Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2023, 09:31   #621
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat hier RAAR is, is dat jij die toch wel monumentale, overrulende, gewelddadige invloed van de nazi's op de commercie, op de economische activiteiten van en interacties tussen mensen, negeert.
Dat zal ik niet tegenspreken, maar dat heeft niks met uw punt te maken dat het een "spionage" zou zijn van een leverancier om precies te weten wat zijn klant wanneer bij hem komt kopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 09:34   #622
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
He Jef ik peis dat ze de prijs van elektriek gaan opdrijven, laten we onze tonnen naast 't tuinhuis weer eens vullen dan kunnen we nog met onze brommers en den otto rijden aan de oude prijs.
Uiteraard kan dat met batterijen.

Citaat:
Ah wacht, da lukt nie me elektriek, dedju Jef.
Met een ellentrieken otto wel he.

Als je gans je tuinhuis vult met batterijen, en die oplaadt als de stroom volgens U goeiekoop is van uw leverancier, of met uw zonnepanelen, dan kan je daar nadien uiteraard wel je ellentrieken otto mee opladen he.
Oud 19 februari 2023, 12:09   #623
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN

Erw's schermafbeelding

Standaard A

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt de verkeerde equivalentie in uw analogie. Het equivalent van de digitale meter is dat de kledingwinkel weet dat Meneer Erw, klant met klantenkaart 12876, de maandag om 10:23 uur, een plastron kocht, en twee paar kousen.

DAT is de equivalentie.

Zoals jij aan je stroomleverancier om 10:23 uur, met klantenkaart "uw leveringspunt", 7 ampere kocht.

Die leverancier weet niet of die 7 ampere in uw broodrooster dan wel in uw lampen boven uw wietkwekerij terecht kwamen, dan wel dienden om een batterij op te laden, niet meer dan dat uw plastron winkel weet of je die plastron nu gaat aandoen om naar de hoeren te gaan, dan wel naar uw werk.

Maar dat je die plastron kocht om 10:23, dat weet hij wel, en uw leverancier weet dat gij om 10:23 bij hem 7 ampere kocht.
Nee, jouw analogieen minimaliseren stelselmatig de resolutie van de opgeeiste data. De kledingwinkel moet niet weten hoeveel draden van je kousen je doorslijt per eenheid van gebruik, welke dat zijn, waar het doorslijten gebeurde, en meer van dat detail, die gegevens zijn helemaal niet nodig voor de kledingwinkel om zijn stock te plannen, zijn toekomstige omzet te bepalen, zijn winkel in te richten, enzovoort.
Dat is wèl een realistische analogie.

De door de nazi's gedwongen kwh meter registreert de stand minstens elke 15 min, en mogelijk zelfs elke zoveel millisec want dat is opgelegd aan de elektronica, en eist dat verzonden naar een centrale registratie, en een commando om te onderbreken, patat zonder elektriek. Daarmee is te rantsoeneren, op eender welk criteria, dat hoeft niet te zijn omdat je je laatste factuur niet betaalde, of omdat je keet schopt in de winkel, zoals in economisch handelen het normale is, maar om redenen BUITEN jouw handelen, en hier zelfs opgelegd door derden die zich dwangmatig komen moeien.
DAAR zit het gevaar. Als een verkoper niet aan jou wil verkopen is dat zijn goed recht, welke reden ie ook heeft. Maar dat DERDEN hem befehlen om je zonder elektriek te zetten, om je aankoop van kwh te rantsoeneren, om hen de geregistreerde data, waar de verkoper zelf de facto quasi niks mee kan aanvangen, door te geven aan de nazi's, nee, dat is niet normaal, dat past enkel in een samenleving waarin een georganiseerde bente klojos, een maffia, een totalitair juk legt over de rest van de mensen.
Die spionagemeter in je huis is een zoveelste verregaande stap op die trendladder, niet meer dan dat.
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 12:13   #624
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan dat met batterijen.
Met een ellentrieken otto wel he.

Als je gans je tuinhuis vult met batterijen, en die oplaadt als de stroom volgens U goeiekoop is van uw leverancier, of met uw zonnepanelen, dan kan je daar nadien uiteraard wel je ellentrieken otto mee opladen he.
Je voert nepdiscussie, het gaat hier niet over al dan niet "kunnen", het gaat om economie. De opslagkost van olietonnen, jerrycans, zelfs ordinaire emmers, versus die van batterijen.
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Oud 19 februari 2023, 12:28   #625
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal ik niet tegenspreken, maar dat heeft niks met uw punt te maken dat het een "spionage" zou zijn van een leverancier om precies te weten wat zijn klant wanneer bij hem komt kopen.
Het maakt niet uit of je al dan niet tegenspreekt, het blijkt uit je discussie.
Hier alweer: het is hier niet de leverancier die dat wil weten, het is de nazi die de leverancier OPLEGT die meters te installeren bij hun klanten. Sinds jaren al gedwongen bij nieuwe woningen, en nu zijn ze bezig de oude meters als Joden op te sporen en op de trein naar Auswitz te zetten waar ze milieuvriendelijker dan ter plekke gesloopt kunnen worden.
Herinner de wereld tot voor 5 jaar?
De elektriek factuur werd bepaald door een jaarlijkse registratie ter plekke. Klanten MOCHTEN de stand doorgeven, en de leverancier MOCHT die desgewenst komen controleren.
Daar deed de leverancier het mee. Zo draaide de elektriciteitsproductie en distributie tot voor 5 jaar. Waren er problemen: nee. Als er een straat of wijk of gemeente zonder elektriek kwam te zitten, was dat door een calamiteit, een technisch mankement, een beschadiging bij grondwerken waar elektriek kabels liggen, een geknakte pyloon, zo die dingen.
Dat is het probleem hier met de discussie die je voert, je fietst voortdurend weg van het feit dat het apparatski gedwongen wordt door de nazi's, niet als elektriekleveringsvoorwaarde door producenten of distributeurs. Die kunnen weinig tot niks aanvangen met dergelijke registratiedata. Ze gaan hun kabels in de grond niet verleggen naar andere grond he? Het elektriekverbruik is voor het overgrote deel veroorzaakt door de wilde natuur. Die is erg lastig voorspelbaar, en niet controleerbaar (alhoewel de nazi's graag pretenderen van wel, als excuus tegenover de betalers van hun bombastische Wagneriaanse kastelen kunstwerken en muziek)

