Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2025, 12:49   #21
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tot nader order is iedereen vrij a) te geloven of niet te geloven; b) te geloven in de religie die zijn/haar persoonlijke voorkeur heeft.
Moge het zo blijven !!!
De vrijheid van religie in de westerse wereld is ontstaan uit eeuwen van conflicten tussen verschillende stromingen binnen het christendom. Andere godsdiensten speelden toen nauwelijks een rol. Een van de kernwaarden van onze samenleving is de scheiding tussen kerk en staat. Daardoor konden normen en waarden zich ontwikkelen zonder dat alles via de Bijbel moest worden gerechtvaardigd. Misschien gaat dit tegenwoordig iets te snel?

Islam kent geen scheiding tussen kerk en staat. Het is een totaalpakket: religieus, militair en politiek. De Koran wordt gezien als het woord van GOD, terwijl de Bijbel door mensen is geschreven. Met de Bijbel en een pacifistische Jezus gaat het veel vlotter om universele mensenrechten te bevorderen dan met de Koran en een krijgsheer Mohammed.

Om deze redenen (en er zijn er nog veel meer, zie starttopic) pleit ik voor een beperking van de islam. In verschillende islamitische landen wordt het bouwen van kerken verboden of sterk beperkt. Ze rechtvaardigen dat met het beschermen van hun cultuur en sociale cohesie. Als wij in het Westen moskeeën zouden verbieden of beperken, worden we direct bestempeld als racisten of xenofoben. Feit is dat sommige linkse groepen op dit vlak soms harder roepen over “racisme en xenofoobie” dan islamisten zelf.

Het beschermen van je cultuur en identiteit is geen racisme. Ik wil niet van een christelijk juk naar een islamitisch juk evolueren. Een christelijk juk biedt in ieder geval meer vrijheid.

Mensen mogen geloven in de islam, maar degenen die overal onderdrukkende hoofddoeken willen dragen, ons land willen volbouwen met moskeeën, of pleiten voor zoveel mogelijk shariawetten, horen hier niet thuis. Voor extreme moslims bestond ooit ISIS, waar alle shariawetten golden. Maar er is nog altijd keuze: Saoedi-Arabië, Afghanistan, Iran, Pakistan en Somalië bieden een strikte toepassing van de islam. Voor wie een iets lichtere, meer gematigde praktijk van de islam zoekt, zijn er landen als Marokko, Jordanië, Maleisië en Indonesië; ook daar kan men leven volgens islamitische regels, maar in een context die minder rigide is.

Het is tijd dat we beslissen welke toekomst we willen voor onze kinderen.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2025, 20:50   #22
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat ik liever in een seculiere maatschappij woon.
Dat heb je inderdaad niet gezegd. Daarom vraag ik het ook he.

Ik neem er akte van dat ge niet op die vraag wenst te antwoorden.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2025, 21:14   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van een seculiere maatschappij, wat een belangrijke stap is geweest in de ontwikkeling van de westerse wereld. Tegelijkertijd merk ik dat veel mensen nog steeds behoefte hebben aan waarden en inzichten met een religieus karakter. Om die reden ben ik van mening dat we de historische bijdragen van het christendom en het jodendom aan de westerse samenleving meer aandacht moeten geven, omdat ze, samen met seculiere filosofie, de Verlichting en wetenschappelijke vooruitgang, hebben bijgedragen aan het bevorderen van vrijheid, rechtvaardigheid en sociale cohesie.
Dat is een discussie waard. Zijn we in het westen tot een (relatief) vrije en rechtvaardige samenleving gekomen dankzij of ondanks het christendom?

Ik denk eerder ondanks het christendom, maar met een grote nuance in de zin dat vanaf de Verlichting een significant deel van de christenen ervoor heeft gekozen hierin mee te gaan, en de Verlichting niet te bekampen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2025, 12:05   #24
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Dat heb je inderdaad niet gezegd. Daarom vraag ik het ook he.

