Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2023, 20:09   #21
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Zelfs in bossen kom ik al jaren plakkaten 30 tegen.
Zal zijn om de herten de tijd te geven waarschijnlijk.
Die "zones" zijn gewoon drogredenen om de mobiliteit van auto's verder in te perken.
Net als indertijd, langer geleden, die voorrang van rechts op drukke hoofdwegen. 100 of 1000 autos op de hoofdweg voor 1 uit zo een zijstraatje. dus makende dat 100 of 1000 moeten vertragen voor die kleine kans, voor elk zijstraatje.
Zie Mariakerke, Beekstraat naar Drongen, tussen brug over R4 en die kapel.
Dat is 10 jaar, de tijd dat ik er passeerde, zo voorrang van rechts geweest, tot voor enkele jaren, ze voorrang geven borden plaatsten vanuit de zijstraten.
Die sabotage van mobiliteit was immers niet meer nodig, daar ze de baan langs de Brugse vaart, en de toegang vanuit Vinderhoute (Snepbrug) de boel voor auto's verziekten.
Ik ben een vijftiger, en weet hoe de banen voor hun sabotage eruit zagen. En heb ze zien saboteren. Als ik nu kijk naar een brug over een autostrade of vaart, volgeplaatst met betonblokken palen tot zelfs boomstronken, een nauw doorgangske voor fietsers overlatende, zie ik voor mijn ogen nog dat breed vlak asfalt of beton dat het ooit was. Ik herinner me dat op mooi weer zomeravonden daar soms chauffeurs speciaal naar die brug reden, parkeerden op de top, uitstapten om aan de balustrade naar de zakkende zon te kijken.
Nu? Een niemandsland. Net als de gesaboteerde / afgesloten banen.
Er is hier een dorp waar ze het doorgaand verkeer uit hebben geband.
Die hele dorpskern was vol licht en mensen, winkels en cafes, Het was er vaak erg druk, maar dat werd niet als hinder ervaren.
Tot de nazi's 1 van hun klassieke truken toepasten: parkeerplaatsen afbakenen, makende dat de ene richting voor de andere moest wachten.
En rond dezelfde tijd, een spoorwegovergang daar, als er een stoptrein passeerde, gingen de slagbomen open zodra die voorbij was. Plots werd dat pas als de passagiers uitgestapt waren en de trein weer vertrok, makende dat er lange files voor de slagbomen stonden, en de uitgestapte passagiers erbij als een drom. Dat is hoe nazi's tewerk gaan. Eerst achterbaks, dan openlijk en brutaal. Als ik nu als fietser door dat dorp rij, het lijkt wel of het kerkhof dat ooit aan de kerk was en later naar net buiten de dorpskom werd gebracht, teruggekeerd is naar de kerk. Al wat je ziet is gesloten rolluiken van ooit winkels en cafes. En de buurt van het afgebroken station, is een vreemdelingencote aan het worden. Ik zag deze week een man daar lopen met een zaklamp, en ie leek me bekend, keerde terug en inderdaad, een ex winkeluitbater die een huis aan de overkant van de winkel had gekocht. Ik vroeg waarom ie daar met een zaklamp rondliep en ie antwoordde dat hij savonds altijd dat huis eens controleert, of de deur nog op slot is, of er ergens geprutst is, sporen van... zo die dingen. Ik zei dat er geen verkeer meer is dus wie zou... en toen viel mijn frank.

Wijd ruimte om elkaar te passeren. Met meer tegelijk zelfs. Nu, lol, zie gisteren de Overleiestraat langs de Brugse Vaart vanuit Aalter naar Sint Joris toe. Dat beeld dat ik daar zag, die brute onbeschaamdheid van doen, vroeger poogden ze nog uitleggen te bedisselen zoals er is een school daar, een gevaarlijk kruispunt, een bocht met weinig zicht. Dat is in recente jaren anders beginnen gaan. Openlijk, lomp, hele straten verzieken, ook deze week gezien: Maldegem naar Eeklo via Raverschootbrug over Schipdonk kanaal. Vooral het deel kant Maldegem, dat was nog niet zo de vorige keer dat ik passeerde. Fietsers kunnen er nu met 5 naast elkaar rijden maar er passeert er maar nu en dan 1. En auto's, wel, ik zag 1 die moest stoppen voor een tegenligger, en schurken in een inham in de bazar die de nazi's er plaatsten, om die te laten passeren.
Dat is openlijk, bot, bruut, schaamteloos, dat is "nazi".

Ik heb daar recent nog een onderwerp voor gemaakt hier.

Nog toegevoegd, gisteren dus naar Beernem, vandaar naar Maldegem, baan nog nooit gedaan, atlas mee. De kortste baan liep via een cote die "Vossenhol" noemde. Dat was afgezet en ik riskeerde het als fietser en onbekende baan niet, 3 km omrijden via een stuk baan tussen Brugge en Maldegem.
Zonet opgezocht:
https://www.maldegem.be/wegen-en-rio...ssenhol-spam16
Citaat:
Wegen- en rioleringswerken Vossenhol (SPAM16)
31 okt 2022

Op maandag 7 november starten in samenwerking met Aquafin grote wegen- en rioleringswerken in de regio Bogaardestraat, Francis de Meeuslaan, Schautenstraat. De gemeente maakt van de gelegenheid gebruik om de straten en fietspaden te vernieuwen.
Zie je dat ?
"Vernieuwen".
Dat leest als nieuwe toplagen, nieuw geverfde lijnen, zo die zaken.
Wedden dat het "meer" dan dat gaat zijn?
Ik ga er asap eens speciaal naar toe rijden, om nog te weten te komen hoe het was. Kunnen we eens vergelijken, na hun sabotage.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 februari 2023 om 20:33.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 08:12   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het verkeer wordt meer en meer ne knoeiboel.
Een knoeiboel? Het wordt stilaan onmogelijk.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 08:13   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Binnen de bebouwd kom 50. Buiten de bebouwde kom 70. Geen borden nodig.
Wordt er van die snelheid afgeweken dan zie je een bord met de afgeweken snelheid na ieder kruispunt. Dat is ook logisch. Hoe kan iemand die links of rechts afslaat anders weten dat hij in een 30 km straat rijdt (bijvoorbeeld).
Klopt. Bij mij staat achter de hoek een bord met LEZ zone. Als je achter die hoek bent bevindt je je op dat moment in de LEZ zone en kan je niet meer terug achterruit gaan rijden.

Je moet dan de straat verder inrijden en zo de volgende straat inrijden om op je stappen (of wielen) terug te keren. Je bent op dat moment wel in de LEZ zone aan het rijden en in principe al strafbaar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 februari 2023 om 08:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 08:19   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De hoofdreden voor die LEZ en 30 zones is toch duidelijk. Politici hun zakken vullen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:08   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Klopt. Bij mij staat achter de hoek een bord met LEZ zone. Als je achter die hoek bent bevindt je je op dat moment in de LEZ zone en kan je niet meer terug achterruit gaan rijden.

Je moet dan de straat verder inrijden en zo de volgende straat inrijden om op je stappen (of wielen) terug te keren. Je bent op dat moment wel in de LEZ zone aan het rijden en in principe al strafbaar.
Nog zo'n volksbedrog.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:31   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nog zo'n volksbedrog.
Natuurlijk LEZ werden 3 jaar op voorhand aangekondigd.

En dan was er nog 3 maanden overgangstijd dat de burger niet bestraft werd. (maar de borden en cameras er stonden)