Oud 19 februari 2023, 12:32   #626
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Paranoïde waanzin: niet te onderschatten. Dat maakt een mens doodongelukkig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 12:38   #627
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Statistische schattingen hier:

https://emergency-live.com/nl/gezond...lgemeen-kader/

Laatst gewijzigd door Micele : 19 februari 2023 om 12:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 12:44   #628
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, jouw analogieen minimaliseren stelselmatig de resolutie van de opgeeiste data.
De resolutie van de opgeeiste data is gelijk aan de variatie van jouw vraag aan jouw leverancier. Je wil elke milliseconde dat die zijn leveringen exact aanpast aan jouw varierende vraag. De verandert je vraag elke milliseconde.

Citaat:
De kledingwinkel moet niet weten hoeveel draden van je kousen je doorslijt per eenheid van gebruik
Dat is dan ook niet wat je aan die kledingswinkel vraagt. Maar die kledingswinkel kent wel jouw exacte vraag aan de kledingswinkel: namelijk 1 paar kousen de 15de januari om 10 uur, en dan nog een paar kousen de 16de maart om 9:43 en dan nog zus en zo.

Kortom, die kledingswinkel kent in heel groot detail JOUW VRAAG.

De distributeur van elektriciteit ook. De resolutie in milliseconden is gewoon de kwestie van JOUW vraag die ook zo varieert. Daar waar je om de 2 maanden een paar kousen vraagt aan je kledingswinkel, verander je je vraag aan stroom aan je elektriciteitsleverancier elke milliseconde, en als die niet "volgt" heb JIJ problemen met je apparaten.

Citaat:
, welke dat zijn, waar het doorslijten gebeurde, en meer van dat detail, die gegevens zijn helemaal niet nodig voor de kledingwinkel om zijn stock te plannen, zijn toekomstige omzet te bepalen, zijn winkel in te richten, enzovoort.
Dat is wèl een realistische analogie.
Nee, het verslijten van uw kousen is geen vraag van U aan de kledingswinkel. U 3 ampere leveren om 10:34, en U 8 ampere leveren om 10:37, is WEL een vraag van U aan uw elektriciteitsleverancier.

Wil je dat doen "zoals met kousen" dan is er geen probleem: je vraagt een blok van 7 ampere de maandag van 0 uur tot 24 uur, en daarmee sla je die op in een batterij of wat dan ook. En dan vraag je niks meer gedurende enkele dagen. Dat is alsof je de maandag een paar kousen kocht he, en die je versleet op de dagen die daarop volgden, zonder nog eens "gaan te winkelen" bij uw leverancier.
En als ge nieuwe kousen wilt, dan gaat ge weer een blok van 7 ampere vragen de donderdag van 0 uur tot 24 uur. Uw tweede paar kousen.

En dan kan je inderdaad stellen dat uw leverancier geen ballen weet van hoe ge "uw kousen" hebt versleten, en is hij niks wijzer geworden met om de milliseconde die constante 7 ampere te meten, van 0 tot 24 uur.
Oud 19 februari 2023, 12:45   #629
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je voert nepdiscussie, het gaat hier niet over al dan niet "kunnen", het gaat om economie. De opslagkost van olietonnen, jerrycans, zelfs ordinaire emmers, versus die van batterijen.
Het is gewoon op dit ogenblik wat duurder, maar het kan dus wel degelijk. Je beweerde dat de nazis het gingen beletten.
Oud 19 februari 2023, 12:49   #630
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
DAAR zit het gevaar. Als een verkoper niet aan jou wil verkopen is dat zijn goed recht, welke reden ie ook heeft. Maar dat DERDEN hem befehlen om je zonder elektriek te zetten, om je aankoop van kwh te rantsoeneren, om hen de geregistreerde data, waar de verkoper zelf de facto quasi niks mee kan aanvangen, door te geven aan de nazi's, nee, dat is niet normaal, dat past enkel in een samenleving waarin een georganiseerde bente klojos, een maffia, een totalitair juk legt over de rest van de mensen.
Nog eens, in een totalitaire maatschappij is het niet het al dan niet aanwezig zijn van het meten van wat U geleverd wordt, dat problematisch is he. Als men U wil rantsoeneren, dan zal men dat in elk geval doen. Het is niet door te doen alsof de rest van de maatschappij niet bestaat, dat je "op je eigen" zal kunnen leven als die maatschappij beslist heeft dat ze uw vel wil he. Dat is trouwens het algemene gevaar aan het bestaan van anderen.

Maar dat jij je druk maakt dat een leverancier precies weet wat je hem precies vraagt, daar val ik toch wel een beetje van achterover.

Eerlijk gezegd, sinds ik een digitale meter heb, en die gegevens zelf kan bekomen (uiteraard) heb ik een veel en veel beter inzicht in mijn consumptie en kan ik daar nuttige dingen mee doen, zoals simuleren hoeveel ik zou gebruiken met zonnepanelen en zo.

Natuurlijk beschouw ik die gegevens ook een beetje als gevoelig, en zou ik niet willen dat die publiek beschikbaar zijn, zodat mensen met slechte bedoelingen weten wanneer ik niet thuis ben en zo, en bij mij zouden inbreken en dergelijke. En ja, ik moet dat in mijn achterhoofd houden als ik een moord ga plegen, dat het gerecht uit die data niet een of andere beschuldigende conclusie zou kunnen trekken, en zal dus extra verbruik moeten organiseren om mijn alibi "maar ik zat thuis, meneer de rechter" niet te ondermijnen.