Ik neem er akte van dat ge niet op die vraag wenst te antwoorden.
Je klinkt als een advocaat . Blijkbaar zijn die Haïtianen en IJslanders belangrijk voor je. Kan je wat meer duiding geven over je vraag of duidelijker aangeven waar je naartoe wil? Of nog beter: stel je vraag direct, zeg gewoon wat je van mij wil weten, zonder omwegen. Blijf daarbij liefst wel on topic: het is tijd om weer trots te zijn op onze normen, waarden en historische wortels.
Oud 19 augustus 2025, 12:24   #25
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is een discussie waard. Zijn we in het westen tot een (relatief) vrije en rechtvaardige samenleving gekomen dankzij of ondanks het christendom?

Ik denk eerder ondanks het christendom, maar met een grote nuance in de zin dat vanaf de Verlichting een significant deel van de christenen ervoor heeft gekozen hierin mee te gaan, en de Verlichting niet te bekampen.
Ik heb me vrij snel afgezet tegen het christendom, omdat ik het als een machtsinstituut bekeek dat zich alles kon veroorloven vanwege zijn goddelijke status. En die goddelijke status vertoonde vrij snel gaten door mijn logisch(e) denken. Het is nu, bij meer verdieping in het echte christelijke geloof en de boodschap van Jezus, dat ik het inzicht gekregen heb dat onze christelijke en joodse wortels het mogelijk hebben gemaakt om onze beschaving te laten groeien tot een zeer mooie boom. Die boom is niet perfect, er zijn dorre takken en bladeren. Maar het is een kwestie van tijd voordat die vervangen worden door nieuwere, levendigere.

Maar we zijn nu in een tijd gekomen waarin sommige kinderen van deze boom de boom besproeien met pesticide; volgens anderen gaat dat niet snel genoeg. Ze beginnen te hakken op de boom. Ze verzaken hun eigen wortels en gaan naar een zwevende toestand. En soms dalen ze neer op andere wortels. En die andere wortels of de zwevende toestand zijn niet altijd inspirerend in positieve zin.
Oud 23 augustus 2025, 13:28   #26
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een andere is de grote rode knop.
Met een grote rode knop bedoel je waarschijnlijk een burgeroorlog of een wereldoorlog, waarbij geweld bepaalt welke koers een land of de wereld zal volgen? Die rode knop zal ongetwijfeld worden ingedrukt als we niet op tijd kunnen bijsturen. Ik verwacht dat een burgeroorlog eerst uitbreekt in Engeland of Frankrijk, waarna deze zich razendsnel over de rest van Europa zal verspreiden. Het zou een van de bloedigste burgeroorlogen uit de geschiedenis kunnen worden, met een wereldoorlog als zure kers op de taart. Met de toenemende geopolitieke spanningen en de zeer hoge fragmentatie van die landen zijn het de grootste kanshebbers. Maar dat het uiteindelijk begint in Brussel, zou me ook niet verbazen.

Ik heb altijd gedacht dat liberalisme en communisme de twee meest dominerende krachten waren van de hedendaagse wereld. Het heeft me een tijdje gekost om te ontdekken dat het kinderen van het christendom en jodendom zijn. Jezus zei zeer duidelijk: “Geef aan Caesar wat van Caesar is, en aan God wat van God is” en “Mijn koninkrijk is niet van deze wereld”. De scheiding van kerk en staat in christelijke landen (die een tijdje in de geschiedenis er niet was) werd vanuit Jezus zwaar gepromoot. Momenteel is die scheiding er keihard, en we merken de gevolgen elke dag. In de islam kent men die scheiding niet; het is een totaalpakket (religieus, politiek en militair). Een totaalpakket gebaseerd op het onder controle brengen van strijdende Arabische stammen in de 7e eeuw. Ik zie het niet als positief dat zo'n ideologie hier meer en meer invloed krijgt door massa-immigratie, open grenzen in combinatie met een interne stroming die al onze culturele cohesiefactoren probeert om te buigen naar iets racistisch (bijvoorbeeld Zwarte Piet en de vlag in Engeland) om het op die manier te kunnen opheffen.
Oud 24 augustus 2025, 08:00   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Langs alle kanten krijgt hij tegenstand en zijn er een massa leugens over zijn persoon.