Wat jes land.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 10:34   #27
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Waar zit het probleem?
30 km per uur rijden waar het moet en achter een fietser blijven in een fietsstraat.
Het is toch niet moeilijk.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2023, 11:00   #28
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zelfs in bossen kom ik al jaren plakkaten 30 tegen.
Zal zijn om de herten de tijd te geven waarschijnlijk.
Die "zones" zijn gewoon drogredenen om de mobiliteit van auto's verder in te perken.
Net als indertijd, langer geleden, die voorrang van rechts op drukke hoofdwegen. 100 of 1000 autos op de hoofdweg voor 1 uit zo een zijstraatje. dus makende dat 100 of 1000 moeten vertragen voor die kleine kans, voor elk zijstraatje.
Zie Mariakerke, Beekstraat naar Drongen, tussen brug over R4 en die kapel.
Dat is 10 jaar, de tijd dat ik er passeerde, zo voorrang van rechts geweest, tot voor enkele jaren, ze voorrang geven borden plaatsten vanuit de zijstraten.
Die sabotage van mobiliteit was immers niet meer nodig, daar ze de baan langs de Brugse vaart, en de toegang vanuit Vinderhoute (Snepbrug) de boel voor auto's verziekten.
Ik ben een vijftiger, en weet hoe de banen voor hun sabotage eruit zagen. En heb ze zien saboteren. Als ik nu kijk naar een brug over een autostrade of vaart, volgeplaatst met betonblokken palen tot zelfs boomstronken, een nauw doorgangske voor fietsers overlatende, zie ik voor mijn ogen nog dat breed vlak asfalt of beton dat het ooit was. Ik herinner me dat op mooi weer zomeravonden daar soms chauffeurs speciaal naar die brug reden, parkeerden op de top, uitstapten om aan de balustrade naar de zakkende zon te kijken.
Nu? Een niemandsland. Net als de gesaboteerde / afgesloten banen.
Er is hier een dorp waar ze het doorgaand verkeer uit hebben geband.
Die hele dorpskern was vol licht en mensen, winkels en cafes, Het was er vaak erg druk, maar dat werd niet als hinder ervaren.
Tot de nazi's 1 van hun klassieke truken toepasten: parkeerplaatsen afbakenen, makende dat de ene richting voor de andere moest wachten.
En rond dezelfde tijd, een spoorwegovergang daar, als er een stoptrein passeerde, gingen de slagbomen open zodra die voorbij was. Plots werd dat pas als de passagiers uitgestapt waren en de trein weer vertrok, makende dat er lange files voor de slagbomen stonden, en de uitgestapte passagiers erbij als een drom. Dat is hoe nazi's tewerk gaan. Eerst achterbaks, dan openlijk en brutaal. Als ik nu als fietser door dat dorp rij, het lijkt wel of het kerkhof dat ooit aan de kerk was en later naar net buiten de dorpskom werd gebracht, teruggekeerd is naar de kerk. Al wat je ziet is gesloten rolluiken van ooit winkels en cafes. En de buurt van het afgebroken station, is een vreemdelingencote aan het worden. Ik zag deze week een man daar lopen met een zaklamp, en ie leek me bekend, keerde terug en inderdaad, een ex winkeluitbater die een huis aan de overkant van de winkel had gekocht. Ik vroeg waarom ie daar met een zaklamp rondliep en ie antwoordde dat hij savonds altijd dat huis eens controleert, of de deur nog op slot is, of er ergens geprutst is, sporen van... zo die dingen. Ik zei dat er geen verkeer meer is dus wie zou... en toen viel mijn frank.

Wijd ruimte om elkaar te passeren. Met meer tegelijk zelfs. Nu, lol, zie gisteren de Overleiestraat langs de Brugse Vaart vanuit Aalter naar Sint Joris toe. Dat beeld dat ik daar zag, die brute onbeschaamdheid van doen, vroeger poogden ze nog uitleggen te bedisselen zoals er is een school daar, een gevaarlijk kruispunt, een bocht met weinig zicht. Dat is in recente jaren anders beginnen gaan. Openlijk, lomp, hele straten verzieken, ook deze week gezien: Maldegem naar Eeklo via Raverschootbrug over Schipdonk kanaal. Vooral het deel kant Maldegem, dat was nog niet zo de vorige keer dat ik passeerde. Fietsers kunnen er nu met 5 naast elkaar rijden maar er passeert er maar nu en dan 1. En auto's, wel, ik zag 1 die moest stoppen voor een tegenligger, en schurken in een inham in de bazar die de nazi's er plaatsten, om die te laten passeren.
Dat is openlijk, bot, bruut, schaamteloos, dat is "nazi".

Ik heb daar recent nog een onderwerp voor gemaakt hier.

