Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen?
Ja 3 14,29%
Waarschijnlijk 6 28,57%
Neen 12 57,14%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 maart 2023, 14:12   #201
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier een top deal in Tongeren.
Aan de helft van de prijs van uw gevonden woningen in uw gemeente.
Een droomstart voor een jong koppel.

Verdorie, ik heb echt spijt dat ik dat niet eerder heb gezien.
Ik kan misschien nog snel de boerderij in Frankrijk van de hand doen. Zo'n kans mag ik niet laten liggen.

Nou zeg, proficiat!!
Hoe lang hebt u moeten zoeken om zo'n krot te vinden? Netjes.

Niet zo netjes is dat u niet vermeld wat er in de beschrijving staat.

Citaat:
Goed gelegen woning op wandelafstand van het stadscentrum van Tongeren, scholen en winkels.
De woning heeft zowel toegang tot de Sint-Truidersteenweg als de Romeinse Kassei.
U heeft twee mogelijkheden met dit pand:
1)De bestaande woning behouden.
Er is geen comfort aanwezig in de woning. Deze dient dus volledig gerenoveerd te worden!
2)De bestaande woning afbreken.
U kan dan kiezen om een nieuwbouwwoning te bouwen (verlaagd BTW-tarief van 6% in plaats van 21%). Er zijn reeds bouwplannen aanwezig en er is een bouwvergunning beschikbaar. De te bouwen nieuwbouwwoning heeft volgende indeling: inkomhal, 2x apart toilet, living met open keuken, 3 slaapkamers, badkamer en terras.
Kortom: je koopt hier voor €85000 (vraagprijs!) een stuk bouwgrond met plannen en goedgekeurde bouwaanvraag. Voor een centraal gelegen woning op wandelafstand van scholen en winkels.
Nu lijkt me dat niet echt spotgoedkoop maar kom, een plan laten tekenen kost tegenwoordig ook al aardig wat.

In ieder geval: uw spectaculaire vondst ("kijk eens wat een krot ik gevonden heb!!") is eigenlijk gewoon een bouwgrond.
Dju toch.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:16   #202
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Als wij beiden hier wisten dat de gezondheidszorgen in bijvoorbeeld zuid Spanje vergelijkbaar zijn met de onze, dan was het niet een kwestie van "of" maar een kwestie van wanneer we zouden verkassen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:16   #203
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Amai, dat zijn pas argumenten.

Niks vervallen en je gebruikt wat je wil. Geen zin om stallen en zolders een andere bestemming te geven? Laat ze dan gewoon zo.

Dat zijn wel degelijk argumenten ja.
Of speelt de grootte van een huis geen rol, net als in hoeverre het huis vervallen is?
Iedereen weet dat je een huis best niet veel groter koopt dan nodig. Want zelfs al laat je delen gewoon leeg staan, je betaalt ervoor en zonder onderhoud gaat het qua verval al snel van kwaad naar erger.

En mag ik u ook eventjes op uw eigen tegenstrijdigheden wijzen? Want dat begint stilaan absurde vormen aan te nemen.

Eerst stelt u dat "het nogal meevalt" als het gaat over hoezeer uw spel ginder vervallen is.
Dan stelt u dat dat ironie was. Maw, qua verval valt het niet mee.
En nu is het plots weer "niks vervallen."

Weet u eigenlijk zelf in welke staat uw huis zich bevindt??
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:27   #204
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voila: duidelijk en feitelijk gegeven hierboven uit het echt leven gegrepen.
Respect, Big One.
Ik had het ook graag anders gezien en ik ben niet de ouwe zak die zit te mekkeren op de jeugd maar het is gewoon zo.
Natuurlijk zijn er nog anderen. Jongeren die niet naar school willen en zich er bij neerleggen dat ze dan ook niet de meest propere job gaan moeten doen.
Maar ik zie er toch vele passeren waar ik me grote vraagtekens bij stel.

Citaat:
Voor het overige is het simpel -> Emigreren is een persoonlijke keuze.
Tuurlijk. Dat is zo. En er zijn voor- en nadelen aan verbonden. En niet alleen in het geval van Frankrijk.

Maar Johan gaat volgens mij wel heel ver in zijn negativisme over België. En dan tegelijk ook weer heel ver in zijn positivisme over Frankrijk.
We weten allemaal waarom Johan een hekel heeft aan het Belgische systeem (zie zijn eeuwige draad in Maatsch&Samenl) maar om dan zo maar Frankrijk te bombarderen tot het land van melk en honing gaat mij wat ver.

