Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2023, 08:13   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard Politici worden graag "cool" gevonden op TIK TOK!

Cool gevonden worden door kinderen op TikTok hoort niet de ambitie te zijn van een politicus. Ze beschermen des te meer
Els van Doesburg is schepen in Antwerpen namens N-VA. Haar column verschijnt tweewekelijks, afwisselend met Marc Van Ranst.

20 januari 2023
De Morgen

“Sorry jongens, ik zit niet op TikTok.” Ik had de bende elfjarigen op rondleiding in ons stadhuis net zo goed kunnen vertellen dat ik nog nooit in m’n leven frietjes had gegeten of dat ik tot vorige week nog op een andere planeet woonde in een melkwegstelsel hier ver vandaan. Zichtbaar verward probeerden ze de schokkende informatie te verwerken. Ik trachtte op mijn beurt heel erg niet te denken aan wat dat nare TikTok aanricht in die elfjarige breintjes.

De leeftijdsgrens voor TikTok staat nochtans op dertien jaar maar controle is er niet. Kinderen en jongeren vormen dan ook de voornaamste doelgroep op de Chinese app met intussen meer dan een miljard gebruikers. Gemiddeld spenderen ze er anderhalf uur per dag aan en een derde van de jongeren gebruikt het als voornaamste nieuwsbron.

Het is dan ook supergezellig op TikTok, met dansjes, diertjes, grapjes, complottheorieën, anti-westerse propaganda, regenbogen, cultivering van mentale stoornissen, boekenclubs, groomers, make-uptutorials. Oh ja, én politici met meer ambitie dan zelfrespect. Voor ieder kind wat wils dus. Na een klein halfuurtje ontdekt het Chinese algoritme wat de tiener leuk vindt. Van Aapjes tot Zelfmoord. Verslavend? Da’s de bedoeling.

Niet zo anders dan andere sociale media dus? Uiteraard wel. TikTok is veel griezeliger. Omdat China griezeliger is. Griezelig, maar niet dom. Aan de eigen jeugd schotelt Peking namelijk een heel andere versie van TikTok voor. Terwijl de westerse variant er juist op gericht is om zo lang mogelijk te blijven scrollen, stelt de Chinese versie (Douyin) een tijdslimiet van 40 minuten. Wie jonger dan veertien is, blijft op een jeugdversie waar het licht gewoon uitgaat na tien uur ’s avonds.

TikTok stelt westerse kindjes bloot aan... ja, aan wat eigenlijk allemaal, we hebben geen flauw idee hoe het algoritme werkt. Chinese hersentjes worden gevoed met wetenschap en zachtaardige content. Of zoals de Amerikaanse techexpert Tristan Harris het goed samenvatte: “It’s almost like they recognize that technology is influencing kids’ development, and they make their domestic version a spinach version of TikTok, while they ship the opium version to the rest of the world.” Een iets andere strategie dan wat de Amerikanen hanteren, die thuis ook gewoon hun eigen rommel serveren.

Ondertussen weten we dat het bedrijf achter TikTok data deelt met de Chinese overheid. Ja, erg verrassend, hè. Chinese medewerkers krijgen met de nieuwe privacy voorwaarden dan weer toegang tot de gegevens van Europese gebruikers. Veel meer weten we daar niet over maar wel dat China dol is op, naast doldwaze kattenfilmpjes, gezichtsherkenning. Bij de Europese Unie lopen momenteel onderzoeken naar TikToks databeleid. India verbood de app, in de Verenigde Staten ligt daarvoor een wetsvoorstel klaar. Bij ons dansen politici intussen letterlijk naar de pijpen van China in de hoop toekomstige kiezertjes te ronselen.

Hier heeft Els een punt.
Ik las onlangs ergens dat er zelfs mini-sters zijn die filmpjes maken voor TikTok.

Hoe lang gaan we dat Chinese gedrocht nog toelaten?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 januari 2023 om 08:13.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 08:14   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Els van Doesburg

??@elsvandoesburg??




“Cool gevonden worden door kinderen op TikTok hoort niet de ambitie te zijn van een politicus. Ze beschermen des te meer. Delete your account.”