Nog toegevoegd, gisteren dus naar Beernem, vandaar naar Maldegem, baan nog nooit gedaan, atlas mee. De kortste baan liep via een cote die "Vossenhol" noemde. Dat was afgezet en ik riskeerde het als fietser en onbekende baan niet, 3 km omrijden via een stuk baan tussen Brugge en Maldegem.
Zonet opgezocht:
https://www.maldegem.be/wegen-en-rio...ssenhol-spam16

Zie je dat ?
"Vernieuwen".
Dat leest als nieuwe toplagen, nieuw geverfde lijnen, zo die zaken.
Wedden dat het "meer" dan dat gaat zijn?
Ik ga er asap eens speciaal naar toe rijden, om nog te weten te komen hoe het was. Kunnen we eens vergelijken, na hun sabotage.
Heel herkenbaar voor de meesten die nog weten hoe de verkeerssituaties waren voor dat stel politieke nazi's met sluipende sabotage van de infrastructuur onze bewegingsvrijheid beknot onder het mom van verkeersveiligheid.
Een kaarsrechte, drukke baan met vier rijstroken, gescheiden door een middenberm met aan weerszijden fietspaden en een doorsteek, waar vroeger de snelheid was beperkt tot 120km/uur zoals de autostrade.
Eerst daalde de snelheid tot 90/uur, dan werd het 70/uur met flitspalen, de doorsteek werd dichtgetimmerd en er kwam zelfs een nutteloos verkeerslicht. De fietspaden worden verbreed waarvoor zelfs mensen onteigend werden om de gemiddelde, 18 dagelijkse fietsers die de baan gebruiken alle ruimte te geven ten nadele van de bottlenek en nog meer files voor duizenden automobilisten die moeten gaan werken.
De pakkans door wildgroei aan flitspalen was echter niet genoeg, auto's vertraagden maar reden dan toch stevig door dus komen er loerende camera's en zelfs dat is nog niet genoeg...op vele plaatsen smijten de nazi's met ons belastinggeld voor trajectcontroles om zeker de kas te kunnen spijzen en dwingende controle te verkrijgen over autorijdend vlaanderen. En net als flitspalen en camera's enkel in vlaanderen door vlamingen(haters)
Wij mochten niet met twee naast elkaar fietsen voor onze eigen veiligheid.
Nu hebben 10 fietsers naast elkaar de hele rijbaan en moeten auto's aan 5/uur achter hen aan kruipen want de rijbaan is een fietsstraat geworden.
Vlot verkeer van vroeger is eerst van een hindernissenparcours door betonnen blokken en bloembakken tot no-go zones, verboden voor auto's, geworden.
En ze blijven bezig met het verzieken van het verkeer, de volgende stap zijn de verkeersfilters waarbij ze doodleuk, door gewoon onwettig hele openbare wegen af te sluiten voor het autoverkeer, overal "groene, autovrije zones" en "fietsstraten" van willen maken met drogredenen als veiligheid, milieu, klimaat om ons uit de auto te jagen, voor controle en om onze bewegingsvrijheid verder te beknotten door met verkeersfilters te bepalen waar we nog zouden mogen rijden: nergens meer.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2023, 20:38   #29
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Nog een voorbeeld, in Aalter, deelgemeente Bellem, een brug over de Brugse Vaart, naar Ursel en Zomergem (sinds een dwangfusie tot Lievegem hernoemd).
Dat was een brede asfaltvlakte. Net als veel bruggen indertijd. Zo breed als een autostrade.
Die brug in Bellem, is nog redelijk herkenbaar als die brede autostrade, gewoon wat belijningen weg denken.
Maar de aanloop naar die brug, die ook zo een autostrade uiterlijk had, daar hebben ze indertijd links/rechts 2 stroken uit de asfalt geschoten, om er boomkes te plaatsen, en tussen de boomkes en de wegrand / trottoir, fietspaden geschilderd op de originele baan.
Nu zijn die boomkes groter geworden, en hun wortels hebben de asfalt van die fietspaden intussen zo bultig gemaakt dat ze genoopt waren de borden verplicht fietspad te verwijderen.
De fietsers zitten nu in de weg van kruisende auto's, omdat er van die originele autostrade breedte 2 meter voor de bomen, en 2 meter voor de kapotte fietspaden, samen 4 meter, verloren is gegaan.
En zo verzieken die rottige nazi's dus het wegennet van het hele land.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be