Toch zeker als het over jongeren gaat. Hij doet alsof het voor jongeren het paradijs is omdat er goedkopere huizen te krijgen zijn maar in de praktijk is het allemaal niet zo zwart-wit.
Ga ginder maar werk zoeken. Je moet beiden al Frans spreken en schrijven.
En ga ginder maar iets renoveren. Waar ga je in tussentijd wonen? Huur betalen en een lening afbetalen tegelijk?
Dat kan in België ook gebeuren ja, vandaar dat ik ook stel dat een 'te renoveren boerderij' niet de beste keuze is. En dan heb ik het nog niet over de kosten.
En over het sociale. Laat als jongere hier maar even familie en vrienden achter eh? Makkelijker gezegd dan gedaan.

Citaat:
De aangehaalde reden hier om van Belgenland naar bvb Franrijk te verkassen is een uitstekend bewijs van persoonlijke voorkeur en daar is niks fout mee.
Los van het culinaire heeft Frankrijk immers de welverdiende reputatie een land vol zagende medemensen te herbergen en...
soort zoek soort, nietwaar? ...
Tuurlijk draait dat om persoonlijke voorkeur.

Ik zou ook best graag ergens in de Provence gaan wonen maar doe het niet omdat ik niet graag familie en vrienden achterlaat en geen zin heb om op mijn leeftijd ginder nog een nieuwe vriendenkring op te bouwen.
Maar dat is inderdaad allemaal persoonlijk.

Mijn punt is echter dat het voor jongeren (wat hun persoonlijk standpunt dan ook is) niet altijd evident is om naar ginder te verhuizen.
Maar daar gaat Johan nooit echt op in.
Hij komt niet verder dan "de huizen zijn er goedkoper" en "je mag er een straaljager kopen".
Alsof enkel het financiele een rol speelt als je emigreert...
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 17 maart 2023 om 14:28.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:33   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En als eerlijk bent weet jij evengoed: hoe meer vervallen, hoe meer afgelegen, hoe meer in een achtergestelde regio, hoe minder werk in de omgeving, hoe leger het nabije dorp aan't lopen is,... hoe goedkoper.
Dit vooral. Met telewerken verandert dat wel
Maar inderdaad, als je werk hebt, kan je onmogelijk gaan wonen in een groot huis van 60 000 Euro op 300 km van uw job.

Hierzie een lijstje van aanbiedingen van meer dan 100m2 en minder dan 50 000 Euro in een kader van het meer zuidelijke deel van Frankrijk.

https://www.seloger.com/list.htm?pro...ngvGoxjIsgOap~[hdtIgmRn~Etcl\e{jIryD&price=NaN/50000&surface=100/NaN&mandatorycommodities=0&enterprise=0&qsVersion= 1.0&m=search_refine-redirection-search_results

Dus ja, je hebt waar je voor betaalt. Het voordeel van Frankrijk is wel dat als je er niet om geeft in een totaal afgelegen onbewoond boerengat te zitten, je WEL grote dingen kan kopen. In Belgie zijn er zo geen afgelegen plekken denk ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2023 om 14:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 14:45   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik hoor het wel vaker ja, dat het voor de jeugd tegenwoordig onbegonnen werk is maar ik durft dat, op basis van wat ik bij mijn kinderen zie, hard te betwijfelen.
't Is wel zo dat zij beiden gewerkt hebben vanaf hun 16de. Dat ze beiden gespaard hebben gedurende hun jonge leven en dat ze nooit bang geweest zijn om hun handen vuil te maken.
Het grote probleem is dat de meeste jongeren 10 jaar verliezen met nutteloze 'studies' ; de uwen hebben dus 10 jaar voorsprong.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 23:38   #207
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Weet u eigenlijk zelf in welke staat uw huis zich bevindt??
Ja.

Bij aankoop krijg je in Frankrijk een grondig expertiseverslag die de woning in AL zijn aspecten beschrijft. Je weet dus
wel degelijk welke hoe de structuur van je woning er aan toe is. In dit geval -ruwbouw/dakstructuur/insijpelend vocht/
opstijgend vocht - perfect . Ondergrond net op de grens klei-zand / niet onderhevig aan scheurvorming door
opwarmend klimaat ... Je ziet, ze pakken een verkoop hier veel grondiger aan dan in België.
Zie je graag het verslag hier gepost? Kan hoor.

