![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zou willen zeggen dat de gevestigde partijen (die minstens 1 zetel hebben) zouden kunnen afspreken de verkiezingen te vervalsen en geen nieuwkomers toe te laten. Die nieuwkomers zouden er niets tegen kunnen doen, want ze halen de drempel niet.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België zou juist minder Europese bemoeienis moeten nastreven zoals Denemarken.
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep. Dat heb je met compulsieve etatisten.
![]() |
#47 |
|
![]() Kieskring Vlaams Brabant heeft een bijzonder vreemde uitslag dat zeer afwijkend is van de andere Vlaamse kieskringen en van de peilingen ook.
Het snertresultaat van Vlaams Belang met amper 16% van de stemmen steekt enorm af met de rest van de Vlaamse provincies. Zelfs in de provincie van de Grote Leider himself haalt Vlaams Belang ruim 20 %. Ik heb mij lang afgevraagd wat er is misgelopen voor Vlaams Belang in Vlaams Brabant, maar nu begint het toch wel duidelijk te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland...gen-communisme Ik weerleg dus een onwaarheid, wat een verschil is met "de Belgische staat verdedigen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Dat mag echter geen reden zijn om dit land om te vormen naar een echte democratie. Zonder lijstduwers, die toch niet gaan zetelen. Zonder opvolgers, die vóór de verkozenen springen. Zonder een Senaat die gecoöpteerd wordt. Met uniforme regels voor de diverse verkiezingen. Met bindende referenda, die door burgers zelf -mits voldoende aantal handtekeningen- kunnen geïnitieerd worden. Weg met de huidige nepdemocratie!
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Iedere keer dat ze de boel proberen te vervalsen schieten ze in eigen voet. Ik kom dat dan op voorhand hier vertellen, en dan krijg je VLD'ers die dat ten stelligste ontkennen. En dan is het zover, worden de resultaten bekend, en blijk ik weer gelijk te hebben. Maar ze staan alweer klaar om zich opnieuw in de voet te schieten. Mocht ik nu van de VLD zijn, ik zou er alles aan doen om een federale kieskring op te dringen. Om dan achteraf te zien dat er wél een kanseliersbonus voor De Wever is, en Bouchez populair is in Vlaanderen, terwijl niemand nog op Open VLD'ers zit te wachten in Franstalig België. Nu ja, VLD, ik vraag mij af hoe lang het nu nog gaat duren tegen dat de leegloop begint. Postjespakkers zijn ongetwijfeld al aan het rondkijken naar welke partij ze kunnen overlopen. Een aantal zal nog in oktober een postje kunnen veroveren, maar de rest? Die gaan eieren voor hun geld kiezen. Ik zie geen manier om die partij te redden. Rechtsliberalen zitten bij N-VA, linksliberalen zijn een veel te kleine niche in Vlaanderen. Haribo kan misschien een nieuwe snoepsoort lanceren: zure pandabeertjes.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Het slecht resultaat in Vlaams Brabant heeft het Vlaams Belang die eerste plaats Vlaams gekost. Ik denk dat we daar bestolen zijn geweest door gefoefel in de kiesbureaus. Ik heb echt geen andere verklaring voor het enorme verschil in Vlaams Brabant met de rest van Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 juni 2024 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik te gek vind is dat men veel geld uitgaf voor de nieuwe kies pc en waar in feite dit alleen maar visueel iets was tegenover het vroegere Bollejes zetten. Ok, er moet minder door de mens geteld worden. Terwijl nu ondertussen duidelijk is dat die grof hebben gefaald en jongeren hebben laten kiezen waar het wettelijk niet mocht. Pffff En waar is er nog gefaald??? dat zal wel stil gehouden worden. Maar ja hier in sjoemel merk België eens naar Zwitserland kijken en hoe ze het ginder vooruitstreven en vooral efficiënt doen bij het constant opnieuw kiezen via referendum is natuurlijk uit de boze. Zwitserland waar ze kunnen kiezen vanuit hun zetel thuis via GSM. En waarom zou dat hier niet kunnen verdorie!!!!! Gans België van groot tot klein loopt hier rond met een GSM, waar de grote meerderheid voor bank enz. itsme gebruikt met vingerafdruk beveiliging enz. Dus dat is veilig om bank verrichtingen of andere zeer belangrijke zaken te doen hier en over gans de wereld maar niet voor een eenmalige stem, pfffff Waarom zou dan niet zoals in Zwitserland een kies gebeuren kunnen verwerkt worden via GSM, met itsme beveiliging. Het systeem zou dan niet falen zoals bij de herkenning van jongeren die nu kozen waar het wettelijk niet kon. Twee keer kiezen zou ook onmogelijk zijn. Bovendien zou dat milieu zeer vriendelijk zijn daar de mensen zich hier en in het buitenland niet meer hoeven te verplaatsen en in de rij gaan staan als een naar de slachtbank gebrachte kudde schapen. Bovendien zou dit kiezen encryptie versleuteld extreem veilig zijn en de resultaten bliksemsnel afgehandeld worden. Maarja, het merk België is efficiënt en zonder sjoemel? Waarom makkelijk en vooruitstrevend als het moeilijk, geld kost en verouderd kan in een soort nieuw kleedje met KiesPC dat veel geld kostte dat nu terug in de kelders verdwijnt om gelet op de vooruitgang in de PC wereld tegen volgende verkiezing totaal verouderd zal zijn.. en vooral wegens maken van vastgestelde fouten (zie jongeren gedoe) zal vernietigt moeten worden wegens niet correct werkend kies systeem ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 26 juni 2024 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn vermoedelijk nog veel meer duizenden foutieve stemmen want de jongeren die mochten stemmen voor de federale en regionale verkiezingen worden deels uitgebalanceerd door diegenen die slecht Europees konden stemmen maar het recht hadden voor alle verkiezingen te stemmen. Nieuwe verkiezingen nu!
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk de afschaffing van alle blokkages van de democratie zoals dubbele meerderheden, pariteiten, communautaire grendels etc.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noord-Korea is een dictatuur, België niet. België is wel een nepdemocratie.
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- gemeentelijke kieskring op gemeentelijk niveau (bestaat al) - Vlaamse kieskring op Vlaams niveau - federale kieskring op federaal niveau - Europese kieskring op Europees niveau Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |