Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Van plan om naar het buitenland te verhuizen?
Ja 3 14,29%
Waarschijnlijk 6 28,57%
Neen 12 57,14%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2023, 23:00   #341
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Woning bouwen of verbouwen.

Tot een bouwoppervlak van 180 vierkante meter, bouwaanvraag kan met eigen tekeningen/plannen. De gemeente is bevoegd om de (ver)bouwaanvraag goed te keuren.

In België mag je zelf je duivenkot van max 40 vierkante meter uittekenen en dat is het.

Veiligheidscoördinator voor een woning - verplicht in België - niet verplicht in Frankrijk. In België krijg je weer een pak kosten in je nek geduwd.



10 - 0 Frankrijk / België
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 maart 2023 om 23:19.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 23:13   #342
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Gewoon een andere man van middelbare leeftijd. We gaan niet terug naar die "tijden". Van druggebruik en roekeloos rijden. "Ik heb een familie." Wat domme klusjes voor hoge pieten waarbij je allerlei concurrentie koud moet uitschakelen voor wat bananen.

Wat heb je te verliezen? Nog genoeg comfort.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2023, 23:42   #343
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

"De Junkie Hoer laat nog eens van zich weten."

Ma, het is okay.

"Wat vrouwen niet begrijpen. Mannen moeten geliefd zijn. En vrouwen moeten "gewild" zijn. "

Als ze niet nodig zijn. Ze hebben het allemaal uitgevogeld tegenwoordig. Bakstenen hebben ook zwaartekracht.

Ja, okay. Ma.

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:51   #344
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Toch niet. De vrijheid en mogelijkheden verschillen enorm.

Even werkgerelateerd: je kan als simpele burger bijvoorbeeld zonder 'speciale structuur' als freelancer aan de slag.
Het factuur voor geleverde dienst - kan voor zowat alles zijn door zowat iedereen - gaat via een zogeheten
'portage salarial'. Die organisatie maakt het factuur op en na aftrek van sociale lasten (later pensioen, ziekenkas, enz...)
krijg je uw verdienste doorgestort.
Het dichtste dat daar in België tegen aanleunt zijn interimkantoren.
Bij zulk systeem blijft er veel aan de
vingers van die kantoren hangen - dus minder centen voor de freelancer.
Minder centen minder vrijheid.

4-0 Frankrijk/België
Geen idee waar u die 4-0 vandaan haalt maar dat is een probleem waar u wel vaker mee kampt bliijkbaar. Later hier mee over. (*)

In ieder geval: ik heb geen idee waar u het nu weer over hebt.
Volgens mij is er zowel in Frankrijk als in België 'iets' mogelijk. De manier waarop verschilt alleen. In Frankrijk werkt dat met een factuur, in België via interim en enkel en alleen omdat dat in België via intrim werkt besluit u dat dat een voordeel is voor Frankrijk.
Want interimbureau's verdienen ook geld...

Tsja, als het allemaal zo simpel en kortzichtig mag kan ik ook nog wel een hoop 'voordelen' verzinnen.
U geeft nergens een cijfer, niet over de Franse situatie, niet over de Belgische...
Maar toch is volgens u de Belgische situatie duurder. Geen idee hoeveel dat scheelt, geen idee of dat daadwerkelijk zo is...

En meer nog: hierboven hebt u het over enkel over de kosten van het intrimburo en doet u alsof er in Frankrijk geen kosten zijn.
Maar enkele posts verder geeft u zelf aan dat die er wel zijn en nog geen klein beetje ook niet, nl. 5 a 10% van het factuurbedrag.

In ieder geval: schimmige voordelen als deze kunnen niet zo maar aanvaard worden. Even een duidelijke uitleg graag, met links en als het kan een uitgewerkt voorbeeld waar het voordeel voor Frankrijk duidelijk naar voor komt.

