewerkt worden aan de afbouw van het gebruik van fossiele brandstoffen.

Nederland kiest voor kernenergie, met de bouw van twee nieuwe centrales.

De vraag is: gaan wij volgen?
Met vivaldi zie ik dat niet gebeuren. Daarvoor moeten de groenen er uit.


Is het denkbaar dat Vlaanderen tracht (en bekomt) dat zij voor vb. een kwart mee kan doen met het Nederlands initiatief?

titel: Nederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales vlak over de grens
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221129_96936578

quote:

De Nederlandse regering wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat melden Nederlandse media dinsdag. Tegen 2035 moeten ze elektriciteit leveren.

Borssele ligt in de provincie Zeeland, net over de Belgische grens. Dat de Nederlandse regering voor Borssele koos, was min of meer verwacht. De enige werkende kerncentrale die Nederland heeft, ligt er ook.

De nieuwe centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. De Nederlandse overheid zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw. De nieuwe centrales werden al aangekondigd in het Nederlandse regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt.

De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen. Vrijdag zou de bevestiging van de plannen volgen.
De kans is reëel dat we volgen. Er is trouwens geen alternatief.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 11:58   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Grote toeter Bouchez (duidelijk genoeg toch?) is ook voorstander van kernenergie.

Hij heeft de keuze na de volgende verkiezingen: een deal met de nva (kernenergie en confederalisme-naar-nva-model en breder: centrum-rechts beleid) of een deal met de Ecolo-PS (bomen knuffelen).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 15:03   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen.
En wie betaalt de rekening?
En de rest van de electriciteit komt van?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2022 om 15:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 04:54   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.813
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En wie betaalt de rekening?
De klanten.
Citaat:
En de rest van de electriciteit komt van?
Een beetje uit hernieuwbaar, de rest uit fossiele brandstof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 10:03   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De klanten.

Een beetje uit hernieuwbaar, de rest uit fossiele brandstof.
Een beetje?

Rekenkundige toekomst is dan het allermeeste uit hernieuwbaar/opslag en een beetje of 11-15% via kernenergie voor Nederland.

"Fossiel" eerder om de gaten te vullen, beetje backup.

Nederland wil namelijk tegen 2050 klimaatneutraal zijn:
Citaat:
https://www.rvo.nl/onderwerpen/energiesysteem

24 november 2022

In 2050 wil Nederland 100% klimaatneutraal zijn. Klimaatneutraal wil zeggen dat er geen effect is op het klimaat. Hiervoor heeft Nederland een nieuw energiesysteem nodig: van opwek, gebruik, transport tot en met opslag van energie. Hoe pakt Nederland dit aan?
Citaat:
De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen. Vrijdag zou de bevestiging van de plannen volgen.
De huidige cijfers van Nederland tot 2021, of ref [15]
https://opendata.cbs.nl/statline/#/C...le?fromstatweb via https://en.wikipedia.org/wiki/Renewa...he_Netherlands

De kleuren hieronder spreken voor zich:
Total electricity production by source:[15]
Gas: oranje
Oil and other fossil fuels: bruin
Coal: zwart
Renewable: groen
Nuclear and other sources: rood

~1/3 van de electriciteitsproductie is vandaag al hernieuwbaar. Of zie ik slecht?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download (2).png‎
Bekeken: 32
Grootte:  82,4 KB
ID: 117166  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2022 om 10:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 10:51   #11
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.212
Standaard

ik wil een kernbomland
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 11:12   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De industrie heeft elektriciteit nodig, en de kleine bedrijven en gezinnen ook.
Er moet gewerkt worden aan de afbouw van het gebruik van fossiele brandstoffen.

Nederland kiest voor kernenergie, met de bouw van twee nieuwe centrales.

De vraag is: gaan wij volgen?
Met vivaldi zie ik dat niet gebeuren. Daarvoor moeten de groenen er uit.

Is het denkbaar dat Vlaanderen tracht (en bekomt) dat zij voor vb. een kwart mee kan doen met het Nederlands initiatief?

titel: Nederland bouwt komende tien jaar twee nieuwe kerncentrales vlak over de grens
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221129_96936578


quote:



De Nederlandse regering wil dat er twee nieuwe kerncentrales in Borssele komen. Dat melden Nederlandse media dinsdag. Tegen 2035 moeten ze elektriciteit leveren.

