Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten vuurtorens landinwaards schijnen?
Ja 11 64,71%
Neen 3 17,65%
Enkel als ze in de slaapkamer van Diependaele schijnen 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2023, 12:59   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En wat dan nog, welke uil gaat er een appartementsblok neerpoten naast een vuurtoren ? En welke imbeciel gaat daar dan wonen ?? Om later te kunnen klagen ??
Dat is het startpunt, wat voor ne kaffer van ne stedebouwkundige moet ge zijn om daarvoor gunstig advies te geven.

ik zou wel eens willen zien hoe dik de valies met poen was die het stadsbestuur van Oostende gekregen heeft van de bevriende bouwpromotor om deze farce weer goed te keuren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:00   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hier is een fundamenteel verschil, die vuurtoren staat er al 80 jaar, dien imam is nog maar pas geimporteerd bovendien passen die minaretten niet in een Christelijk Joodse Europese cultuur.

Dus die minaretten afbreken die handel. als ze naar geitegemekker willen luisteren dat ze dan een geit kopen of in geitfuckistan gaan wonen.
Die kerktorens stonden er soms al duizend jaar en toch hebben ze hun gebimbam moeten aanpassen aan huidige leefnormen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:01   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En wat dan nog, welke uil gaat er een appartementsblok neerpoten naast een vuurtoren ? En welke imbeciel gaat daar dan wonen ?? Om later te kunnen klagen ??
Ja, wie wil er nu op de dijk van Oostende gaan wonen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:02   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die kerktorens stonden er soms al duizend jaar en toch hebben ze hun gebimbam moeten aanpassen aan huidige leefnormen.
omdat niemand nog naar de kerk gaat
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:03   #25
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, wie wil er nu op de dijk van Oostende gaan wonen?
Weer naast de kwestie. Ze wonen aan de vuurtoren.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:03   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Doet mij denken aan mensen die een huis bouwen aan een spoorweg, en dan klagen dat er treinen voorbijrijden. Of die in de buurt van Zaventem op een goedkoper stuk grond een villa zetten en dan klagen over vliegtuigen: "Moeten die over mijn huis vliegen?"
Correct!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:03   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
omdat niemand nog naar de kerk gaat
Er varen ook geen zeeschepen meer op de Westvlaamse polders.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:04   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die kerktorens stonden er soms al duizend jaar en toch hebben ze hun gebimbam moeten aanpassen aan huidige leefnormen.
Wel ons parochiekapelleke sloeg ook om het kwartier, ik heb daar tot mijn 6 jaar onder gewoond nooit last van gehad, mijn grootvader heeft er 40 jaar onder gewoond ook geen last van gehad.

Voor de rest van de parochianen in t dorp, daar hingen de klokken nog hoger en sloegen ze nog harder, (de doodsklok moest ge maar eens horen beieren) daar heb ik nooit een kat over horen klagen.

Mijn vader stond regelmatig met de nacht, wel die sliep achteraan de woning en dan ging de rolluik naar beneden. Wij als kind moesten stil zijn en die mens sliep zijn nodige uren.

Natuurlijk was die wel zo slim en niet te gierig om onder een viaduct in Gentbrugge te gaan wonen.

Moet de maatschappij nu werkelijk altijd opdraaien voor de fuckups van een ander ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:05   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Als je mordicus even hoog of zelfs wat hoger wilt wonen dan een nabijgelegen vuurtoren, dan moet je de consequenties aanvaarden en niet achteraf staan mekkeren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 februari 2023 om 13:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:07   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er varen ook geen zeeschepen meer op de Westvlaamse polders.
Niets mee te maken. Hun woningkeuze was vrij. Als ze dan klagen over dingen in de buurt dan is het omwille hun eigen domheid over dingen die ze op voorhand konden weten.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:07   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, wie wil er nu op de dijk van Oostende gaan wonen?
Eerlijk gezegd moet ge daar wel een serieuze steek voor los hebben in uwe kop.

Wind die uw appartement jaarlijks zandstraalt, bij een storm doet het bieza bijze , in de zomer loopt het daar beneden vol met marginalen (diegene die wel geld hebben zitten in De Haan of Knokke )

Bovendien is het een ranzige verpauperde stad, allee ja dat is de indruk die de "koninging der badsteden" op mij heeft.

Ah en de meeuwen komen uwen balkon volschijten, ... (en ge moogt die niet afknallen met een looikes geweer)_

Voor het geld dat ze daar in dat appartement hebben gestoken hadden ze een schoon rustig fermetteke kunnen hebben in de pikdonkere polder.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 februari 2023 om 13:12.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:11   #32
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Akkoord dat wie naast een vuurtoren gaat wonen, dat licht erbij zou nemen, net zoals aan een treinspoor of luchthaven ook het ongemak erbij hoort.
Maar waarom worden deze klachten niet ernstig genomen, ondanks dat ze het wisten, en vooral: waarom dan niet voor een oplossing kiezen als die mogelijkheid er is?
Tenslotte dient het licht van de vuurtoren toch enkel om schepen op zee de weg te wijzen?
Of hebben we de technologie niet om de vuurtoren zodanig aan te passen dat het licht enkel over zee schijnt?
Maar voor dwarsligger diependaele primeert "historisch licht" naar het binnenland, dat nergens toe dient en waar niemand nog aandacht voor heeft, op de rust waar deze flatbewoners, die ook Oostendenaren zijn, recht op hebben?!
Dat lijkt wel puur afgunst en pestgedrag van diependaele om deze flatbewoners te willen straffen terwijl er een simpele oplossing is die ook nog eens het nut van de vuurtoren is?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 3 februari 2023 om 13:14.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:13   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd moet ge daar wel een serieuze steek voor los hebben in uwe kop.