Maar dat mijn elektriciteitsleverancier weet wat hij mij wanneer geleverd heeft, dat stoort mij niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 februari 2023 om 12:54.
Oud 19 februari 2023, 14:33   #631
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens, in een totalitaire maatschappij is het niet het al dan niet aanwezig zijn van het meten van wat U geleverd wordt, dat problematisch is he. Als men U wil rantsoeneren, dan zal men dat in elk geval doen.....
Jawel want zonder individueel te meten is er geen enkele reden om u te kunnen rantsoeneren.
En voor individuele rantsoenering is een digitale meter onontbeerlijk, erzonder lukt dat helemaal niet, dat laat de huidige net-infrastructuur niet toe, dan moeten ze al een hele straat/wijk rantsoeneren om u te kunnen rantsoeneren.
Citaat:
Maar dat jij je druk maakt dat een leverancier precies weet wat je hem precies vraagt, daar val ik toch wel een beetje van achterover.
Het gaat er niet om om je druk te maken dat een leverancier precies weet wat je hem precies vraagt - verplicht elektriciteit leveren waar jij recht op hebt en voor betaalt - maar dat de distributeur en daarachter de politiek/staat (de eigenaars/aandeelhouders?) precies weten hoeveel en wanneer jij privé verbruikt.
En met jouw digitale verbruikersgegevens je verbruikersgedrag kan en zal sturen, individueel kan rantsoeneren en je zelfs afsluiten om je te straffen als je teveel zou verbruiken of niet gehoorzaamt om gespreid te verbruiken zoals zij bevelen.
Van dat machtsmisbruik, dat nu reeds de kop opsteekt door het voorstel om (gedwongen, dat mogelijk is door de digitale meter) gespreid te verbruiken voor het opladen van EV's, zou jij beter van achterover moeten vallen.
Citaat:
Eerlijk gezegd, sinds ik een digitale meter heb, en die gegevens zelf kan bekomen (uiteraard) heb ik een veel en veel beter inzicht in mijn consumptie en kan ik daar nuttige dingen mee doen, zoals simuleren hoeveel ik zou gebruiken met zonnepanelen en zo.
Een loos argument.
Je kunt ook met een analoge meter die gegevens zelf bekomen door regelmatig een meteropname te doen voor een beter inzicht in je consumptie.
Je kunt zelfs je piekmomenten bekomen door meteropname voor en nadat je je wasmachine en strijkijzer tegelijk gebruikt.
Met je inzicht door de gegevens van dat verbruik kun je ook simulaties doen, dat kost enkel wat meer moeite.
Citaat:
Natuurlijk beschouw ik die gegevens ook een beetje als gevoelig, en zou ik niet willen dat die publiek beschikbaar zijn, zodat mensen met slechte bedoelingen weten wanneer ik niet thuis ben en zo, ......
Analoge meters zijn niet te hacken, digitale meters wel.
Citaat:
Maar dat mijn elektriciteitsleverancier weet wat hij mij wanneer geleverd heeft, dat stoort mij niet.
Wanneer (en waarvoor) de elektriciteitsleverancier levert hoeft hij helemaal niet te weten, dat is nergens voor nodig, een elektriciteitsleverancier moet enkel weten hoeveel jij individueel en privé verbruikt hebt om je de verbruikte hoeveelheid elektriciteit te kunnen aanrekenen die jij dan moet betalen.
Oud 19 februari 2023, 14:42   #632
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Jawel want zonder individueel te meten is er geen enkele reden om u te kunnen rantsoeneren.
Toch wel, he. Gewoon helemaal de stroom afsnijden.

Citaat:
En voor individuele rantsoenering is een digitale meter onontbeerlijk, erzonder lukt dat helemaal niet, dat laat de huidige net-infrastructuur niet toe, dan moeten ze al een hele straat/wijk rantsoeneren om u te kunnen rantsoeneren.
Bijlange niet. Het volstaat de draad naar uw huis door de knippen, hupla, gefikst.

Je lijkt ook niet door te hebben dat elke ampere die je elke seconde van je leverancier bekomt, een individuele "aankoop" is waar beiden van jullie over akkoord moeten gaan, zoals een bakker en jij akkoord moeten zijn om een brood te kopen he.

Wat je daar gewoon zegt is dat de bakker U niet kan beletten van ongebreideld bij hem brood te kopen als je enkel maar om de week uw afrekening maakt. Dat is zot he. Die bakker gaat gewoon zeggen dat hij U geen enkel brood meer verkoopt, voila, gedaan.

Citaat:
Het gaat er niet om om je druk te maken dat een leverancier precies weet wat je hem precies vraagt - verplicht elektriciteit leveren waar jij recht op hebt en voor betaalt
Nee, niks verplicht. Dat is een wederzijds vrijwillige overeenkomst. Het volstaat dat een van beide partijen niet meer wil, en tant pis he. Als de leverancier U niet meer wil als klant is dat evengoed zijn recht he (toch in de totalitaire maatschappij die je schetst waar die U evengoed zou mogen rantsoeneren).

Citaat:
- maar dat de distributeur en daarachter de politiek/staat (de eigenaars/aandeelhouders?) precies weten hoeveel en wanneer jij privé verbruikt.
Uiteraard, omdat jij dat ook zo precies gevraagd hebt. Of de STAAT dat weet, dat betwijfel ik, maar kom, in een totalitaire maatschappij waar jullie naar wijzen, zal dat wel, dan zal die staat evengoed het recht hebben om U zonder stroom te zetten zonder meter he.

Kijk, uw (en Erw's) redenering is grosso modo dit:

1) op dit ogenblik meet die meter gewoon wat ik exact koop bij mijn leverancier. Die leverancier gebruikt dat om tarieven uit te rekenen, maar voorlopig dient dat enkel daarvoor.