Nog iets .... in Frankrijk is een brandverzekering voor iedereen verplicht.
Geen brandverzekering - geen aankoop, ook al betaal je cash.
Gevolg ... goedkopere brandverzekering en iedereen is gedekt.

En ... nu mag je nog zo hard spartelen als je wil, mijn raad is, als je handen aan je lijf hebt ga je best zo snel mogelijk uit België lopen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 maart 2023 om 23:38.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 23:42   #208
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nou zeg, proficiat!!
Hoe lang hebt u moeten zoeken om zo'n krot te vinden? Netjes.
Niet lang. België staat van van die krotten.
Onder de 100.000€ hetzelfde verhaal. Ofwel vakantiehuisjes ofwel veel te dure krotten op veel te kleine oppervlaktes.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 00:09   #209
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Maar Johan gaat volgens mij wel heel ver in zijn negativisme over België.
Kijk rondom jou en probeer te begrijpen wat je ziet. Uiteindelijk kom je tot dezelfde conclusies als ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dan tegelijk ook weer heel ver in zijn positivisme over Frankrijk.
Vrijheid van het individu staat in Frankrijk nog heel hoog aangeschreven. In België is dat nul.
Als je graag in detail treed, dat kan hoor.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
We weten allemaal waarom Johan een hekel heeft aan het Belgische systeem (zie zijn eeuwige draad in Maatsch&Samenl)
maar om dan zo maar Frankrijk te bombarderen tot het land van melk en honing gaat mij wat ver.
Nooit een kerktorenbewoner geweest. Heb in mijn professionele loopbaan meer buiten België gezeten dan er binnen.
Dat heeft me toch wat vergelijkingspunten bijgebracht. Frankrijk is voor mensen met mijn profiel 'the place to be'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Toch zeker als het over jongeren gaat. Hij doet alsof het voor jongeren het paradijs is omdat er goedkopere huizen
te krijgen zijn maar in de praktijk is het allemaal niet zo zwart-wit.
Ga ginder maar werk zoeken. Je moet beiden al Frans spreken en schrijven.
Je moet handen aan je lijf hebben en de goede instelling hebben. Op zeer korte tijd stond hier de hele buurt klaar om
ons op alle mogelijke vlakken te helpen. U in het Frans kunnen verstaanbaar maken is een must – meer hoeft niet. En welke
Vlaming kan zich nu niet in het Frans verstaanbaar maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En ga ginder maar iets renoveren. Waar ga je in tussentijd wonen? Huur betalen en een lening afbetalen tegelijk?
Dat is zoals je het zelf wil. Cash betalen en direct wonen, zo hebben wij het gedaan.
Goed, de woonruimtes zijn voor verbetering vatbaar maar droog / warm en functioneel zijn lijkt me een goede start.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat kan in België ook gebeuren ja, vandaar dat ik ook stel dat een 'te renoveren boerderij' niet de beste keuze is.
En dan heb ik het nog niet over de kosten.
Niks is in België de moeite om te renoveren. Aankoopprijs en renovatiekosten zitten steeds hoger dan de uiteindelijke
waarde van verkoop. Meestal krijg je nog een pak minder wegens gedwongen verkoop omdat het jonge koppel wegens
financiële problemen een einde maakt aan het huwelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En over het sociale. Laat als jongere hier maar even familie en vrienden achter eh? Makkelijker gezegd dan gedaan.
In België kan een overheid je een job verplichten 60 km in vogelvlucht van je woning.
Voor een laag loon betekend dat een gedwongen verhuis naar je nieuwe werkplek.
Je bent dus in België zelfs niet zeker dat je in de buurt van je vrienden of familie kan blijven wonen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 00:13   #210
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Weet u eigenlijk zelf in welke staat uw huis zich bevindt??
Ja.

Bij aankoop krijg je in Frankrijk een grondig expertiseverslag die de woning in AL zijn aspecten beschrijft. Je weet dus
wel degelijk welke hoe de structuur van je woning er aan toe is. In dit geval -ruwbouw/dakstructuur/insijpelend vocht/
opstijgend vocht - perfect , Ondergrond net op de grens klei-zand / niet onderhevig aan scheurvorming door
opwarmend klimaat ... Je ziet, ze pakken een verkoop hier veel grondiger aan dan in België.
Zie je graag het verslag hier gepost? Kan hoor.

