Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2022, 11:48   #101
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat was dus mijn vraag: heb je het beter in voorarrest dan na veroordeling?
Mijn ervaring stamt nog uit de jaren tachtig in de toenmalige oudste gevangenis van België. Toen mocht een veroordeelde werken zoals frietzakjes plekken en die kreeg een fancy broek hebben met een streep langs de zijkant.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 11:49   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kunnen we efkens een poging tot realistisch gedrag proberen als aanzet?

Neen, martelen is fout. Een drie sterren vol-pension hôtel is ook fout, net zoals vervroegd vrijkomen. Het is uiteindelijk een bestraffing en (tijdelijke) verwijdering uit de normale gangbare maatschappij en GEEN heropvoeding op zijn club med's.
Jezelf heropvoeden doe je maar zelf, indien de frank is gevallen.

Zoniet: gat, blaren, zitten, ...desnoods in een te vergeten putteke.
Mensen komen niet vervroegd vrij, vermits de rechter straft met die wetten in gedachten.

Nog eens, stel:

Men pakt u met wietkweken, "handel en bezit" in gerechtelijk jargon. De rechter wil u acht maand in de gevangenis, hij geeft u twee jaar. Na acht maand kom je buiten.

Verander nu de wetgeving ter zake, iedereen doet vanaf nu einde straf.

we beginnen opnieuw:


Men pakt u met wietkweken, "handel en bezit" in gerechtelijk jargon. De rechter wil u acht maand in de gevangenis, hij geeft u acht maand. Na acht maand kom je buiten.

Het systeem zoals het nu is, dat is strenger, want nu kom je buiten na acht maand, er staat nog 16 maand, die meevallen als je binnen bepaalde tijd opnieuw veroordeeld wordt.

Als we evolueren naar einde straf kom je buiten na acht maand en de straf is gedaan, je krijgt geen voorwaarden en bepalingen mee, en er staat ook geen zestien maand gevangenisstraf meer te wachten als stok achter de deur.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:36   #103
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mensen komen niet vervroegd vrij, vermits de rechter straft met die wetten in gedachten.

Nog eens, stel:

Men pakt u met wietkweken, "handel en bezit" in gerechtelijk jargon. De rechter wil u acht maand in de gevangenis, hij geeft u twee jaar. Na acht maand kom je buiten.

Verander nu de wetgeving ter zake, iedereen doet vanaf nu einde straf.

we beginnen opnieuw:


Men pakt u met wietkweken, "handel en bezit" in gerechtelijk jargon. De rechter wil u acht maand in de gevangenis, hij geeft u acht maand. Na acht maand kom je buiten.

Het systeem zoals het nu is, dat is strenger, want nu kom je buiten na acht maand, er staat nog 16 maand, die meevallen als je binnen bepaalde tijd opnieuw veroordeeld wordt.

Als we evolueren naar einde straf kom je buiten na acht maand en de straf is gedaan, je krijgt geen voorwaarden en bepalingen mee, en er staat ook geen zestien maand gevangenisstraf meer te wachten als stok achter de deur.
Doet een rechter uitspraak rekening houdend met het 1/3 zitten ?
Zo ja is dat wel schandalig.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:45   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Doet een rechter uitspraak rekening houdend met het 1/3 zitten ?
Zo ja is dat wel schandalig.
Uiteraard houdt hij daar rekening mee. De rechter beslist toch welke straf hij u geeft.

Daarom, onder de huidige wetgeving geeft de rechter u drie jaar als hij u één jaar in de gevangenis wil hebben.

Lijkt u dat niet logisch?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:48   #105
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard houdt hij daar rekening mee. De rechter beslist toch welke straf hij u geeft.

Daarom, onder de huidige wetgeving geeft de rechter u drie jaar als hij u één jaar in de gevangenis wil hebben.

Lijkt u dat niet logisch?
Neen.
Mijn inziens heeft de rechter zich op dat vlak niet te moeien met de strafuitvoering.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:55   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen.
Mijn inziens heeft de rechter zich op dat vlak niet te moeien met de strafuitvoering.
Maar de strafuitvoering is toch maar een andere naam voor de VI-commissie?