Een actie die men hier ook zo snel mogelijk moet doen.

https://weltwoche.ch/daily/trump-reg...isung-rechnen/

Deuren dicht aan de grenzen, zware controles voor zij die toch weten binnen te stromen via een duistere weg.

Of het hem zal lukken geen idee van want het zal uit bepaalde hoeken tegenstand krijgen al is het een goede zaak voor de eigen bevolking.

Afrika is de meeste nieuwkomers hun land, veel geld stoomde daar al naartoe qua hulp en andere of kocht men er wapens van???

In extremis zou men zich de vraag nog kunnen stellen: hadden de paters en andere daar niet beter weggebleven,

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2025 om 08:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 08:45   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Langs alle kanten krijgt hij tegenstand en zijn er een massa leugens over zijn persoon.

Deuren dicht aan de grenzen, zware controles voor zij die toch weten binnen te stromen geen meerwaarde zijn voor het land(en) waar zij terechtgekomen zijn en als enige doel veroveren hebben er zo snel mogelijk terug uitzetten.

Of het hem zal lukken geen idee van want het zal uit bepaalde hoeken tegenstand krijgen al is het een goede zaak voor de eigen bevolking.

Afrika is de meeste nieuwkomers hun land, veel geld stoomde daar al naartoe qua hulp en andere of kocht men er wapens van???

In extremis zou men zich de vraag nog kunnen stellen: hadden de paters en andere daar niet beter weggebleven,
Dubbel met een kleine maar gevoelige toevoeging.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2025 om 08:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 09:59   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Tolerantie is primordiaal. Wat ook impliceert intolerant te zijn tegenover de intoleranten (een doordenkertje ).
Persoonlijk ben ik een Noachiet. Dat impliceert het aanvaarden van het bestaan van God en verder het naleven van de zeven Noachitische wetten.
Ik heb dat reeds ettelijke jaren geleden ter sprake gebracht. Voor iemand op dit forum was dat blijkbaar een reden om mij “een nep-Jood” te noemen, wat complete nonsens is. Het enige wat het met Joden te maken heeft is dat zij die term (Noachiet) gebruiken t.a.v. niet-Joodse personen die beantwoorden aan de bovenvermelde definitie.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 augustus 2025 om 10:03.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 14:13   #30
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deuren dicht aan de grenzen, zware controles voor zij die toch weten binnen te stromen via een duistere weg.

Trump probeert inderdaad de ontsporing snel te corrigeren: grenzen dicht, massale deportaties, het screenen van immigranten, het terug aanhalen van christelijke waarden, het herwaarderen van fierheid, … In de VS was het erg nipt om hem aan de macht te brengen, en zijn maatregelen stuiten op veel verzet. Hier in Europa ligt de zaak nog gevoeliger. Noodzakelijke maatregelen om onze vrijheid te beschermen liggen hier nog gevoeliger. Er circuleren inderdaad veel leugens rond zijn persoon omdat hij ingaat tegen het heersende narratief dat verweven is met macht en controle.

Maar men is nog niet uit de gevarenzone. In Europa is de situatie zelfs nog veel erger. We zijn gebonden aan internationale mensenrechten, EU-verdragen en we worden gegijzeld door een fanatieke groep die koste wat kost de grenzen open wil houden en tegelijkertijd onze cultuur demoniseert en andere culturen romantiseert.

Het is eigenlijk absurd wat onze regimes doen. Eerst breken ze alles af wat ons met elkaar verbindt, zogezegd ten voordele van het multiculturele altaar en inclusiviteit. Onze christelijke identiteit en cultuur moesten verdwijnen. Kerstmarkten werden wintermarkten, Zwarte Piet werd gedemoniseerd, kruisjes verdwenen uit gemeentehuizen (zelfs in klaslokalen van christelijke scholen), klokken werden afgeschaft of beperkt, kunst, literatuur en boeken aangepast, …

Een heksenjacht naar alles wat niet politiek correct is. Vaak werd er het nodige bochtenwerk verricht om het een antiracistische verantwoording te geven of om zogezegd iedereen welkom te heten.