Overigens: we gaan niet van 3-0 naar 4-0.
We zaten op 3-4 voor België en dat blijft het voorlopig ook.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 09:59   #345
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
En dat mag voor mij nog meer zijn. Frankrijk belast ten minste de rijken en ontlast de gewone man. Dat getal mag
voor mij part nog hoger zijn dan 41,5%
Zolang de kleine lonen het goed hebben heb ik daar niks op tegen.

5 - 0 Frankrijk / België
Kijk, dit is weer zo'n voorbeeld waar ik het later nog over wou hebben maar het gaat echt wel te ver dus ik adresseer het nu maar.

Ik begin stilaan te begrijpen waarom u al jaren in de clinch ligt met de fiscus. U gelooft uw eigen aannames, veronderstellingen en zelfs onwaarheden net iets te vaak.

Hier het perfecte voorbeeld: de belastingsdruk in Frankrijk ligt hoger maar daar maakt u, zonder een spier te verrekken, een voordeel van...
En denkt u dus dat u scoort...

Ik denk niet dat ik een discussie met u nog lang ga kunnen volhouden want dit deed u hier al wel vaker.
De Fransen werken langer; u blijft erbij dat ze minder werken.
De Fransen werken langer voor pensioen, u blijft erbij dat dat niet zo is.
De belastingsdruk ligt er hoger; u vindt dat positief

Kijk; je kan over dingen van mening verschillen maar dingen die zwart op wit vast staan zijn volgens mij niet echt te ontkennen. En dat doet u naar mijn zin iets te veel.

Soit; geen 5-0 dus maar nog steeds 3-4

Citaat:
Als we een beetje eerlijk zijn moeten we in België er nog alle verdoken belastingen bijvoegen. Niet vergeten,
de enorm grote kosten die nutsbedrijven oplegt aan de Belgische burgers om door te storten naar het gemeentelijk niveau.

Kosten voor verwerking van afval, elektriciteit, water, enz...
deze hebben absurde hoogtes aangenomen.

6 - 0 Frankrijk / België
Hier gaan we weer. In België zijn er allerlei belastingen!! Nieuwsflash!!!!

Maar wederom: geen enkele aanduiding hoe hoog die dan wel zijn en vooral; nergens iets over hoe dat dan in Frankrijk zit.
Als het over België gaat loopt u al snel over van "verdoken belastingen", "enorm hoge kosten", "absurde hoogtes",...

Allemaal uitdrukkingen die uw mening weergeven. Nergens wordt u concreet. En vooral: nergens geeft u de Franse situatie weer. En aldus kunnen we ook deze poging niet aannemen.

Geen 6-0 dus maar nog steeds 3-4.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:08   #346
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog zo'n wetenswaardigheid - dit keer schulden - waar Belgen de wenkbrauwen over gaan fronsen.

Amper 25% van de Fransen vinden dat ze in een moeilijke financiële situatie zitten. In België is dat 64%.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...ieel-weerbaar/

Kijk verder naar het percentage dat een hypothecair krediet lopen heeft. 18,4%
Hier zijn de cijfers van België.
https://www.nbb.be/doc/cr/ccp/public...ers_ckp_nl.pdf




Kijk verder naar het percentage dat een hypothecair krediet lopen heeft. 18,4%
Hier zijn de cijfers van België.
https://www.nbb.be/doc/cr/ccp/public...ers_ckp_nl.pdf

Er staan nagenoeg evenveel hypothecaire kredieten open als er gezinnen zijn in de leeftijdgroep 25-65 jaar.
Dat ieder gezin (100%!?) een hypothecair krediet lopen heeft is onmogelijk.
Het betekent wel dat 50% van die gezinnen meer dan één hypothecair krediet lopen heeft. Wat een vrijheid.

7 - 0 Frankrijk/België
Ik dacht dat het niet kon maar nu wordt het helemaal te gek!!!

We gaan nu zelfs al dingen op de tafel gooien die de Fransen vinden.

Kortom; we kijken niet langer enkel naar effectieve cijfers. Nee hoor, als de Fransen vinden dat de zon schijnt als het regent, schijnt volgens u de zon.