Als de rechter die u veroordeeld niet mag beslissen welke straf hij u geeft, wie dan wel?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:57   #107
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen.
Mijn inziens heeft de rechter zich op dat vlak niet te moeien met de strafuitvoering.
Hij beslist toch over hoe lang ge moet zitten ? niet

Dus als hij weet dat ge op de helft toch vrijkomt omdat er dan gehusseld wordt met zijn beslissing , dan is het tarrief maal 2 he, dat is toch logisch.

Dat is gelijk of die kameraad die altijd een half uur te laat komt op de afspraak die zegt ge ook dat hij er om 14 uur moet zijn, als t feestje om 14:30 begint.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 12:57   #108
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard houdt hij daar rekening mee. De rechter beslist toch welke straf hij u geeft.

Daarom, onder de huidige wetgeving geeft de rechter u drie jaar als hij u één jaar in de gevangenis wil hebben.

Lijkt u dat niet logisch?
Dan moet de rechter meer dan drie jaar geven want onder de drie jaar moet men helemaal niet gaan zitten.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 13:01   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan moet de rechter meer dan drie jaar geven want onder de drie jaar moet men helemaal niet gaan zitten.
Klopt niet.

Thuis, met een bandje van uw vrijheid berooft, zitten is net dat, vrijheidsberoving.

Dat is de straf, vrijheidsberoving en enkel dat, er staat nergens dat gevangenen moeten afzien/slagen krijgen/uitgehongerd worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 13:22   #110
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hij beslist toch over hoe lang ge moet zitten ? niet

Dus als hij weet dat ge op de helft toch vrijkomt omdat er dan gehusseld wordt met zijn beslissing , dan is het tarrief maal 2 he, dat is toch logisch.

Dat is gelijk of die kameraad die altijd een half uur te laat komt op de afspraak die zegt ge ook dat hij er om 14 uur moet zijn, als t feestje om 14:30 begint.
De rechter oordeelt onafhankelijk.
Ik vind het echter niet kunnen dat een rechter zich zou laten beïnvloeden door een wet die de werkelijke uitvoering kan bepalen.
Als een rechter oordeelt dat je 1 jaar mag zitten dan moet de uitspraak niet 3 jaar zijn.
Als dit toch werkelijk zo is dan moet dit worden aangeklaagd. Het klopt niet. Het is niet aan de rechter om te anticiperen zoals bij uw feestje.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 13:24   #111
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar de strafuitvoering is toch maar een andere naam voor de VI-commissie?

Als de rechter die u veroordeeld niet mag beslissen welke straf hij u geeft, wie dan wel?
Daar gaat het mij niet om. Als een rechter oordeelt dat je 6 maanden moet zitten dat moet de uitspraak 6 maanden zijn.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 13:28   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar gaat het mij niet om. Als een rechter oordeelt dat je 6 maanden moet zitten dat moet de uitspraak 6 maanden zijn.
Niet volgens de Belgische wetten ter zake.

Als de rechter vindt dat u zes maand moet doen dan geeft hij u achttien maand.
Mocht hij u zes maand geven, dan zit je +- anderhalve maand. Vanwege het gegeven dat straffen in maand uitgesproken de juridisch kalender volgens, waarin een maand 28 dagen heeft.

Zo doet iemand die twaalf maand krijgt drie maand en iemand die een jaar krijgt vier maanden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 14:59   #113
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De rechter oordeelt onafhankelijk.
Ik vind het echter niet kunnen dat een rechter zich zou laten beïnvloeden door een wet die de werkelijke uitvoering kan bepalen.
Als een rechter oordeelt dat je 1 jaar mag zitten dan moet de uitspraak niet 3 jaar zijn.
Als dit toch werkelijk zo is dan moet dit worden aangeklaagd. Het klopt niet. Het is niet aan de rechter om te anticiperen zoals bij uw feestje.
het is des menschen he, ...