Op een bepaald moment ben je een seculier land en wat zie je dan? Dat dezelfde personen die hun best deden om het christendom te beknotten, plots de islam gaan stimuleren en beschermen. Het is toch waanzinnig dat in christelijke scholen een kruis of misviering verdwenen is, maar een hoofddoek wel wordt toegelaten? Is het nu de bedoeling dat we richting islamisme gaan? Is dat het nieuwe heilige doel van de koplopers van de afbraak van onze identiteit?

Ik besef ten volle dat een christelijke machtsstructuur niet ideaal is. Ook die staat open voor misbruik, ondanks het pacifistische karakter. Maar het verleden heeft uitgewezen dat de spirituele indoctrinatie van het Nieuwe Testament en Jezus in wezen onstuitbaar is: het is anti-dictatuur.

Een islamitische machtsstructuur is veel gevaarlijker door haar totalitaire karakter. Kijk maar naar islamitische landen, hoe zwaar zij worstelen met universele mensenrechten door hun religie.

Misschien moeten we ook eens naar China kijken. Daar blijven nationalisme en communisme de basis van eenheid, ondanks de kapitalistische onderlaag. Ze laten vijf godsdiensten toe die ondergeschikt zijn aan de staat: boeddhisme, taoïsme, islam, katholicisme en protestantisme. Met wie hebben ze de meeste problemen? Met de islam. Hun aanpak is keihard: moskeeën (16 000 zijn gesloopt of ontmanteld) en imams worden onder staatscontrole geplaatst, religieuze symbolen (hoofddoek, baard) verboden, jongeren geweerd uit moskeeën, halal-keur geschrapt, digitale en fysieke surveillance ingezet, de ramadan ontmoedigd, islamitische architectuur en symbolen verwijderd en Oeigoeren in heropvoedingskampen geplaatst.

Dit toont duidelijk dat de algoritmische structuur van de islam een zware bedreiging vormt voor onze vrijheid. Alleen zware beperkingen kunnen soelaas brengen. Voorlopig kiezen de West-Europese regimes voor de zachte aanpak, met meer polarisatie en parallelle maatschappijen als gevolg. Het is slechts een kwestie van tijd voordat middeleeuws gedrag botst met moderne waarden.
Oud 29 augustus 2025, 21:37   #31
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Genocides zijn natuurlijke processen in de harde natuur

ja joh BF62

Vaak denk ik nu van:
Ach GEEF Nederland gewoon lekker TERUG aan de OERHOLLANDSE ZEE ........ Weg met alle dijken en dammen en stormvloed keringen gewoon alles door Poetin laten slopen he, tegen BETALING hahha haha of gewoon de Duitse Luchtmacht betalen om deze vuile klus te piepen met hun ZWAARSTE bommenwerpers en DRONES bij een ZWARE Stormvloed

NA ONS de Stormvloed... vd AUSLANDERS ....... hhaha

=====================

https://www.wyniasweek.nl/nederlands...09-WEaaOQXYN3A

Nederlands trekt zich terug uit Nederland: hoe autochtonen vreemden werden in de grootstedelijke horeca

Vorige week bestelde ik in het Amsterdamse café ‘De Jaren’ een Spa Rood bij de ober-van-dienst. Hij keek me aan alsof ik hem zojuist een lastige rebus had voorgelegd. Omdat ik een kwartier daarvoor nog in de metro had gezeten, en anderhalf uur daarvoor nog tussen de muren van mijn werkkamer – ver buiten de hoofdstad – had gebivakkeerd, waren mijn hersens vermoedelijk niet tijdig overgeschakeld naar het besef me in een van de beweeglijkste, vluchtigste en meest internationale markten van horecapersoneel te bevinden: Amsterdam Centrum.