2) later, eens de totalitaire maatschappij er volledig zal zijn, kunnen ze die meter gebruiken om mijn stroom af te zetten, of om te weten wanneer ik niet exact doe wat ze willen, en mij hiervoor te straffen.

Mijn punt is dat als later, als de totalitaire maatschappij volledig zal zijn, het niet dat meterke is dat ze nodig zullen hebben om U zonder stroom te zetten of om te weten wat gij al dan niet doet, want GEZIEN het dan een totalitaire maatschappij is, zijn al uw rechten tegen dan toch al in de vuilbak, en hebben ze dat meterke niet nodig. Stalin had geen meterkes nodig om mensen naar de Goelachs te sturen he.

Ondertussen is dat meterken niks anders dan een ding dat precies registreert wat gij VRAAGT EN WILT KOPEN. Zoals elke leverancier kan weten van gelijk wat waar gij dingen gaat vragen en kopen.
Oud 19 februari 2023, 16:52   #633
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De resolutie van de opgeeiste data is gelijk aan de variatie van jouw vraag aan jouw leverancier. Je wil elke milliseconde dat die zijn leveringen exact aanpast aan jouw varierende vraag. De verandert je vraag elke milliseconde.
Maar dat is het net, elektriciteit kan niet verkocht worden in blikskes, emmers, jerrycans en andere relatief spotgoedkope opslag. Dat maakt het gebruik ervan continue afhankelijk van de levering, als insuline naar een suikerzieke. Terugkoppeling daarvan is daarmee evenzeer nutteloos, het is geen niveau in een tank waarvan overlopen moet worden voorkomen en pompen moeten worden uitgeschakeld. Er is geen buffering op een termijn die speculatie toelaat, daar de wilde natuur de energie eisen dicteert, is dat alsof je eekhoorns verbiedt van eikels te verzamelen in de herfst, waarbij je er zelf gaat rapen, om die dan tegen woekerprijzen toch verkocht te krijgen, en, desgewenst, de eekhoornpopulatie uitroeien. Je snapt toch dat als de nazi's andere mensen voor hun energie totaal afhankelijk maken van hen, en dat ook per persoon kunnen beslissen, dan ze dan totalitaire selectieve controle hebben he? Dan kunnen ze botte dwangarbeit en meer van dat minder fraais opleggen, daar niet braaf gehoorzamen = dood gaan van koude, honger, ...

Citaat:
Dat is dan ook niet wat je aan die kledingswinkel vraagt. Maar die kledingswinkel kent wel jouw exacte vraag aan de kledingswinkel: namelijk 1 paar kousen de 15de januari om 10 uur, en dan nog een paar kousen de 16de maart om 9:43 en dan nog zus en zo.

Kortom, die kledingswinkel kent in heel groot detail JOUW VRAAG.
Wat kan de kledingwinkel aanvangen met die mate van detail: niks.
Net zomin als de elektriekdistributeur.
Enkel nazi's kunnen daar iets mee aanvangen, iets dat niks met kousen te maken heeft, wel dat je die dag op dat uur in die winkel was.
VALA!

Citaat:
De distributeur van elektriciteit ook. De resolutie in milliseconden is gewoon de kwestie van JOUW vraag die ook zo varieert. Daar waar je om de 2 maanden een paar kousen vraagt aan je kledingswinkel, verander je je vraag aan stroom aan je elektriciteitsleverancier elke milliseconde, en als die niet "volgt" heb JIJ problemen met je apparaten.
Die kan toch ZIJN amperemeters volgen? Je weet wel, die dingen die stroom meten, en je OOK kunt plaatsen in een cabine waar 1000 woningen op zijn aangesloten, in een centrale waarop 1000000 woningen zijn aangesloten, enz.

Citaat:
Nee, het verslijten van uw kousen is geen vraag van U aan de kledingswinkel. U 3 ampere leveren om 10:34, en U 8 ampere leveren om 10:37, is WEL een vraag van U aan uw elektriciteitsleverancier.

Wil je dat doen "zoals met kousen" dan is er geen probleem: je vraagt een blok van 7 ampere de maandag van 0 uur tot 24 uur, en daarmee sla je die op in een batterij of wat dan ook. En dan vraag je niks meer gedurende enkele dagen. Dat is alsof je de maandag een paar kousen kocht he, en die je versleet op de dagen die daarop volgden, zonder nog eens "gaan te winkelen" bij uw leverancier.
En als ge nieuwe kousen wilt, dan gaat ge weer een blok van 7 ampere vragen de donderdag van 0 uur tot 24 uur. Uw tweede paar kousen.

En dan kan je inderdaad stellen dat uw leverancier geen ballen weet van hoe ge "uw kousen" hebt versleten, en is hij niks wijzer geworden met om de milliseconde die constante 7 ampere te meten, van 0 tot 24 uur.
[/quote]
Het ging niet om verbruik (slijten) maar OPSLAG. Dat is niet een paar kousen kopen, verslijten, volgend paar kopen, maar 10 paar kousen kopen, 10 paar verslijten en dan volgend paar, of 5 paar, of 10 paar, of 100 paar kopen, OPSLAG, SPECULATIE. DAAR gaat onafhankelijkheid over, en DAT willen de nazi's fnuiken met hun spionage en controlemeter, en hun energie keuze inperking tot elektriciteit.

