Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2024, 16:49   #341
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
je lult maar een end raak. Verreweg de meeste Joden buiten Israel zijn pro-Israel.
Pro-Israel is nog iets heel anders dan de genocide van Netanyahu steunen.

De meeste joden buiten Israel steunen dat niet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2024, 18:59   #342
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
je lult maar een end raak. Verreweg de meeste Joden buiten Israel zijn pro-Israel.
Tenzij de genocide op de Palestijnen lukt en ook nog eens ongestraft blijft, zal het zionistische Israël uiteindelijk stranden.

Guly Szor, een Israëlische met Pools-joodse wortels:'Ik geloof niet dat er een exclusief joods land moet zijn of dat je iemands identiteit moet uitwissen om je eigen suprematie te vestigen. Vermits mijn grootouders door gelijkaardige ideeën hun levens verloren in de getto’s geloof ik net het tegenovergestelde. Veiligheid voor joden komt pas als we deel uitmaken van de identiteit van de plaats waar we leven.’ Bron
Oud 20 november 2024, 04:40   #343
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Je kunt toch niet ontkennen dat racisten in de regering en in de grootste partij
de polarisatie en discriminatie in ons land opjagen.
Van de andere kant is zeker de PVV niet bevorderlijk. Maar die demonstranten hebben ook een plaat voor hun kop en geen begrip voor de gehele maatschappij. Nederland siddert nog na, van die beschamende aanvallen op groepje Israëlische Maccabi fans. Vrijwel iedereen schaamt zich diep, zelfs Halsema heeft begrijpelijker wijs het demonstratieverbod verlengd tot donderdag.
Maar in plaats van hier aan gehoor te geven, en rust te geven aan onze samenleving, gaat een deel ondanks het verbod, hardhorende mensen toch demonstreren op tijdelijk verboden terrein, namelijk De Dam. En dan huilie huilie doen als de politie met de ME de orde moet handhaven.
Ik ben niet tegen Israel noch Palestina, maar ik heb een hekel aan mensen, die hun reet afvegen met de regels binnen onze maatschappij. Zelfde geldt voor die klimaatdrammers die ondanks alle verboden, toch hoe het wettelijk niet mag, gewoon op de A12 gaan zitten, ja straf die lui dan gewoon. Boeren met tractors op de snelweg vind ik ook niet oké, allemaal veel te veel anarchie. Demonstreren is een groot goed en daar zijn in het algemeen plaatsen zoals het malieveld voor.
Oud 20 november 2024, 05:47   #344
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is ook te verklaren door het feit dat veel acties tegen die oorlog gepaard gaan met het zwaaien met de zogezegde “Palestijnse” vlag die in feite het symbool is van terreur, ontvoering, gijzeling. Israël is er en blijft er, ook al bevalt dat de islamisten niet.
Met vlaggen zwaaien erbij halen maakt het allemaal wat meer tricky, zeker in de Vlonders, niet?
(een simpele elucubratie van mij. Niets achter zoeken. )
Oud 20 november 2024, 08:09   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Pro-Israel is nog iets heel anders dan de genocide van Netanyahu steunen.

De meeste joden buiten Israel steunen dat niet.
Dus blijf je gewoon ernaast lullen?

Wat we gezien hebben is gewoon de standaard reactie van de groepjes importplunderaars die weer eens laten zien dat de post 1968 rechtsstaat gewoon uitgehold is.
Oud 20 november 2024, 08:37   #346
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Tenzij de genocide op de Palestijnen lukt en ook nog eens ongestraft blijft, zal het zionistische Israël uiteindelijk stranden.

Guly Szor, een Israëlische met Pools-joodse wortels:'Ik geloof niet dat er een exclusief joods land moet zijn of dat je iemands identiteit moet uitwissen om je eigen suprematie te vestigen. Vermits mijn grootouders door gelijkaardige ideeën hun levens verloren in de getto’s geloof ik net het tegenovergestelde. Veiligheid voor joden komt pas als we deel uitmaken van de identiteit van de plaats waar we leven.’ Bron
Als jizyah betalende in getto levende verscheidene rechten mankerende dhimmi onder een islamitisch juk dus ... heel ver reikt de historisch kennis van Guly Szor blijkbaar niet. Ze beseft ook niet dat de Duitse Joden die door Hitler werden gehaat en uitgemoord de meest geassimileerde Joden uit de hele diaspora waren.
Oud 20 november 2024, 08:54   #347
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En denken de plaatselijke islamieten daar hetzelfde over? Integreren in de plaats waar je leeft, of in het westen, de plaats waarnaar je toegetrokken bent?
Je kan bijvoorbeeld ook in een kerk uw schoenen uitdoen, en tot allah bidden.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 november 2024 om 08:55.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 09:06   #348
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Van de andere kant is zeker de PVV niet bevorderlijk. Maar die demonstranten hebben ook een plaat voor hun kop en geen begrip voor de gehele maatschappij. Nederland siddert nog na, van die beschamende aanvallen op groepje Israëlische Maccabi fans. Vrijwel iedereen schaamt zich diep, zelfs Halsema heeft begrijpelijker wijs het demonstratieverbod verlengd tot donderdag.
Maar in plaats van hier aan gehoor te geven, en rust te geven aan onze samenleving, gaat een deel ondanks het verbod, hardhorende mensen toch demonstreren op tijdelijk verboden terrein, namelijk De Dam. En dan huilie huilie doen als de politie met de ME de orde moet handhaven.
Ik ben niet tegen Israel noch Palestina, maar ik heb een hekel aan mensen, die hun reet afvegen met de regels binnen onze maatschappij. Zelfde geldt voor die klimaatdrammers die ondanks alle verboden, toch hoe het wettelijk niet mag, gewoon op de A12 gaan zitten, ja straf die lui dan gewoon. Boeren met tractors op de snelweg vind ik ook niet oké, allemaal veel te veel anarchie. Demonstreren is een groot goed en daar zijn in het algemeen plaatsen zoals het malieveld voor.
Natuurlijk moeten actievoerders zich aan de regels van de wet houden.
Weet je wie de regels van fatsoen aan hun reet afwegen ?
Dat is de regering Schoof die de grenzen van onze grondwet opzoekt.
En slecht voorbeeld van de leiders doet volgen.
Dat hoort je nu van Hertzberg en andere NSC-ers die vertrekken
Het schorriemorrie blijft zitten ,niet alleen de daders van de PVV , ook de collaboranten.