Ik verloste de ober zo snel mogelijk uit zijn lijden en liet op ‘Spa Rood’ alras ‘sparkling water’ volgen, waarna de ober opgelucht knikte en ik me afvroeg hoe lang hij in dit café rondliep. Niet lang, raadde ik, want hoe was het anders mogelijk dat de betreffende jongeman zijn allereerste Spa Rood-bestelling leek te hebben opgenomen? Ja, het zou zomaar kunnen dat hij ettelijke ogenblikken eerder, nat achter de oren, op het terras van ‘De Jaren’ was losgelaten. Gezien de personele omloopsnelheid in de hoofdstad wellicht zelfs de normaalste zaak van de wereld.
Netwerk-economische A-locatie

Het verdwijnen van Nederlands als voertaal in de Randstedelijke horeca lijkt in de eerste plaats een netwerk-economische kwestie. Voor miljoenen jongeren uit Oost- en Zuid-Europa en elders in de wereld is Amsterdam een dusdanig interessante plek om te zijn dat ze, bij wijze van spreken, bereid zijn geld toe te geven om in de hoofdstad te mogen werken. In de meeste gevallen niet om tot een uitmuntende kok, ober, afwasser of serveerster uit te groeien, maar lang genoeg in het veelbelovende netwerk van (meestal goed opgeleide) Amsterdammers – zeg maar, de ‘havermelkelite’ – te blijven hangen om de stap naar een volgend, iets beter baantje te kunnen nemen. Kortom, vanuit het perspectief van de arbeidsmigrant is de grachtengordel een netwerk-economische A-locatie.

Tegelijkertijd is het lang niet altijd zo dat bestellen in het Engels het rechtstreekse gevolg is van personeel dat van verre komt en daardoor geen Nederlands spreekt. Uit diverse artikelen in vaktijdschriften blijkt dat grootstedelijke horecaondernemers vaak de voorkeur geven aan Engels als voertaal; niet omdat ze de Engelse taal nou zo toegenegen zijn of de clientèle uit steeds meer buitenlanders bestaat, maar omdat het simpelweg als sexyer wordt gezien (‘het is beter voor de uitstraling van mijn zaak als er in het Engels wordt bediend’).

Sexy of niet sexy: dat de universiteitssteden de afgelopen jaren overspoeld zijn door buitenlandse studenten en de Nederlandse universiteiten, deels uit financiële motieven, ook zelf hebben besloten de ene na de andere studie Engelstalig te maken, heeft de situatie van het Nederlands in de urbane gebieden eveneens danig uitgehold. Als je, zoals ondergetekende, tamelijk gedachteloos ‘Spa Rood’ bestelt, kun je niet alleen een vraagteken op het gezicht van de ober verwachten, maar niet zelden, een graadje minder vriendelijk, een meewarige gezichtsuitdrukking die suggereert dat je een boertje-van-buiten bent als je niet doorhebt dat Engels de lingua franca in de betreffende gelegenheid is.

Zonder al te sentimenteel te willen zijn lijkt het erop alsof er twee soorten Nederland aan het ontstaan zijn, waarvan de taalkwestie een symptoom is. De grote boekhandels in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht geven al enige tijd aan dat hun Engelstalige afdeling de snelst groeiende is. Uitgevoerd in zuurstokkleurige boekkaften is de zogenaamde ‘young adult’-literatuur in opmars, niet alleen bij buitenlandse toeristen die wat leesvoer zoeken maar juist ook bij Nederlandse pubers die willen lezen over typische jongerenthema’s als verslaving, gender, seks, relaties, vakanties en carrière maken. In de meest prominente boekwinkel van een middelgrote stad als Alkmaar is het tegenwoordig tussen de spelletjes, de snuisterijen, de puzzels en de dagboeken of bekentenissen van BN’ers zoeken naar een ouderwets literair boek.
Culturele omslag

https://www.wyniasweek.nl/nederlands...09-WEaaOQXYN3A
========================

https://www.facebook.com/rabin.gangadin.1
Rabin Gangadin
1 d ·
Het Nederlands trekt zich niet terug als het tandvlees van een bejaarde maar wordt verjaagd ten gevolge van de onverschilligheid en taalarrogantie van de native speakers. Zelfs degenen die bij de opmaak van een boodschappenbrief de zweetdruppels ten gevolge van de geestelijke inspanning op het geribde voorhoofd voelen parelen, hebben een mondvol aan wetenswaardigheden ten aanzien van de taalontwikkeling. Het is haast paradoxaal dat men voor elke vorm van erosie een remedie weet te vinden en dat men juist de erosie van het Nederlands taalgebied op haar beloop laat.Terwijl men binnen de opleidingscentra voor het taalonderwijs aan niet Nederlandstaligen in een extase geraakt wanneer de deelnemers de eerste basale zinnen kunnen formuleren heeft men daarentegen landen in de wereld al waar het Nederlands gradueel niet onder deed voor het Nederlandse idioom , geheel verwaarloosd . De vraag rijst of men soms een lage dunk heeft van de eigen moedertaal.

