Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2023, 21:31   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Met dat laatste ben ik het niet eens. Jones heeft een geschiedenis als het erop aan komt de totalitaire maatschappij aan te klagen. Veel van de zaken, zoals het massa-voyeurisme die hij héél lang geleden voorspelde, zijn mooi uitgekomen.

Maar met Sandy Hook sloeg hij de bal mis. Dat is gebeurd. Zoals de bataclan gebeurde, en de moord op Kennedy, en de golf van tonkin, en 9/11 etc.

Wat de exacte toedracht er van is, is een andere zaak. Maar het feit dat hij louter voor het ontkennen ervan een miljarden-boete kreeg, bewijst dat men ERG veel moeite doet om hem monddood te maken.

Zoals men Desmet mond-doder wil maken. Of iedere dissidente stem wat dat betreft.

Want daar gaat het over.

https://caitlinjohnstone.substack.co...-about-russian
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2023, 22:24   #22
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
Neen, nu slaat gij de bal ook mis. Jones zei in eerste instantie dat SH een psyop was. Een in scène gezet voorval, waar echte mensenlevens verloren gingen, maar waar een vermeende politieke agenda achterzit, namelijk het stelselmatig ontwapenen en emasculeren van de amerikaanse bevolking. Zoals extreem-links doet hé. Nooit bewezen, uiteraard, zoals de moord van extreem-links op kennedy.

Waarom Desmet de hyperbool die hij gebruikte, bij Jones gebruikte, was misschien wel om jones onder de indruk te brengen. Terwijl hypnose al zooo lang wordt toegepast in de geneeskunde, zijn open hart operaties daar geen deel van.

Maar liegen noem ik dat niet. Niets zoals von ranzig en von damme willens wetens gelogen hebben. Zijn die met hun clicks en clacks uit “academische kringen” gevlogen?

Is er nog iets anders waar je desmet op kunt pakken? Of blijft het bij die ene hyperbool?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 februari 2023 om 22:27.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2023, 23:03   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
Dat was in de flow van het gesprek en heeft nadien zijn fout toegegeven, ik bezie dat als iets positief, jij negatief. Als Van Damme z’n leugens zou erkennen zou ik dat ook als iets positiefs zien, al moet ik toegeven dat ze hem dan ook met z’n kloten uit z’n vaccinopolis zouden smijten. Doen alsof je van niets weet is in zijn geval dus het beste.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 06:08   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
Er is door eerste ministers en bekende professoren anders nogal wat afgelogen tijdens het corona spectakel he. Gans het corona pasjes gedoe was gebaseerd op gekende leugens bijvoorbeeld (niet gewoon op dwaze verwachtingen die niet uitkwamen, op leugens).

Het enige verschil is dat de auteurs van die leugens, die tenslotte zware gevolgen hadden voor de bevolking in tegenstelling tot de leugens die jij aanhaalt, nooit hebben toegegeven dat ze logen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 09:10   #25
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees dat hij flirtte met vergelijkingen tussen coronamaatregelen en de Holocaust.

Studenten getuigen:
"Zijn mening herhalen, anders waren we gebuisd": studenten getuigen over lessen van omstreden prof aan UGent
Lees verder op HLN

Wat hij uiteindelijk beweert is niet duidelijk in de artikels.
Mijn + dochter heeft hem van oct 2020 tot jun 2022 als professor gehad en geen enkele keer ervaren wat hie beweerd wordt.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 09:10   #26
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is dan een groot verschil met onze vaccinoloog Van Damme, die heeft ook zwaar zitten liegen op TV, en die heeft zich daar nooit voor verontschuldigd.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 09:13   #27
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
In zijn standpunten over 9-11 zit hij meestal 100% correct in zijn analyses en proclamaties ... niet steeds, maar meestal!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 09:46   #28
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik lees dat hij flirtte met vergelijkingen tussen coronamaatregelen en de Holocaust.

Studenten getuigen:
"Zijn mening herhalen, anders waren we gebuisd": studenten getuigen over lessen van omstreden prof aan UGent
Lees verder op HLN

Wat hij uiteindelijk beweert is niet duidelijk in de artikels.
De regimepers als bron gebruiken, is niet echt slim.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 10:09   #29
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Mijn + dochter heeft hem van oct 2020 tot jun 2022 als professor gehad en geen enkele keer ervaren wat hie beweerd wordt.
Inderdaad. Ik heb op Soc Media al meer positieve verhalen van studenten gelezen over deze professor dan die twee ( fictieve??) getuigenissen in het laagste nieuws.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 10:25   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Mijn + dochter heeft hem van oct 2020 tot jun 2022 als professor gehad en geen enkele keer ervaren wat hie beweerd wordt.
Dat wil ik ook best geloven.
Tijdens de uitzending De Afspraak gisteren heb ik begrepen dat er klachten werden ingediend door enkele studenten en dat er een commissie bestaat binnen de faculteit.
Zijn boek werd verboden als lesmateriaal, niet meer dan dat. En wie beslist daarover ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 10:26   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
De regimepers als bron gebruiken, is niet echt slim.
Vertelt HLN leugens ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 14:14   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vertelt HLN leugens ?
Allee Rudy , een duidelijker geval van "de vraag stellen is ze beantwoorden" is er spijtig genoeg wel, de Humo die is nog leugenachtiger.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 17:10   #33
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

De Smet reageert op VRT programma over hemzelf.