Laatst gewijzigd door Erw : 19 februari 2023 om 16:52.
Oud 19 februari 2023, 17:12   #634
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, he. Gewoon helemaal de stroom afsnijden.
Met welke reden? Voor de lol?
Citaat:
Bijlange niet. Het volstaat de draad naar uw huis door de knippen, hupla, gefikst.
Nu nie zwanzen, hé. Wat een onzin.
Citaat:
Je lijkt ook niet door te hebben dat elke ampere die je elke seconde van je leverancier bekomt, een individuele "aankoop" is waar beiden van jullie over akkoord moeten gaan, zoals een bakker en jij akkoord moeten zijn om een brood te kopen he.
Gelul naast de kwestie.
Het energiecontract dat wordt afgesloten tussen klant en leverancier heeft niks te maken met een individuele rantsoenering door meting van de digitale meter waarover gij het had.
Herlees wat je zelf schrijft en blijf bij je eigen les.
Citaat:
Wat je daar gewoon zegt is dat de bakker U niet kan beletten van ongebreideld bij hem brood te kopen als je enkel maar om de week uw afrekening maakt. Dat is zot he. Die bakker gaat gewoon zeggen dat hij U geen enkel brood meer verkoopt, voila, gedaan.
Neen, dat wordt niet gezegd, dat maakt gij ervan.
Citaat:
Nee, niks verplicht. Dat is een wederzijds vrijwillige overeenkomst. Het volstaat dat een van beide partijen niet meer wil, en tant pis he. Als de leverancier U niet meer wil als klant is dat evengoed zijn recht he (toch in de totalitaire maatschappij die je schetst waar die U evengoed zou mogen rantsoeneren).
Zucht....
JA, de leverancier is WEL verplicht om ZIJN deel van de RECHTSGELDIGE "wederzijds vrijwillige overeenkomst" NA TE KOMEN: namelijk elektriciteit leveren!
Dat is de WET!
De leverancier VERBINDT zich ertoe om elektriciteit te leveren waarvoor hij een overeenkomst/contract aangaat met de klant!
En de klant VERBINDT zich ertoe om zijn verbruik aan elektriciteit te BETALEN aan de leverancier!
En ook de klant kan deze overeenkomst beëindigen mits naleving van de opzeg voorwaarden!
Maar geen enkele leverancier zal een klant waaraan hij verdient opzeggen want dan snijdt ie in zn eigen winst.
Citaat:
Uiteraard, omdat jij dat ook zo precies gevraagd hebt. Of de STAAT dat weet, dat betwijfel ik, maar kom, in een totalitaire maatschappij waar jullie naar wijzen, zal dat wel, dan zal die staat evengoed het recht hebben om U zonder stroom te zetten zonder meter he.
Hoezo?
Wij hebben niet gevraagd om de digitale meter om precies te weten hoeveel en wanneer wij privé verbruiken, gij misschien wel, dat weten we niet.

En gij weet niet eens wie de eigenaren/aandeelhouders achter de netbeheerder over het elektriciteitsnet zijn?
Gij weet niet eens dat de STAAT - meer bepaald de politiekers/de Vlaamse overheid - aan Fluvius, de netbeheerder, de distibuteur, de opdracht gegeven heeft om bij elk gezin digitale meters voor elektriciteit en gas te installeren en zij dus ook weten wat gij privé verbruikt??
Maar je betwijfelt het wel?
DUH....niet eens weten waar het over gaat maar wel betwijfelen.
Citaat:
Kijk, uw (en Erw's) redenering is grosso modo dit:
1) op dit ogenblik meet die meter gewoon wat ik exact koop bij mijn leverancier. Die leverancier gebruikt dat om tarieven uit te rekenen, maar voorlopig dient dat enkel daarvoor.
Welke meter? Analoog of digitaal?
Want bij digitaal weet gij niet waarvoor jouw verbruikersgegevens nog allemaal dienen behalve om je verbruik te kunnen berekenen.
Zo kennen ze precies jouw consumptiegedrag, zelfs wanneer gij uw onderbroeken tegelijk wast met koffie te zetten - jouw piekmomenten en gij weet helemaal niet wat ze daarmee doen of nog van plan zijn!
Citaat:
2) later, eens de totalitaire maatschappij er volledig zal zijn, kunnen ze die meter gebruiken om mijn stroom af te zetten, of om te weten wanneer ik niet exact doe wat ze willen, en mij hiervoor te straffen.
Dat kunnen ze nu ook al doordat gij laat weten wat gij exact doet, het gespreid verbruik onder dwang en de stroom afzetten als straf is de volgende stap.
Trek je ogen eens open, de totalitaire maatschappij is nu al gearriveerd door de digitale spion.
Citaat:
Mijn punt is dat als later, als de totalitaire maatschappij volledig zal zijn, het niet dat meterke is dat ze nodig zullen hebben om U zonder stroom te zetten of om te weten wat gij al dan niet doet, want GEZIEN het dan een totalitaire maatschappij is, zijn al uw rechten tegen dan toch al in de vuilbak, en hebben ze dat meterke niet nodig. Stalin had geen meterkes nodig om mensen naar de Goelachs te sturen he.
Jouw punt is achterhaald want het meterke dat ze nodig hebben om u zonder stroom te zetten staat er bij u al. Gij hebt uw rechten al zelf afgegeven door de digitale (spion)meter te laten plaatsen.
Gij hebt de totalitaire maatschappij zelf, en vrijwillig nog wel, mogelijk gemaakt en mee veroorzaakt.
Er is geen Stalin meer nodig als domme schapen zich laten misleiden om zelf hun rechten vrijwillig af te staan door digitale spionnen in hun privéleven toe te laten voor staatscontrole onder totalitaire dictatuur.
Stalin zou stikjaloers zijn op onze lepe "democratische politiekers" waardoor mensen vrijwillig naar de goelachs lopen.
Citaat:
Ondertussen is dat meterken niks anders dan een ding dat precies registreert wat gij VRAAGT EN WILT KOPEN. Zoals elke leverancier kan weten van gelijk wat waar gij dingen gaat vragen en kopen.
De analoge meter wel, de digitale niet, die registreert veel meer dan enkel het verbruik dat door de klant gevraagd wordt.

En geef liever een weerwoord met jouw argumenten dan te gokken over de redenering van anderen die kant noch wal raken en dat gij niet kunt weten.
Iedereen kan zijn/haar mening en redenering zelf wel uitleggen, dat hoef jij niet voor hun te doen.

