Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2024, 11:55   #1
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.155
Standaard Vlaamse welzijnsnota

Volgens de welzijnsnota van de Vlaamse regering is een vechtscheiding gelijk aan kindermishandeling.
De welzijnsnota van de Vlaamse regering is kinderwelzijn te misbruiken voor controle over het gedrag van ouders.

https://p-magazine.com/nl/articles/v...ermishandeling

Vlaamse staatsbemoeienis in het privéleven van gezinnen door nva-paljas van diependaele die meent het wiel te hebben uitgevonden, een open deur intrapt - want voor de rechtspraak stonden kinderen altijd al centraal bij (v)echtscheidingen - en hij dus al afgaat als een gieter.
Net zoals bij zijn eerdere blunder waar hij meende een pluim in zn gat te kunnen steken door te beweren dat het zijn verdienste was dat werklozen (sociale huurders!!) zich verplicht moesten inschrijven bij de vdab maar dat al jarenlang een vereiste was voor alle werklozen.
Een nieuw, verzonnen welzijnsnota als toekomstig, Vlaams regeerakkoord.

Nu maakt de vlaamse nva-dievenbende al een "welzijnsnota" om zich te kunnen bemoeien met het privéleven van elk vlaams gezin.....

Het welzijn van kinderen bij echtscheidingen wordt door vlaamse nva-regering misbruikt om ouders stevig onder controle te krijgen door het sturen van ouderlijk gedrag tot zelfs sanctioneren bij ongehoorzaamheid aan de roverheid.
Typisch dictatoriaal en psychopatisch machtsmisbruik van nva met ook nog kindermisbruik.

https://p-magazine.com/nl/articles/v...ermishandeling

Walgelijke nva-bende, ze zijn nog erger dan de fascistische chinezen en communistische russen samen!!!
Citaat:
Ouders worden aangemaand verantwoordelijkheid te nemen voor de impact van hun beslissing op hun kroost.
De nota legt de lat hoog als het gaat om ouderlijke verantwoordelijkheid.
Er wordt zelfs gesproken over mogelijke sancties voor ouders die hun taken verwaarlozen.
Zo is er het voorstel voor GAS-boetes voor ouders die nalatig zijn in de opvoeding.
Het belerende vingertje
De ouderlijke verantwoordelijkheid houdt niet op bij de scheiding alleen.
Zelfs vóór de geboorte krijgen ouders al een vingerwijzing.
N-VA wil de teugels strakker in handen nemen en ijvert voor meer overheidsingrijpen in de zorgstructuren.
Bijvoorbeeld, de partij wil dat het zorgbudget niet langer via ziekenfondsen zoals de Christelijke Mutualiteit wordt uitbetaald, maar rechtstreeks door de overheid.
De deadline voor het regeerakkoord is gezet: 23 september, de dag van de Septemberverklaring.
Nva wil de ziekenfondsen en de ziekteverzekeringen ook nog afschaffen?
Ze hebben de verzorgingstaat, ziekenzorg en huisartsen nog niet genoeg afgebroken.

Deze keer gebruikt lepe nva het welzijn van kinderen als drogreden voor het doel van verregaande staats-en machtscontrole met schending van het privéleven van de burgers.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2024, 11:11   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Volgens de welzijnsnota van de Vlaamse regering is een vechtscheiding gelijk aan kindermishandeling.
Daar kan ik me voor een groot deel wel in vinden ja.

Citaat:
De welzijnsnota van de Vlaamse regering is kinderwelzijn te misbruiken voor controle over het gedrag van ouders.
De regering heeft langs alle kanten controle over uw gedrag. Nagenoeg elke wet is gemaakt om uw gedrag te sturen hoor.

P-Magazine??? Als bron?? Is dat geen onderdeel van de door u gehate leugenpers?

Citaat:
Vlaamse staatsbemoeienis in het privéleven van gezinnen door nva-paljas van diependaele die meent het wiel te hebben uitgevonden, een open deur intrapt - want voor de rechtspraak stonden kinderen altijd al centraal bij (v)echtscheidingen - en hij dus al afgaat als een gieter.
Denk jij echt dat wanneer mama en papa mekaar de duvel aan aan't doen zijn over de te verdelen miljoenen, de rechter in eerste instantie de rechten van het kind zal bekijken?

Citaat:
Net zoals bij zijn eerdere blunder waar hij meende een pluim in zn gat te kunnen steken door te beweren dat het zijn verdienste was dat werklozen (sociale huurders!!) zich verplicht moesten inschrijven bij de vdab maar dat al jarenlang een vereiste was voor alle werklozen.
Dat is BS. Dat was niet al jarenlang een vereiste voor werklozen. Je kon perfect werkloos zijn zonder je jezelf in moest schrijven bij de VDAB. Dat moest enkel als je een werkloosheidsuitkering wou.
Daarnaast kon je ook perfect 'ten laste' zijn van je partner. Die dan minder belasting ging betalen om zo je misgelopen uitkering deels te compenseren. En als je ten laste was van je partner moest je je niet inschrijven bij de VDAB.