Wind die uw appartement jaarlijks zandstraalt, bij een storm doet het bieza bijze , in de zomer loopt het daar beneden vol met marginalen (diegene die wel geld hebben zitten in De Haan of Knokke )

Bovendien is het een ranzige verpauperde stad, allee ja dat is de indruk die de "koninging der badsteden" op mij heeft.

Ah en de meeuwen komen uwen balkon volschijten, ... (en ge moogt die niet afknallen met een looikes geweer)_

Voor het geld dat ze daar in dat appartement hebben gestoken hadden ze een schoon rustig fermetteke kunnen hebben in de pikdonkere polder.
Of in de Ardennen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 februari 2023 om 13:13.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:13   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Akkoord dat wie naast een vuurtoren gaat wonen, dat licht erbij zou nemen, net zoals aan een treinspoor of luchthaven ook het ongemak erbij hoort.
Maar waarom worden deze klachten niet ernstig genomen, ondanks dat ze het wisten, en vooral: waarom dan niet voor een oplossing kiezen als die mogelijkheid er is?
Tenslotte dient het licht van de vuurtoren toch enkel om schepen op zee de weg te wijzen?
Of hebben we de technologie niet om de vuurtoren zodanig aan te passen dat het licht enkel over zee schijnt?
Maar voor dwarsligger diependaele primeert "historisch licht" naar het binnenland, dat nergens toe dient en waar niemand nog aandacht voor heeft, op de rust waar deze flatbewoners, die ook Oostendenaren zijn, recht op hebben?!
Dat lijkt wel puur afgunst en pestgedrag van diependaele om deze flatbewoners te willen straffen?
Ik zou wel eens het volledige dosier willen zien hoe deze miskleun daar is komen te staan.

Volgens mij gaat het neiger stinken als de vismijn als ge dat putteke open trekt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:15   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik geef je gedeeltelijk gelijk.

Die mensen moeten niet eisen dat de treinen of vliegtuigen afgeschaft worden. Zij mogen echter wel vragen dat er zoveel mogelijk haalbare maatregelen (geluiddschermen, stille treinen en vliegtuigen,…) genomen worden om de hinder te beperken.
Het is gewoon een kwestie van kip en ei.
Wie of wat was er eerst.
Als ik morgen aan een overweg of druk vliegveld ga wonen, dan zal ik mijn eigen maatregelen wel nemen. Ik ga niet liggen zeiken en eisen dat anderen mijn eigen gecreëerd probleem gaan oplossen.

Het verhaal veranderd wel compleet als er plots een "hinderlijk" iets geplaatst/gebouwd/ingericht wordt.
Dan is het niet meer dan normaal dat de "nieuwe" ervoor zorgt dat er geen, of zo min mogelijk overlast veroorzaakt wordt.
Citaat:
Die vuurtoren moet helemaal niet weg, er wordt gewoon een nutteloos deel van afgeschermd.
En nu niet meer.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:19   #36
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou wel eens het volledige dosier willen zien hoe deze miskleun daar is komen te staan.

Volgens mij gaat het neiger stinken als de vismijn als ge dat putteke open trekt.
Het gesjoemel en de corruptie in bouwvergunningen en toewijzigingen aan vastgoed speculanten is een andere discussie.
Daar hebben de flatbewoners die nu last hebben van de vuurtoren geen zaken mee, dan moet je (weer) naar de politiek wijzen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:22   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het gesjoemel en de corruptie in bouwvergunningen en toewijzigingen aan vastgoed speculanten is een andere discussie.
Daar hebben de flatbewoners die nu last hebben van de vuurtoren geen zaken mee, dan moet je (weer) naar de politiek wijzen.
Maar die vuurtoren stond er al wel toen zij er gingen wonen. Als je ergens gaat wonen : pas je aan of blijf er weg.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:22   #38
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is gewoon een kwestie van kip en ei.
Wie of wat was er eerst.
Als ik morgen aan een overweg of druk vliegveld ga wonen, dan zal ik mijn eigen maatregelen wel nemen. Ik ga niet liggen zeiken en eisen dat anderen mijn eigen gecreëerd probleem gaan oplossen.

Het verhaal veranderd wel compleet als er plots een "hinderlijk" iets geplaatst/gebouwd/ingericht wordt.
Dan is het niet meer dan normaal dat de "nieuwe" ervoor zorgt dat er geen, of zo min mogelijk overlast veroorzaakt wordt.

En nu niet meer.
Dus had er op die plaats niet mogen gebouwd worden?
Wie heeft de toestemming gegeven om naast de vuurtoren een flatgebouw te mogen bouwen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:22   #39
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dus had er op die plaats niet mogen gebouwd worden?
Wie heeft de toestemming gegeven om naast de vuurtoren een flatgebouw te mogen bouwen?
Wie heeft er wie verplicht om er gaan te wonen ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:27   #40
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar die vuurtoren stond er al wel toen zij er gingen wonen. Als je ergens gaat wonen : pas je aan of blijf er weg.
Wat is erop tegen om het probleem op te lossen als het kan?
Een vuurtoren dient om schepen te begeleiden op zee, gebruik het daar dan ook voor...dat is dan meteen ook de oplossing voor die mensen
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be