Allee omdat zo ne linkse lul van nen dejeune ergens eens ne keer die wet heeft uitgevonden om gasten die voor 30 jaar de doos in draaiden op 10 jaar vrij te krijgen is nu het effect dat als ge ze voor 3 jaar vast wil zetten ze al na 1 jaar vrij rond lopen... dus wat doet ge dan als goede mens. Ze veroordelen tot 9 jaar dan weet ge tenminste dat ze voor die minimum van 3 jaar van t straat zijn. elk extra jaartje vanwege wangedrag bvb is dan ook meegenomen.

mocht ik juge zijn, hadden ze het allemaal zo aan hun rekker, ik zou niet gaan voor minder als 5 jaar. tenzij het voor zo ne sukkelaar is die in zijn ongeluk is gelopen en eigenlijk te goed is voor deze wereld.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 16:49   #114
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Klopt niet.

Thuis, met een bandje van uw vrijheid berooft, zitten is net dat, vrijheidsberoving.

Dat is de straf, vrijheidsberoving en enkel dat, er staat nergens dat gevangenen moeten afzien/slagen krijgen/uitgehongerd worden.
Me dunkt, fitness, zwembad, internet, drie maaltijden per dag, kost en inwoon met penitentiair verlof, is niet afzien..
Natuurlijk wel als je zelf door familie voor eten moet zorgen of je verhongert of stokslagen en messteken kunt krijgen van drugbendes die de plak zwaaien door corrupte cipiers, in vuile cellen zonder sanitair opeengepakt als sardienen etc...das pas afzien..vraag het es aan belgen die in buitenlandse gevangenissen zitten..
Gevangenissen hier zijn een lachertje, daarom is er ook geen enkel afschrikeffect, er zijn zelfs allochtone criminelen die een zekere status verwerven en fier zijn als ze moeten gaan zitten, dat deert hen niet in het minst want het stelt niks voor door dat hotelgehalte van onze "strafinrichtingen".
En dat enkelbandje? Daar hebben hardleerse recidivisten ook al manieren voor gevonden om te omzeilen, die lachen justitie en politie vierkant uit.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 17:00   #115
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De rechter oordeelt onafhankelijk.
Ik vind het echter niet kunnen dat een rechter zich zou laten beïnvloeden door een wet die de werkelijke uitvoering kan bepalen.
Als een rechter oordeelt dat je 1 jaar mag zitten dan moet de uitspraak niet 3 jaar zijn.
Als dit toch werkelijk zo is dan moet dit worden aangeklaagd. Het klopt niet. Het is niet aan de rechter om te anticiperen zoals bij uw feestje.
Elke rechter moet zich aan de wet houden.
Als de politiek bepaalt dat een straf onder drie jaar niet hoeft uitgezeten te worden in de cel, dan kan de rechter daar niet tegenin gaan.
De termijn voor straffen is afhankelijk van de begane misdaad en ligt bij wet vast in het strafwetboek.
Een rechter kan niet zomaar een langere straf geven dan wettelijk toegestaan en bepaald werd.
Als voor een misdaad de straf maximaal 10 jaar is, dan kan de rechter geen 20 jaar geven. Rechters zijn gebonden aan de wetten die de politiek maakt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 17:12   #116
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Me dunkt, fitness, zwembad, internet, drie maaltijden per dag, kost en inwoon met penitentiair verlof, is niet afzien..

...
- lol -

Je bent nog een grote eetzaal met doorlopend koud buffet vergeten.

Of wacht, er zijn geen eetzalen in Belgische gevangenissen.
Niet alleen is er niet genoeg bewaking om zoveel gevangenen tegelijk uit de cel te halen, ze doen het er ook van in hun broek.

Je denkt misschien dat het is zoals in Amerikaanse gevangenissen waar gevangenen zelf kiezen of ze buiten gaan of niet, de hele dag door. Die hebben ook eetzalen en dergelijke.