Dat alle werklozen zich al jaren verplicht in moesten schrijven bij VDAB is dus onzin.
Ik weet overigens ook niet waarom dat in deze discussie van toepassing zou zijn.
Het lijkt dat jij eerder het bashen van NVA voor ogen hebt dan dat je daadwerkelijk kritiek op het plan van Van Diependaele hebt.


Citaat:
Een nieuw, verzonnen welzijnsnota als toekomstig, Vlaams regeerakkoord.

Nu maakt de vlaamse nva-dievenbende al een "welzijnsnota" om zich te kunnen bemoeien met het privéleven van elk vlaams gezin.....
Dat had je al gezegd.
Wat is je probleem ermee?

Citaat:
Het welzijn van kinderen bij echtscheidingen wordt door vlaamse nva-regering misbruikt om ouders stevig onder controle te krijgen door het sturen van ouderlijk gedrag tot zelfs sanctioneren bij ongehoorzaamheid aan de roverheid.
Word eens wakker. Ongehoorzaamheid aan de overheid wordt best vaker bestraft hoor. Ga maar eens inbreken. Vermoord maar eens iemand. Rij maar eens 100km/u door de dorpskom. Ga maar eens vissen zonder vergunning. Gooi maar eens een peuk op de grond.
Nog voorbeelden?

Citaat:
Typisch dictatoriaal en psychopatisch machtsmisbruik van nva met ook nog kindermisbruik.
Heb je ook al eens nagedacht wat het plan met de kinderen doet??
Want je ligt hier maar te razen over de (r)overheid en de NVA maar waar het plan voor gemaakt is (het welzijn van kinderen) heb ik je nog niet gehoord?
Interesseert kinderwelzijn jou niet?
Vind je NVA-bashen belangrijker dan kinderwelzijn?


Super bron hoor!!!
Waar is de tijd dat ik van jou naar mijn voeten kreeg omdat ik onbetrouwbare bronnen als VRT gebruikte (in een draad die je overigens zelf begon met een quote van VRT).
Maar kom...

Citaat:
Walgelijke nva-bende, ze zijn nog erger dan de fascistische chinezen en communistische russen samen!!!
Ga je ook nog uitleggen wat werkelijk je probleem met het plan is?
Waarom je zo tekeer gaat over een plan dat kinderwelzijn moet bevorderen?
Heb jij iets tegen kinderen ofzo?


Citaat:
Nva wil de ziekenfondsen en de ziekteverzekeringen ook nog afschaffen?
Ze hebben de verzorgingstaat, ziekenzorg en huisartsen nog niet genoeg afgebroken.
Ik dacht dat het over kinderen ging. Maar nu lijkt het plots te gaan over ziekenkas en huisartsen.
Ik krijg meer en meer de indruk dat het jou enkel en alleen om het NVA-bashen te doen is.
Je post is immers bijna rond en je hebt nog met geen woord gerept over wat je probleem is met het plan.
Je hebt zelfs nog met geen woord gerept over de inhoud van het plan.

Rare draad is dit.

Citaat:
Deze keer gebruikt lepe nva het welzijn van kinderen als drogreden voor het doel van verregaande staats-en machtscontrole met schending van het privéleven van de burgers.
Ah oke, je hebt dus echt wel een hekel aan kinderen.
De staat mag zich niet moeien, zelfs als ouders hun kinderen de duvel aan doen. Want dan schenden ze het privé-leven van die mensen.

Soit, 't is uw mening natuurlijk maar ik vrees dat je weinig bijval gaat vinden voor meningen als "De overheid mag zich niet moeien met ouders die hun kinderen door een hel laten gaan."
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 28 augustus 2024 om 11:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2024, 13:21   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Omdat er in de OP met geen woord gerept wordt over de inhoud van het voorstel heb ik het P-magazine artikel eens doorgenomen.

Weten waarover het gaat lijkt mij in deze misschien geen overbodige luxe.

Wat citaten:

Citaat:
Onder het motto "ouderlijke verantwoordelijkheid eerst" heeft de nieuwe Vlaamse regering, onder leiding van formateur Matthias Diependaele, duidelijk aangegeven dat het welzijn van kinderen centraal moet staan bij echtscheidingen.
Geen idee wie er iets kan hebben tegen het feit dat het welzijn van kinderen centraal wordt gesteld.

Citaat:
...een zware scheiding kan niet alleen een emotionele rollercoaster veroorzaken, maar in extreme gevallen zelfs leiden tot psychologische mishandeling van het kind.
Dat is inderdaad gewoon zo.
In de volksmond "de kinderen zijn altijd de dupe".

Citaat:
Ouders worden aangemaand verantwoordelijkheid te nemen voor de impact van hun beslissing op hun kroost.
Normale ouders hebben die aanmaning niet nodig.
Helaas zijn er nog steeds mensen die zo'n aanmaning wel degelijk nodig hebben.
Als je jezelf goed genoeg acht om ouder te zijn moet je die verantwoordelijkheid maar opnemen ook.
Het gaat hier over kinderen.
Als niksnutten van ouders er zich niks van aantrekken moet de overheid ingrijpen.
Wie gaat het anders doen?