Borssele ligt in de provincie Zeeland, net over de Belgische grens. Dat de Nederlandse regering voor Borssele koos, was min of meer verwacht. De enige werkende kerncentrale die Nederland heeft, ligt er ook.

De nieuwe centrales moeten vanaf uiterlijk 2035 draaien. De Nederlandse overheid zal ook bijdragen aan de kosten van de bouw. De nieuwe centrales werden al aangekondigd in het Nederlandse regeerakkoord. Voor de eerste stappen is 5 miljard euro vrijgemaakt.

De regering wil kiezen voor twee zogenoemde ‘generatie III+ reactoren’. Daarmee moet kernenergie vanaf 2035 goed zijn voor 11 tot 15 procent van het totale aanbod aan elektriciteit bij onze noorderburen. Vrijdag zou de bevestiging van de plannen volgen.
Er zou daaromtrent op zijn minst toch eens met Nederland kunnen gepraat worden. Maar dat betekent wellicht dat Nederland zal voorstellen om er een gezamenlijk project van te maken. Ik vrees evenwel dat daarvoor dit land niet meer voldoende solvabel is. Wat wil je, met een budgettekort van minstens 5,8% en een gecumuleerde staatsschuld die nu reeds 109% van het BNP bereikt.
Ik wil dit "off topic" afsluiten met de opmerking dat ik mij van langsommeer erger aan het uitvallen van de meest essentiële functies (bold, italics, underscore) op dit forum.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 11:12   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ik wil een kernbomland
Zijn we al. Zelfs splinternieuwe in KeeBee.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 13:52   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
~1/3 van de electriciteitsproductie is vandaag al hernieuwbaar. Of zie ik slecht?
Dat is irrelevant. Zelfs 60% is irrelevant, zoals ik elders stelde. Omdat de laatste 30-40% niet hernieuwbaar kunnen voorlopig, en de eliminatie van fossiel met een orde van grootte dus niet van toepassing is.

Maar 15% kernenergie is OOK redelijk irrelevant. Het zou zinvol kunnen worden als het die 30-40% die niet hernieuwbaar kan worden, opvangt. Maar 30-40% is optimistisch natuurlijk, ik denk dat hernieuwbaar moeite heeft om boven de 50% uit te komen zonder grote efficientieverliezen (ttz, het gros van de productie moeten weggooien).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 13:54   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is irrelevant. Zelfs 60% is irrelevant, zoals ik elders stelde. Omdat de laatste 30-40% niet hernieuwbaar kunnen voorlopig, en de eliminatie van fossiel met een orde van grootte dus niet van toepassing is.

Maar 15% kernenergie is OOK redelijk irrelevant. Het zou zinvol kunnen worden als het die 30-40% die niet hernieuwbaar kan worden, opvangt. Maar 30-40% is optimistisch natuurlijk, ik denk dat hernieuwbaar moeite heeft om boven de 50% uit te komen zonder grote efficientieverliezen (ttz, het gros van de productie moeten weggooien).
Ik denk?
Maar er zijn toch al landen met 90% en meer? Noorwegen, ook Zweden, andere landen zullen ook meestal 60% halen (Zwitserland,...). Wat gooien die echt weg?

Ze exporteren wat gaat en worden er elke dag rijker van.


Nederland gaat naar 11 tot 15% kernenergie in 2035, dat is pakweg 1/9e.

Vandaag heeft NL reeds 1/3e hernieuwbare electriciteit en zullen redelijk rap 1/2e halen. Of nog ruim voor er 1 bijkomende kerncentrale afgewerkt is.

Deze draadtitel en context is dus gewoon totaal overtrokken, of de groei van hernieuwbare energie niet meer meespeelt in het afbouwen van fossiel.

"Kernenergie: Nederland voorbeeldland"

"Er moet gewerkt worden aan de afbouw van het gebruik van fossiele brandstoffen."

" Nederland kiest voor kernenergie, met de bouw van twee nieuwe centrales."

Als men nu zou schrijven Finland voorbeeldland van kernenergie, OK dan ben ik akkoord: https://www.nucleairforum.be/thema/k...0de%20regering.

Nu heb ik het natuurlijk tegen de draadstarter, maar blijkbaar ben ik de enige die dat vindt?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2022 om 14:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:07   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nederland gaat naar 11 tot 15% kernenergie in 2035, dat is pakweg 1/9e.