Nog iets .... in Frankrijk is een brandverzekering voor iedereen verplicht.
Geen brandverzekering - geen aankoop,
ook al betaal je cash.
Gevolg ... goedkopere brandverzekering en iedereen is gedekt.

En ... nu mag je nog zo hard spartelen als je wil, mijn raad is, als je handen aan je lijf hebt ga je best zo snel mogelijk uit België lopen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 00:27.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 00:30   #211
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Kijk rondom jou en probeer te begrijpen wat je ziet. Uiteindelijk kom je tot dezelfde conclusies als ik.
Begin met dit. Als je weet dat een meerderheid van Vlamingen vandaag al op het tandvlees zit, wat voorspel je dan?

__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:27   #212
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit vooral. Met telewerken verandert dat wel
Maar inderdaad, als je werk hebt, kan je onmogelijk gaan wonen in een groot huis van 60 000 Euro op 300 km van uw job.

Hierzie een lijstje van aanbiedingen van meer dan 100m2 en minder dan 50 000 Euro in een kader van het meer zuidelijke deel van Frankrijk.

https://www.seloger.com/list.htm?pro...ngvGoxjIsgOap~[hdtIgmRn~Etcl\e{jIryD&price=NaN/50000&surface=100/NaN&mandatorycommodities=0&enterprise=0&qsVersion= 1.0&m=search_refine-redirection-search_results

Dus ja, je hebt waar je voor betaalt. Het voordeel van Frankrijk is wel dat als je er niet om geeft in een totaal afgelegen onbewoond boerengat te zitten, je WEL grote dingen kan kopen. In Belgie zijn er zo geen afgelegen plekken denk ik.
Tuurlijk kan je in Frankrijk veel 'leukere' woningen vinden dan in België.
Voor meer aanvaardbare prijzen ook.
Dat betwist ik nergens.
Ik heb zelf ook jaren rondgekeken in Frankrijk, Italië en Spanje en heb honderden van die huizen gezien. Maar voor persoonlijk is het gemis aan vrienden en familie de afknapper.
Misschien dat ik binnen enkele jaren er wel een vakantiewoning koop maar definitief naar ginder verhuizen ga ik niet doen.

Maar dat neemt niet weg dat ik het voor jongeren niet sowieso de beste oplossing vindt. Wil je wel helemaal afgezonderd wonen als je 25 bent? Kilometers rijden voor werk, school, winkels, vrienden,...?


Naar Frankrijk verhuizen als je 60 bent is volgens mij een heel ander verhaal als dat doen als je 25 bent.
Daar gaat het mij hier om.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:30   #213
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het grote probleem is dat de meeste jongeren 10 jaar verliezen met nutteloze 'studies' ; de uwen hebben dus 10 jaar voorsprong.
Mijn oudste haar studies zijn inderdaad 'nutteloos' geweest. Gelukkig heeft ze niet langer gestudeerd dan nodig was.
Mijn jongste heeft wel doorgestudeerd maar heeft dankzij die studie nu ook een job waar ze naar uitkeek. En ook een job waar je wel degelijk voor gestudeerd moet hebben, ik zou niet graag hebben dat mijn bloed in het ziekenhuis wordt nagekeken door pakweg een timmerman.

Maar ze hebben voorsprong opgebouwd door de studentenjobkes die ze altijd al gedaan hebben, dat wel.
Ze weten wat werken is (afwassen, opdienen, kassa, rekken vullen,...), kunnen beter met mensen (bazen) omgaan en kennen de waarde van zelfverdiend geld.

Rijk zijn ze er niet van geworden maar het heeft ze financieel wel een duwtje in de rug gegeven en op persoonlijk vlak zijn ze er zeker op vooruit gegaan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:36   #214
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja.

Bij aankoop krijg je in Frankrijk een grondig expertiseverslag die de woning in AL zijn aspecten beschrijft. Je weet dus
wel degelijk welke hoe de structuur van je woning er aan toe is. In dit geval -ruwbouw/dakstructuur/insijpelend vocht/
opstijgend vocht - perfect . Ondergrond net op de grens klei-zand / niet onderhevig aan scheurvorming door
opwarmend klimaat ... Je ziet, ze pakken een verkoop hier veel grondiger aan dan in België.
Zie je graag het verslag hier gepost? Kan hoor.
Hoeft niet hoor, ik geloof u zo wel.
Het was alleen heel raar hoe u van "niet vervallen" over "wel vervallen" naar weer "niet vervallen" zwalpte.