Laatst gewijzigd door cato : 20 november 2024 om 09:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 10:24   #349
gunter5148

Standaard

Citaat:

Intussen in Berlijn.

In stadsgedeelten in Berlijn met een hoge concentratie Arabische bevolking kunnen homo's en joden niet meer veilig over straat wandelen.

Is nu de integratie van joden en homo's mislukt?

https://www.zerohedge.com/political/...s-police-chief
Oud 20 november 2024, 12:07   #350
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Intussen in Berlijn.

In stadsgedeelten in Berlijn met een hoge concentratie Arabische bevolking kunnen homo's en joden niet meer veilig over straat wandelen.

Ja, hun integratie in de progressieve, inclusieve en islamitische samenleving is duidelijk mislukt.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 12:07   #351
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:

Welke genocide?
Oud 20 november 2024, 12:33   #352
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En denken de plaatselijke islamieten daar hetzelfde over? Integreren in de plaats waar je leeft, of in het westen, de plaats waarnaar je toegetrokken bent?
Je kan bijvoorbeeld ook in een kerk uw schoenen uitdoen, en tot allah bidden.
Dat gebeurt hoor, met mijn eigen ogen al gezien in de devotiekapel van de Sint-Antoniuskerk te Antwerpen.
Oud 20 november 2024, 12:35   #353
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intussen in Berlijn.

Mijn gebuur is gisteren lastig gevallen hier voor de deur omdat hij een jas aan had waar wat veel blauw en wit in zat. De man heeft helemaal geen zuiders uiterlijk.
Oud 20 november 2024, 12:38   #354
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat gebeurt hoor, met mijn eigen ogen al gezien in de devotiekapel van de Sint-Antoniuskerk te Antwerpen.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat goed is. Als die hun islamitische gebed in een christelijk gebouw doen, is dat niet een soort verovering?
Oud 20 november 2024, 13:00   #355
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Mijn gebuur is gisteren lastig gevallen hier voor de deur omdat hij een jas aan had waar wat veel blauw en wit in zat. De man heeft helemaal geen zuiders uiterlijk.
Een kromme neus is tegenwoordig al voldoende blijkbaar om lastig gevallen te worden.
Ge weet wel, een Alain Prost neus.
Oud 20 november 2024, 13:02   #356
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat goed is. Als die hun islamitische gebed in een christelijk gebouw doen, is dat niet een soort verovering?
Voor zover wij kaarsjes en wierook mogen branden om bijvoorbeeld de slachtoffers van de slachtpartij in de Bataclan, die vielen in naam van allah, te mogen herdenken in grote moskee van Brussel, dan zijn we "effen" hé.
Oud 20 november 2024, 14:19   #357
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Intussen in Berlijn.

Het probleem is dat we moslims aanpakken we bestraft worden,
terwijl moslims met alles wegkomen.

Ik ben geen straatboefje maar heb een vriendin, een eigendom,...
Al zou ik maar al te graag die moslims het leven zuur maken tot ze terug naar hun eigen habitat verhuizen. Moslims zijn niet alleen een bedreiging voor joden maar voor alles wat niet moslim is.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 14:45   #358
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Er was helemaal geen ordeverstoring op de Dam!

En er waren tijdens corona ook geen ordeverstoringen op het Museumplein.

Dus dat politiegeweld was compleet belachelijk.

En een Halsema die dan dat geweld van de politie consequent goed praat. Daar zit de schande.
Oud 20 november 2024, 14:49   #359
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Het probleem is dat we moslims aanpakken we bestraft worden,
terwijl moslims met alles wegkomen.

....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 november 2024 om 14:49.
Oud 20 november 2024, 15:21   #360
Glennos1
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik wist niet dat die moordenaar een moslim was al bedoelde ik het niet zo letterlijk.
Met alles wegkomen bedoel ik eerder met de discriminatiewetten. Een moslim wordt hier steeds als slachtoffer gezien maar nooit als dader, eigenlijk is de slogan "From the river to the sea" genoeg om opgepakt te worden volgens de discriminatiewet maar dat durft men niet.
Als je een meme deelt die als haatspraak kan overkomen kun je zwaarder bestraft worden dan een pedofiel. (Sven Pichal).

Ik denk als er een moslimjacht zou georganiseerd wordt er meteen daders worden ge-arresteerd in tegenstelling tot de jodenjacht in Amsterdam.

In het Verenigd Koninkrijk zijn er veel gevallen waar kerken gevandaliseerd worden door moslims ongemoeid gelaten, maar mensen die protesteerden tegen de mosliminvasie wel opgepakt tja... Dat pedofiel Sven Pichal minder straf krijgt dan Dries Van Langenhove zegt ook veel over het kromme rechtssysteem hier.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be