En hypothecaire kredieten? Wat is daar nu weer het grote probleem rond??
Eerder maakte u al een probleem rond huren, nu zijn ook hypothecaire kredieten des duivels.

Hoe moet een mens volgens u aan een woonst geraken? Huren is een ramp maar een hypothecair krediet afsluiten is helemaal des duivels.

Beetje serieus blijven eh?

Bovendien vergeet u dat die hypothecaire kredieten vrijwillig afgesloten zijn. Geen enkele Belg is verplicht die af te sluiten. Iedereen maakt dat persoonlijk voor zichzelf uit.

Mensenlief, ik begin hier serieus moe van te worden. Ik hou me al maar vast aan mijn stoel voor wat nog komen gaat...

Stand dus nog steeds 3-4 in't voordeel van België.

En even wat zout in de wonde strooien, nog snel een Belgische binnenkopper;

als ondernemer mag je in Frankrijk op zondag niet eens met je vrachtwagen buitenkomen. Je betaalt om met je vrachtwagen te mogen rijden maar je mag hem maar 6 dagen van de 7 gebruiken. De Franse staat verbiedt u dus om gedurende pakweg 15% van de tijd uw eigen voertuig te gebruiken. Vrijheid!!!

Maakt 3-5
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:10   #347
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Voor wie NU op pensioen gaat.
Maar ...een 30 jarige gaat in België tot zijn 67 jaar moeten werken, in Frankrijk tot zijn 64 (62? ) jaar. Of heb ik het nog steeds mis?
Dat weet jij niet. En voorlopig leven we in het heden ja. Dus inderdaad NU.

Hoelang een 30-jarige in België gaat moeten werken weet geen kat. Hoe lang een 30-jarige in Frankrijk gaat moeten werken weet ook geen kat.

Aan glazen bollen doe ik niet mee.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:11   #348
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Geef eens zo'n bron.
Google "pensioenregeling Frankrijk" "pensioenregeling België" of iets in die aard
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:13   #349
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
BTW tarief:

Frankrijk 20% verlaagde BTW 2,1 %, 5,5%, 10%
België 21% verlaagde BTW 6%, 9%, 12%

8 - 0 Frankrijk / België
Allez, vooruit! Je hebt nog eens beet!!

Toch raar dat jij eerst met van die schimmige voordelen als die tussenpersoon/contractor/intrimburo-voordelen afkomt en binnenkoppers als dit laat liggen.

4-5 dus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:28   #350
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Auto's ...

Nummerplaten blijven bij de wagen. Dus geen Belgische nummerplatenzwendel die voor grote problemen zorgt bij de wagen eigenaars.
Geen wegenbelasting.
2 jaarlijkse keuring - ook zaterdag toegankelijk - geen monopolie misbruik mogelijk wegens
veel keurstations en vrije keuze voor herkeuring.
Veel goedkopere verzekering.

9 - 0 Frankrijk / België
En nog maar eens gooi jij wat hoge woorden in de lucht en maakt daaruit op dat dat een voordeel is...

Nummerplaat die bij de wagen blijft... Geen idee wat er mis is met het Belgische systeem. En nog veel minder over wat je het hebt met je "nummerplatenzwendel" die voor "grote problemen" zorgt bij eigenaars. Heb er zelf nog nooit mee te maken gehad. En ken ook niemand die dat al meegemaakt heeft maar zoals wel vaker hier ga jij daar wel vast al eens last van hebben gehad vrees ik.

Dan: geen wegenbelasting. Nee, klopt. Maar wel torenhoge toltarieven.

Keuring: Oke, die wil ik je nog wel gunnen al is het met lange tanden want ook hier weer strooi je onwaarheden in't rond. Er is in België immers geen monopolie.
En nog een nadeel aan Frankrijk: €135 boete bij laattijdig keuren. België: €30

Maar kom: laten we hem voor 1 keer maar eens goedkeuren.
5-5

Mag ik dan ineens weer counteren met het verbod in Frankrijk om (godbetert!!) voor je eigen garagepoort of oprit te parkeren?
Leuk als je 's avonds na je werk nog half de stad moet doorwandelen terwijl er recht voor je deur een parkeerplaats vrij moet blijven...