Citaat:
Nog iets .... in Frankrijk is een brandverzekering voor iedereen verplicht.
Geen brandverzekering - geen aankoop, ook al betaal je cash.
Gevolg ... goedkopere brandverzekering en iedereen is gedekt.
Tot zover de grote vrijheid in Frankrijk...


Citaat:
En ... nu mag je nog zo hard spartelen als je wil, mijn raad is, als je handen aan je lijf hebt ga je best zo snel mogelijk uit België lopen.
Dat heeft niks met spartelen te maken.
En over mensen als wij (al iets ouder) kan ik best meegaan in uw betoog. Je koopt ginder een "niet al te vervallen" huis voor weinig geld. Rustig gelegen en met desgewenst nog een mooie lap grond aan ook.
Helemaal mee akkoord. Ik heb het ook lang overwogen.

Maar dat is slechts 1 deel van het verhaal. En hoewel dat voor mensen 'op leeftijd' misschien wel een mooie optie is, ben ik niet geneigd te stellen dat dat voor jongere mensen ook zo is. Toch zeker niet omdat je je enkel baseert op de goedkopere woningprijzen.
Niemand verhuist naar een ander land enkel en alleen omdat de woningen er goedkoper zijn. Er speelt in dat geval nog zoveel meer.

Want verder heb ik nog niet veel steekhoudende voordelen gehoord. Waarom Frankrijk dan wel zo veel beter is dan België.
Met twee maanden zonder keuring rondrijden, de keuze om met een straaljager te vliegen of een verplichte brandverzekering ga je mij (en vele anderen) niet overhalen vrees ik.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:37   #215
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Niet lang. België staat van van die krotten.
Onder de 100.000€ hetzelfde verhaal. Ofwel vakantiehuisjes ofwel veel te dure krotten op veel te kleine oppervlaktes.
Ja, en uw punt is?
Frankrijk staat er ook vol mee.
Dus?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 10:50   #216
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nooit een kerktorenbewoner geweest. Heb in mijn professionele loopbaan meer buiten België gezeten dan er binnen.
Dat heeft me toch wat vergelijkingspunten bijgebracht. Frankrijk is voor mensen met mijn profiel 'the place to be'.
Voila, nu zijn we er.
Eindelijk!!
Voor u is Frankrijk waarschijnlijk the place to be. En dat is geen enkel probleem.
Ik ben blij voor u dat u uw place to be hebt gevonden.
Maar dan zou het wel netjes zijn als je ook toegeeft dat dat niet voor iedereen zo zou zijn.
En dat doe je nu, eindelijk, voor de eerste keer door te stellen dat Frankrijk voor mensen met uw profiel the place to be is.
Maar lang niet voor iedereen.

Citaat:
Je moet handen aan je lijf hebben en de goede instelling hebben. Op zeer korte tijd stond hier de hele buurt klaar om
ons op alle mogelijke vlakken te helpen. U in het Frans kunnen verstaanbaar maken is een must – meer hoeft niet. En welke
Vlaming kan zich nu niet in het Frans verstaanbaar maken?
Dat kan in uw geval best zo zijn maar dat kan u ook niet veralgemenen hoor.
En dat weet u zelf waarschijnlijk ook wel.
Er zijn best wel plekken in Frankrijk waar u als buitenlander met een scheef oog bekeken wordt. Ook al brabbel je dan een mondje Frans.
Dat kan meevallen, maar evengoed zwaar tegenvallen ook.


Citaat:
Dat is zoals je het zelf wil. Cash betalen en direct wonen, zo hebben wij het gedaan.
Om maar even op die jongeren terug te komen? Ken jij veel jongeren die, net de 20 gepasseerd, zoveel cash op zak hebben dat ze er een huis mee kunnen kopen?

Citaat:
Goed, de woonruimtes zijn voor verbetering vatbaar maar droog / warm en functioneel zijn lijkt me een goede start.
Dat zijn de woningen die ik hier in België vond ook. Geen villa's. Geen ingebouwde keukens van €40000. Geen hectares grond rondom.
Maar prima als starterswoning.



Citaat:
Niks is in België de moeite om te renoveren. Aankoopprijs en renovatiekosten zitten steeds hoger dan de uiteindelijke
waarde van verkoop.
Dat klopt van geen kanten. Ik ken mensen genoeg die een huis kopen, het opkalefateren en terug verkopen. Met winst. Er zijn er zelfs bij die er ei zo na een voltijdse job van hebben gemaakt.

