![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2741 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Je geeft uw MENING over wat er gebeurde. Jij MEENT dat wij jij denkt dat er gebeurde, en de intenties van de verschillende partijen die konden beslissen over wat er gebeurde, en voor welke redenen dat ze die bepaalde beslissingen namen alleen maar "correct" zijn als ze overeenkomen met uw MENING. Ik vraag mij dan af welk licht van God dat er op u geschenen moet hebben, want er zijn anderen mensen die andere MENINGEN over deze kwestie hebben. LAAANG geleden in dit conflict zei ik al eens; voor mij is deze oorlog zoals kijken naar een voetbalmatch, zonder ne sjaal aan te doen. En UW mening is; als ge gene geel-blauwe sjaal aanhebt, DAN hebt je ne wit-blauw-rode sjaal aan...
|
|
|
|
#2742 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2743 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk, als er iemand is die afkomt met "de maan is gemaakt van groene kaas", en veel later hoor je mensen beweren dat de groene kaas, waar de maan van gemaakt is, blabla, dan weet je dat die mensen hun mening hebben gehaald van die originele (eventueel met tussenstappen). Dat er een causale keten van invloed is geweest van die originele groene-kazer en die beweringen van die mensen. Dat is geen mening. Dat is gewoon een zo goed als vaststaand feit, om de eenvoudige reden dat ONAFHANKELIJK diezelfde lulkoek bedenken zo goed als onmogelijk is. |
|
|
|
|
|
|
#2744 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie eerder dat ge stilaan begint te begrijpen wat ik hier van in het begin zegde. Het gros van de niet-consensus alternatieven zijn BS. Ge moet die dus met een veel kritischer geest beschouwen dan de consensus. Maar iets dat waar is, met een kritische geest beschouwen, is niet verkeerd he. |
|
|
|
|
|
#2745 | |
|
|
Citaat:
Er zijn dan ook maar een 100-tal kritische geesten die ik de moeite waard vind om te volgen. Maar die opereren in ieder geval vrij onafhankelijk van mekaar, en hebben meer niet dan wel tegengestelde meningen. Dat is niet zoals in de main-stream waar ze te pas en te onpas dezelfde talking-point afvuren.
|
|
|
|
#2746 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, wetenschap is niet anti-consensus. Het zou zinloos zijn als activiteit. Stel U voor zeg, dat elke wetenschapper zegt "OK, vergeet alles wat ge over alles geleerd hebt, want dat is consensus". Dan staat ge terug in 't stenen tijdperk he.
|
|
|
|
|
|
#2747 | |
|
|
Citaat:
Wie u in uwe kop heeft geklapt dat de oorlog in Oekraïne daartoe te herleiden is, heeft U goed bij uw pietje.
|
|
|
|
#2748 | |
|
|
Citaat:
Ik heb gezegd dat de wetenschappelijke vooruitgang zich niks aantrekt van de consensus als deze consensus fout is, en dat de main-stream is vooral mee bezig is de consensus te bewaren.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 april 2025 om 14:26. |
|
|
|
|
|
|
#2749 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trump past alleszins niet in het rijtje dictators als Hitler, Mao en Stalin. Hij wacht niet tot er tientallen miljoenen doden zijn gevallen alvorens maatregelen terug te draaien of zichzelf van kant te maken. De VS hebben democratische doelen en ondemocratische tactieken, en experimenteren. De EU heeft ondemocratische doelen en technocratische plannen, en implementeert.
|
|
|
#2750 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
DIE bewering, die factueel onmogelijk is zoals ik heb aangegeven, is gekende Russische propaganda, maar die kan je niet "heruitvinden" omdat het factueel verkeerd is. Wie dat dus zelf voor zijn rekening herhaalt, is onder invloed van Russische propaganda. Die heeft zijn "informatie" uit Russische propaganda. Als die persoon over DAT evidente aspect dus al zijn mosterd uit Moskou haalt is de kans heel groot dat er een ganse hoop andere Russische propaganda elementen zijn waar die persoon van overtuigd werd, dan wel dat die persoon goed wetende waar het van komt, wil verspreiden. Er kan geen ANDERE bron zijn voor die attitude dan Russische propaganda he. |
|
|
|
|
|
|
#2751 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2752 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk ook dat hij oprecht die oorlog wil stoppen om bloedvergieten te stoppen en zeker Amerikaanse levens te sparen. Ik weet alleen nog niet wat hij met de sjinezen en iranezen van zin is. Zeker als die iets verkeerd gaan doen. |
|
|
|
|
|
|
#2753 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2754 |
|
|
Neen, dat is niet waar. Ik ben tegen instituten die als enige doel hebben de consensus of het status-quo te bewaren.
|
|
|
#2755 | |
|
|
Citaat:
Mijn MENING is dat de russen hun eigen maffia-tafel wilden. Herinnert ge u de “al capone” metafoor nog?
|
|
|
|
#2756 | |
|
|
Citaat:
https://www.lewrockwell.com/2025/04/...ecutive-order/
|
|
|
|
#2757 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het over de TRACABILITEIT van de Russische propaganda in o.a. het Trumpiaans wereldbeeld. Het is een beetje zoals die inkt die ze in uw gootsteen doen om te zien waar uw riool uitkomt. Het feit dat Trump en zijn bende DAT ARGUMENT naar voren schuiven dat geen argument is, toont aan dat het Trumpisme gevoed is door Russische propaganda. Dat gebruikte ik als materiele aanwijzing dat Trump wel degelijk onder invloed is van Russische propaganda wat gij tegensprak. In de Trump vijver zit de kleurstof die enkel maar in de gootsteen van het Kremlin werd uitgegoten. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 april 2025 om 16:45. |
|
|
|
|
|
|
#2758 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neem nu een bibliotheek. Anti consensus bestaat erin alle boeken te verbranden die consensus bevatten. Alle leerboeken de brandstapel op. Enkel de fringe gevallen houden, maar als iedereen die begint te geloven is dat weeral consensus, hup, de brandstapel op. Enkel de tegendraadse fringe spullen die niet door de meeste mensen geloofd worden, mogen blijven... Raar concept, niewaar ? Laatst gewijzigd door patrickve : 25 april 2025 om 16:50. |
|
|
|
|
|
|
#2759 | |
|
Parlementslid
|
Trump heeft een interview gegeven aan Time.
Het ding is, wel, geen idee wat het precies is, maar mocht eender welke andere politicus dergelijk incoherent gebrabbel produceren, we zouden wat horen. Een fragment (de vragen in het vet, de rest zijn ... woorden uitgesproken door Trump): Citaat:
Blijft merkwaardig hoe voor de rest best intelligente mensen dit soort woordbreisel blijven "sane washen".
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 25 april 2025 om 17:23. |
|
|
|
|
|
|
#2760 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bijvoorbeeld zou De Wever naar ginder kunnen gaan om ginder uit te leggen dat Belgie geen Value Added Tax heeft, maar een Biden Total Waste premie vraagt aan zijn burgers... |
|
|
|
|