"Ik kan daar toch echt niet bij. Op De Afspraak zitten ze daar weer een half uur over mij en mijn boek te debatteren, zonder mij erbij te vragen. Wat is dat toch? Ik ga hen eens vriendelijk vragen om me uit te nodigen. En erbij zeggen dat ik niet bijt."

Laatst gewijzigd door Bach : 8 februari 2023 om 17:11.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 18:43   #34
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vertelt HLN leugens ?
Liegen is één ding. ALLE meningen niet aan bod laten komen is een ander. Ze liegen dus bij omissie.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 18:58   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Liegen is één ding. ALLE meningen niet aan bod laten komen is een ander. Ze liegen dus bij omissie.
Neen, er wordt of werd niet gelogen.
In de uitzending De Afspraak werd duidelijk gemaakt dat er binnen een faculteit een commissie bestaat die aan kwaliteitsbewaking doet.
Je kan het hoogstens wel of niet eens zijn met de commissie. De reguliere media vertellen de feiten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 19:03   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Smet reageert op VRT programma over hemzelf.

"Ik kan daar toch echt niet bij. Op De Afspraak zitten ze daar weer een half uur over mij en mijn boek te debatteren, zonder mij erbij te vragen. Wat is dat toch? Ik ga hen eens vriendelijk vragen om me uit te nodigen. En erbij zeggen dat ik niet bijt."
Waar haal je die uitspraak vandaan. Bron ? Wat je daar zegt heb ik niet gehoord tijdens de uitzending.

De Smet moet niet zagen. De commissie heeft z'n boek afgeschoten als lesmateriaal.
De gebuisde studenten wringen in hun handen. Terecht.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 19:47   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waar haal je die uitspraak vandaan. Bron ? Wat je daar zegt heb ik niet gehoord tijdens de uitzending.

De Smet moet niet zagen. De commissie heeft z'n boek afgeschoten als lesmateriaal.
De gebuisde studenten wringen in hun handen. Terecht.
Het is een rare manier van doen: als een docent zijn eigen schrijfsels verboden worden als lesmateriaal, dan kan men toch onmogelijk die docent als docent houden ? Aan de universiteit heb je geen onderwijzers he, daar heb je professoren die zelf bepalen wat het geschikte materiaal is in het kader van het vak dat ze onderwijzen. Als men dus vaststelt dat een docent "zever vertelt" dan moet die buitengegooid worden. Maar zeggen "je mag docent blijven, maar je mag niet meer onderwijzen wat je zelf schreef" dat is gewoon aberrant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 20:12   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een rare manier van doen: als een docent zijn eigen schrijfsels verboden worden als lesmateriaal, dan kan men toch onmogelijk die docent als docent houden ? Aan de universiteit heb je geen onderwijzers he, daar heb je professoren die zelf bepalen wat het geschikte materiaal is in het kader van het vak dat ze onderwijzen. Als men dus vaststelt dat een docent "zever vertelt" dan moet die buitengegooid worden. Maar zeggen "je mag docent blijven, maar je mag niet meer onderwijzen wat je zelf schreef" dat is gewoon aberrant.
Dat begrijp ik, en dat kan vervelend zijn voor de docent.
Ga je uw boek gebruiken als lesmateriaal ?
Wat corona covid betreft moet dat wel lukken in een post covid tijdperk. Je kan er politiek mee scoren zelfs.
Maar de genocidaire gedachten. Ik vrees dat de commissie het niet eens zal zijn
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 20:44   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een rare manier van doen: als een docent zijn eigen schrijfsels verboden worden als lesmateriaal, dan kan men toch onmogelijk die docent als docent houden ? Aan de universiteit heb je geen onderwijzers he, daar heb je professoren die zelf bepalen wat het geschikte materiaal is in het kader van het vak dat ze onderwijzen. Als men dus vaststelt dat een docent "zever vertelt" dan moet die buitengegooid worden. Maar zeggen "je mag docent blijven, maar je mag niet meer onderwijzen wat je zelf schreef" dat is gewoon aberrant.
Ik zou het moeten lezen om te weten waar het precies over gaat, maar onderzoek is niet hetzelfde als onderwijs.
Onderzoek is in principe vrij, je kan de zotste en meest controversiële dingen onderzoeken en daar over publiceren.
Bij de betawetenschappen is het meestal vrij simpel om een goede failsafe onderzoeksmethodiek op te stellen
Bij de Gamma-wetenschappen ligt het moeilijker en zal de onderzoeker meer zijn eigen mening zonder sluitend bewijs kunnen doordrukken, maar zolang het binnen de perken blijft moet publiceren kunnen.

Om dan de resultaten van zo’n onderzoek aan studenten op te dringen (want daar ging het over, overdreven pushen) dat kan niet.

Voorbeeld: kernenergie. Zowel proffen die kernenergie volledig afkraken als degenen die enkel de voordelen geven zijn voor mij ongewenst.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 21:15   #40
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vertelt HLN leugens ?
Vertelt HLN de waarheid, de volledige waarheid en niets dan de waarheid?
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be