Nieuwe column over het vergif dat TikTok heet. ??

demorgen.be/cs-beca81e0


20/01/2023 09:50
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 08:31   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 08:34   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
Dat kan, heeft het één met het ander te maken?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 09:26   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Zo Chinees is de app nu ook weer niet. Sofina met crimineel en Europarlementariër Guy Verhofstadt in het bestuur heeft er zwaar in geïnvesteerd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 januari 2023 om 09:27.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 10:59   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
Dat komt doordat de grootste partijen ook het meeste geld krijgen ook al zitten ze in de oppositie.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 11:09   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat komt doordat de grootste partijen ook het meeste geld krijgen ook al zitten ze in de oppositie.
Is dat zo?
Federaal wel, maar Vlaams niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 11:23   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
De schaamte voorbij :

Een PS-er die anderen beschuldigt van "geld van de mensen" te versmossen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 14:30   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
Van welke mensen is dat geld precies Rik?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 januari 2023 om 14:30.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 16:19   #10
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zo Chinees is de app nu ook weer niet. Sofina met crimineel en Europarlementariër Guy Verhofstadt in het bestuur heeft er zwaar in geïnvesteerd.
De Chinese techgigant ByteDance is de tweede grootste belegging van de Belgische holding Sofina. De nettoactiefwaarde van het vehikel van de familie Boël zakt met 16 procent tot 9,5 miljard euro.

De elfde nieuwsbrief van Sofina was er een met groot nieuws, want de holding blijkt al jaren in het moederbedrijf boven de razend populaire socialemedia-app TikTok te zitten.
Eerder noemde Sofina alleen het vehikel SC China Co-Investment, waarvan niet bekend was wat er precies in zat.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2023, 16:25   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

We lachen er soms mee, we misprijzen het soms, maar feit is dat een paar van die social media blijkbaar superieur zijn, te meten aan hun succes, en te meten aan het gebrek van het doorbreken van de concurrentie.
Youtube
Facebook
Instagram
Tiktok

Dat de Chinezen misbruik maken van tiktok? Wellicht wel. Ik weet het niet goed. De autoriteiten moeten hun werk maar doen en ons volledig inlichten. Maar dat doen ze al even slecht als onze oude media: kranten en televisie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:45   #12
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Waarom heb ik het steeds wederkerende gevoel dat de meeste politici van lotje getikt en getokt zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:48   #13
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De schaamte voorbij :

Een PS-er die anderen beschuldigt van "geld van de mensen" te versmossen.
Goeie!
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 februari 2023 om 13:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2023, 13:50   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

hoe uncooler ze me vinden hoe cooler ik ben...


er vertelde mij zo ooit eens een lief bakfietsmoederke dat ze haar kleine niet mainstream ging opvoeden, ... ik dacht heden ten dage is dat juist mainstream trut... maar ik heb haar dat maar niet gezegd. t was anders wel een brave en dan hou ik mij wat in
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 17:00   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

We lezen toch dat bij Amerikaans en EU overheden Tiktok verplicht dient verwijderd te worden van alle overheidsgeleverde apparatuur en meer algemeen dat het gebruik ervan voor overheidsbusiness(neen,vraag het me niet ik WEET het niet ) verboden wordt in de organisatie.


Het is maar kwestie van tijd voor ook steeds meer bedrijven Tiktok,en vervolgens alle andere sociale media gaan uitschakelen als bedrijfs-communicatiemiddel....

Enkel de PR-afdelingen horen daar iets op te zetten (en dan nog)....maar het fundamentele probleem is dat zowel van overheids- als privé-bedrijven steeds meer werkingscommunicatie begon te "ontsnappen" naar sociale media....Dat botst al met het normale arbeidsreglement.....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 maart 2023 om 17:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 17:17   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Van welke mensen is dat geld precies Rik?
Dat zijn onderdaad ook deels uw centen Reserve.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2023, 21:02   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

UNI gebruikt geen Tic-Toc

Wallace collection Tic Toc
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 maart 2023 om 21:05.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 05:18   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.560
Standaard

Zij azen op de naïviteit van onze kinderen. Wees daarom behoedzaam en expose ze als collaborateurs van vaccinazi en wapenhandelaars die onze wereld in puin achter lieten.

APAB
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 08:48   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat zijn onderdaad ook deels uw centen Reserve.
Ik bekijk het zo.
Iedereen heeft stemrecht (vanaf 18 jaar).
Voor iedere stem (op de N-VA gestemd), krijgt de N-VA een partijdotatie.
Voor iedere stem (op de SP.A gestemd), krijgt de SP.A een partijdotatie.

Als ik dit doortrek wilt dit zeggen dat van al het geld dat de N-VA krijgt als dotatie, er gene eurocent van u bij zit, indien wel, dan heb je op de N-VA gestemd.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 09:33   #20
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Naar mijn info zijn N-VA samen met het VB de partijen die het meeste geld van de mensen versmossen op sociale media.
het versossen van geld

dat is nogal wat he
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be