Laatst gewijzigd door Oma : 19 februari 2023 om 17:14.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2023, 17:19   #635
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens, in een totalitaire maatschappij is het niet het al dan niet aanwezig zijn van het meten van wat U geleverd wordt, dat problematisch is he. Als men U wil rantsoeneren, dan zal men dat in elk geval doen.
Ja?
Zal men dat in elk geval doen?
De situatie VOOR dit nazi apparatski: wilde men JOU SPECIFIEK zonder elektriek zetten, of rantsoeneren daarin, moesten ze aan je voordeur komen en bellen (of met de kolf van hun geweer de deur instampen).
Dat moesten ze herhalen voor elkeen die ze viseerden.
Met deze meter, vanachter hun computer tik tik tik en vala alle 50 plussers behalve ambtenaren zonder elektriek, of gerantsoeneerd.

Citaat:
Het is niet door te doen alsof de rest van de maatschappij niet bestaat, dat je "op je eigen" zal kunnen leven als die maatschappij beslist heeft dat ze uw vel wil he. Dat is trouwens het algemene gevaar aan het bestaan van anderen.
Het gaat hier niet over "op je eigen leven", en "maatschappij die beslist", maar over kliekjes nazi's die geholpen door collaborateurs de grote massa onderdrukt.
Dat is ALTIJD zo bij overheid, daar de mate van parasiteren recht evenredig is met het aantal waarop. De buit van 100 rovers op 1 bestolene is de rover een mager beestje. Omgekeerd, de buit van 1 rover op 100 bestolenen, is een vette he? Belastingen gaan altijd van meerderheden naar minderheden.

Citaat:
Nog eens, stroman, en onderwerpverlegging, niet de leverancier is het gevaar, wel de nazi club die via hen een detail van data, waar de leveranciers zelf niks mee kunnen aanvangen, en hen ook niet interesseert, en niet nodig hebben voor hun bedrijfsvoering, centraliseert, en zo zichzelf gemakkelijke toegang verschaffen.

Citaat:
Dat is naast de kwestie, dat kon je al altijd hebben gedaan, door een eigen apparaat of apparaten te plaatsen. De kwestie is dat die functies koppelverkocht worden met spionage en controle functies nuttig enkel voor derden als nazi's.

Citaat:
Natuurlijk beschouw ik die gegevens ook een beetje als gevoelig, en zou ik niet willen dat die publiek beschikbaar zijn, zodat mensen met slechte bedoelingen weten wanneer ik niet thuis ben en zo, en bij mij zouden inbreken en dergelijke. En ja, ik moet dat in mijn achterhoofd houden als ik een moord ga plegen, dat het gerecht uit die data niet een of andere beschuldigende conclusie zou kunnen trekken, en zal dus extra verbruik moeten organiseren om mijn alibi "maar ik zat thuis, meneer de rechter" niet te ondermijnen.
Je moet niet ZO ver gaan hoor.
Dat is overdrijven om te overdrijven, en negatieve connotaties plakken.
Winter 2028.
Rantsoenering elektriciteit.
Tik tik tik.
"Lijst verbruikers".
Select kolom vlag Algemeen Belang.
Filter weg.
Overblijvende lijst select all.
Check meter onderbreken.
Patat allemaal zonder elektriek.
Net als straatlampen tegenwoordig.
En vervang "Algemeen Belang" door eender wat, zie die 50+ die ik eerder als voorbeeld hanteerde.

Citaat:
Mij evenmin.
Dat is die stroman van je die je maar blijft achter je meezeulen.
Wel dat hij geen "mijn" is, maar aan zoveel miljoen levert, en nazi's natuurlijk daar EERST "meten" en "controleren".

Oud 19 februari 2023, 18:50   #636
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is het net, elektriciteit kan niet verkocht worden in blikskes, emmers, jerrycans en andere relatief spotgoedkope opslag. Dat maakt het gebruik ervan continue afhankelijk van de levering, als insuline naar een suikerzieke.
Voila, en dus is uw vraag er een die elke milliseconde anders is, en uw leverancier moet zich maar aanpassen. Dat hij precies weet wat gij vraagt, is dan ook normaal.

Dat gezegd, het is niet waar, ge kunt elektriciteit opslaan, met batterijen, maar het kost wel iets.

Citaat:
Er is geen buffering op een termijn die speculatie toelaat, daar de wilde natuur de energie eisen dicteert, is dat alsof je eekhoorns verbiedt van eikels te verzamelen in de herfst, waarbij je er zelf gaat rapen, om die dan tegen woekerprijzen toch verkocht te krijgen, en, desgewenst, de eekhoornpopulatie uitroeien.
Dat is de natuur zelf van commerce doen natuurlijk: de markt leegkopen als het aanbod groot, en de vraag laag is, en profiteren van het gegeven dat op een zeker ogenblik de vraag hoog is om daar woekerwinsten mee te maken. De essentie van handelaar zijn, zou ik denken.

Citaat:
Je snapt toch dat als de nazi's andere mensen voor hun energie totaal afhankelijk maken van hen
Maar dat BEN je allang, omdat jouw leverancier elke milliseconde moet leveren wat JIJ vraagt, en die vraag verandert telkens, en hij moet maar volgen. Dus BEN je al afhankelijk van die leverancier. Het is een illusie dat je dat niet zou zijn, tenzij je zelf je stroom opwekt en zelf voorraden aanlegt.

Citaat:
Dan kunnen ze botte dwangarbeit en meer van dat minder fraais opleggen, daar niet braaf gehoorzamen = dood gaan van koude, honger, ...
Maar dat is in elk geval zo in een totalitaire maatschappij. Denkt gij nu echt dat Stalin die meterkes nodig had om mensen die niet braaf gehoorzaamden laten te sterven van honger en kou ?