=======================

Waldo Wieroe Phagalwa
wij zijn oude onbekenden /// kan je aub op dit BEESTACHTIGE White Power forum komen reageren met je eigen naam en account FREE op mijn topics: // Vrijheid van blaffen, loeien en miaauwen is hier wel de norm. mijn accountnaam is dewanand, aub dringend en beleefd verzoekje met respekt voor UW 3,5 Academische Graden in alle wiskundige STANDJES uit Calculus, International SI Edition. // Ik maak mee nu dat veel blanken het HATEN dat ik zo goed Nederlands praat en schrijf en zij HATEN mij verschrikkelijk, overal nu met geweld en dreiging weggejaagd. // Arisch Nederlands is mijn moedertaal en ik ben nu totaal VERDOEMD ok. // Engels is mijn tweede moedertaal dus dat is mijn WAY OUT in feite. // Veel blanke Nederlanders weigeren zelfs nog met mij te praten in hun Hogere Arische taal. Is echt de Nieuwe KKK Apartheid en het begin van een bloedige Holocaust ok die opeens los zal barsten in heel Barbaars HELwit Europa binnen pakweg 18,1888 jaar tijd en het kan supersnel afgelopen zijn net 9 maanden met HI Tech, mobiele Verassings Drones zonder enige asdeeltjes uitstoot ok // grote MObiele of vliegende Drone/ sublimeer tanks kan ook met sterk zuur ok ........ supersnelle geruisloze CLEAN Holocaust 2040........ Technisch gezien doodsimpel in het Nieuwe Nassie vretende GROOT Duitsland ok met het sterkste AI Cyborg en AI terminator leger ter wereld na 2040 // // https://forum.politics.be/showthread.php?t=269325

=======================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2025, 18:33   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een oplossing is een westerse, vreedzame culturele kruistocht.
Een oplossing die er nog steeds niet is.
Oud 30 augustus 2025, 19:03   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump probeert inderdaad de ontsporing snel te corrigeren: grenzen dicht, massale deportaties, het screenen van immigranten, het terug aanhalen van christelijke waarden, het herwaarderen van fierheid, … In de VS was het erg nipt om hem aan de macht te brengen, en zijn maatregelen stuiten op veel verzet. Hier in Europa ligt de zaak nog gevoeliger. Noodzakelijke maatregelen om onze vrijheid te beschermen liggen hier nog gevoeliger. Er circuleren inderdaad veel leugens rond zijn persoon omdat hij ingaat tegen het heersende narratief dat verweven is met macht en controle.

Maar men is nog niet uit de gevarenzone. In Europa is de situatie zelfs nog veel erger. We zijn gebonden aan internationale mensenrechten, EU-verdragen en we worden gegijzeld door een fanatieke groep die koste wat kost de grenzen open wil houden en tegelijkertijd onze cultuur demoniseert en andere culturen romantiseert.

Het is eigenlijk absurd wat onze regimes doen. Eerst breken ze alles af wat ons met elkaar verbindt, zogezegd ten voordele van het multiculturele altaar en inclusiviteit. Onze christelijke identiteit en cultuur moesten verdwijnen. Kerstmarkten werden wintermarkten, Zwarte Piet werd gedemoniseerd, kruisjes verdwenen uit gemeentehuizen (zelfs in klaslokalen van christelijke scholen), klokken werden afgeschaft of beperkt, kunst, literatuur en boeken aangepast, …

Een heksenjacht naar alles wat niet politiek correct is. Vaak werd er het nodige bochtenwerk verricht om het een antiracistische verantwoording te geven of om zogezegd iedereen welkom te heten.