5-6 dus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:32   #351
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Woning bouwen of verbouwen.

Tot een bouwoppervlak van 180 vierkante meter, bouwaanvraag kan met eigen tekeningen/plannen. De gemeente is bevoegd om de (ver)bouwaanvraag goed te keuren.

In België mag je zelf je duivenkot van max 40 vierkante meter uittekenen en dat is het.

Veiligheidscoördinator voor een woning - verplicht in België - niet verplicht in Frankrijk. In België krijg je weer een pak kosten in je nek geduwd.



10 - 0 Frankrijk / België
10-0 niet nee maar de 6-6 heb je wel beet!!

Proficiat!!

Mag ik counteren met het verbod op filifilteren met de motorfiets in Frankrijk?
Ook al heb je plaats genoeg om rustig door de file tussendoor te rijden, de Franse staat verbiedt je dat en verplicht je, voor Jan Lul, gewoon mee aan te schuiven.

Maakt 6-7.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:38   #352
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

En we gooien er net voor de rust nog even een humoristische (maar wel bestaande) beperking tegenaan:

In Frankrijk mag je niet mee een zwemshort in een openbaar zwembad. Dat is ten eerste al een behoorlijke aanslag op de persoonlijke vrijheid (de staat bepaalt welke kledij je in je vrije tijd moet dragen) maar nog een veel grotere aanslag op de goede smaak.

Leuk hoor, zo'n zwembad vol speedo's...

Ruststand: 6-8 dus. Voor België.

En vooraleer u verder telt met uw fictieve tussenstand zou ik graag hebben dat u dan ook even aantoont waar u die vandaan haalt.
Cijfers graag, zwart op wit, links, noem maar op.
Want dat in het rond toeteren zoals u hier al te vaak gedaan heeft, heeft niets met bewijsvoering te maken.

Overigens: voor de zoveelste keer: nog steeds niet door dat ik voor elk 'voordeel' voor Frankrijk dat u aanhaalt, er een Belgisch tegenover kan plaatsen? Dat dit eindeloos gaat blijven duren?
Nee? Oke dan! Ga uw gang!
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:48   #353
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En we gooien er net voor de rust nog even een humoristische (maar wel bestaande) beperking tegenaan:

In Frankrijk mag je niet mee een zwemshort in een openbaar zwembad. Dat is ten eerste al een behoorlijke aanslag op de persoonlijke vrijheid (de staat bepaalt welke kledij je in je vrije tijd moet dragen) maar nog een veel grotere aanslag op de goede smaak.

Leuk hoor, zo'n zwembad vol speedo's...

Ruststand: 6-8 dus. Voor België.

En vooraleer u verder telt met uw fictieve tussenstand zou ik graag hebben dat u dan ook even aantoont waar u die vandaan haalt.
Cijfers graag, zwart op wit, links, noem maar op.
Want dat in het rond toeteren zoals u hier al te vaak gedaan heeft, heeft niets met bewijsvoering te maken.

Overigens: voor de zoveelste keer: nog steeds niet door dat ik voor elk 'voordeel' voor Frankrijk dat u aanhaalt, er een Belgisch tegenover kan plaatsen? Dat dit eindeloos gaat blijven duren?
Nee? Oke dan! Ga uw gang!
Dat is om bepaalde elementen uit het zwembad weg te houden... ja het is ver gekomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:53   #354
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Leuk hoor, zo'n zwembad vol speedo's...
Is in België ook zo. Probeer eens te gaan zwemmen in Tongeren met een zwemshort.

Nu van al uw uitzonderingen die je hier opgooit bevestigen ze enkel de tendens.
Burgers worden hier geplunderd en worden op zowat alle vlakken in vrijheid beperkt.

Van al uw 'goals' ... allemaal buiten spel.