Citaat:
Er wordt zelfs gesproken over mogelijke sancties voor ouders die hun taken verwaarlozen. Zo is er het voorstel voor GAS-boetes voor ouders die nalatig zijn in de opvoeding.
Dat is toch niet meer dan terecht??
Nogmaals: als je ouder wil spelen moet je maar zorgen dat je dat op een fatsoenlijke manier doet.
En mensen die hier tegen zijn... Tsja? Ik vraag mij af: zijn die dan zo erg tegen overheidsinmenging dat ze zelfs kinderwelzijn er voor op het spel willen zetten?

Citaat:
Daarnaast is er een voorstel dat al minstens evenveel stof doet opwaaien: een deel van het Groeipakket (de kinderbijslag) omzetten in materiële hulp voor het kind, wanneer ouders falen om basisbehoeften te voorzien. N-VA ziet dit als het ultieme redmiddel, een manier om ervoor te zorgen dat kinderen krijgen wat ze nodig hebben, zelfs als de ouders tekortschieten.
Prima voorstel: zie de lege brooddozen draad.
Ouders die hun kinderen een lege brooddoos meegeven mogen voor mijn part gerust beschouwd worden als kindermishandelaars.

Citaat:
Zwanger en aan de drugs? Dan word je sneller dan ooit in het vizier genomen.
Waarom niet? Kan iemand mij uitleggen wat hier het probleem mee is?

Citaat:
De boodschap is duidelijk: ouderlijke verantwoordelijkheid is een blijvend engagement, geen vrijblijvende keuze.
Prima uitgangspunt.

Citaat:
woedt er een politieke strijd van formaat.
Interesseert mij geen fluit en shame on you!!!

Het gaat hier over kinderwelzijn. Daar een politiek spelletje van maken is nog geen klein beetje not done.


Kortom: ik zie niet direct in wat er mis is met het voorstel.
Het gaat inderdaad om 'overheidsinmenging' maar als het over een groep gaat die zichzelf niet kan beschermen (kinderen) lijkt mij dat geen overbodige luxe.

Ik begrijp trouwens niet dat er mensen bestaan die zich meer zorgen maken om de overheidsinmenging dan dat ze tevreden bij met het beschermen van kinderen...

Of die van zo'n voorstel een politiek spelletje willen maken door een bepaalde partij te bekritiseren zonder ook maar 1 woord vuil te maken over de inhoud van het voorstel.
Hoe onbeschaamd kan je zijn?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2024, 22:23   #4
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 7.418
Standaard

Mijn nicht (26jaar) is lerares in het 3e leerjaar. Ze heeft 30 leerlingen inde klas. 17 spreken onvoldoende Nederlands waarvan 3 kinderen geen Nederlands spreken. Begin er maar aan.
Bij wie ligtt de fout. De school? De lereres of de ouders?

Aan u de keuze.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2024, 08:03   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Mijn nicht (26jaar) is lerares in het 3e leerjaar. Ze heeft 30 leerlingen inde klas. 17 spreken onvoldoende Nederlands waarvan 3 kinderen geen Nederlands spreken. Begin er maar aan.
Bij wie ligtt de fout. De school? De lereres of de ouders?

Aan u de keuze.
Wat heeft dat met het onderwerp van deze draad te maken?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2024, 08:23   #6
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 7.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat heeft dat met het onderwerp van deze draad te maken?
Dat de ouderlijke verantwoordelijkheid dikwijls ver te zoeken is. Zelfs hun kinderen degelijk opvoeden is te veel.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2024, 08:42   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dat de ouderlijke verantwoordelijkheid dikwijls ver te zoeken is. Zelfs hun kinderen degelijk opvoeden is te veel.
Dan kan je stellen dat het inderdaad de taak is van die ouders om hun kinderen deftig op te voeden en ze de taal leren van het land waarin ze wonen.
Want in principe kan je stellen dat je kind niet de noodzakelijke taal leren ook een vorm van mishandeling is.

Maar dat wordt natuurlijk ingewikkeld als die ouders zelf geen Nederlands spreken. Je kan ze dan natuurlijk moeilijk kwalijk nemen dat ze hun kind naar school sturen om daar Nederlands te leren. Iemand een taal leren die je zelf niet of amper machtig bent gaat natuurlijk ook niet lukken.

Bovendien denk ik dat het in het voorstel van het onderwerp van deze draad het niet zozeer gaat over onderwijs maar eerder over de relatie tussen kind en ouder.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2024, 09:00   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Maar het is weer typisch eh...

Een draad starten over een NVA-plan, heel de openingspost gebruiken om flink te keer te gaan tegen de NVA maar met geen letter over het plan zelf reppen.

En als er dan later toch mensen blijken te zijn die over het plan willen discussiëren de draad laten rotten.

Maw deze draad gaat niet over dat NVA plan. Deze draad was niet meer dan de zoveelste poging om eender welke gelegenheid aan te grijpen om wat over de NVA te gaan zeiken.
Wat er met kinderen gebeurt in een echtscheiding interesseert de TS geen hol.
Het was leuk om op kap van hun miserie de NVA nog eens door het slijk te sleuren.

Zo schaamteloos heb ik het nog maar zelden gezien.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be