Vandaag heeft NL reeds 1/3e hernieuwbare electriciteit en zullen redelijk rap 1/2e halen. Of nog ruim voor er 1 bijkomende kerncentrale afgewerkt is.
Nog eens, dat is allemaal irrelevant: wat telt is of je naar 90% niet-fossiel kan of niet. DAN PAS verminder je je fossiele afhankelijkheid met een orde van grootte. Met 40%, 50%, of 70% niet-fossiel maakt het eigenlijk geen moer uit.

Kortom, als Nederland "een paar kerncentrales" bijzet is dat ook irrelevant. Als zij voldoende kernenergie bijzetten om "full kernenergie" te gaan, is dat zinvol. Dat kan "40%" van de mix zijn, als ze op mirakuleuze wijze aan 60% NUTTIG hernieuwbaar geraken (waar ik mijn twijfels over heb).

Maar je moet naar 90% niet-fossiel, of je kan evengoed op fossiel blijven draaien. Uw fossiel door 2 of 3 delen is irrelevant.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 december 2022 om 14:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:13   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog eens, dat is allemaal irrelevant: wat telt is of je naar 90% niet-fossiel kan of niet. DAN PAS verminder je je fossiele afhankelijkheid met een orde van grootte. Met 40%, 50%, of 70% niet-fossiel maakt het eigenlijk geen moer uit.

Kortom, als Nederland "een paar kerncentrales" bijzet is dat ook irrelevant. Als zij voldoende kernenergie bijzetten om "full kernenergie" te gaan, is dat zinvol. Dat kan "40%" van de mix zijn, als ze op mirakuleuze wijze aan 60% NUTTIG hernieuwbaar geraken (waar ik mijn twijfels over heb).

Maar je moet naar 90% niet-fossiel, of je kan evengoed op fossiel blijven draaien. Uw fossiel door 2 of 3 delen is irrelevant.
Wat telt is dat je elke dag minder CO2 uitstoot. En dat is door elke dag minder CO2 uit te stoten.

Het is een gespaarde dosis hé.

Of jij dat nu irrelevant vindt wat ben ik daarmee? En uw kan of niet kan -verhaaltje moogt je ondertussen verticaal klasseren: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=150

Kan of niet kan is eerder nucleair, daar ik @Voltian en zijn opgezochte argumentatie gelijk: " als dat KAN voor kernenergie, dan KAN dat nog meer voor RE. We moeten het gewoon WILLEN. QED"

Nog eens, en nog eens.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2022 om 14:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:57   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De klanten.

Een beetje uit hernieuwbaar, de rest uit fossiele brandstof.
Er functioneert in dit land ook nog kernenergie en in het aanbodgamma is dat nog steeds het dominerend aandeel. Ook al doet Ecolo/Groen alsof ze dat niet kunnen horen/lezen. Maar kom, ze hebben het verder openhouden van enkele kerncentrales toch moeten slikken. Tandenknarsend…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:44   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er zou daaromtrent op zijn minst toch eens met Nederland kunnen gepraat worden. Maar dat betekent wellicht dat Nederland zal voorstellen om er een gezamenlijk project van te maken. Ik vrees evenwel dat daarvoor dit land niet meer voldoende solvabel is. Wat wil je, met een budgettekort van minstens 5,8% en een gecumuleerde staatsschuld die nu reeds 109% van het BNP bereikt.
Ik wil dit "off topic" afsluiten met de opmerking dat ik mij van langsommeer erger aan het uitvallen van de meest essentiële functies (bold, italics, underscore) op dit forum.
2 voor het volgende:
Citaat:
Ik wil dit "off topic" afsluiten met de opmerking dat ik mij van langsommeer erger aan het uitvallen van de meest essentiële functies (bold, italics, underscore) op dit forum
Citaat:
Ik vrees evenwel dat daarvoor dit land niet meer voldoende solvabel is. Wat wil je, met een budgettekort van minstens 5,8% en een gecumuleerde staatsschuld die nu reeds 109% van het BNP bereikt.
Dat ze een pp-dinges oprichten (privaat-publieke ...) Ik wil best mijn kleine beleggingsportefeuille wat aanpassen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 16:09   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Er is doodeenvoudig op dit moment geen haalbaar alternatief voor kernenergie.

Kernfusie zal nog niet voor onmiddellijk zijn hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be