Op een bepaald moment ben je een seculier land en wat zie je dan? Dat dezelfde personen die hun best deden om het christendom te beknotten, plots de islam gaan stimuleren en beschermen. Het is toch waanzinnig dat in christelijke scholen een kruis of misviering verdwenen is, maar een hoofddoek wel wordt toegelaten? Is het nu de bedoeling dat we richting islamisme gaan? Is dat het nieuwe heilige doel van de koplopers van de afbraak van onze identiteit?

Ik besef ten volle dat een christelijke machtsstructuur niet ideaal is. Ook die staat open voor misbruik, ondanks het pacifistische karakter. Maar het verleden heeft uitgewezen dat de spirituele indoctrinatie van het Nieuwe Testament en Jezus in wezen onstuitbaar is: het is anti-dictatuur.

Een islamitische machtsstructuur is veel gevaarlijker door haar totalitaire karakter. Kijk maar naar islamitische landen, hoe zwaar zij worstelen met universele mensenrechten door hun religie.

Misschien moeten we ook eens naar China kijken. Daar blijven nationalisme en communisme de basis van eenheid, ondanks de kapitalistische onderlaag. Ze laten vijf godsdiensten toe die ondergeschikt zijn aan de staat: boeddhisme, taoïsme, islam, katholicisme en protestantisme. Met wie hebben ze de meeste problemen? Met de islam. Hun aanpak is keihard: moskeeën (16 000 zijn gesloopt of ontmanteld) en imams worden onder staatscontrole geplaatst, religieuze symbolen (hoofddoek, baard) verboden, jongeren geweerd uit moskeeën, halal-keur geschrapt, digitale en fysieke surveillance ingezet, de ramadan ontmoedigd, islamitische architectuur en symbolen verwijderd en Oeigoeren in heropvoedingskampen geplaatst.

Dit toont duidelijk dat de algoritmische structuur van de islam een zware bedreiging vormt voor onze vrijheid. Alleen zware beperkingen kunnen soelaas brengen. Voorlopig kiezen de West-Europese regimes voor de zachte aanpak, met meer polarisatie en parallelle maatschappijen als gevolg. Het is slechts een kwestie van tijd voordat middeleeuws gedrag botst met moderne waarden.
Een woord van dank voor uw tekst is op zijn plaats.
Oud 2 september 2025, 14:04   #34
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een woord van dank voor uw tekst is op zijn plaats.
Dank je wel, Universalia, ik waardeer je compliment.
Oud 2 september 2025, 14:33   #35
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een oplossing die er nog steeds niet is.
Het verzet groeit elke dag, de culturele kruistocht komt eraan. Meer mensen beginnen door te krijgen dat de woorden "racisme", "onverdraagzaam", "discriminatie" of "white supremacy" machtsmiddelen geworden zijn om de autochtonen onder de knoet te houden en de geest uit hun lichaam te halen. Het is een vorm van aanvaardbare (zelf)haat geworden, heel dikwijls gepaard met manipulatie en gaslighting. Meer en meer mensen pikken het niet meer en smijten hun kettingen weg. Iedereen heeft kinderen, kleinkinderen en geliefden die ze over 30 jaar nog in de ogen moeten kunnen kijken. De kans is groot dat ze vragen waarom ze niets gedaan hebben tegen de opmars van een islamitische theocratie en een marxistische woke-dictatuur (toen het nog geweldloos kon), die met elkaar niet veel gemeen hebben maar een gemeenschappelijke haat koesteren tegenover de westerse maatschappij. Dat is de lijm die hen momenteel met elkaar verbindt, totdat één van hen beslist dat de ander geen nuttigheidsfactor meer heeft en moet verdwijnen. Rede moet niet alleen boven religie staan, maar ook boven al degenen die anderen graag angst bezorgen door geweld of canceling. De westerse maatschappij heeft geen behoefte aan een nieuw links getint regime dat zichzelf op een hoger moreel platform zet en verzandt in dogmatisch denken dat iedere andersdenkende automatisch wegzet als verkeerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be