Als de maatschappij totalitair is, is het niet de afwezigheid van dat meterke dat U wat dan ook van bescherming zou leveren tegen geen stroom meer krijgen he.

Citaat:
Wat kan de kledingwinkel aanvangen met die mate van detail: niks.
Net zomin als de elektriekdistributeur.
Toch wel, want aangezien de prijs van stroom in werkelijkheid heel variabel is, kan die nu een veel gedetailleerder prijs aanrekenen naargelang of gij een dure ampere, dan wel een goeiekope ampere vraagt he.

Want zoals eerder aangegeven: jouw vraag verandert elke milliseconde, en die distributeur van jou moet maar volgen. Als jij nu 2 ampere wil, en binnen 10 minuten 7 ampere, dan moet die distributeur voor U nu 2 ampere vinden en niet meer, en voor U 7 ampere vinden binnen 10 minuten.

Als jij nu 2 paar kousen wil, en deze namiddag 20 paar kousen, moet uw kledingszaak maar zorgen dat ze de juiste kousen heeft wanneer jij dat vraagt.

Welnu, met zo een meter is het mogelijk om te zeggen dat wanneer er veel kousen op de markt zijn, kousen goeiekoper zijn, dan wanneer iedereen kousen wil en ze schaars zijn. Dat gaat dus ook met de stroom: als om 7 uur 's morgens de stroom schaars is, dan zou die duurder kunnen zijn dan om 7:25. Als jij dus PER SE 12 ampere wil om 7 uur, en maar 2 ampere om 7:25, dan is het normaal dat dat duurder is, dan wanneer jij om 7 uur 2 ampere trekt, en 12 ampere om 7:25 wanneer er meer stroom is, zie je ?

Zoniet moet men alle stroom aan de hoogste prijs verkopen, omdat men niet weet wanneer jij die wil trekken.

Die kan toch ZIJN amperemeters volgen? Je weet wel, die dingen die stroom meten, en je OOK kunt plaatsen in een cabine waar 1000 woningen op zijn aangesloten, in een centrale waarop 1000000 woningen zijn aangesloten, enz.

Citaat:
Het ging niet om verbruik (slijten) maar OPSLAG. Dat is niet een paar kousen kopen, verslijten, volgend paar kopen, maar 10 paar kousen kopen, 10 paar verslijten en dan volgend paar, of 5 paar, of 10 paar, of 100 paar kopen, OPSLAG, SPECULATIE. DAAR gaat onafhankelijkheid over, en DAT willen de nazi's fnuiken met hun spionage en controlemeter, en hun energie keuze inperking tot elektriciteit.
Helemaal niet. Jij kan ook stroom opslaan en hun metingen over uw gedrag in de war sturen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 februari 2023 om 18:50.
Oud 19 februari 2023, 18:52   #637
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die meter is ZIJN AMPERE METER. Die staat op ZIJN draad, die naar UW huis gaat. Inderdaad heeft hij meters die op dikke lijnen staan die naar 100 huizen gaan, en nu ook op de aftakkingen die naar individuele huizen gaan. Meer is daar niet aan.

Het is niet uw meter, maar de distributeur is wel zo vriendelijk om U de gegevens door te geven. Anders zou jij OOK aan UW KANT op UW draad een meter moeten zetten.
Oud 19 februari 2023, 22:22   #638
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, en dus is uw vraag er een die elke milliseconde anders is, en uw leverancier moet zich maar aanpassen. Dat hij precies weet wat gij vraagt, is dan ook normaal.[/
Dat gezegd, het is niet waar, ge kunt elektriciteit opslaan, met batterijen, maar het kost wel iets.
Dat is de natuur zelf van commerce doen natuurlijk: de markt leegkopen als het aanbod groot, en de vraag laag is, en profiteren van het gegeven dat op een zeker ogenblik de vraag hoog is om daar woekerwinsten mee te maken. De essentie van handelaar zijn, zou ik denken.
Maar dat BEN je allang, omdat jouw leverancier elke milliseconde moet leveren wat JIJ vraagt, en die vraag verandert telkens, en hij moet maar volgen. Dus BEN je al afhankelijk van die leverancier. Het is een illusie dat je dat niet zou zijn, tenzij je zelf je stroom opwekt en zelf voorraden aanlegt.
Maar dat is in elk geval zo in een totalitaire maatschappij. Denkt gij nu echt dat Stalin die meterkes nodig had om mensen die niet braaf gehoorzaamden laten te sterven van honger en kou ?
Als de maatschappij totalitair is, is het niet de afwezigheid van dat meterke dat U wat dan ook van bescherming zou leveren tegen geen stroom meer krijgen he.
Toch wel, want aangezien de prijs van stroom in werkelijkheid heel variabel is, kan die nu een veel gedetailleerder prijs aanrekenen naargelang of gij een dure ampere, dan wel een goeiekope ampere vraagt he.
Want zoals eerder aangegeven: jouw vraag verandert elke milliseconde, en die distributeur van jou moet maar volgen. Als jij nu 2 ampere wil, en binnen 10 minuten 7 ampere, dan moet die distributeur voor U nu 2 ampere vinden en niet meer, en voor U 7 ampere vinden binnen 10 minuten.
Als jij nu 2 paar kousen wil, en deze namiddag 20 paar kousen, moet uw kledingszaak maar zorgen dat ze de juiste kousen heeft wanneer jij dat vraagt.
Welnu, met zo een meter is het mogelijk om te zeggen dat wanneer er veel kousen op de markt zijn, kousen goeiekoper zijn, dan wanneer iedereen kousen wil en ze schaars zijn. Dat gaat dus ook met de stroom: als om 7 uur 's morgens de stroom schaars is, dan zou die duurder kunnen zijn dan om 7:25. Als jij dus PER SE 12 ampere wil om 7 uur, en maar 2 ampere om 7:25, dan is het normaal dat dat duurder is, dan wanneer jij om 7 uur 2 ampere trekt, en 12 ampere om 7:25 wanneer er meer stroom is, zie je ?
Zoniet moet men alle stroom aan de hoogste prijs verkopen, omdat men niet weet wanneer jij die wil trekken.
Helemaal niet. Jij kan ook stroom opslaan en hun metingen over uw gedrag in de war sturen.
Productie en distributie moeten, met doel hun nodige capaciteiten te bepalen, enkel weten wat de totaalstroom is die van hun installaties worden afgenomen.
En zelfs dat, de maxima zijn reeds op voorhand "bedraad", hardwired, door aantallen kabels en hun secties, door schijnbare vermogens van transformatoren, door rails in cabines, door onderbrekingsvermogen van lastschakelaars, enz.
Hetzelfde geldt voor de verbruiker. De kwh meter en de hoofdschakelaar, de kabel naar straat, de capaciteiten zijn op elkaar afgestemd. ZIJ installeren die, en WETEN dus wat de installatie KAN trekken. De limiet, de piek, is DAAR vastgelegd.
De installaties van productie en distributie ZIJN REEDS voorzien op die limiet, die capaciteit.
Dat het capaciteitstarief nodig zou zijn om de distributie te verzekeren, is daarmee dikke onzin.
Dus die spionagemeter met ingebouwde afstandsbediening om dat capaciteitstarief mogelijk te maken, OOK.
Het dubbeltarief systeem bestond ENKEL om de nachtelijke overschotten van de kerncentrales kwijt te raken, dat had geen enkel nut voor distributie.
Net zomin als nu dat capaciteitstarief, al die registraties bij elke afnemer zijn redundant op vlak van distributie en productie en hebben enkel maar nut op vlak van spionage en controle.
Dat "duurder kunnen zijn van je", is om dezelfde reden onzinnig. De kost van productie en distributie is bij de eerste gekend door aankopen (uranium bvb) VOOR productie, en bij de laatste door facturen van installatie plaatsing wijziging onderhoud. Dat staat totaal los van verbruik op moment, laat staan elke zoveel minuten tot zelfs 2kHz.