Ik kom er nog op terug....
Mensen die zich blauw betalen aan leningen? Uw mening ... niks mis mee. Tja...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 maart 2023 om 10:58.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:00   #355
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Overigens: voor de zoveelste keer: nog steeds niet door dat ik voor elk 'voordeel' voor Frankrijk dat u aanhaalt, er een Belgisch tegenover kan plaatsen? Dat dit eindeloos gaat blijven duren?
Nee? Oke dan! Ga uw gang!

Eerlijk gezegd, nog geen enkel voordeel gezien.
Veel bla bla en gespartel, dat wel.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:01   #356
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Leuk hoor, zo'n zwembad vol speedo's...
Hangt af van het aandeel vette pensen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:06   #357
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
10-0 niet nee maar de 6-6 heb je wel beet!!

Proficiat!!

Mag ik counteren met het verbod op filifilteren met de motorfiets in Frankrijk?
Ook al heb je plaats genoeg om rustig door de file tussendoor te rijden, de Franse staat verbiedt je dat en verplicht je, voor Jan Lul, gewoon mee aan te schuiven.

Maakt 6-7.
Die Belgische 'toelating' is er gekomen omdat in het spitsuur toch iedereen stilstaat. Het houdt sowieso een risico in.
Bij zeldzame files me nooit aan gehouden en nog nooit een boete gehad.
Geef is een bron voor dat verbod.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:10   #358
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is in België ook zo. Probeer eens te gaan zwemmen in Tongeren met een zwemshort.
Is een zwemshort in België bij wet verboden?
Link graag.

Citaat:
Nu van al uw uitzonderingen die je hier opgooit bevestigen ze enkel de tendens.
Burgers worden hier geplunderd en worden op zowat alle vlakken in vrijheid beperkt.
U roept dat wel steeds maar veel vrijheidbeperkingen heb ik van u nog niet mogen vernemen.

Het is ondertussen wel duidelijk dat voor u "vrijheid" gelijk staat met "financieel gewin" want alle voordelen die u opsomt gaan over het financiële.
"Geld maakt gelukkig" is duidelijk uw dada...

Terwijl vrijheid volgens mij over meer gaat dan dat.

Citaat:
Van al uw 'goals' ... allemaal buiten spel.
En waarom dan wel?

Citaat:
Mensen die zich blauw betalen aan leningen? Uw mening ... niks mis mee. Tja...
U schijnt nog maar eens te vergeten dat die mensen zelf gekozen hebben voor die lening eh??
Of werd die door de staat opgelegd misschien?
Ik begrijp echt uw probleem over die hypothecaire leningen niet.
Niemand is verplicht die aan te gaan. Niemand is verplicht een huis te kopen. Maar toch vindt u dat dat de schuld is van de Belgische overheid??

Kijk eens wat vaker in de spiegel want ik heb de indruk dat u uw eigen falen of misnoegen al snel wil afwimpelen op de overheid.
Wat heeft de overheid in godsnaam te maken met de lening die iemand afsluit?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:15   #359
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
... Geen idee wat er mis is met het Belgische systeem. En nog veel minder over wat je het hebt met je "nummerplatenzwendel" die voor "grote problemen" zorgt bij eigenaars.
Als je in België een wagen voor een tijdje niet wil of kan gebruiken en je verzekering een tijdje wil schrappen ben je verplicht om je nummerplaat binnen te sturen. En daar sta je dan en om je wagen opnieuw te gebruiken of te verkopen zit je in de shit. Want wat doe je zonder nummerplaten?

In Frankrijk verwittig je je verzekering dat je een tijdje niet rijdt. Dat is't.
Wil je zelfs na 5 jaar met je wagen opnieuw de baan op dan neem je terug een verzekering en je bent vertrokken. Je krijgt zelfs 2 maand om naar de keuring te gaan...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 11:17   #360
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dan: geen wegenbelasting. Nee, klopt. Maar wel torenhoge toltarieven.
Je kan die perfect vermijden. De niet tol-wegen zijn daar in betere staat dan de Belgische snelwegen.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be