Ik geef het u op een briefje, één week en je weent bittere tranen in een Belgisch huis van bewaring. Eén week.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 17:14   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
het is des menschen he, ...

Allee omdat zo ne linkse lul van nen dejeune ergens eens ne keer die wet heeft uitgevonden om gasten die voor 30 jaar de doos in draaiden op 10 jaar vrij te krijgen is nu het effect dat als ge ze voor 3 jaar vast wil zetten ze al na 1 jaar vrij rond lopen... dus wat doet ge dan als goede mens. Ze veroordelen tot 9 jaar dan weet ge tenminste dat ze voor die minimum van 3 jaar van t straat zijn. elk extra jaartje vanwege wangedrag bvb is dan ook meegenomen.

mocht ik juge zijn, hadden ze het allemaal zo aan hun rekker, ik zou niet gaan voor minder als 5 jaar. tenzij het voor zo ne sukkelaar is die in zijn ongeluk is gelopen en eigenlijk te goed is voor deze wereld.
Ik hoor het al, spijts uw goede bedoelingen ga je ze toch allemaal vrijlaten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 18:46   #118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar gaat het mij niet om. Als een rechter oordeelt dat je 6 maanden moet zitten dat moet de uitspraak 6 maanden zijn.
Ik ben van een ander gedacht dan jij.

Ik vind het helemaal niet slecht dat iemand een eindje vroeger vrij komt, maar wel met de duidelijke boodschap: als je iets uitspookt ondertussen, dan komt het gedeelte dat je nu niet moet uitzweten, wel bij de straf die je zal krijgen voor dat nieuwe feit.
Hopelijk motiveert dat voor een beperkt aantal crimineelkes.

Maar natuurlijk niet na een derde al.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 18:48   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet volgens de Belgische wetten ter zake.

Als de rechter vindt dat u zes maand moet doen dan geeft hij u achttien maand.
Mocht hij u zes maand geven, dan zit je +- anderhalve maand. Vanwege het gegeven dat straffen in maand uitgesproken de juridisch kalender volgens, waarin een maand 28 dagen heeft.

Zo doet iemand die twaalf maand krijgt drie maand en iemand die een jaar krijgt vier maanden.
Gij denkt dat dat zo gaat, maar je weet er de kloten van.
Nu, dat is evenveel als ik er van af weet, maar ik erken dat tenminste.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2022, 19:24   #120
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ne linkse lul van nen dejeune
en 't was dan nog wel nen tsjeef
en al van meer dan 120 jaar geleden, die wet Lejeune....

maar wat erger is -ik citeer grontendeels-, deze wet (en vervolgwetten) over de voorwaardelijke invrijheidstelling mag niet verward worden met de voorlopige invrijheidstelling. De voorlopige invrijheidstelling is een maatregel van vervroegde vrijlating van een gedetineerde die geen enkele wettelijke grondslag heeft. Het vrijlaten van in aanmerking komende gedetineerden gebeurt ambtshalve door de gevangenisdirecteur:

Voor definitief veroordeelden tot hoofdgevangenisstraf(fen) met een uitvoerbaar gedeelte van niet meer dan drie jaar, gelden de volgende inkortingen:
* Wie een straf uitzit van 6 tot en met 7 maanden: vrij na 1 maand gevangenis
* Wie een straf uitzit van 7 maanden tot en met 1 jaar: vrij na 2 maanden gevangenis
* Wie een straf uitzit van 1 tot en met 2 jaar: vrij na 4 maanden gevangenis
* Wie een straf uitzit van 2 tot en met 3 jaar: vrij na 8 maanden gevangenis
In de praktijk is het de norm dat de veroordeelden in deze categorie na de eerste dag gevangenis in strafonderbreking gaan en terug naar huis mogen in afwachting van het activeren van elektronisch toezicht.


Das nog straffer dan de promoties van den Albert Hein of de knALDI
Niet te verschieten dat al die criminele nieuwkomers zich te pletter lachen met deze Belgenmop...
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be