Citaat:
In België kan een overheid je een job verplichten 60 km in vogelvlucht van je woning.
Voor een laag loon betekend dat een gedwongen verhuis naar je nieuwe werkplek.
Je bent dus in België zelfs niet zeker dat je in de buurt van je vrienden of familie kan blijven wonen.
Binnen België 60 km van je werk wonen is nu ook geen ramp eh?
En wees eerlijk: als ik vandaag werk zoek, ben ik morgen bezig.
Er is werk genoeg. Daar hoef je echt geen 60km voor van huis te gaan.

En ook: mij hebben ze nog nooit verplicht om zo ver te gaan werken. Meer nog; mij hebben ze nog nooit verplicht te gaan werken. Ik zorgde wel dat ik van te voren al werk had.

En wat dan in Frankrijk? Kan je daar gewoon beginnen doppen en de rest van je leven ongestoord aan de dop blijven staan?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 21:13   #217
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Naar Frankrijk verhuizen als je 60 bent is volgens mij een heel ander verhaal als dat doen als je 25 bent.
Daar gaat het mij hier om.
Onze zoon is 33. Werkt momenteel bij Argenta.
Bachelor economie/bankwezen en in heel zijn studentenleven geen enkel herexamen gehad.
Je kan hem dus moeilijk bij de domste van de klas klasseren.
Maar hij heeft ogen en oren, kent België door en door.

Hij verhuist ergens september/oktober dit jaar.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 21:20   #218
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Niemand verhuist naar een ander land enkel en alleen omdat de woningen er goedkoper zijn. Er speelt in dat geval nog zoveel meer.
Is dat niet het punt? Voor vele jonge koppels zijn huizen in België onbetaalbaar.
Wil je toch iets verwerven dan ben je
slaaf van je maandelijkse facturen en lening. Valt het je niet op dat er in België arbeiders en andere gemiddelde lonen
worden geplunderd?
Er wordt nu zelfs geopperd dat je met een laag of gemiddeld loon zelfs geen recht meer hebt op een eigen goedkope tweedehands wagen.

Vandaag met de bestelwagen (voorlopig nog Belgische nummerplaat) naar het containerpark. Overschotten van laminaatvloer / plastieken golfplaten / rubber ondervloer en wat ander groot vuil.

De werkman stond ons te woord:
"Hebben jullie al een kaart van het containerpark?"
"Neen?"
"Jullie mogen alles in die container gooien en kom dan even binnen om jullie kaart aan te vragen."

A-viertje ingevuld: Naam/adres/mail-adres - geen bewijs nodig.
Alles gratis.

Geen Limburg.net die handelt als een grootverdiener om toch maar pakken geld naar de gemeentes te kunnen doorsturen.
In België had me dat minstens 50€ gekost.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 21:28.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 21:33   #219
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Voila, nu zijn we er.
Eindelijk!!
Voor u is Frankrijk waarschijnlijk the place to be. En dat is geen enkel probleem.
Ik ben blij voor u dat u uw place to be hebt gevonden.
Maar dan zou het wel netjes zijn als je ook toegeeft dat dat niet voor iedereen zo zou zijn.
En dat doe je nu, eindelijk, voor de eerste keer door te stellen dat Frankrijk voor mensen met uw profiel the place to be is.
Maar lang niet voor iedereen.
Tuurlijk niet voor iedereen. Indien je geen technisch/medisch/arbeider/handel profiel hebt kan men eigenlijk
nergens naar toe. Blijven zitten waar je zit.
Ik val onder technisch. Samen met 'medisch' de mensen die men rondom de blauwe bol graag zien komen.
Stapeltjes papier verleggen - daar ga je nergens mee terecht kunnen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 21:33.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2023, 21:40   #220
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat klopt van geen kanten. Ik ken mensen genoeg die een huis kopen, het opkalefateren en terug verkopen. Met winst. Er zijn er zelfs bij die er ei zo na een voltijdse job van hebben gemaakt.
Volgens mij ken je meer mensen die een huis kopen en al het werk moeten uitbesteden. Jij spreekt opnieuw van
situaties die vandaag in België niet meer bestaan. Begin vandaag alvast maar met een architect aan te spreken.
Je mag in België zelfs je eigen schouw niet meer kuisen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 maart 2023 om 21:41.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be