Art. 3.1.45. §1. De digitale meter voor elektriciteit die de distributienetbeheerder
plaatst, is geschikt om:
2° de actuele meterstand in kWh en kVArh voor de afgenomen elektriciteit en
voor de geïnjecteerde elektriciteit voor de verschillende
gebruiksperioden te registreren en de actuele meterstand in kWh weer te
geven op de display van de meter;

Die "meter" maakt dus ook onderscheid tussen,verbruiken en leveren. Je laatste zin over in de war sturen, nou nee, ze zijn je voor.

Oud 20 februari 2023, 05:44   #639
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar die meter is ZIJN AMPERE METER. Die staat op ZIJN draad, die naar UW huis gaat. Inderdaad heeft hij meters die op dikke lijnen staan die naar 100 huizen gaan, en nu ook op de aftakkingen die naar individuele huizen gaan. Meer is daar niet aan.
Er is daar wel meer aan: gezegd - die meter in elke woning geeft data waar ie zelf niks mee kan aanvangen.
Citaat:
Het is niet uw meter, maar de distributeur is wel zo vriendelijk om U de gegevens door te geven. Anders zou jij OOK aan UW KANT op UW draad een meter moeten zetten.
Zou dat moeten?
Dat staat op zijn factuur.
5 kg patatten 5 euro
Zoiets.
Ie moet me niet vertellen wanneer ik een patat eet, ik weet dat want ik kies dat zelf. Dit daarentegen, de nazi's forceren dit, dat...

Oud 20 februari 2023, 12:57   #640
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Productie en distributie moeten, met doel hun nodige capaciteiten te bepalen, enkel weten wat de totaalstroom is die van hun installaties worden afgenomen.
En zelfs dat, de maxima zijn reeds op voorhand "bedraad", hardwired, door aantallen kabels en hun secties, door schijnbare vermogens van transformatoren, door rails in cabines, door onderbrekingsvermogen van lastschakelaars, enz.
Hetzelfde geldt voor de verbruiker. De kwh meter en de hoofdschakelaar, de kabel naar straat, de capaciteiten zijn op elkaar afgestemd. ZIJ installeren die, en WETEN dus wat de installatie KAN trekken. De limiet, de piek, is DAAR vastgelegd.
De installaties van productie en distributie ZIJN REEDS voorzien op die limiet, die capaciteit.
Dat het capaciteitstarief nodig zou zijn om de distributie te verzekeren, is daarmee dikke onzin.
Dus die spionagemeter met ingebouwde afstandsbediening om dat capaciteitstarief mogelijk te maken, OOK.
Het dubbeltarief systeem bestond ENKEL om de nachtelijke overschotten van de kerncentrales kwijt te raken, dat had geen enkel nut voor distributie.
Net zomin als nu dat capaciteitstarief, al die registraties bij elke afnemer zijn redundant op vlak van distributie en productie en hebben enkel maar nut op vlak van spionage en controle.
Dat "duurder kunnen zijn van je", is om dezelfde reden onzinnig. De kost van productie en distributie is bij de eerste gekend door aankopen (uranium bvb) VOOR productie, en bij de laatste door facturen van installatie plaatsing wijziging onderhoud. Dat staat totaal los van verbruik op moment, laat staan elke zoveel minuten tot zelfs 2kHz.

Art. 3.1.45. §1. De digitale meter voor elektriciteit die de distributienetbeheerder
plaatst, is geschikt om:
2° de actuele meterstand in kWh en kVArh voor de afgenomen elektriciteit en
voor de geïnjecteerde elektriciteit voor de verschillende
gebruiksperioden te registreren en de actuele meterstand in kWh weer te
geven op de display van de meter;

Die "meter" maakt dus ook onderscheid tussen,verbruiken en leveren. Je laatste zin over in de war sturen, nou nee, ze zijn je voor.
De nagel op de kop!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be